لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونگی چیدن یک میز چایی عصرانه دوست داشتنی

تاریخ انتشار : 1401/09/01نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 76

اگر مهمانی‌های چایی به سبک انگلیسی را دوست دارید، می‌توانید از تم مهمانی چایی عصرانه‌ی انگلیسی استفاده کرده تا میزبان چنین مراسمی باشید. این یک تم دوست داشتنی برای مهمانی قبل از عروسی یا قبل از تولد نوزاد، جشن تولد، روز مادر، عید پاک، یا حتی یک گردهمایی معمولی از دوستان است. یکی از اساسی‌ترین رسوم بریتانیایی، چای بعد از ظهر به دهه 1840 میلادی باز می‌گردد، زمانی که اعضای‌ خانواده‌هایی از طبقه‌ی بالای جامعه  در بعد از ظهر گرد هم می‌آمدند تا با صرف فنجان‌های چای و لقمه‌های سبک معاشرت کرده و بدین وسیله گرسنگی بین ناهار و شام را از بین ببرند. در حالی که امکان زیادی برای خلاقیت در برنامه‌ریزی مهمانی چای شما وجود دارد، ما برخی از آن‌ها را به اشتراک می گذاریم؛ آن‌هایی که اجزا و قسمت‌های سنتی دارند که موفقیت شما را در میزبانی تضمین می‌کند، از چیدمان زیبای میز گرفته تا ساندویچ‌های کوچک. پس همه دوستان و نزدیکان خود را جمع کنید تا کمی چای بنوشیم. انگشت‌های کوچک بالا!

بیشتر بخوانید: 14 چیزی که به اتاق خواب تعلق ندارند

میز

 

اگرچه سنت چای عصرانه ممکن است کاملاً رسمی به نظر برسد، به خصوص از آن‌جایی که به معنای استفاده از ظروف چینی و نقره است، اما میز اغلب به سبک خودسرانه‌تر چیده می‌شود، آن هم با غذاهایی که به طور سنتی در شیرین‌خوری‌هایی سه طبقه یا شیرین‌خوری‌های بزرگ سرو می‌شوند. حتی اگر یک ست چینی هماهنگ ندارید (مانند این ست چای بامزه)، اغلب می‌توانید فنجان‌های چای قدیمی، نعلبکی‌ها و بشقاب‌های ناهماهنگ را در فروشگاه‌های دست دوم فروشی، یا بازارهای کوچک پیدا کنید. قوری را فراموش نکنید!

 

محیط و جو، نکته‌ای قابل توجه است، و گل‌های تازه از ضروریات یک میز مخصوص مهمانی چای هستند. یک گلدان گل در وسط می‌تواند به سادگی یک شاخه گل منحصر به فرد مانند گل رز یا داوودی یا یک دسته گل رنگارنگ از فروشگاه باشد، یا می‌توانید از مجموعه‌ای از شکوفه‌ها با رنگ‌های خاص استفاده کنید. در این جا، ما مجموعه‌ای از دلفینیوم‌های آبی، لاله‌های بنفش یاسی، گل شقایق و داوودی سفید و آستیلب‌های کرمی رنگ را انتخاب کرده‌ایم. شمع‌ها (مانند این شمع‌های مخروطی از موم زنبور عسل) کمک خوبی برای گل آرایی شما هستند و همچنین کمی نورپردازی به چیدمان شما اضافه می‌کند. ما همچنین نمای یک سفره کتان زیبا را دوست داریم. در نهایت، با گره زدن نخ کنفی دور هر دستمال و قرار دادن یک گل در داخل آن، یک حس خاص را به فضا اضافه کنید.

 

منو

 

از آن جایی که چای بعد از ظهر از نظر فنی یک وعده غذایی کوچک بین ناهار و شام است، منو به طور کلی شامل غذاهای فینگرفود مختلف است که می‌توانند شور یا شیرین باشند. با این حال، اگر میهمانی چای خود را نزدیک به ساعت همیشگی شام برگذار می‌کنید، قطعاً باید چیزی شبیه به غذای اصلی را سرو کنید، زیرا مهمانان ممکن است انتظار یک وعده غذایی کامل را داشته باشند.

هنگام سرو خوراکی‌ها در یک شیرین‌خوری سه طبقه، خوراکی‌های فینگرفود خوش طعم مانند ساندویچ معمولاً در طبقه پایین، اسکون (کیکی مخصوص که کنار چایی سرو می‌شود) در طبقه میانی قرار می‌گیرند و انواع شیرینی‌ها و کلوچه‌ها مانند کاپ کیک‌های کوچک در طبقه بالایی. اگر یک شیرین‌خوری سه طبقه ندارید، چند پایه کیک زیبا همان کار را برای شما می‌کنند. برخی از مواردی که انتظار دارید در منوی مناسب چای بعد از ظهر پیدا کنید عبارتند از:

ساندویچ انگشتی (خیار، سالاد مرغ، سالاد تخم مرغ، سالمون دودی)

اسکون با خامه فرم گرفته و مربای توت فرنگی

کلوچه چای

بیسکویت و کوکی

بیسکوییت شورت برد

مادلن

مینی کیش

پتی فور

فینگرفود کاناپه

ماکارون

میوه تازه

ترایفل

تارت

در زیر یک دستور ساده برای ساندویچ‌های انگشتی و سنتی با خیار آورده شده است. اگر دوست داشتید آن را درست کرده و سلیقه‌ی خود را نیز به آن اضافه کنید!

ساندویچ انگشت خیار

 

مواد لازم (برای درست کردن 16ساندویچ مثلثی شکل):

نان اسنک 8 تکه

پنیر خامه‌ای، نرم شده

1 عدد خیار پوست کنده و ورقه شده

نمک

پیازچه خرد شده

دستورالعمل:

خیار را پوست کنده و به حلقه‌های نازک برش دهید. برش‌ها را روی یک دستمال کاغذی گذاشته و نمک بپاشید و 15 تا 20 دقیقه کنار بگذارید. (با این کار مقدار زیادی از آب خیارها خارج می‌شود تا ساندویچ‌ها خیس نشوند.) در همین حال، یک لایه نازک از پنیر خامه‌ای را روی تمام نان‌های اسنک بمالید. پیازچه‌های خرد شده را روی پنیر خامه‌ای بریزید. خیارها را با دستمال کاغذی خشک کنید و روی نصفی از نان‌ها بچینید. روی خیارها را با باقی نان‌ها بپوشانید. قسمت برشته شده‌ی دور ساندویچ‌ها را جدا کرده و سپس آن‌ها را به صورت مثلث برش دهید. در صورت تمایل با گل‌های خوراکی تزیین کنید.

چای

 

خوب است که در اختیار مهمانان مجموعه‌ای از چای‌ها گذاشته شود تا بتوانند انتخاب کنند. چای‌های سیاه مانند ارل گری جزء اصلی چای بعد از ظهر هستند، اما همچنان می‌توانید چای سبز، اولانگ یا تیسان (ترکیبات گیاهی که به طور طبیعی بدون کافئین هستند) را نیز سرو کنید. با این حال، چای‌های کیسه‌ای را کنار بگذارید. یک قوری چای با برگ‌هایی چایی درون آن عطر و طعم قوی‌تری دارد.

چند پیشنهاد برای چای:

ارل گری

آسام

دارجلینگ

چای سیاه صبحانه‌ی انگلیسی

چای سبز

بابونه (یا سایر دمنوش‌های گلی)

نعناع

چای سرد (مناسب برای یک روز گرم)

مطمئن شوید که هر مهمان فنجان و نعلبکی مخصوص به خود و همچنین یک قاشق برای هم زدن داشته باشد. همچنین، حتما شیر و شکر را روی میز بگذارید تا مهمانان بتوانند به فنجان چای خود مطابق با سلیقه شخصی خود طعم دهند.

 

حتی اگر از طرفداران سرسخت سریال‌هایی چون "بریجرتون" یا "دانتون ابی" نیستید، تضمین می‌کنیم که شما و مهمانانتان از دور هم نشستن و نوشیدن و معاشرت کردن در حین چای عصرانه در این مهمانی بسیار دوست داشتنی لذت خواهید برد!

 


برای یافتن بیش از 10000 متخصص خدمات خانه و ساختمان به صفحه لینک شده مراجعه نمایید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است