لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه از شر مو های زیر پوستی خلاص شویم

تاریخ انتشار : 1401/05/31نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 155

آیا هرازگاهی بر روی پوست خود برآمدگی‌های عجیبی پیدا می‌کنید که شبیه جوش یا کهیر نیستند؟ این احتمال وجود دارد که موهای شما به‌طور زیرپوستی رشد کرده باشد. این همیشه یک غافلگیری ناخوشایند و غیرمنتظره است و اغلب در صورت، پاها، زیر بغل یا ناحیه بیکینی اتفاق می‌افتد، اما صادقانه بگویم می‌تواند در هرجایی ظاهر شود. موهای رشد کرده مطمئناً سلامتی را تهدید نمی‌کنند اما بسیار آزاردهنده و شرم‌آور هستند. در این مقاله متوجه خواهید شد که چه چیزی باعث ایجاد آن‌ها می‌شود و وقتی ظاهر می‌شوند چه‌کاری می‌توان انجام داد. ما در بیزاپ جواب این موضوع را آماده کردیم که امیدواریم بتواند به شما برای مقابله با این مشکل کمک کند.

موی زیر پوستی چه شکلی است؟

موهای زیرپوستی به موهایی گفته می‌شود که به جای رشد کردن از روی پوست، در اطراف پیچ‌خورده و شروع به رشد کرده‌اند. موهای زیرپوستی بسیار آزاردهنده است، پوست را تحریک می‌کند و باعث خارش شدید آن می‌شود و حتی گاهی اوقات ممکن است عفونی شود و به زخم دردناک و جوش مانند تبدیل شود.

عدم استفاده از کرم موبر

اگر دوست ندارید پوست خود را قبل از اصلاح نرم کنید و فقط آن را به‌صورت خشک بتراشید، تیغ انتهای موها را تیز می‌کند و این می‌تواند باعث رشد موهای زیرپوستی شود. راه‌حل: قبل از اصلاح از کرم یا ژل اصلاح و بعد از اصلاح از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

پوشیدن لباس‌های تنگ

پوشیدن لباس‌ های تنگ 

اگر اغلب لباس‌های تنگ می‌پوشید، ممکن است مانع از رشد موها در جهت درست شود. در عوض، آن‌ها شروع به رشد در پوست خواهند کرد. راه‌حل بسیار ساده است، همیشه لباس‌های تنگ نپوشید.

استفاده از موچین

موچین کردن مو ممکن است یکی دیگر از دلایل رشد موهای زیرپوستی باشد. گاهی اوقات موچین موها را به‌طور کامل بیرون نمی‌کشد، فقط آن را کش می‌دهد؛ و درحالی‌که در حال کشیده شدن است، فر می‌شود و ممکن است دوباره به داخل پوست رشد کند. راه‌حل: قبل از استفاده از موچین، پوست را با یک کرم مرطوب‌کننده یا روغن نارگیل مرطوب کنید.

گزینه دیگر در نظر گرفتن روش‌های جایگزین برای خلاص شدن از شر موهای زائد مانند اپیلاسیون یا حتی لیزر است. لیزر ممکن است به‌طور بالقوه آن را برای همیشه حذف کند.

بیشتر بخوانید:   بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد + پاسخ به سؤالات پرتکرار

اجتناب از پاک‌سازی عمیق

اجتناب از پاک‌ سازی عمیق 

گاهی اوقات، پوست مرده می‌تواند سطح پوست را مسدود کند که باعث می‌شود موهای تازه در حال رشد داخل آن به جای رشد به سمت بالا، به سمت زیر پوست رشد کنند. راه‌حل این کار لایه‌برداری است. از دستکش لایه‌بردار برای بدن و اسکراب و ماسک لایه‌بردار برای صورت استفاده کنید؛ و زیاده‌روی نکنید، درمانگران زیبایی توصیه می‌کنند از لایه‌برداری بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید.

موهایی به‌طور طبیعی مجعد یا درشت

موهایی به‌ طور طبیعی مجعد یا درشت 

اگر موهای فرفری دارید، ممکن است بیشتر از افراد دیگر دچار موهای زیرپوستی شوید که به این معنی است که فولیکول‌ها منحنی هستند. مو عملاً به عقب خم می‌شود و دوباره وارد پوست می‌شود. اگر موهای درشتی دارید، ممکن است انتهای آن‌چنان تیز باشد که بتواند پوست را سوراخ کرده و در آن رشد کند. راه‌حل ساده است زیرا شما واقعاً نمی‌توانید موهای خود را تغییر دهید، مرطوب کنید. آیا ترفندهای دیگری برای مقابله با موهای زیرپوستی می‌دانید؟ آن‌ها را در نظرات به ما بگویید و این مقاله را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است