لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

این پروژه معماری و دکوراسیون داخلی جوی چو را از دست ندهید!

تاریخ انتشار : 1401/05/11نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 193

در میان پروژه‌های سرگرم‌کننده‌‌ با شعار‌ "خودت انجام بده" و همکاری‌های چشم‌گیر، جوی چو، به ‌خاطر سبک جسورانه و پر جنب‌وجوش‌اش شناخته می‌شود. اما وقتی نوبت به انتخاب رنگ برای خانه‌اش در لس‌آنجلس می‌رسید، این  فرد خلاق می‌خواست تا در سبک ‌و روش خودش تغییراتی را ایجاد کند.

او چنین گفته است:

«من عاشق رنگ و طرح هستم، اما در این مرحله از زندگی و به شیوه‌ای پیچیده که تازگی نداشت، سعی می‌کردم منطقی نگاه کنم.»

خانه تازه‌ساخته چو که با همسرش، باب و دختران‌شان، روبی و کوکو به‌طور مشترک استفاده می‌شود، کار عاشقانه‌ای است که ساخت آن هفت سال طول کشید؛ از روزی که این زوج در سال 2014 قطعه زمینی را روی تپه‌هایی واقع در لس‌آنجلس خریدند، تا زمانی‌که آن‌ها سرانجام در اوایل سال 2020 به آنجا نقل‌مکان کردند.

رنگ‌ های خاص اتاق‌ های خانه جوی چو در لس‌ آنجلس

روی همه جزئیات این پروژه تقریباً در طول یک دهه به‌دقت فکر شده بود. چو دراین‌باره چنین می‌گوید:

«این یک خانه مدرن است، اما، چون چوب و گرمای زیادی در آن وجود دارد، ما می‌خواستیم فضایی ایجاد کنیم که مانند برخی از خانه‌های معاصر خیلی سرد نباشد.»

او از طراح داخلی کلئو مورنان مربوط به پروژه "ام‌ پلاس" الگوبرداری کرد تا با جنبه‌­های غیرطبیعی و پیچیده خود درهم آمیزد.

بیشتر بخوانید:   اشتباهات رنگ کردن خانه

مجموعه‌ای از طیف‌های کلر، از رنگ‌های کلاسیک همیشه همه‌کاره گرفته تا رنگ‌های آبی متمایل به سبز در تنظیم این ترکیب مؤثر بودند:

«ما از رنگ‌ها به‌گونه‌ای استفاده کردیم که غیرمنتظره باشد، اما همچنین احساس بسیار خوبی از مدرن‌بودن را در فضاهایی که بیشتر توسط بزرگ‌سالان استفاده می‌شود، منتقل کند.»

فضای طراحی‌شده توسط چو، با ترکیبی از کاغذدیواری، کاشی و مبلمان انتخاب‌شده (و رنگ‌های مناسب برای خانه)، تعادل مناسبی را بین جاودانگی و شیک‌بودن ایجاد می‌کند.

به دیوارهای سفید فراتر نگاه کنید

به دیوارهای سفید فراتر نگاه کنید

ازآنجایی‌که خانه‌ی چو دارای فضای مشترک فراوانی برای لذت‌بردن خانواده‌اش است، او می‌خواست رنگی را برای دیوارهایش انتخاب کند که بتواند به‌طور یکپارچه از یک قسمت خانه به قسمتی دیگر منتقل شود. رنگ سفید ممکن است انتخاب بدیهی به نظر برسد، اما یافتن رنگ مناسب برای فضا کار سختی بود.

چو می‌گوید: «در رنگ سفید قدرت وجود دارد.»

رنگ گرمی است؟ رنگ سردی است؟ آیا ته‌رنگ‌های قهوه‌ای بیشتری در آن وجود دارد؟ یا ته‌رنگ آبی بیشتر است؟ سایه مناسب باید کیفیت فضا را بهبود ببخشد نه‌اینکه با رنگ زمردی مبل و هنر چو رقابت کند. او توضیح می‌دهد:

«از‌آنجایی‌که همه‌چیز بسیار جدید است، من نمی‌خواستم یک رنگ سفید روشن روی همه‌چیز را بپوشاند».

درنهایت، او اکثر فضاهای مشترک خانه خود را با رنگ کلاسیک پوشش داد، سبک‌ترین رنگ خاکستری که حال‌وهوای یک رنگ خنثی غیرطبیعی را به‌خود می‌گیرد. چو دراین‌باره چنین می‌گوید:

«کلاسیک در خودش گرما  دارد، این یک رنگ سفید نیست که نور را از دیوار منعکس کند و یا همه‌چیز کنارش تیره به نظر برسد.»

رنگ‌های شاد را در نظر بگیرید

رنگ‌ های شاد را در نظر بگیرید

رنگ‌ های شاد را در نظر بگیرید

اگرچه فضاهای مشترک خانه دارای رنگ خنثی‌تری بودند، چو می‌خواست ویژگی شادابی خود را در فضاهای خصوصی‌تری مثل اتاق منعکس کند. او می‌گوید:

«تصور کنید هر اتاق برای  یکی از اعضای خانواده است. همه آن‌ها دیدگاه خاص خود را دارند، اما هنوز هم وجه مشترک بین‌ آن‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خواب اصلی دارای یک کاغذدیواری خنثی ظریف و سقف کرمی مایل به سفید است. درحالی‌که حمام دارای دیوارهایی از کاشی فیروزه‌ای و دیوارهای اطراف آن رنگ آبی متمایل به سبز را دارند که به‌راحتی احساس آرامش را به انسان منتقل می‌کنند.»

رنگ‌ های شاد را در نظر بگیرید

از طرف دیگر، اتاق مهمان چو، با رنگ آبی‌ تیره مایل به سبز تزئین شده است.

او می‌گوید: «ما می‌خواستیم احساسی خاص و درعین‌حال راحتی داشته باشیم.»

رنگ تیره روی تمام دیوارها تأثیرگذار بوده و پیچیده به نظر می‌رسد. این رنگی نیست که شما انتظارش را داشته باشید، اما هر زمان که مهمان داشته باشیم نظرات زیادی دریافت می‌کنیم. برای این‌که آن حال‌وهوای دنج را برجسته‌تر کند، از پرده‌های کاملاً آبی‌رنگ و با بافت مرغوب برای پشت پنجره و یک تخت مخملی با بالشت‌های زیبا استفاده کرده است.

الگوها را تجربه کنید

الگوها را تجربه کنید

الگوها را تجربه کنید

در برخی از اتاق‌ها، رنگ، اصلی‌ترین رکن نمایش و در برخی دیگر، مکمل عالی برای کاغذدیواری‌ها و الگوهای چشم‌گیر بود. به‌عنوان‌مثال، چو برای حمام از یک کاغذدیواری کم‌رنگ خاکستری مرمری و ته‌رنگ سبز برای سقف آن استفاده کرد. چو دراین‌باره چنین توضیح می‌دهد:

«کاغذدیواری احتمالاً اولین نکته‌، سپس لوازم جانبی و رنگ، آخرین قسمت کار بود، بنابراین ما همیشه حواسمان بود که رنگی که استفاده می‌کنیم، با گرما یا سردی عناصر دیگر مطابقت داشته باشد».

کاشی‌کاری

کاشی‌ کاری

کاغذدیواری تنها یکی از ابعاد تغییر طراحی یک اتاق بود. رنگ‌های جذاب چو با بافت زیبای کاشی‌ها به‌خوبی ترکیب شدند. یکی از نمونه‌های موردعلاقه او حمام مخصوص دخترانش است که دارای دیواری از کاشی‌های شیشه‌ای و طرح‌های  خوش‌رنگ است که همه‌چیز آن بی‌نظیر است.

او می‌گوید:

«در آنجا سایه‌هایی از صورتی وجود دارد. همچنین، تغییرات بافت از براق و شیشه‌ای به مات و صاف وجود دارد.»

چو واقعاً می‌خواست رنگ صورتی را بدون از دست‌دادن یک ذره پیچیدگی استفاده کند. بنابراین، او صورتی فوق‌العاده روشن که به‌عنوان یک رنگ خنثی عمل می‌کند را انتخاب کرد.  این حمام که فضا را با پرده حمام مدرن و کف‌پوش‌های موزاییک کامل می‌کند، علاقه‌های دوران کودکی را شیک‌تر می‌کند.

کاشی‌ کاری

چو می‌گوید: «ما نمی‌خواستیم خیلی لطیف باشد، بلکه می‌خواستیم مدرن و پرزرق‌وبرق باشد.»

این تعادلی است که او درنهایت توانست در بیش از یک اتاق برقرار کند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است