لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

فنگ شویی با گل پیونی یا صد تومانی

تاریخ انتشار : 1401/03/18نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 966

فنگ شویی، عملی که از چین سرچشمه می گیرد، به بررسی و ارائه رهنمودهایی می‌پردازد که چگونه مردم می‌توانند فضاهایی بسازند تا در هماهنگی با جهان طبیعی جریان داشته باشند. به عنوان مثال، کلمات فنگ شویی به "باد" و "آب" ترجمه می‌شوند. باد و آب دو عنصر ضروری برای زندگی هستند؛ انسان‌ها و موجودات زنده روی این سیاره برای رشد به هر دوی آن‌ها نیاز دارند.

            در فنگ شویی، ما به عناصر طبیعت مانند گیاهان و گل‌ها نگاه می‌کنیم تا در خانه‌هایمان معنا و مفهومی ارائه دهیم. گل‌ها همیشه نمادهای پرمعنای خاصی بوده‌اند، زیرا زیبایی، عطر و شهد شیرین را به محیط‌ها و موجودات اطراف خود عرضه می‌کنند. گل صد تومانی یکی از خوش‌ یمن‌ترین گل‌های فنگ شویی است و نماد عشق، رفاه و زیبایی است.

نماد و معنی گل صد تومانی در فنگ شویی

گیاهان گل صد تومانی شکوفه‌های زیبایی منحصر به فردی دارند. هنگامی که آن‌ها کاملا باز شده‌اند، بسیار مجلل هستند، با لایه‌های متراکم از گلبرگ‌های ژولیده، معمولا در طیف‌های رنگی سفید، صورتی یا قرمز. این گل بزرگ و شاداب در چین به عنوان پادشاه گل‌ها شناخته می‌شود. گل صد تومانی نشانه‌ی زیبایی، زنانگی، عشق، محبت و خوش شانسی است. در فرهنگ‌های آسیایی، مردم به گل‌ها به عنوان نمادی از طبیعت نگاه می‌کنند. گل‌هایی خاص اغلب به فصل‌هایی که در آن شکوفه می‌دهند مرتبط می‌شوند. در گل آرایی سنتی آسیایی، از گل‌هایی استفاده می‌شود که در آن فصل هستند تا آنچه را که در حال حاضر وجود دارد تجسم بخشند.

به طور سنتی، یک گل خاص مربوط به هر یک از چهار فصل وجود دارد. گل صد تومانی یادآور بهار است زیرا معمولاً زمانی است که شکوفه می‌دهد. تابستان به نیلوفر آبی، پاییز به گل داوودی و زمستان به شکوفه آلو متصل است. در فرهنگ آسیایی و فنگ شویی، ما به زمان و طبیعت به صورت چرخه‌ای مانند یک چرخ نگاه می‌کنیم و این چهار گل اغلب با هم به تصویر کشیده می‌شوند تا کل چرخه سال را در چهار فصل نشان دهند.

تصویر گل صد تومانی اغلب برای نشان دادن ماهیت بهار استفاده می‌شود که همچنین به عنصر چوب متصل است. چوب به ویژگی‌های مهربانی، انعطاف پذیری، رشد و دلسوزی مرتبط است. به عنوان تمرین‌کنندگان فنگ‌شویی، ما گاهی اوقات نمایش‌هایی از عنصر چوب را در فضا می‌آوریم آن هم هنگامی که کسی می‌خواهد بیشتر این ویژگی‌ها را در زندگی خود پرورش دهد.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای فنگ شویی برای همه‌ اتاق‌ های خانه

            گل صد تومانی یک گل سلطنتی عاشقانه و زیبا در نظر گرفته می‌شود و همچنین یکی از گل‌های اصلی موجود در نقاشی‌های سنتی بودایی است. در نقاشی‌های بودایی، اغلب خدایی مانند بودا یا بودی‌ساتوا را می‌بینید که یک یا چند گل صد تومانی در دست دارد. گل‌های صد تومانی اغلب در سه مرحله مختلف نشان داده می‌شوند: غنچه، نشان دهنده تولد چیزی جدید، در حین باز شدن، نشان دهنده لحظه فعلی؛ و گل کامل، نشان دهنده سن، مرگ و سقوط است. این فرایند نیز یک چرخه است زیرا پس از مرگ، شما دوباره متولد می‌شوید. این سه مرحله به گذشته، حال و آینده نیز مرتبط است. در فنگ شویی، گل‌ها با ناپایداری نیز ارتباط دارند، زیرا هنگامی که بریده می‌شوند، به آرامی می‌میرند. در همه فرهنگ‌ها، مردم برای انرژی منحصر به‌ فرد گل‌ها ارزش قائل هستند و زیبایی موقت آن‌ها می‌تواند ما را تشویق کند تا بیشتر حضور داشته باشیم.

            گل صد تومانی همچنین می‌تواند نشان دهنده شانس و میل رمانتیک در فرهنگ سنتی چین باشد. گل‌های کامل باز شده و دلپذیر آن‌ها شور و اشتیاق زیادی را به تصویر می‌کشد. قرار دادن گل صد تومانی در مکانی مانند اتاق نشیمن با هدف دعوت از یک یار جدید برای خود یا فرزندانتان می‌تواند خوش یمن باشد.

گل صد تومانی

معنی رنگ‌های گل صد تومانی

قرمز خوش یمن‌ترین رنگ برای گل‌های صد تومانی در نظر گرفته می‌شود، زیرا رنگ سر زندگی است. قرمز همچنین نشان دهنده عنصر آتش است که به اشتیاق و شناخت مرتبط است.

گل‌های صد تومانی زرد یا کمی زرد رنگ نیز خوش یمن هستند زیرا زرد یک رنگ امپراتوری در چین است. در فنگ شویی، رنگ زرد به عنصر زمین نیز متصل می‌شود که دارای ویژگی‌های ثبات، پایداری و تغذیه و پرورش است.

رنگ صورتی مربوط به قسمت روابط فنگ شویی باگوا است، بنابراین گل‌های صد تومانی صورتی ارتباط خاصی با عشق و یار عاطفی دارند.

نحوه استفاده از گل صد تومانی در خانه

راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید نماد گل صد تومانی را در فنگ شویی خانه خود جا دهید. این‌ها تعدادی از راه‌های مورد علاقه ماست:

گل صد تومانی را در باغچه خود پرورش دهید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که باغچه‌ای دارید که در آن می‌توانید گل صد تومانی بکارید، این یک راه فوق العاده برای آوردن انرژی آن‌ها به فضای خانه است. گیاهان گل صد تومانی به راحتی پیدا شده و رشد می‌کنند و زمانی که بالغ شوند می‌توانند هر سال شکوفه‌های فراوانی داشته باشند. می‌توانید از زیبایی گل صد تومانی در باغ خود لذت ببرید یا گل‌های تازه را به داخل خانه بیاورید. بهتر است تعداد زیادی گل از یک گیاه گل صد تومانی جدید را قطع نکنید، اما زمانی که آن‌ها را برای چند سال پرورش دادید، می‌توانید تعداد زیادی دسته گل برداشت کنید.

یک دسته گل صد تومانی را در ورودی منزل قرار دهید

ورودی خانه شما یکی از مهم‌ترین مکان‌ها از ‌نظر فنگ شویی است. این اولین جایی است که وقتی به خانه می‌آیید و آخرین جایی است که هنگام خروج می‌بینید. درب ورودی شما به عنوان دهانه چی یا qi  نیز شناخته می‌شود، زیرا این راهی است که چی (qi) یا انرژی وارد خانه شما می‌شود. برای بالا بردن این فضا و ایجاد یک نقطه ورود مثبت و خوشایند، سعی کنید یک دسته گل صد تومانی در آن‌جا قرار دهید.

از تصورات در آثار هنری استفاده کنید

اگر باغچه ندارید یا به دنبال راه دائمی‌تری برای آوردن نماد گل صد تومانی به خانه خود هستید، گزینه دیگر این است که به دنبال آثار هنری باشید که شامل گل صد تومانی می‌باشند. قطعه‌ای هنری را پیدا کنید که واقعاً با حال شما همراه باشد و آن را با انگیزه و خواسته‌ی خود آویزان کنید. از طرف دیگر، می‌توانید اثر هنری خود را بسازید.

دعوت به یک رابطه‌ی عاطفی

اگر دوست دارید گل صد تومانی به شما کمک کند تا فردی را به یک رابطه عاطفی دعوت کنید، یک دسته گل صد تومانی یا آثار هنری با گل صد تومانی را در اتاق نشیمن خود قرار دهید. همچنین می‌توانید آن را در گوشه‌ی روابط اتاق نشیمن خود قرار دهید، که معمولاً وقتی به سمت درب ورودی اتاق ایستاده‌اید، دور ترین گوشه سمت راست است.

 


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است