لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه تمیز کردن فولاد ضد زنگ

تاریخ انتشار : 1401/05/30نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 199

طراحان اغلب بحث کرده‌اند که آیا فولاد ضد زنگ همچنان در آشپزخانه‌ها مورد توجه است یا خیر، یا جذابیت خود را برای وسایل مشکی یا سفید براق با روکش‌های براق و صاف از دست می‌دهد.

درحالیکه این بحث ادامه دارد،  بین  محبوبیت لوازم فولاد ضد زنگ و گاهی اوقات میزهای آشپزخانه و دیگر عناصر آشپزخانه بحث است. خواه شما لوازم براق کمی یا زیادی داشته باشید، در اینجا کارشناسان به شما پیشنهاد می‌کنند که در مورد این اثر انگشت‌ها و نحوه مراقبت و تمیز کردن یکی از سخت ترین سطوح خانه انجام دهید.

بیشتر بخوانید:   ترفندهای کاربردی تمیز کردن شیشه کابین حمام 

نحوه تمیز کردن فولاد ضد زنگ 

فارغ از نگاه کردن به سطح متخلخل بزرگ و داشتن سطوح متخلخل نرم که مانع رشد باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌ها است، یکی از دلایلی که فولاد ضد زنگ در آشپزخانه‌های حرفه ای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که با وجود فرسودگی روزانه به راحتی زنگ نمی‌زند.

متاسفانه، به معنی این نیست که گردوغبار و لکه‌ها رخ نمی‌دهد. متخصصین در انجمن آمریکای شمالی سازندگان تجهیزات غذا می‌گوید که اگر فیلم محافظتی روی سطوح ضدزنگ با پد استیل یا برس سیمی خراشیده ‌شود، در تماس با آب سختی است که باعث گل آلود شدن می‌شود، یا در معرض کلریدهای پاک کننده‌های خانگی قرار می‌گیرد، در برابر آسیب آسیب پذیر می‌شود.

اول ایمنی 

اول ایمنی

برای مراقبت و پاکسازی ایمن، با ابزار مناسب کار را آغاز کنید. انجمن توسعه فولاد ضد زنگ اروپا، یا ESDA با استفاده از اسفنج‌های نرم و پارچه‌های میکروفایبر به عنوان اولین خط دفاعی پیشنهاد می‌کند.

با پدهای فولادی تمیز نکنید که می‌تواند باعث خط و خش روی سطوح شود. در عوض پدهای پلاستیکی را برای تمیزکردن انتخاب کنید.

مبارزه با دانه‌ ها 

مبارزه با دانه‌ها

در سطوح فولاد ضد زنگ با فینشهای برس‌دار یا براق، همیشه همان مسیر را به عنوان خطوط دانه‌ای در فلز پاک کنید.

هر چه عمرش می‌ گذرد بهتر می‌ شود 

هر چه عمرش می‌گذرد بهتر می‌شود

ESDA می‌گوید علاوه بر قابلیت دسترسی تعداد فزاینده فینش‌های ضد اثرانگشت، فولاد ضد زنگ منظم اثرانگشت کمتری را در طول زمان نشان می‌دهد. صبوری نوعی پرهیزکاری است.

محلول‌ های ضدزنگ 

محلول‌های ضدزنگ

میندی دیننو، صاحب "پولیش 2 پرفکش" می‌گوید:

صرفنظر از اینکه از چه محصولی برای تمیزکردن لوازم استیل ضد زنگ استفاده می‌کنید، پایدار بمانید. «بیشتر پاک‌کننده‌ها به خوبی با هم ترکیب نمی‌شوند، و حفظ کامل آن را بسیار سخت‌تر می‌کند. برای لوازم خانگی، ما از CLR [پاک کننده استیل ضد زنگ] استفاده می‌کنیم. هر گونه لکه آب سخت را از دستگاه پخش کننده آب و یخ و هرگونه چکه یا غذا پاک می‌کند».

مانند دیگر متخصصان، او می‌گوید حتماً با دانه همراه شوید.

محلول‌ های ضدزنگ 

از آنجاییکه محصولات حاوی کلراید می‌تواند برای فینش محافظتی در استیل ضد زنگ مضر باشد، ESDA توصیه‌های زیر را می‌کند:

o سرکه رقیق شده (برای تمیز کردن رسوب آهک)

o جوش شیرین (برای از بین بردن رسوبات قهوه)

o حلال‌های الکلی مانند استون (برای از بین بردن چسب ها)

o اسپری‌های شیشه‌ای بدون کلرید (به ویژه برای سطوح صیقلی و آینه مانند کارآمد)

o خمیرها و اسپری‌های تجاری تولید شده که کاربرد آنها را روی فولاد ضد زنگ مشخص می‌کند

از مواد طبیعی برای تمیزکردن استفاده کنید 

از مواد طبیعی برای تمیزکردن استفاده کنید

برای تمیز کردن با استفاده از اقلام انباری، تیم زندگی پایدار در بیزاَپ توصیه می‌کند یک پارچه را با سرکه سفید رقیق‌نشده یا روغن زیتون مرطوب کنید و در جهت دانه‌ها پاک کنید.

برای تمیزکردن سینک استیل ضدزنگ، نوشابه را روی پارچه جاذب بریزید و سطح را پاک کنید و سپس آن را خشک کنید.

براق کردن 

براق کردن

پاک‌کننده‌های اسپری ایجادشده برای تمیزکردن سطوح استیل ضد زنگ دکوری معمولاً حاوی روغن سیلیکونی هستند و اگرچه اثرانگشت و لکه‌ها را پاک می‌کنند، آنها مانع بروز لکه‌ها نخواهند شد. EDSA می‌گوید روغن سیلیکونی را می‌توان با شستن آب و صابون کاملاً پاک کرد.

استفاده از خمیر پولیش راه دیگری برای درخشان نگه داشتن وسایل استیل ضد زنگ است. خمیرهایی که به صورت تجاری فروخته می‌شوند، مانند روستر متال مارین 3M و پولیش، یک لایه موم میکروسکوپی روی سطح ایجاد می‌کنند که تمیز کردن آن را آسان می‌کند. از آنجاییکه خمیرها در برابر مواد شوینده مقاوم هستند، درمان با خمیر پولیش ممکن است چندین ماه طول بکشد. م‌ توان آن را با استفاده از الکل روی یک پارچه نرم جدا کرد.

براق کردن 

ذکر این نکته مهم است که خمیرها و اسپری‌ها که برای تمیزکردن عناصر استیل ضدزنگ دکوری، درهای یخچال، پشتی آشپزخانه، استفاده می‌شوند، نباید روی گلدان، ماهیتابه یا سطوحی استفاده شود که غذا آماده می‌شود.

از پولیش‌های سینک نقره مانند موارد استفاده شده برای پاک کردن جواهرات استفاده نکنید، زیرا باعث فرسایش استیل ضدزنگ می‌شوند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است