لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه نان موزی خانگی ساده، خوشمزه و مقوی

تاریخ انتشار : 1401/04/28نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 0بازدید: 264

            من واقعا علاقه‌ی شدیدی به شیرینی دارم. آیا آن صحنه را در فیلم "تنها در خانه" یادتان ‌می‌آید که کوین مک‌کالیستر در حال خوردن بزرگ‌ترین بستنی جهان است؟ خب، از زمانی که این فیلم را برای اولین بار 30 سال پیش دیدم، این رویای همیشگی من بوده است. اما به آن اندازه‌ای که من عاشق دسر و آب نبات هستم، آن‌ها مرا دوست ندارند (به محض مصرف بیش از حد شکر، احساس کسلی می‌کنم و پوستم سریعا بهم می‌ریزد.) من هنوز هم هر شب بعد از شام به یک خوراکی شیرین نیاز دارم، که به همین دلیل است این یک دسر خوب است: جایگزینی برای مقدار بی پایان نان موزی‌هایی که پخته‌ام. به این تکه‌های موز با روکش شکلاتی و کره بادام سلام کنید. ترکیب شکلات، موز و کره بادام بسیار سخت است. اگر شما هم مثل من هستید و طرفدار طعمی کمی شور و کمی شیرین هستید، بلافاصله می‌خواهید این دسر را درست کنید. و مزیت دیگر آن چیست؟ درست کردن آن‌ها بسیار آسان است.

بیشتر بخوانید:  اسموتی موز و بلوبری کتو؛ طعمی جدید و دلپذیر

مدت زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه

مدت زمان کلی: 1 ساعت و 35 دقیقه

مواد لازم

2 عدد موز

2 فنجان چیپس شکلات تلخ (اگر طعم شیرین‌تری را دوست دارید، آن را با شکلات نیمه شیرین عوض کنید)

½ فنجان کره بادام درختی

نمک دریایی، اختیاری

طرز تهیه:

مرحله 1

موز را به صورت "حلقه‌ای" برش دهید و آن‌ها را روی یک سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. مقداری کره بادام را روی یکی از حلقه‌های موز بمالید و از تکه دیگری از موز برای درست کردن ساندویچ استفاده کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام برش‌های موز شما استفاده شوند. موز را به مدت یک ساعت یا بیشتر در فریزر قرار دهید.

مرحله 2

شکلات را در یک کاسه شیشه‌ای مقاوم در برابر حرارت آب کنید. (من شکلات‌ها را در مایکروویو به مدت 15 ثانیه می‌گذارم تا آب شوند.) موزها را از فریزر خارج کرده و با استفاده از یک چنگال هر کدام را به آرامی در شکلات فرو کنید تا حداقل نیمی از ساندویچ موز را شکلات بپوشاند.

مرحله 3

وقتی همه موزها با شکلات پوشانده شدند و دوباره روی سینی قرار گرفتند، روی هر کدام کمی نمک دریای بپاشید. دوباره آن‌ها را حدود 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شوند.

مرحله 4

بلافاصله می‌توانید آن‌ها را میل کنید یا در فریزر نگهداری کنید تا بعداً استفاده کنید. ساندویچ‌های موز شکلاتی شما تا یک هفته تازه می‌مانند (البته اگر این قدر طول بکشد تا همه را بخورید).

یادداشتی از سرآشپز:

من عاشق کره بادام هستم، اما از هر نوع کره مغزیجاتی که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید. کره بادام زمینی، کره بادام هندی و نوتلا همگی خوشمزه هستند.


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است