لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

معرفی 10 جزیره زیبا و افسانه ای یونان

تاریخ انتشار : 1401/05/19نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 371

جزایر یونان؛ دو کلمه که الهام بخش عاشقان سفر است‌. سقف‌های گنبدی آبی در سانتورینی، مسیرهای پیاده‌روی سفید و زیبا در میکونوس، سواحل طلایی پنهان در کورفو، می‌توان این لیست را همچنان ادامه داد. اما 6000 جزیره در دریای اجین (Aegean) و ایونیان (Ionian) وجود دارد، بنابراین یک مسافر اصلاً از کجا باید شروع کند؟

ما 10 جزیره یونانی مورد علاقه خود را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم؛ برخی از آن‌ها شناخته شده و برخی ارزش دیدن را دارند‌، به همراه نکاتی در مورد این که چگونه می‌توانید بیشترین استفاده را از سفر خود به این جزایر زیبا ببرید.

بیشتر بخوانید:    29 جذاب دنیا برای سفر 

میکونوس

میکونوس 

راه رسیدن به آن جا: از آتن به میکونوس در قلب جزایر کیکلادها، در جنوب شرقی سرزمین اصلی یونان، حدود 40 دقیقه پرواز یا 5 ساعت با قایق راه است.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: برای جشن گرفتن تابستان مانند یک سلبریتی. مهمانی‌های آن جا یکی از مشهورترین صحنه‌ها در جهان است که صدای موسیقی دی‌جی‌ها در کلوپ‌های ساحلی تا سپیده‌دم شنیده می‌شود. ماه‌های تابستان جزیره شلوغ‌ترین ماه‌ها هستند. برای جمعیت کمتر و قیمت‌های پایین‌تر، در بهار یا پاییز از این جزیره بازدید کنید.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: وقتتان را در یکی از سواحل آفتاب‌گیر جزیره بگذرانید. شاید بعد از یک شب زنده‌داری در سواحل پارادایس یا سوپر پارادایس در حال استراحت باشید. یا شاید بخواهید موج سواری را در "جزیره بادها" امتحان کنید، در این صورت، به یکی از سواحل خلوت‌تر مانند کورفوس (Kórfos) یا کالافتیس (Kalafátis) بروید، جایی که اجاره و آموزش موج سواری وجود دارد.

از آن جا نروید تا زمانی که: در خیابان‌های مرمری باریک پایتخت هورا (Hóra) قدم بزنید و از ساختمان‌های کیکلادی‌های سفید که با تکه‌های بنفش از درختان شکوفه‌دار گل کاغذی تزیین شده‌اند، عبور کنید. برای خرید در بوتیک‌های طراحان و گشت و گذار در کافه‌های عجیب، به سمت خیابان متویانی (Matoyánni) بروید. قبل از غروب آفتاب، به منطقه اسکله‌ی آلفکانترا (Alefkántra)، با نام مستعار "ونیز کوچک" بروید و یک صندلی در یک بالکنی با منظره آسیاب‌های بادی کاتو میلی پیدا کنید.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: برای یک دوره فشرده از تاریخ یونان، برای یک سفر یک روزه از میکونوس به دلوس به یک سواری 30 دقیقه‌ای با کشتی بروید. و همچنین برای دیدن زادگاه اساطیری خدایان یونانی آپولو و الهه آرتمیس با ویرانه‌های معابد هزار ساله؛ بله، کل جزیره یک سایت باستان شناسی است!

سانتورینی

سانتورینی 

راه رسیدن به آن جا: پروازهای مستقیم به سانتورینی از چندین شهر اروپایی از جمله رم، پاریس، لندن، مونیخ و البته آتن در دسترس می‌باشد. با کشتی، کمی کمتر از سه ساعت تا میکونوس فاصله دارد.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: زیرا اینستاگرام شما را این‌ جا فرستاده است. این جزیره یک تعریف عالی از یک تصویر فوق‌العاده است آن‌ هم در هنگام غروبی‌ طلایی با سقف‌های گنبدی آبی که در تضاد با معماری کاملاً سفید که بر روی صخره‌های دریایی در بالای دریای اجین (Aegean) قرار گرفته‌اند. سانتورینی در واقع بزرگترین جزیره از پنج جزیره‌ای است که دور یک آتشفشان خاموش زیر آب قرار دارند و دهانه‌ی آتشفشانی که بین آن‌ها خلیجی را تشکیل داده است.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: روز خود را طوری تنظیم کنید که در هنگام غروب آن جایی باشید که دوست دارید. روزتان را می‌توانید با کشتی کروز در دهانه‌ی آتشفشان بگذرانید، در شن‌های سیاه ساحل پریسا یا سواحل پریولوس در سمت جنوب شرقی جزیره ریلکس کنید، در حفاری‌های باستان‌شناسی در روستای متعلق به عصر برنزی در آکروتیری (شهری دفن شده زیر خاکستر آتشفشانی) شرکت کنید یا از تاکستان‌های سراسر جزیره بازدید کنید.

اما وقتی به ساعت غروب طلایی نزدیک می‌شوید، باید در جایی رو به غرب نشسته باشید. Oia  معروف‌ترین (و شلوغ‌ترین) مکان در این زمان است، با ساختمان‌های سفیدش که ظاهرا درست در کنار تپه ساخته شده است. برای تماشای یکی از بهترین مناظر غروب خورشید در قلعه آگیوس نیکولائوس زود به آن جا بروید. برای تجربه‌ای زیباتر، به دهکده حفاظت‌شده قرون وسطایی پیرگوس در بالاترین نقطه جزیره بروید، جایی که منظره پانورامای جزیره از قلعه قرن شانزدهمی محشر و بی‌نظیر است.

از آن جا نروید تا زمانی که: ترکیبی از آب و هوای خشک، شب‌های مرطوب خنک، نسیم‌های دریایی و خاک غنی آتشفشانی، شراب‌های باورنکردنی و منحصر به فردی که در سانتورینی تولید می‌شوند و تاکستان‌هایی را خواهید دید که قدمت آن‌ها به هزاره‌ها قبل بر می‌گردد.  شرایط رشد همچنین برای تنها بادمجان‌های سفید سانتورینی، به علاوه‌ی گوجه فرنگی گیلاسی، یک گوجه فرنگی بسیار شیرین با پوست ضخیم که برای یک رب گوجه فرنگی مخملی مناسب است، بسیار عالی می‌باشد.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: در کشتی سواری از سانتورینی، فوله‌گاندروس را گردشگران بسیار کمتری می‌بیند، هرچند که جذابیت‌های خاص خود را دارد. در مسیری زیگزاگی و سربالایی از شهر اصلی هورا به سمت کلیسای عروج مریم مقدس بالا بروید، کلیسایی سفید با مناظر چشمگیر از جزیره و دریای اجین، و همچنین با نماد مریم باکره نقره‌کاری شده که گفته می‌شود معجزه آسا است.

کورفو

کورفو 

راه رسیدن به آن جا: مسیری 90 دقیقه‌ای با کشتی از شهر ایگومنیتسا در شمال غربی یونان، کورفو دورترین جزیره در جزایر ایونیان می‌باشد که در سواحل غربی یونان واقع شده است. پروازهای کوتاه نیز از آتن موجود است.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: برای لذت بردن از طعم‌های متمایز جزیره که سنت‌ها و ذائقه‌ی یونانی و ونیزی را در هم می‌آمیزد. باغ‌های زیتون باستانی در سراسر جزیره وجود دارد، و همچنین درختان مرکبات، پرتقال شیرین، لیمو، نارنگی و کامکوات. این میوه‌ها در لیکور ریخته شده و آن نوشیدنی سنتی کورفو را درست می‌کنند.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: کورفو جزیره‌ای است که به دلیل قرن‌ها تحت سلطه بودن فرهنگ‌های مختلف، به‌ویژه ونیزی‌های مجاور، بیشتر حال و هوای مدیترانه‌ای دارد تا یونانی. وقتی در شهر قدیمی کورفو که به ‌طور تاریخی حفظ شده و یک سایت میراث جهانی یونسکو است، قدم می‌زنید تأثیرات معماری آن دوران را خواهید دید. از میدان سپیانادا (Spianada)، دومین میدان عمومی بزرگ اروپا پس از میدان سنت مارک در ونیز، شروع کنید. در همان نزدیکی، یک دژ قدیمی (متعلق به حدود قرن پانزدهم) بر فراز یک شبه جزیره وجود دارد که هنوز از دریای اطرافش محافظت می‌کند. بین تمام آن گشت و گذارها، بهتر است یک روز را برای بودن در ساحل برنامه ریزی کنید، چه در نقطه‌ای مانند آگیوس گوردیوس (Agios Gordios)، ساحلی شلوغ در امتداد یک فضای شنی وسیع در ساحل غربی کورفو، باشید یا چه در حال پیدا کردن یک برج نگهبانی دورافتاده و دست نخورده در ساحل Rovinia، ساحل غربی جزیره.

از آن جا نروید تا زمانی که: به یک جشن بپیوندید؛ چه یک رویداد موسیقی، جشنواره غذا، رژه کارناوال باشد یا چه یک جشنواره مذهبی. (بسیار لذت خواهید برد اگر برای عید پاک یونانی در کورفو باشید زیرا مردم محلی از سراسر یونان برای پیوستن به این جشن‌ها می‌آیند.)

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: نه چندان دور از سواحل جنوبی کورفو، پاکسوس و آنتی پاکسوس را خواهید دید، یک جفت جزیره کوچک آرام با غارهای دریایی و سواحل زیبا. بوتیونی در آنتی پاکسوس باید در لیست تفریحی هر کسی باشد آن هم به دلیل آب‌های فیروزه‌ای شفافش.

کرت

کرت 

راه رسیدن به آن جا: به عنوان بزرگترین جزیره یونان، خدمات پرواز مستقیم بدون توقف به هراکلیون، بزرگترین شهر کرت، از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی، از جمله آمستردام، پاریس، میلان، برلین و بارسلون برقرار است. پروازها از آتن در هراکلیون، خانیا و سیتیا فرود می‌آیند. مسیرهای دریایی از دیگر جزایر یونان (مانند سانتورینی) یا از خشکی‌های یونان به کرت می‌رسند.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: برای پوشش دادن تمام قسمت‌های یونان در یک بازدید. به عبارت ساده، کرت همه چیز را دارد؛ سواحل زیبا، مناظر چشمگیر، غذاهای محلی فوق‌العاده و حجم زیادی از تاریخ. به‌عنوان جنوبی‌ترین جزیره یونان، مسافرانی که در بهار یا پاییز از آن بازدید می‌کنند، ممکن است در مقایسه با جزایر نزدیک‌تر به سرزمین اصلی، چند هفته بیشتر هوای گرم‌‌ داشته باشند.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: این جزیره به چهار منطقه تقسیم شده است؛ خانیا، رتیمنون، هراکلیون و لاسیتی  (ازغرب به شرق)، و یک مسافر می‌تواند به راحتی چندین روز را در هر یک سپری کند. خبر خوب، مساحت کرت تقریباً نصف کنتیکت (connecticut) است، بنابراین می‌توانید چندین منطقه را در یک بار گشتن ببینید. سواحل و تاریخ بزرگترین جاذبه‌ها هستند، پس بهتر است از آن جا شروع کنیم.

اگر در انتهای غربی جزیره اقامت دارید، یک روز ساحلی در شن‌های صورتی ساحل الافونیسی به شدت توصیه می‌شود. در حدود 80 کیلومتری جنوب غربی خانیا، یک استخر طبیعی کم عمق، ساحل شرقی، که توسعه یافته‌تر و خلوت‌تر از سواحل غربی است، را جدا می‌کند. در قسمت شرقی کرت در حدود 95 کیلومتری از آگیوس گوردیوس ، ساحل واو (Vai) ، یک ساحل شنی هلالی شکل و طلایی است که بین آب‌های نیلگون و نخلستانی وحشی قرار گرفته است که دانه‌های این نخلستان هزاران سال پیش توسط بازرگانان فنیقی‌ها در این جا ریخته شده است.

کرت خانه تمدن مینوسی‌ها بود که بین 3000 تا 1100 سال قبل از میلاد در این جزیره به وجود آمد. درس تاریخ خود را در موزه باستان شناسی در هراکلیون شروع کنید تا گنجینه‌های کشف شده از کاخ‌های مینوسی‌ها در فیستوس، مالیا و سایر مکان‌ها را ببینید. سپس چند مایلی به سمت جنوب به سمت کنوسوس بروید، خانه مجلل مینوس از ایلیاد و ادیسه. چند هزار سال به جلو رفته و در شهرهای قدیمی خانیا  و هراکلیون که با دیوارها محصور شده‌اند، گشت و گذار کنید تا فواره‌ها، کلیساها و بناهای یادبود حاکمان عثمانی، بیزانسی و ونیزی را ببینید.

از آن جا نروید تا زمانی که: غذاهای محلی مانند کالیسونیا (kalitsounia) که یک پای پنیر خوشمزه است یا داکو (dakos) را با گوجه فرنگی تازه، پنیر و روغن زیتون که روی یک نان ترد قرار داده شده است، را امتحان کنید.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: در جزیره بمانید و در دره ساماریا، طولانی ترین دره اروپا و یکی از چندین دره در کرت، پیاده روی کنید. یک پیاده‌روی 6 تا 8 ساعته را از سیلوسکالو Xyloskalo  (نزدیک به 1 کیلومتر بالاتر از سطح دریا) در پایین کوه از طریق گذرگاه‌های باریک و احاطه شده توسط صخره‌های شیب‌دار به سمت شهر ساحلی ایا روملی (Agia Rouméli) شروع کنید. این یک سفر سخت است. کفش مناسب بپوشید و مقدار زیادی آب و غذا به همراه ببرید.

لیمنوس

لیمنوس 

راه رسیدن به آن جا: این جزیره خاوت در شمال دریای اجین با یک پرواز 50 دقیقه‌ای از آتن (به میرینا، پایتخت) یا یک مسیر دریایی 4.5 ساعته از کاوالا در شمال یونان به بهترین وجه قابل دسترس است.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: زیرا تعداد کمی از گردشگران غیر یونانی آن را به برنامه‌های سفر خود اضافه می‌کنند. در لیمنوس، یک گردش آرام و متمرکز بر طبیعت خواهید داشت که مملو از سواحل شنی بکر، دریایی آبی‌تر از آبی، مناظر خیره‌کننده و محصولات باورنکردنی (به لطف آتشفشانی که میلیون‌ها سال پیش زمین را تشکیل داده است) و اگر شما در زمستان بیایید، فلامینگوهای مهاجر را خواهید دید.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: با گشتن در پایتخت جزیره (میرینا) و قلعه متروکه ونیزی قرن سیزدهمی که مشرف به شهر است، شروع کنید. 20 دقیقه پیاده روی تا بالای تپه برای چشم‌اندازی رو به دریا ارزشمند است، اما احتمالاً گوزن‌هایی را نیز در داخل دیوارهای کاسترو (Kastro)  (قلعه) خواهید دید.

می توانید فلامینگوها را در دریاچه آلیکی (Alyki) یا دریاچه خورتارولیمنی (Chortarolimni) ببینید. اما اگر در ماه‌های مرطوب زمستانی سفر نمی‌کنید، دریاچه‌های خشک را نادیده بگیرید و به جای آن از آبشارهای نزدیک به 15 متری نزدیک روستای کاسپاکاس دیدن کنید.

برای یک روز ریلکس کردن در کنار دریا یا انجام ورزش‌های آبی، به یکی از سواحل باشکوه جزیره بروید: پلاتی، تانوس، ریچا نرا (Richa Nera)، اوگاتیس و آیوس لو آنیس (Agios Ioannis).

از آن جا نروید تا زمانی که: زیبایی وحشی لیمنوس را سر بزنید. در نزدیکی کاتالاککوس، شما Ammothines (یا جزیره لمنوس) را خواهید دید. این منظره پوشیده از شن و ماسه که تصور می‌شود تنها بیابان اروپا باشد، دائماً در وزش بادهای دریای مجاور تغییر می‌کند.

به دنبال سنگ‌های آتشفشانی فاراکلو "faraklo" (یا سر طاس) باشید که از گدازه ساخته شده‌اند. برای رسیدن به دماغه فاراکلو، به شمال جزیره نزدیک پروپولی (Propouli) بروید. در قسمتی از سفر، مسیری آسفالت‌نشده را طی می‌کنید، بنابراین بهتر است نقشه و مسیرها را از هتل خود یا افراد محلی بگیرید.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: برای دور شدن از این جا، از طریق مسیر دریایی 1 ساعت و نیم به آگیوس افستراتیوس (آی اِستراتیس به قول مردم محلی) بروید، که فقط 250 ساکن دائمی در آن زندگی می‌کنند. از غارهای دریایی، مردم خونگرم و یک شام خرچنگ مقرون به صرفه دیدن کنید.

تاسوس

تاسوس 

راه رسیدن به آن جا: به فرودگاه کاوالا در شمال یونان پرواز کنید و از کراموتی مسیر 35 دقیقه‌ای با کشتی را استفاده کنید.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: تاسوس یکی از سرسبزترین جزایر یونان است؛ دارای مکان‌های کوهستانی جنگلی و عالی برای پیاده روی است. اما همچنین با سواحل بی شماری (از جمله سواحل قابل شنا، شنی، سنگریزه، صخره‌ای و درختان کاج) پوشیده شده است. در این جا نقاشی‌های تاریخی و باستان‌شناسی قابل توجهی وجود دارد که ارزش بازدید دارند، و سفر شما به اینجا مقرون به صرفه خواهد بود (که یک گزینه‌ی خوب است برای سفر به سایر جزایر با قیمت‌های ممتاز که ممکن است در برنامه‌های سفرتان باشند).

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: کشتی شما به شهر اصلی لیمناس (Limenas) می‌رسد، جایی که یک ساحل شنی، یک موزه باستان شناسی، یک کلیسای کوچک بالای تپه با مناظر اقیانوس و یک بندر ماهیگیری جذاب ارزش توقف کردن را دارند. از این جا می‌توانید به سمت غرب جزیره که در آن استراحتگاه‌های توریستی ساخته شده است بروید، یا به سمت شرق بروید، جایی که فعالیت‌های کمتر و جمعیت کمتری وجود دارد. حتی محبوب‌ترین سواحل شرق (کریسی آمودیا و اسکالا پوتامیا) آرام هستند. استخر طبیعی جیولا در جنوب شرقی را از دست ندهید، جایی که یک استخر طبیعی زمردی در یک خلیج کوچک شکل گرفته است (برای داشتن لایک‌های اینستاگرام این مکان ارزش رفتن را دارند).

همچنین در شرق، سایت باستانی آلیکی را خواهید دید. مسیر کنار پرتگاه را گرفته و از ویرانه‌های معبد باستانی به سمت رشته‌ای از کافه‌هایی که در کنار ساحل قرار گرفته‌اند، بروید. در طول مسیر، از یک معدن سنگ مرمر عبور خواهید کرد که تا قرن ششم به طور فعال از آن استخراج می‌شده است.

از آن جا نروید تا زمانی که: برای بازدید از ساحل مرمری صعب‌العبور پارالیا سالیارا (Paralia Saliara) تلاش بیشتری کنید، جایی که همانطور که از نامش پیداست، ساحل کاملاً از سنگ مرمر سفید خیره کننده ساخته شده است. وقتی دریای شفاف نیلگونی به ساحل می‌رسد، صحنه‌ی به وحود آمده سحر‌آمیز است.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: روستاهای داخلی عجیب تاسوس اغلب نادیده گرفته می‌شوند. دو موردی که سفری دور از آب را برای شما فراهم می‌کنند، شهر‌های ماریس؛ در آنجا صومعه آگیوس تاکسیارچیس (Agios Taxiarchis) را خواهید یافت و تئولوگوس هستند که در قرون وسطی پایتخت جزیره بوده است‌؛ به دهکده زیبا، یک موزه فرهنگی / قومی بروید و غذاهای ویژه مانند بز سوخاری را امتحان کنید.

آلونیسوس

آلونیسوس 

راه رسیدن به آن جا: هیچ فرودگاهی در آلونیسوس وجود ندارد، اما می‌توانید یک کشتی از خشکی در ولس سوار شوید. گزینه نزدیکتر جزیره‌ نزدیک‌تر یعنی اسکیاتوس است. پرواز از آتن به اسکیاتوس حدود 30 دقیقه است. آلونیسوس قایق‌های زیادی به اسکیاتوس دارد که حدود دو ساعت طول می‌کشند. هیچ مسیر مستقیم دریایی از آتن به آلونیسوس وجود ندارد.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: شما پیاده روی در طبیعت را به بودن در کافی‌شاپ ترجیح می‌دهید. دور افتاده‌ترین گروه جزیره‌های اسپوراد شمالی، آلونیسوس مملو از مناظر طبیعی ناهموار و جنگل‌های فراوان کاج ، باغ‌های زیتون و باغ‌های میوه است. با این حال، قانع‌کننده‌ترین منظره ممکن است زیر سطح دریا باشد. اولین موزه زیر آب یونان در آب‌های محفاظت شده پارک ملی دریایی آلونیسوس و اسپوراد  شمالی افتتاح شد، جایی که غواصان می‌توانند از کشتی غرق شده پریستریا، یک کشتی تجاری مربوط به حدود 425 سال قبل از میلاد، دیدن کنند. این منطقه که "پارتنون کشتی‌های غرق‌شده" نام دارد، به‌تازگی در سال 2021 به روی غواصان تفریحی گشوده شد. بالای آب‌ها، این پارک پناهگاهی برای پرندگان دریایی نادر، دلفین‌ها و فک مدیترانه‌ای است.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: نیازی به عجله کردن در این جزیره آرام نیست، جایی که مردم محلی نیز به همان اندازه آرام هستند، اما با این حال کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. می‌توانید در یورا، پایتخت قدیمی جزیره که هنوز یک قلعه قرون وسطایی دارد، گشت و گذار کنید. در سواحلی مانند آگیوس دیمیتریوس، جایی که در آن به غواصی ترغیب می‌شوید، یا لوفتوس گیلس (Leftos Gialos)، خلیجی با یک باغ زیتون قدیمی در لبه‌اش می‌توانید ریلکس کنید. غذاهای محلی را از کاکاویا (سوپ ماهی) تا فوسکاکیا (دونات سنتی) نیز امتحان کنید.

از آن جا نروید تا زمانی که: لینگوئینی سیاه را با ماهی تن تازه صید شده توسط ماهیگیران محلی امتحان کنید. ماهی تن به قطعات کوچک خرد شده و در ماهیتابه با پیاز سرخ شده، گوجه فرنگی، فلفل و پنیر رنده شده مخلوط می‌شود. لینگوئینی را جوشانده و یکی یکی به همان ماهیتابه اضافه می‌کنند.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: یک سفر یک روزه برای گشتن در جزایر خالی از سکنه اطراف پارک ملی دریایی داشته باشید. گونه نادری از بز وحشی وجود دارد که در یورا تولید مثل می‌کند. سیرو (Ksiro) دارای سواحل شنی بکر است. کایرا پاناگیا خانه یک صومعه قرن دوازدهمی و یکی از بزرگترین بندرهای طبیعی دریای مدیترانه است.

ناکسوس

ناکسوس 

راه رسیدن به آن جا: پروازها از آتن و همچنین کشتی از خشکی و جزایری مانند سانتورینی در دسترس هستند.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: در حالی که همسایگان کیکلادی‌ معروف آن میکونوس، سانتورینی و پاروس سر و صدای زیادی دارند، ناکسوس تجربیات بسیار مشابهی را ارائه می‌دهد اما با گردشگران بسیار کمتر. این جزیره با سواحل شنی، با فضاهایی پر از مزارع، باغ‌های زیتون و دهکده‌های سنتی پوشیده شده است. در این جا گردشگران یونانی بیشتری خواهید یافت که منجر به تجربه‌ای واقعی‌تر (و کم هزینه‌تر) می‌شود.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: خوردن و خوردن و باز هم خوردن. این جزیره برخی از بهترین شرایط کشت و کاشت  را در کیکلاد دارد، بنابراین در رستوران‌ها انتظار محصولات کشاورزی و یا دریایی مرغوب و تازه را داشته باشید. در حالی که در کوچه‌های پر پیچ و خم‌ شهر ناکسوس پرسه می‌زنید، چند بادام برای میان‌وعده به همراه داشته باشید. برای شام، یک سیب زمینی سرخ کرده اضافه‌تر (سیب زمینی‌ها در این جا معروف هستند) بگیرید و از غذای پنیری غافل نشوید؛ حتما گراویرا و آرسنیکو (هر دو پنیر سفت هستند)، به علاوه پنیر ترش میذریرا سوری (xinomyzithra) را امتحان کنید.

از آن جا نروید تا زمانی که: از سواحل ساحل غربی جزیره در نزدیکی شهر ناکسوس دیدن کنید. ساحل پلاکا یکی از بهترین سواحل یونان است که تقریباً 4 کیلومتر از ماسه‌های طلایی فاصله دارد. در انتهای شمالی رستوران‌ها و امکانات بیشتری وجود دارد، برای یک روز ساحلی آرام‌تر به انتهای جنوبی بروید. آب‌های آرام محافظت شده از جورجیوس  و آگیوس پروکوپیوس برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچکتر مناسب است. ناکسوس به عنوان مکانی برای ورزش‌های آبی نیز شناخته شده است، بنابراین اگر می‌خواهید کایت‌سرفینگ یا موج سواری داشته باشید، به سمت شمال ساحل میکری ویگلا بروید.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: پاروس در حد یک قایق سواری کوتاه مدت از ناکسوس فاصله دارد و به دلیل خانه‌های سفید و زیبایش، فعالیت‌های روزانه (چه کسی برای اسب سواری در ساحل آماده است؟) و زندگی شبانه پرانرژی‌اش به سرعت در بالای فهرست جزایر محبوب یونان قرار می‌گیرد.

کیثیرا

کیثیرا

راه رسیدن به آن جا: کیثیرا که به عنوان یکی از جزایر ایونی فهرست شده است، در سواحل جنوبی پلوپونز قرار دارد و در واقع به کرت نزدیکتر است. خدمات سفر دریایی فصلی از آتن (همانند پروازها)، در دسترس می‌باشد به همراه خدمات منظم‌تر از شهرهای نزدیک به خشکی گیدیو و نئاپولی (Neapoli) از خانیا در کرت.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: برای خارج شدن از مسیر همیشگی. در این جا جمعیت زیادی از گردشگران را نخواهید دید، که برای بسیاری از بازدیدکنندگان این یک مزیت اصلی است.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: جزیره زادگاه افسانه‌ای آفرودیت، الهه عشق است. فردی خاص  و ویژه را با خود بیاورید تا در دهکده‌های ماهیگیری ساحلی زیبا بگردید، در مسیرهای پیاده روی باستانی قدم بزنید، در سواحل خلوت استراحت کنید و در رستوران‌ها و کافه‌های محلی از غذاهای دریایی تازه لذت ببرید.

از آن جا نروید تا زمانی که: قلعه ونیزی قرون وسطایی که بر فراز شهر اصلی قرار دارد، را سر بزنید. با چشم اندازی از دریاهای ایونی، اجین و کرت. (نکته: قطعا می‌خواهید برای غروب آفتاب اینجا باشید.)

از مکان‌های بیشتری دیدن کنید: برای بازدید از غار دریایی در جزیره‌ای سیترا (Chytra) درست در سواحل جنوبی جزیره، یک قایق کرایه کنید. بعدازظهر به آن جا بروید، زمانی که نور خورشید غار را روشن می‌کند و می‌توانید در آب زمردی شنا کنید. تعجب نکنید اگر لحظه‌تان را با چند فک شریک شدید. این جزیره همچنین به خاطر گل‌های زردش به نام سمپرویوا "‌sempreviva" (همیشه زنده) مشهور است که می‌تواند برای مدت طولانی بدون آب زنده بماند.

رودس

رودس 

راه رسیدن به آن جا: به عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های یونان، پروازهای داخلی و خارجی از 111 فرودگاه در سراسر جهان در دسترس است. پرواز از آتن حدود 50 دقیقه طول می‌کشد. همچنین می‌توانید با کشتی از کرت، کوس ، پاتموس، لروس، سیمی و آتن به رودس برسید، اما برخی از این مسیرها تا 18 ساعت طول می‌کشند.

چرا از آن جا باید دیدن کنید: برای تاریخچه‌ای که به 407 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. به عنوان بزرگترین و مهمترین در جزایر دودکانسا به لطف موقعیت استراتژیک خود، رودس به یک مرکز تجاری عظیم در شرق مدیترانه تبدیل شده است.  این جا خانه غول رودس بوده است، مجسمه‌ای 32 متری از خدای خورشید یونانی هلیوس و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود، البته قبل از این که در زلزله سال 226 قبل از میلاد ویران شود.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید: قدم زدن در هزارتوی خیابان‌های سنگفرش شده در شهر قدیمی قرون وسطایی رودس، که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این جا بیش از 24 قرن تاریخ را در میان خرابه‌های روم باستان، کلیسای بیزانسی، مسجد عثمانی، محله شوالیه‌ها، فواره‌های سنتی، مغازه‌ها و موارد دیگر که در سراسر شهر محصور شده پراکنده شده‌اند، خواهید دید. انتظار شهری با نقشه‌ای منظم را نداشته باشید؛ تقریباً 200 خیابان و کوچه برای گم شدن وجود دارد. به خیابان سوکراتوس (Sokratous)، یک منطقه خرید پر جنب و جوش که حس و حال بازار شرقی را دارد، سر بزنید.

از آن جا نروید تا زمانی که: از لیندوس، در گوشه جنوب شرقی جزیره، که حدود یک ساعت با ماشین از مرکز شهر رودس فاصله دارد، دیدن کنید. در بالای شهر، آکروپولیس لیندوس قرار دارد که دیوارهای آن معبدی را در خود دارند که زمانی به الهه آتنا لیندیا اختصاص داده شده بود. می‌توانید با پای پیاده یا با الاغ به خرابه‌های این ارگ باستانی برسید.

از مکان‌های بیشتری دیدن کنی: یک سفر یک روزه به کاستلوریزو "نام آن به طور رسمی مگیستی (Megisti)"، شرقی‌ترین جزیره یونان داشته باشید. تقریباً 300 نفر امروزه در این جزیره زندگی می‌کنند، اما قدم زدن در شهر و محله‌های خانه‌های نئوکلاسیک، رونق سابق جزیره را نشان می‌دهد. به "غار آبی" بروید، یک غار دریایی در جنوب شرقی جزیره که در فقط با قایق هنگامی که آب‌ها آرام هستند، قابل دسترس است.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است