لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه پتانسیل‌هایمان را بشناسیم و به شغل مورد نظرمان برسیم؟

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1401/05/11نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 180

یک سال جدید، یک اقتصاد جوان، و فرصت‌های بیشتر برای کارگران: "استعفای بزرگ" جوی را برای مردم ایجاد کرده است تا توانایی‌های خود را بهتر درک کنند و اهداف شغلی خود را پیش ببرند.      

اما چه به دنبال توسعه شغل فعلی خود باشید یا یک مسیر حرفه‌ای جدید را دنبال کنید، به انگیزه، اطلاعات و مهمتر از همه به یک برنامه نیاز دارید.       

بیشتر بخوانید:  چگونه یک کسب و کار را با داشتن شغل تمام وقت شروع کنیم؟

آیا زمان ارتقاء فرا رسیده است؟

اگر می‌خواهید شغل خود را پیش ببرید، آماده‌سازی زیادی لازم است. علاوه بر تقویت اعتماد به نفس خود و فهرست کردن دلایل عینی برای این‌ که چرا برای ترفیع مناسب هستید، همچنین باید سناریوهای "متاسفم، شاید سال آینده" را پیش‌بینی کنید و استدلال‌های متقابل محکمی آماده کنید.

اقدام شما برای ارتقاء نیز باید به موقع باشد. برای مثال، شرکتی که کار اضافی بسیاری دارد، نسبت به شرکتی که مشتریان خود را از دست می‌دهد، موقعیت بهتری برای در نظر گرفتن پیشنهاد ارتقاء شما خواهد داشت. بجای ارائه‌ای همراه با شک و تردید و جویده جویده حرف زدن، با جمع آوری تمام اطلاعاتی که برای ارائه یک پرونده قانع‌کننده نیاز دارید، از فرصت داده شده نهایت استفاده را بکنید.

آماده شدن برای "استراتژی تبلیغاتی" مستلزم جمع آوری و سازماندهی اطلاعات شما است. فهرست‌های جداگانه‌ای برای داده‌های موثق، مهارت‌ها و تجربه‌های مرتبط، و راه‌حل‌هایی برای مخالفت‌های احتمالی تهیه کنید، و با استفاده از شکلک‌هایی مانند 👉 و 💯 برای کمک به سازماندهی افکارتان نترسید. بیزآپ از چند میانبر پشتیبانی می‌کند که به طور خودکار قالب بندی خاصی را در حین تایپ اعمال می‌کنند. به این ترتیب، هنگامی که شروع به کار می‌کنید، همه چیز را برای آماده سازی و اجرای یک قدم بزرگ در اختیار خواهید داشت.

ترسیم مسیر شغلی جدید

غیرعادی نیست که خود را در شغلی بیابید که چه از نظر حرفه‌ای، چه از نظر شخصی و چه از نظر مالی رضایت بخش نباشد. ممکن است به دنبال راهی باشید که پول بیشتری به دست آورید، یا ساعات کاری انعطاف پذیرتری برای رسیدگی به کارهای مختلف و همیشگی در خانه داشته باشید. شاید به سادگی احساس می‌کنید مسیر شغلی فعلی شما دیگر قابل دوام نیست و به دنبال تغییری هستید تا در کار خود رضایت شخصی بیشتری داشته باشید.

ترسیم مسیر شغلی جدید

صرف نظر از دلایل، برنامه ریزی خوب در دراز مدت سود خوبی را به همراه خواهد داشت:

با یک ارزیابی صادقانه از وضعیت فعلی خود با فهرست کردن مهارت‌ها و تجربیات خود شروع کنید؛ این به شما کمک می‌کند در مسیر شغلی جدید تصمیم بگیرید و همچنین توانایی و استعدادهایی که دارید را شناسایی کنید.

فهرستی از مهارت‌هایی که در شغل فعلی شما جزء اصلی نیستند، اما در هر موقعیتی غیرقابل مذاکره هستند، تهیه کنید.

به  کلاس‌ها یا آموزش‌هایی که ارائه‌ می‌شود، توجه کنید تا مهارت‌های موردنیاز را که ممکن است در حال حاضر نداشته‌ باشید را توسعه دهید.

در نهایت، مشاغل و شرکت‌های احتمالی را برای مقایسه کردن در مواردی مانند درآمد، مزایا، و فرصت‌های ترقی و پیشرفت بررسی کنید.

ایجاد تغییر در حرفه شما چالش برانگیز است. این واقعیت که در حال حاضر فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد نباید تنها دلیل شما برای تغییر باشند، بلکه باید شما را تشویق کنند تا به دنبال چیزی باشید که واقعاً از آن لذت می‌برید. این خودش یک پیشرفت است.

هنگامی که برای تغییر در شغل برنامه‌ریزی می‌کنید، الویت‌بندی علی الخصوص مهارت‌های جدید مهم می‌باشد همانطور که "ارتقاء مهارت" یا ایجاد تغییر کامل در مجموعه مهارت‌های فعلی‌تان مهم است. اطلاعات را در طول کلاس‌ها یا در حین مطالعه ضبط و یادداشت کنید، زیرا توجه به حقایق مربوطه به شما کمک می‌کند تا به سرعت دانش جدیدی به دست آورید.

سریع یک کار جدید پیدا کنید

            در حالی که تغییر شغل آسان‌تر از تغییر حرفه‌تان است (بله، یک تفاوت بین این دو وجود دارد)، هنوز هم تعدادی از چالش‌ها در راهتان قرار خواهند گرفت که باید برای آن‌ها آماده باشید. ممکن است از آخرین باری که برای یک موقعیت شغلی درخواست داده‌اید، تغییرات زیادی در بازار کار ایجاد شده باشد.

دسترسی خود را گسترش دهید. با توجه به این که کار ترکیبی و یا کار از راه دور به طور فزاینده‌ای به عنوان آینده‌ی کار تبلیغ می‌شود، لازم نیست به مکانی خاص محدود باشید. به دنبال مشاغل خارج از منطقه جغرافیایی خود بگردید، به خصوص مشاغلی که گزینه‌های کار از راه دور دارند.

به فرهنگ نگاه کنید، نه فقط به مزایا. در حالی که مزایا خوب هستند، اما بدیهی است که با یک فرهنگ تجاری سالم با حمایتی از جانب مدیریت و همکاران قابل مقایسه نیستند.

خودت را بفروش؛ اگرچه مهم است که نباید سوابق خود را تحریف کنید یا ادعا به داشتن مهارت‌هایی کنید که ندارید، اما از مطرح کردن دلایلی که چرا باید برای شغلی که درخواست داده‌اید انتخاب شوید، خودداری نکنید.

اگر لیست شغلی را مشاهده کردید که جذاب است، اما زمان یا تمرکز کافی برای پیگیری آن را در آن زمان خاص ندارید، از بیزآپ برای دریافت جزئیات استفاده کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت فهرست‌های شغلی متعدد را بررسی کنید و بدون اتلاف وقت، مواردی که جالب هستند را انتخاب کنید.

رئیس خودت باش

راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان می‌تواند باعث شود شغل و حرفه‌ی شما به روش‌هایی که هرگز تصورش را نمی‌کردید پیشرفت کند، شما را از باتلاق یک سازمان بزرگتر خارج کند و از مزایای کار برای خودتان لذت ببرید. موفقیت کار از راه دور باعث می‌شود راه اندازی کسب و کارتان آسان‌تر از همیشه باشد، اما مهم‌تر از همه، هنوز نیاز به آماده‌سازی و انضباط دارد.

به طور خاص، ایجاد یک ایده مشخص از امور مالی مورد نیاز‌ هم هزینه‌ها جهت اداره کسب و کار و هم ثروتی که از طریق آن درآمد کسب می‌کنید، ضروری است. این به معنای تحقیق در مورد بازار، بررسی الزامات مجوز و مالیات، و تعداد بیشماری از جزئیات دیگر است که باید قبل از شروع کسب و کار شخصی خودتان مورد توجه قرار گیرد.

وقتی منظم باشید، پیشرفت شغلی آسان‌تر است. از الگوهای بیزآپ برای پیگیری درخواست‌های ارسال شده، بعد از ارسال استفاده کنید و برای مشخص کردن مراحل بعدی خود، علامت‌هایی را اضافه کنید. اهداف خود را با سازماندهی افکار، طرح‌های تجاری کوچک و گزینه‌های پیش‌رو در یک قسمت مشخص کنید.

برنامه ریزی، آماده‌سازی، پیشرفت

چقدر دوست دارید در سال جاری یک مدیر ارشد باشید؟ شاید شما خودتان را می‌بینید که شرکت خود را با کارمندانش اداره می‌کنید یا فروشگاهی را در خیابان اصلی افتتاح کرده‌اید و طرح‌های خود را به فروش می‌رسانید. چه به دنبال انتقال به یک صنعت جدید باشید یا بخواهید در زمینه فعلی خود پیشرفت کنید، سازماندهی کلیدی است که تمام این فرصت‌های بالقوه برای تغییر زندگی را باز می‌کند. اهداف خود را به مراحل قابل اجرا تبدیل کرده و سازماندهی کنید؛ تا ترفیع، تغییر شغل یا پیشرفت شغلی که آرزوی آن را دارید رخ دهد.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است