لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه فضای سفید خانه خود را خارق العاده نشان دهیم؟

تاریخ انتشار : 1401/06/06نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 169

با این نکات تمیز کردن و نگهداری، دیوارها، کف و مبلمان سفید خود را روشن و تمیز نگه دارید.

فضاهای سفید می‌توانند روشن و زیبا باشند- اما چگونه می‌توان آن‌ها را به همین شکل حفظ کرد؟ اگر نمی‌دانید که چگونه خراش‌ها را از روی کفپوش‌های سفید پاک کنید، چگونه پرده‌های سفید خود را دوباره نو کنید یا چگونه جای دست‌های چسبناک را از روی مبل سفید و دوست داشتنی خود پاک کنید، ما به شما کمک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: دیوار های سفید با چه وسایلی بهتر ترکیب میشوند؟

دیوارهای سفید 

دیوارهای سفید

جاروبرقی کشیدن دیوارها هر چند هفته یکبار مانع از تجمع گرد و غبار می‌شود؛ گرد و غبار می‌تواند باعث شود دیوارهای سفید کثیف به نظر برسند.

برای تمیز کردن لکه‌ای روی دیوار، ابتدا سعی کنید به آرامی آن را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید. اگر این کار موثر نبود، خمیر غلیظی از جوش شیرین و آب درست کنید و آن را روی آن نقطه بمالید، سپس پاک کنید. اگر هنوز لکه از بین نرفته بود، از یک ابر جادویی استفاده کنید.

مقداری از رنگ دیوار را درون یک ظرف درب دار و در دسترس نگه دارید. مقداری از آن را درون یک لیوان پلاستیکی یک بار مصرف بریزید و با یک برس کوچک قسمت‌هایی که رنگ از بین رفته است را رنگ کنید.

مبلمان با پارچه سفید 

مبلمان با پارچه سفید

ساده‌ترین کار این است که از روکش‌های قابل تعویض و قابل شستشو استفاده کنید. روکش‌ها را می‌توان به گونه‌ای درست کرد که شباهت زیادی به پارچه اصلی مبلمان خانه داشته باشد، ولی با این تفاوت که می‌توان آن‌ها را شسته و سفید کرد. برای این که روکش، بهتر روی مبلمان بنشیند در حالی که هنوز کمی مرطوب است آن را روی مبلمان بکشید.

برای محافظت از پارچه مبلمان از اسپری ضد لک استفاده کنید. حتماً مطمئن شوید که اسپری برای همان نوع پارچه‌ای است که برای روکش مبلمان شما استفاده شده است و ابتدا آن را در نقطه‌ای ناپیدا تست کنید.

مبلمان روکش شده را مرتباً جاروبرقی بکشید تا از تجمع گرد و غبار و کثیفی جلوگیری کنید.

بخارشو بهترین راه برای تمیز کردن مبلمان سفید است‌– اجاره یا خرید یک دستگاه بخارشو می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر از تمیز کردن حرفه‌ای قطعات بزرگ مبلمان شما باشد.

با یک پاک کننده مبلمان که برای نوع پارچه شما طراحی شده است، لکه‌ها را تمیز کنید.

ملافه، روتختی و روباشی سفید 

ملافه، روتختی و روبالشی سفید

هنگامی که ملافه و روتختی سفید را انتخاب می‌کنید، برچسب توضیحات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مراقبت خاصی نیاز ندارد.

ملافه‌های سفید را با مواد شوینده همیشگی خود در آب داغ بشویید. در صورت نیاز سفید کننده اضافه کنید تا ظاهری تازه داشته باشند.

ملافه‌ها و روتختی‌های سفید را با لباس‌های رنگارنگ نشویید مگر این که 100 درصد مطمئن باشید آن لباس‌ها رنگشان ثابت است.

لحاف‌ها ذاتاً ظریف هستند و هرگز نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند. بیشتر آن‌ها را می‌توان با خیال راحت با دست و در وان حمام شست و روی بند خشک کرد.

کفپوش سفید 

کفپوش سفید

از پوشیدن کفش در خانه خودداری کنید. یک جاکفشی نزدیک درب ورودی همراه با یک سبد دمپایی اضافی برای مهمانان قرار دهید.

در داخل و خارج هر ورودی، پادری قرار دهید.

مرتباً جاروبرقی بکشید- کثیفی که وارد خانه ‌شود، باعث خراب شدن سطح رویی کفپوش شما می‌شود.

مراقب پهن کردن فرش‌های رنگارنگ بدون محافظ باشید، زیرا برخی فرش‌ها ممکن است رنگ را به کف سفید شما منتقل کنند.

برای جلوگیری از خط و خش به تمام پایه‌های مبلمان ضربه‌گیرهای نمدی بچسبانید.

با یک کفشور که بسیار کم مرطوب شده و مقدار کمی پاک کننده ملایم زمین را تمیز کنید.

برای تمیز کردن لکه، از پاک کننده‌ای استفاده کنید که مخصوص نوع کفپوش شما باشد.

سینک و وان سفید 

سینک و وان سفید

تمیز کردن مکرر و سبک بهترین کار است، زیرا مانع از تجمع کف صابون و لکه می‌شود. تلاش برای از بین بردن کف صابون قدیمی و تغییر رنگ ایجاد شده می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد، و محصولات تمیزکننده و ابزارهای قوی‌تر مورد نیاز برای انجام این کار می‌توانند به سطح رویی وسایل آسیب برسانند.

از پاک کننده‌های زبر و پدهای تمیز کننده که می‌توانند باعث آسیب و خش شوند خودداری کنید.

اگر وان حمام با تغییر رنگ یا خراش‌های زیاد دارید، به فکر تغییر لعاب آن باشید. این کار ارزان نیست، اما باعث می‌شود تا وان شما جدید به نظر برسد.

حوله سفید

حوله‌ها نیز مانند ملحفه‌ها باید به راحتی نگهداری شوند. آن‌ها را با مواد شوینده همیشگی خود و در آب داغ بشویید. در صورت نیاز سفید کننده اضافه کنید تا حوله سفید شما سفید باقی بماند.

حوله‌ها را با لباسی که دارای زیپ است نشویید‌- زیپ به راحتی می‌تواند به الیاف نرم حوله گیر کرده و باعث پارگی شود.

کاشی و دوغاب سفید 

کاشی و دوغاب سفید

کاشی سفید و دوغاب را به طور منظم با آب و صابون ملایم پاک کنید، سپس بشویید. تمیز کردن مکرر بهترین راه برای جلوگیری از تغییر رنگ بسیار است.

برای تمیز کردن دوغاب سفید که کثیف شده و تغییر رنگ داده است، با استفاده از یک مسواک آغشته به مخلوطی از سفید کننده کلر و آب آن را بسابید.

دوغاب، لکه‌ها و همه چیز را با ابر جادویی جادویی تمیز کنید.

سنگ مرمر سفید

هر چیزی که روی سنگ ریخت را سریع پاک کنید- مخصوصاً مواد اسیدی (مانند سرکه و مرکبات).

از زیر لیوانی، زیر قابلمه‌ای، تخته برش و سینی برای محافظت از صفحه‌ی روی کابینت مرمری در برابر لکه‌ها و آسیب‌ها استفاده کنید.

اگر به موقع چیزهایی که روی سنگ‌ مرمر ریخته است را تمیز نکردید و سنگ لکه‌دار شد، می‌توانید آن را با کمی آب هیدروژنه تمیز کنید. (این کار فقط برای سنگ مرمرهای رنگ روشن توصیه می‌شود.) موسسه مرمر آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد تمیز کردن لکه‌ها دارد.

چگونه آشپزخانه سفید خود را سفید نگه دارید

چرم سفید 

چرم سفید

برای اینکه مبلمان چرمی خود را خوب نگه دارید، هر از گاهی (چند بار در سال کافی است) آن را با واکس چرم یا پاک کننده مخصوص چرم تمیز کنید. هنگام تمیز کردن، از یک دستمال یا اسفنج نرم که خیلی کم مرطوب است و مقدار بسیار کمی صابون استفاده کنید.

هنگام پوشیدن شلوار جین تیره و جدید، از نشستن روی مبلمان چرمی سفید اجتناب کنید‌، رنگ لباس می‌تواند به چرم منتقل شده و باعث تغییر رنگ آن شود.

فرش و موکت سفید 

فرش و موکت سفید

مانند کفپوش‌های سفید، فرش و موکت مانع از ورود کثیفی به خانه شما می‌شوند. بدون کفش به داخل خانه بروید و از پادری در داخل و خارج همه اتاق‌ها و جلوی همه درب‌ها استفاده کنید.

مرتباً جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و کثیفی به عمق الیاف وارد نشوند.

هر چیزی که روی فرش ریخت را فوراً با یک پارچه خشک تمیز کنید- لکه را خشک کنید، پارچه را روی آن نکشید. بعد از گرفتن آب و خشک کردن لکه تا جای ممکن، آن قمست را با یک دستمال مرطوب خیس کنید و به جذب باقیمانده لکه ادامه دهید. از یک پارچه سفید استفاده کنید- زیرا وقتی شروع به تمیز شدن کرد، متوجه خواهید شد که قسمت اعظم لکه پاک شده است.

برای لکه‌های قوی، از دستگاه قالیشویی یا بخارشویی استفاده کنید. فرش‌ها را حتی می‌توان برای تمیز شدن حرفه‌ای به قالیشویی فرستاد.

پرده‌ های سفید 

پرده‌های سفید

بسیاری از پرده‌ها را می‌توان به همراه حوله‌های خود شست. اگر برچسب مراقبت نشان می‌دهد که قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند، هر فصل یک بار آن‌ها را با دور ملایم در ماشین لباسشویی بشویید، و در صورت مجاز بودن از سفید کننده نیز استفاده کنید. همین امر در مورد پرده‌های دوش نیز صدق میکند.

پارچه‌های پرده‌هایی که به راحتی برای شستشو نمی‌توان باز کرد را با استفاده از یکی از سری‌های جاروبرقی جارو کنید.

به ما بگویید چگونه فضای سفید داخل خانه خود را زیبا نگه می‌دارید؟ نکات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است