لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 مدل پرده شیک برای پنجره و جلوگیری از ورود نور

تاریخ انتشار : 1401/03/09نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 648

چیدمان پنجره‌ها می‌تواند تفاوت زیادی در طراحی دکوراسیون ایجاد کند؛ زیرا اتاقی که هیچ نوع پنجره‌ای در آن قرار داده نشده است، ناتمام به نظر می‌رسد، اما ایده‌ی اجرای پنجره‌ی مناسب بیش از جنبه‌ی تزئینی می‌تواند بسیار کاربردی نیز باشد. حفظ حریم خصوصی، مدیریت میزان نور و تنظیم دما از جمله نکته‌هایی برای قرارگیری پنجره‌ی مناسب است.

پرده‌های زیبا و کاربردی نیز یک انتخاب تزئینی چند منظوره هستند.

پرده‌های رومی، غلتکی یا خاموش‌کننده به عنوان کاربردی‌ترین راه حل پوشاندن پنجره در نظر گرفته می‌شوند.

در مواردی که حریم خصوصی مورد توجه است، مانند اتاق خواب و حمام، پرده گزینه‌ی مناسبی است. آن‌ها همچنین می‌توانند حتی پنجره‌ها را مدرن‌تر جلوه دهند.

ایده‌هایی متناسب با همه‌ی اتاق‌ها

هانا کولی در هیلاریس توضیح می‌دهد:

"پرده‌های کرکره‌ای برای افرادی مناسب است که به دنبال یک پرده‌ی ارزان، ساده، و در عین حال مدرن هستند."

این پرده‌ها به آرامی نور را فیلتر کرده و سایه و حریم خصوصی خوبی را ایجاد می‌کنند.

پرده‌ها توسط یک طناب کششی متصل به پایین پرده یا توسط یک مکانیزم زنجیره‌ای متصل به بدنه‌ کار می‌کنند. کنترل‌های موتوری نیز در دسترس هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بسته به طراحی انتخابی، پرده‌های خود را از راه دور باز و بسته کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله درباره‌ی انواع پرده‌ها صحبت کرده و برای خانه‌تان ایده بگیرید!

1- پرده‌های جدید را با پرده‌ی قبلی خود ست کنید

ست کردن پرده‌ی جدید با پرده قدیمی کمک می‌کند تا جلوه‌ای شیک به هر فضا داده شود. هانا کولی در هیلاریس می‌گوید:

"استفاده از پرده‌های نازک در ترکیب با پرده‌های ضخیم‌تر یا پرده‌های رومی و سنگین راهی مؤثر برای دستیابی به سطح بالایی از کنترل بر میزان روشنایی و حریم خصوصی است."

به عنوان مثال، جفت کردن پرده‌ی رومی با کرکره‌ای باعث ایجاد حریم خصوصی در شب و تاریکی می‌شود ولی در طول روز می‌تواند به راحتی نور خورشید را در عبور دهد. اگر پرده‌هایی با روکش حرارتی انتخاب کنید، یک لایه عایق اضافی نیز خواهید داشت که برای ماه‌های سردتر سال، ایده‌آل است."

2- پرده‌ی مناسب برای خاموشی کامل در اتاق خواب‌ها

وقتی به دنبال استفاده از پرده برای جلوگیری کامل از نور هستید، بهتر است پرده‌های قاب‌دار انتخاب کنید که پوششی کامل را ارائه دهند؛ زیرا در حالی که برای تاریک کردن فضا طراحی شده‌اند، در صورت وجود شکاف در لبه‌ها، نور را نیز عبور می‌دهند. این پرده‌ها برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

پرده اتاق

3- انتخابی مناسب برای درهای متصل به محوطه داشته باشید

هانا کولی، طراح هشدار می‌دهد: "انتخاب پرده برای درهای حیاط، درهای کشویی و درهای دو طرفه می‌تواند یک چالش باشد." به خصوص اگر از آن‌ها به طور مرتب استفاده می‌شود. پرده‌های PerfectFit یک راه حل ابتکاری و کاربردی است که به در ظاهری شیک می‌دهد.

پرده اتاق

بیشتر بخوانید:  بروزترین مدل‌ های پرده منزل (ترند 2022)

4- پرده‌هایی با عرض زیاد

در یک اتاق نشیمن که ممکن است نیاز به هماهنگ کردن رنگ‌ها داشته باشید ، ممکن است یک پرده‌ی تک رنگ را تصور کنید. ایده‌ای که به جز پوشاندن پنجره برای اهداف دیگری استفاده نمی‌شود. اما در تصویر زیر می‌بینید که چگونه می‌توان پرده‌ای رنگارنگ با عرض زیاد را برای سالن استفاده کرد بدون اینکه به انتخاب یک رنگ محدود شد.

پرده اتاق

5- برای ایجاد فضای بیشتر هماهنگی با رنگ دیوار را فراموش نکنید!

هنگامی که پرده‌ها به جای استفاده‌ی تزئینی و پر کردن فضا برا حفظ حریم شخصی نیز استفاده شوند، یک طرح ساده را باید انتخاب کنید.

ویکتوریا واکر، مدیر محصول در Hillarys توضیح می‌دهد:

"اگر می‌خواهید فضای خود را وسیع‌تر نشان دهید، طرح و رنگ پارچه‌ی خود را با رنگ دیوار هماهنگ کنید."

آن‌ها را کمی بلندتر سفارش دهید تا سقف نیز بلندتر به نظر برسد و اتاق وسعت بیشتری داشته باشد.

پرده اتاق

6- از پرده‌های چند تکه ولی یک‌رنگ برای پنجره‌های جدا از هم استفاده کنید

یافتن روش اجرای مناسب برای پنجره‌های چند تکه می‌تواند به دلیل قرار گرفتن آن‌ها روی دیوار‌های مختلف کمی سخت باشد؛ بنابراین چگونه می‌توان پرده‌ی مناسب را انتخاب کرد؟ نصب پرده برای هر بخش می‌تواند بسته به سلیقه‌ی شما ساده یا طرح‌دار باشد ولی انتخاب طرحی ساده‌ برای یک پرده راهی ایده آل برای یک پارچه‌ نشان دادن منزل شما است. اگرچه همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است پرده‌های طرح‌دار هم به شرط هم‌خوانی با فضا جلوه‌ی خوبی به منزل می‌دهند.

پرده اتاق

7- از طرح‌های طبیعی برای پرده استفاده کنید

در حالی که گاهی اوقات حفظ حریم شخصی ممکن است ضروری باشد،اما همیشه به یاد داشته باشید طبیعت در حفظ روحیه معجزه می‌کند. خوشبختانه امروزه می‌توانید با انتخاب یک پرده که طرحی از طبیعت را در خود داشته باشد، هم حریم شخصی خود را حفظ کنید و هم روحیه‌تان!

ویکتوریا واکر، مدیر Hillarys شرح می‌دهد:

" این موضوع که پرده‌ها به سادگی ارتباط ما با جهان پیرامون را قطع می‌کنند دیگر گذشته‌است. اکنون آن‌ها قدرت فرمان دهی به اتاق را نیز دارند. چاپ‌های الهام گرفته از طبیعت علاوه بر پر کردن خانه‌های ما منبع انرژی بزرگی هستند، به ویژه هنگامی که روی پنجره‌ای قرار دارند که فضای داخلی را با بیرون مرتبط می‌کند.

پرده اتاق

8- با لایه‌بندی پرده‌ها به عمق آن‌ها اضافه کنید

ویکتوریا واکر، خاطر نشان می‌کند:

"ایجاد عمق در پرده‌ها راهی عالی برای ترکیب پارچه‌ها با پنجره است تا با بازی روی بافت و الگوها حس عمیقی در فضای خانه ایجاد شود."  حتی این راهکار باعث ایجاد عایقی برای ورود هوای سرد زمستانی نیز هست.

پرده اتاق

سبک‌های مختلف پرده چیست؟

پرده‌ی غلتکی: احتمالاً رایج‌ترین است. به آسانی قابل نصب و تمیز‌کردن است ولی اگر در انتخاب طرح آن دقت نکنید کمی ظاهر خانه را قدیمی می‌کند.

پرده‌های کشویی: آن‌ها احساس مدرنیته ایجاد می‎کنند و روی پنجره‌های بزرگ و درهای شیشه‌ای به بهترین شکل عمل می‌کنند.

پرده‌های عمودی: نوع خاصی از پرده است که با هر نوع پارچه‌ای اط سبک و حریر تا سنگین و مخمل قابل اجراست.

پرده‌های روز و شب: هیلاریس توضیح می‌دهد: "آن‌ها بسیار شبیه مدل کرکره‌ای هستند، اما به جای یک پارچه بودن، از دو لایه تشکیل شده است". با این پرده‌ها به آسانی میزان نور ورودی را کنترل می‌کنید.

پرده‌های پلیسه‌دار: یک پرده‌ی چین دار به خوبی روی پنجره‌ی شما قرار می‌گیرد و با زبانه‌ای که به سادگی آن را بالا و پایین می‌کشید، کنترل می‌شود. پرده‌های پلیسه دارای کاربردهای تخصصی زیادی هستند.

هنگام انتخاب پرده چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب پرده، ابتدا باید هدف اصلی را در نظر بگیرید، که بستگی به این دارد که طراحی خود را برای کدام فضا انتخاب می‌کنید.

ابتدا عملکرد و مکان قرار دادن پرده‌ها را مشخص کنید و در صورت نیاز به دنبال توصیه‎های تخصصی به کار بردن انواع پارچه‌ها برای پرده باشید.

نکات مهم در انتخاب پرده

هنگام اندازه گیری فرورفتگی پنجره‌ها را در نظر داشته باشید: عرض پنجره‌ی خود را بر حسب سانتی‌متر از بالا، وسط و پایین فرورفتگی اندازه‌گیری کنید.

نصب بیش از یک پرده: تعدادی پرده‌ی کوچک در یک پنجره راحت‌تر از یک پرده بزرگ عمل می‌کنند.

عایق: سعی کنید پرده‌های انتخابی عایق سرما باشند.

خرید نمونه: یک نمونه پرده‌ی قابل استرداد به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید پارچه در مقیاس بزرگ‌تر در اتاق شما چگونه به نظر می‌رسد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است