لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه بوی بد لباس‌های ورزشی را از بین ببریم؟

تاریخ انتشار : 1401/04/25نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 350

لباس‌های ورزشی می‌توانند بسیار بدبو شوند و معمولاً قیمتشان هم ارزان نیست. بنابراین منطقی است که در نحوه استفاده از این نوع لباس‌ها بسیار مراقب باشید تا آن‌ها را در شرایط خوبی نگه‌دارید. شستن آن‌ها در ماشین لباسشویی سناریویی ایده‌آل برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی است. این مراحل را دنبال کنید تا لباس‌های ورزشی خود را تمیز، تازه، بدون ساییدگی و پارگی اضافی نگهدارید.

بیشتر بخوانید:  چرا بهتر لباس ها را با آب سرد بشوییم؟

ابتدا لباس را خیس کن

سرکه سفید باکتری‌ها را می‌کشد و بو را از بین می‌برد. استفاده از سرکه سفید به‌عنوان یک ماده ارزان، چربی بدن چسبیده روی لباس را از بین می‌برد. همچنین، به دلیل سطح اسیدیته پایین، می‌تواند باکتری‌ها را از سطح لباس به‌راحتی جدا کند. از سرکه مقطر سفید و آب سرد به نسبت 1:4 در وان یا سینک استفاده کنید. حدود 30 دقیقه لباس را خیس کنید و سپس، طبق توصیه روی برچسب لباس آن را شستشو دهید.

آن را سریع بشویید

لباس‌های باشگاه باید بعد از هر تمرین شسته شوند. هنگامی‌که لباس‌های پر عرق خشک شده و دوباره پوشیده می‌شوند، کثیفی و عوامل بیماری‌زا روی آن جمع می‌شوند. قبل از قراردادن لباس‌های ورزشی یا مخلوط‌کردن آن‌ها با لباس‌های کثیف دیگر، آن‌ها را خشک کنید، به دلیل این‌که لباس‌های مرطوب باعث کاهش عمر لباس شده و هزینه خرید یک دست لباس ورزشی جدید را به شما تحمیل می‌کند. همچنین بایستی از تمیزی ساک باشگاه خود اطمینان حاصل کنید، چراکه آ‌ن‌ها زیستگاهی برای باکتری‌ها را  ایجاد کرده و منجر به تحریک پوست شما می‌شوند.

از یک شوینده مؤثر استفاده کنید

می‌توان با استفاده  از مقدار کمی مواد شوینده برای رسیدن به نتایج دلخواه استفاده کرد. البته به این معنی نیست که هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، روند شستشو را تسریع می‌کند. رعایت این نکته به‌خصوص در شستن لباس‌های ورزشی شما بسیار ضروری است.

لباس‌های ورزشی با کارایی بالا از میکرو الیافی ساخته‌شده‌اند که رطوبت را از بین می‌برند و به‌سرعت خشک می‌شوند، ویژگی که در حین ورزش عالی بوده اما برای شستشوی لباس چندان دوست‌داشتنی نیست زیرا روند شستشو را سخت‌تر می‌کند.

به‌طور خلاصه، دستورالعمل‌های روی بطری مواد شوینده را برای مشاهده نتایج بهتر دنبال کنید. از یاد نبرید که مواد شوینده بیشتر لباس شما را تمیزتر نمی‌کند. توصیه می‌کنیم از شوینده‌هایی استفاده کنید که برای پوشیدن لباس‌های ورزشی ساخته‌شده‌اند، مانند مواد شوینده لباس‌شویی پرسیل و تاید ورزشی. بااین‌حال، بیشتر مواد شوینده قابلیت تمیزکردن لباس شما را خواهند داشت.

در صورت زردشدن زیر بغل و تجمع دئودورانت، از یک برس نرم برای تمیز کردن ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید. سپس می‌توانید لباس‌های خود را بشویید.

نرم‌کننده پارچه را کنار بگذارید

نرم‌کننده پارچه دشمن لباس‌های ورزشی شما است. این نرم‌کننده‌ها الیاف موجود بر روی لباس را از بین برده و حس نرمی بیش‌ازحد را به آن می‌بخشد. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، لباس ممکن است نیاز به شستشوی مکرر و آبکشی اضافی داشته باشد تا به حالت عادی بازگردد.

همچنین، نرم‌کننده‌ها به الیاف آسیب رسانده و به لباس ورزشی شما خاصیت کششی می‌دهد. نتیجه این اتفاق،  داشتن لباس‌های تمرینی گشاد و بدبو خواهد بود.

درعوض، ½ فنجان سرکه را می‌توان به شستشوی نهایی خود اضافه کرد تا از سفیدشدن لباس‌های ورزشی خود اطمینان حاصل کرد. این مقدار از سرکه را باید در قسمت قراردادن نرم‌کننده‌های ماشین‌لباس‌شویی قرار داد.

دمای مناسب آب را انتخاب کنید

همیشه باید قبل‌از شستن لباس، بدانید که لباس‌های شما با آب سرد یا گرم بهتر تمیز می‌شوند. فهمیدن دمای مناسب شستشوی لباس به شما کمک می‌کند که کار شستشو را به‌خوبی انجام دهید.

بااین‌حال، پیراهن‌های نخی، حوله‌ها و جوراب‌های سفید را باید در آب‌هایی با دمای بالا بشویید تا بهترین نتیجه را از شستن آن‌ها حاصل کنید.

از خشک‌کن بگذرید

لباس‌های شما باید در فضای باز خشک شوند. اگر واقعاً نیاز به استفاده از خشک‌کن دارید، آن را روی کمترین درجه قرارداده و یا حتی می‌توانید از چرخه هوا استفاده کنید. رعایت این امر به این دلیل است که گرما می‌تواند لباس‌های شما را  چروک کند و شما این را نمی‌خواهید، درست است؟

کفش‌های کتانی، کیف و تشک‌های ورزشی شما نیز باید تمیز شوند. شما باید این مورد را در هنگام شستن لباس‌های خود در نظر داشته باشید زیرا همه آن‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا تجربه خوبی را هنگام ورزش به شما ارائه دهند.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است