لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

سفارشی سازی منزل با متخصص خانه سازی

تاریخ انتشار : 1401/09/03نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 45

حرفه‌ای‌ها 10 نکته را به اشتراک می‌گذارند که باید قبل از تصمیم‌گیری بین ویژگی‌ها و وسایل سفارشی و آماده در نظر گرفته شوند.

هنگامی‌که با یک متخصص خانه کار می‌کنید تا خانه خود را بازسازی یا تزیین مجدد کنید، می‌توانید کابینت و اثاثیه را که آماده هستند انتخاب کنید یا می‌توانید اقلامی را تهیه کنید که متناسب با فضا و سبک شما ساخته‌شده‌اند. شما همچنین می‌توانید با ترکیب هر دو یا با قطعات نیمه سفارشی بروید. هر مسیری را که انتخاب می‌کنید، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری‌های مهمی که بر پروژه شما تأثیر می‌گذارد، جوانب مثبت و منفی را بسنجید. طراحان و پیمانکاران خانه در بیزاپ 10 نکته را پیشنهاد می‌کنند که قبل از رفتن به مسیر سفارشی باید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: 10 ترند طراحی خانه در 2023

جوانب مثبت سفارشی‌سازی

1. اقلام سفارشی می‌توانند فضای شما را ارتقا داده و شخصی‌سازی کنند

با آزادی طراحی و ساخت اقلام سفارشی، متخصصان خانه واقعاً می‌توانند فضاها را مطابق با نیازها و ترجیحات خاص شما تنظیم کنند. آنجل ریوروس، طراح در استودیو AIR می‌گوید: قطعه‌های سفارشی لایه‌ای از توانمندی را به فضا اضافه می‌کنند. این باعث می‌شود احساس شخصی، خاص و منحصربه‌فرد شود.

 

بریتنی فاریناس، مدیرعامل و مدیر خلاق "خانه یک"، از قطعات سفارشی برای ایجاد حسی پویا به فضاهای نشیمن و اتاق‌خواب استفاده می‌کند. من همیشه سعی می‌کنم مشتری را وادار کنم تا یک تخته سر سفارشی انجام دهد، زیرا این کار باعث می‌شود فضایی بالاتر و هتل مانند به نظر برسد که به نظر عالی می‌رسد. برای فضاهای زندگی، من همیشه سعی می‌کنم یک واحد رسانه‌ای سفارشی را به‌جای یک کنسول انتخاب کنم. او می‌گوید:

پیمودن مسیر سفارشی اغلب برای فضا بسیار مفیدتر است، زیرا سطح یکپارچگی و اختیاری بودن مواد بسیار بالاتر است.

 

استفاده از عناصر طراحی سفارشی مانند مبل یا کابینت‌های توکار راهی عالی برای منعطف کردن ماهیچه‌های خلاق شما، به نمایش گذاشتن سبک خود و افزودن نکات شخصی به خانه شما است.

 

2. گاهی اوقات آماده بودن بهترین راه‌حل است

تیلور سایمون، طراح داخلی در توماس گای می‌گوید:

بسته به پروژه و نیاز مشتری، گاهی اوقات فقط قطعات سفارشی می‌خواهد. این می‌تواند به دلیل ابعاد اتاق، نحوه استفاده از فضا یا انتخاب محدود محصولات آماده باشد. گاهی اوقات قطعات سفارشی برای دستیابی به ظاهری منسجم‌تر موردنظر است. تیم شو و شرکت از طراحی عناصر سفارشی برای صاحبان خانه در مواقعی که شرایط لازم باشد، لذت می‌برد. شوشانا شاپیرو، مالک و طراح اصلی، می‌گوید: اگر منطقه خاصی داریم که به‌اندازه‌ای نیاز دارد که در دسترس نیست، یا اگر بخواهیم قطعه‌ای خاص برای آن فضا طراحی کنیم، با یک سازنده سفارشی برای آن مورد جلو می‌رویم.

 

3. شما می‌توانید از صنعتگران و سازندگان محلی حمایت کنید

جلو رفتن با قطعات منحصربه‌فرد می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که از مشاغل محلی، سازندگان و صنعتگران حمایت کنید. اگر مثلاً یک قطعه سفارشی از مواد محلی یا بازیافتی ساخته‌شده باشد، حتی ممکن است به شما کمک کند تا عناصر پایدار یا مبلمان ساخته‌شده با اخلاق را در خانه خود بگنجانید.

 

معایب سفارشی‌سازی

4. عناصر ساخته‌شده به‌صورت سفارشی می‌توانند گران‌تر از اقلام خارج از قفسه باشند

صاحبان خانه می‌توانند هزینه ساخت و ارسال اقلام ساخته‌شده را دست‌کم بگیرند. برخی مواد به‌تنهایی می‌توانند هزینه پروژه را افزایش دهند. رافائل داویلا، شریک مدیر "سازندگان نوا دیزاین" می‌گوید:

کار سفارشی گاهی اوقات مسیری کم‌هزینه است. از متخصص خانه خود بخواهید که در مراحل اولیه پروژه شما قیمت‌گذاری سفارشی در مقابل آماده را توضیح دهد. ممکن است تصمیم بگیرید که مزایای بدست آوردن دقیقاً همان چیزی که می‌خواهید و نیاز دارید از جنبه منفی هزینه‌های بالاتر بیشتر باشد. مدیر "خانه یک" می‌گوید:

ممکن است کمی شبیه یک سرمایه‌گذاری باشد که 100٪ مواقع فکر می‌کنم ارزشش را دارد.

 

زمانی که معمار جان باری می‌بیند که مشتریانش در حال تلاش برای تصمیم‌گیری در مورد مسیر هستند، سهام جایگزین و گزینه‌های سفارشی را پیدا می‌کند تا به آن‌ها کمک کند ببینند چه چیزی ممکن است و با اطمینان تصمیم بگیرند.

 

5. کار سفارشی می‌تواند زمان طولانی‌تری داشته باشد

گزینه‌های ساخته‌شده می‌توانند زمان تحویل طولانی‌تری نسبت به محصولات آماده داشته باشند. در برخی موارد، داشتن زمان‌های طولانی‌تر می‌تواند به معنای افزایش قیمت باشد. کیت مک نامارا، طراح و مدیر نمایشگاه در "بازسازی آشپزخانه و حمام ای دیزاین" می‌گوید:

مشتریان ما که خواهان یک آشپزخانه کاملاً سفارشی هستند، معمولاً درک می‌کنند که زمان تحویل می‌تواند بسیار طولانی باشد. اگر مشتری واقعاً نمی‌تواند صبر کند، می‌توانیم او را به کابینت‌های موجود در انبار و نیمه سفارشی راهنمایی کنیم که همچنان می‌تواند ظاهری زیبا و به‌روز ایجاد کند. ما گزینه‌های سخت‌افزاری منحصربه‌فردی، بک اسپلش و پیش‌خوان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم که می‌توانند حتی ابتدایی‌ترین درب‌های شیکر سفید را بالا ببرند و سبک تازه‌ای را به آن‌ها بدهند.

برخی از طراحان می‌گویند که زمان تحویل اقلام موجودی در حال حاضر می‌تواند به‌اندازه گزینه‌های سفارشی طولانی باشد. فاریناس می‌گوید: زمان سفارشی استاندارد ما هشت تا 10 هفته است که بهتر از اکثر گزینه‌های موجود در حال حاضر است.

 

 

6. در دسترس بودن محدود نیروی کار می‌تواند تأخیرهای بیشتری ایجاد کند

محیط کنونی می‌تواند برای متخصصان حرفه‌ای چالش‌برانگیز باشد تا خدمات نیروی کار را برای کار سفارشی ایمن کنند. فریناس می‌گوید:

قطعاً کمبود نیروی کار وجود دارد. ما نه‌تنها در کارگاه‌های آسیاب‌کاری خود، بلکه در شرکت‌های تحویل‌دهنده خود نیز این را تجربه می‌کنیم.

شاپیرو می‌گوید:

این قطعاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در حال حاضر است. شرکت دریافت‌کننده ما کارگر کافی ندارد و با مشکل مواجه است، بنابراین حتی زمانی که اقلام ارسال می‌شود، سه برابر بیشتر طول می‌کشد تا محصولات ما دریافت شود. پیمانکاران فرعی ما در تلاش برای یافتن کمک هستند و ما باید برای نصب بیشتر منتظر بمانیم.

طراح سیمون می‌گوید:

هنگامی‌که به یک پروژه جدید نزدیک می‌شویم، خواه مشتری جدید باشد یا مشتری بازگشتی، همیشه سعی می‌کنیم تا حد امکان شفاف باشیم. ما در مشاوره اولیه به آن‌ها می‌گوییم که در دوران بی‌سابقه‌ای زندگی می‌کنیم. ما دوست داریم انتظارات را ایجاد کنیم، بنابراین هیچ شگفتی در این راه وجود ندارد.

 

 

7. سفارشی همیشه بهترین گزینه برای نیازهای شما نیست

ناتاشا بیشاپ، مالک و طراح اصلی "طراحی اسقف" می‌گوید:

ما معمولاً می‌خواهیم اثاثیه به‌طور ارگانیک با طرح مطابقت داشته باشد و گاهی اوقات سفارشی مناسب نیست. ما واقعاً سعی می‌کنیم مطمئن شویم که مزایای این قطعه بر نیاز به داشتن آن در حال حاضر بیشتر است. فریناس می‌گوید: اگر سفارشی نیست، سعی می‌کنیم قطعه‌ای را تهیه کنیم که با ابعاد و متریالی که مشتری می‌خواهد، متناسب با فضا باشد.

 

جایگزین‌هایی برای در نظر گرفتن

8. اقلام موجود در انبار را تغییر دهید یا سفارشی کنید

بسیاری از متخصصان خانه می‌توانند اقلام موجودی مانند مبلمان و روشنایی را تغییر دهند یا دوباره پیکربندی کنند. انتخاب این مسیر میانی می‌تواند به فضای شما حسی متناسب بدهد. سایمون می‌گوید:

اگر گزینه‌ای در انبار برای چیزی مانند چهارپایه، صندلی یا عثمانی وجود داشته باشد، ما پارچه‌ای واقعاً زیبا پیدا می‌کنیم و از روکش مبلمان می‌خواهیم که کالا را دوباره روکش کند. به‌این‌ترتیب هنوز احساس می‌شود و به نظر سفارشی می‌رسد، اما با فرآیندی بسیار سریع‌تر.

9. ترکیب و مطابقت

همچنین می‌توانید قطعات سفارشی را با محصولات تولیدشده در یک اتاق ترکیب کنید تا به فضای خود ظاهری لایه‌ای ببخشید.

 

 

10. قدیمی یا دست‌دوم بخرید

اگر می‌خواهید یک قطعه تکی داشته باشید اما نمی‌خواهید منتظر تکمیل کار سفارشی بمانید، مبلمان قدیمی یا دست‌دوم را در نظر بگیرید تا بدون زمان طولانی یا هزینه‌های نیروی کار، حسی شخصی به خانه‌تان بدهید. شاپیرو می‌گوید:

ما دوست داریم قدیمی را با جدید ترکیب کنیم، بنابراین اقلام قدیمی یا بازسازی‌شده قطعاً راهی برای رفتن هستند. ما چندین کسب‌وکار محلی داریم که محصولات عالی را می‌فروشند و حتی در صورت نیاز آن‌ها را به‌صورت سفارشی تکمیل می‌کنند.

 

درنهایت، این به شما بستگی دارد. بهترین گزینه گزینه‌ای است که برای شما و خانه شما مناسب باشد. سفارشی همیشه پادشاه نیست؛ و محصولات استوک همیشه کوتاه‌ترین زمان تحویل را ندارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام جهت را انتخاب کنید، با متخصص خانه خود صحبت کنید و نکات مثبت و منفی هرکدام را برای پروژه خود در نظر بگیرید.

 


برای دیدن بیش از 1000 متخصص خدمات خانه و ساختمان روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است