لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

درمان خانگی برای میخچه، پینه و ترک پاشنه پا

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/06/20نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 12 دقیقهنظر: 0بازدید: 87

من در یک ساختمان اداری بزرگ کار می‌کنم که 20 طبقه و چندین آلاچیق دارد. در طول روز کاری باید اسناد را به اتاق‌های مختلف ببرم و بین طبقات بدوم و همچنین در غرفه‌های مختلف با مشتریان ملاقات کنم. من روز اول کار در این محیط دچار میخچه‌های ریز شدم اما زیاد به آن‌ها توجه نکردم. بعد از 2 ماه آن میخچه‌ها متراکم‌تر شدند و من خودم نتوانستم از شر آن‌ها خلاص شوم. به همین دلیل به یک متخصص مراجعه کردم که به من توضیح داد که چه کار اشتباهی انجام می‌دهم. به‌خصوص برای خوانندگان بیزاپ، من قصد دارم در مورد آنچه کسی باید انجام دهد تا بدون مراجعه به پزشک از شر پینه و میخچه خلاص شود صحبت کنم. مقاله بر اساس توصیه‌های متخصص پا که من از آن بازدید کردم نوشته‌شده است.

ابتدا باید بدانید چه زمانی می‌توانید با این موضوع در خانه کنار بیایید و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: 6 راه برای محو شدن واریس پا

اگر میخچه بزرگ است، اگر روی استخوان قرار دارد، اگر خونریزی دارد، اگر هنگام لمس آن احساس درد می‌کنید، یا اگر به‌سادگی ترسناک به نظر می‌رسد، باید به پزشک مراجعه کنید زیرا این یک مورد جدی است و میخچه باید با کمک لیزر یا روش خاص دیگری برداشته شود. 

در تمام موارد دیگر، (اگر پینه است) می‌توانید خودتان مشکل را حل کنید. پینه ناحیه‌ای از پوست ضخیم است که در اثر فشار مداوم ظاهر می‌شود. هر چه فشار بیشتری وارد شود، این لکه پوست ضخیم‌تر و زبرتر می‌شود. چندین راه مؤثر برای از بین بردن این پینه‌ها در خانه وجود دارد.

1. پاشویی

1. پاشویی

این یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌هایی است که اغلب در کلینیک‌ها استفاده می‌شود. معمولاً استفاده 2 تا 3 بار از این روش برای خلاص شدن از شر پینه نادیده گرفته‌شده کافی است. روش انجام این کار: 2-3 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و 1 قاشق غذاخوری صابون مایع را به 2/1-1 لیتر آب گرم اضافه کنید. پاهای خود را در آب قرار دهید و به مدت 25 دقیقه در آنجا نگه‌دارید تا پوست نرم‌تر شود. پس‌ازآن پاهای خود را بیرون آورده و با کمک پوکه لایه سفت شده پینه را بردارید. پس از اتمام عمل، یک کرم تسکین‌دهنده حاوی یک ضدعفونی‌کننده (مانند بابونه، گل همیشه‌بهار یا اکالیپتوس) روی پاهای خود بمالید.

2. جوراب با گلیسیرین

روش دیگری وجود دارد که متخصصان توصیه می‌کنند. نه‌تنها به از بین بردن پینه‌های خشک کمک می‌کند، بلکه به نرم شدن پوست کل پا نیز کمک می‌کند. روش انجام: 8-10 قطره آمونیاک را به 50 میلی‌لیتر گلیسیرین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را قبل از خواب روی پاهای خود بمالید و شب جوراب‌های نخی ضخیم بپوشید. به‌طور متوسط، 8-10 بار باید کافی باشد، اما می‌توانید این تعداد را افزایش دهید زیرا این روش خطرناک نیست.

3. پاهای خود را در آب‌لیمو خیس کنید

گفته‌شده است این روش در ژاپن رایج است، اما خود این فرآیند ممکن است ناراحت‌کننده باشد. آب‌لیمو پوست را روشن و نرم می‌کند و ترک‌های پاشنه پا را از بین می‌برد. درنتیجه می‌توانید در عرض 5 روز از شر پینه شدید خلاص شوید. روش انجام: یک لیموترش متوسط را به همراه پوست آن رنده کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پینه‌های خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از یک پد پنبه‌ای آغشته به آب‌لیمو استفاده کنید.

4. از پارافین خانگی استفاده کنید

متخصصان زیبایی اغلب از پارافین برای مرطوب کردن پوست و حذف سلول‌های کراتینه شده استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید این روش را در خانه انجام دهید، می‌توانید به‌جای پارافین از موم معمولی استفاده کنید. روش انجام این کار: موم را در یک کاسه بزرگ در ماکروویو ذوب کنید و به همان مقدار روغن خردل را به موم اضافه کنید. روغن خردل پوست شما را مرطوب می‌کند و موم را کمی خنک می‌کند. هر پا را در موم فروکنید (می‌توانید این کار را دو بار انجام دهید)، پاهای خود را با یک پارچه پلی‌اتیلن و یک حوله به مدت 15 دقیقه بپیچید. پس‌ازآن، موم را بردارید و پینه را با سوهان ناخن جلا دهید، ذرات کراتینه شده به‌راحتی کنده می‌شوند و پوست دوباره صاف می‌شود. فراموش نکنید که بعد از عمل یک کرم تسکین‌دهنده به پاهای خود بزنید و همچنین جوراب‌های نخی بپوشید.

از داروخانه چه چیزی بخریم:

در مورد کرم‌های مخصوص، آن‌هایی ارزش خرید دارد که حاوی اسید سالیسیلیک و اوره هستند. این‌ها اجزای اصلی هستند که سلول‌های کراتینه شده را از بین می‌برند و باعث جدا شدن آن‌ها می‌شوند. استفاده از پماد حاوی اسید سالیسیلیک روی پاها یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای از بین بردن پینه است. پچ های حاوی محلول 40 درصد اسید سالیسیلیک نیز به‌خوبی کار می‌کنند. می‌توانید آن را به پینه یا میخچه بچسبانید و روز خود را ادامه دهید. در هنگام راه رفتن هیچ احساس ناراحتی ایجاد نمی‌کند. درعین‌حال، پوست روی پینه / میخچه خشک نمی‌شود و باید به‌خوبی کنده شود. جوراب‌های لایه‌بردار جوراب‌هایی هستند که از پارچه خاصی ساخته‌شده‌اند که باید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پاهای تمیز پوشیده شوند. پس‌ازآن یک کرم مرطوب‌کننده بزنید. بااین‌حال، این جوراب‌ها در برابر پینه‌های متراکم کمکی نمی‌کنند. آن‌ها فقط به خلاص شدن از شر ترک‌ها کمک می‌کنند و پوست را نرم می‌کنند.

نحوه صحیح انتخاب کفش

چندین توصیه برای انتخاب کفش مناسب وجود دارد که متخصصان سلامت ناخن و پا توصیه می‌کنند که از آن‌ها پیروی کنید.

نحوه صحیح انتخاب کفش 

شب بعد از روز کاری خود کفش بخرید زیرا پاها در طول روز خسته می‌شوند و کمی متورم می‌شوند؛ بنابراین پیروی از این توصیه به شما کمک می‌کند سایز مناسبی را انتخاب کنید که باعث می‌شود در طول روز احساس راحتی کنید.

در خرید کفش پس‌انداز نکنید. بهتر است کفش‌هایی از مواد طبیعی مانند چرم، جیر یا پنبه بخرید. این نوع کفش به تنفس پاهای شما کمک می‌کند و از تعریق آن‌ها جلوگیری می‌کند.

از آسترهای ژلی استفاده کنید که می‌توان آن‌ها را از داروخانه خریداری کرد. آسترهایی برای نواحی مختلف روی پا وجود دارد. آن‌ها از اصطکاک پا و درنتیجه از پیدایش پینه، میخچه و مشکلات سلامتی مفاصل انگشتان پا در آینده جلوگیری می‌کنند.

تمام روز کفش‌های نو نپوشید، سعی کنید به‌تدریج به آن عادت کنید. اگر در مورد نشان دادن کفش‌های جدید خود بی‌تاب هستید، خرید اقلام ویژه برای عادت کردن به کفش‌های جدید که در فروشگاه‌های کفش موجود است به شما کمک می‌کند.

آیا از روش‌های دیگری برای از بین بردن میخچه و پینه پا اطلاع دارید؟ لطفاً در مورد آن‌ها در نظرات به ما بگویید!


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است