لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 نکته مهم برای نرم و لطیف نگه‌ داشتن حوله‌

تاریخ انتشار : 1401/05/02نویسنده: فاطمه عالمیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 209

آیا پس از چندبار شستشو با نرم نشدن حوله‌های خود مشکل پیداکرده‌اید؟ این پارچه‌های جاذب می‌توانند به‌راحتی پس از چند دوره شستشو روی پوست سفت، خشک و زبر شوند. معمولاً خشکی و خشن بودن آن‌ها ناشی از استفاده از انواع و مقادیر نامناسب مواد شوینده و نرم‌کننده لباس است. همچنین مهم است که به نحوه خشک‌کردن حوله‌های خود توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   چرا باید حوله ها را هر هفته بشوییم؟

در اینجا شش نکته برای اینکه حوله‌های خود را نرم و خوش‌فرم نگه‌دارید آورده شده است:

ماشین لباسشویی خود را زیاد پر نکنید

برای گرفتن نتیجه بهتر لباس‌های شسته شده شما باید آزادانه حرکت کنند و به‌خوبی در مواد شوینده، نرم‌کننده و آب فرو بروند. پر شدن بیش‌ازحد ماشین لباسشویی از این اتفاق جلوگیری کرده و شستشوی صحیح و نرم نگه‌داشتن حوله‌ها را دشوارتر می‌کند. همچنین، ماشین‌هایی که بیش‌ازحد پرشده‌اند، زمان بیشتری برای انجام کار نیاز دارند و باعث اتلاف وقت و انرژی می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، سازندگان ماشین‌های لباسشویی توصیه می‌کنند که در هر بار شستشو بیش از پنج حوله بزرگ را در ماشین قرار ندهید.

جوش‌شیرین را در قسمت شستشوی ماشین اضافه کنید

افزودن جوش‌شیرین به‌طور مستقیم در لباسشویی می‌تواند نتیجه شستشوی شما را بهبود بخشد. نصف فنجان جوش‌شیرین باید برای از بین بردن لکه‌های سخت مانند چربی کافی باشد. همچنین می‌تواند بوهایی را که ممکن است بعد از هر بار شستشو روی لباس باقی بماند را از بین ببرد. این واقعیت که جوش‌شیرین غیر سمی است و ماده امنی برای محیط‌زیست است، آن را به یک شوینده عالی برای لباسشویی برای طیف وسیعی از پارچه‌ها و لباس‌ها، ازجمله حوله تبدیل می‌کند. همچنین گزینه ملایمی برای افرادی که پوست حساس یا آلرژی دارند به شمار می‌رود.

حوله‌های خود را در دمای 30 درجه بشویید

تنظیم دمای ماشین لباسشویی روی 30 درجه می‌تواند به حفظ حالت کرکی بودن حوله کمک کند. درحالی‌که دمای 60 درجه بااینکه می‌تواند به جلوگیری از تجمع باکتری‌ها یا از بین بردن لکه‌های سرسخت روی پارچه کمک کند، اما ممکن است حوله را با هر بار شستشو سفت تر کند. همچنین برای شوینده‌های زیست تخریب ناپذیر استفاده از دمای 60 درجه لازم است زیرا برای پاک کردن مواد شوینده از پارچه، حرارت بیشتر و انرژی بیشتری لازم است.

تنظیم دمای ماشین لباسشویی روی 30 درجه به حفظ انرژی کمک می‌کند. همچنین با مواد شوینده زیست‌تخریب‌پذیر که دوستدار محیط‌زیست نیز هستند به‌خوبی کار شست‌وشو را انجام می‌دهد.

در مرحله آبکشی از سرکه استفاده کنید

به‌جای استفاده از نرم‌کننده پارچه، سرکه سفید، یک محلول سازگار با محیط‌زیست و مقرون‌به‌صرفه را در مرحله آبکشی اضافه کنید تا حوله‌های خود را نرم کنید. هرگونه اثر یا مواد شیمیایی باقی‌مانده در پارچه را باقدرت تجزیه می‌کند و از تجمع تدریجی آن‌ها که ممکن است حوله‌های شما را سفت کند جلوگیری می‌کند. نصف فنجان از محلول را در مرحله آبکشی اضافه کنید تا حوله‌های شما در طی چندین دوره شست‌وشو بافت نرمی پیدا کند. اگر نگران باقی ماندن بوی سرکه پس از شستشو هستید، نگران نباشید! پس از مرحله خشک شدن، حوله‌های شما هیچ بوی سرکه‌ای نخواهند داشت.

حوله‌ها را خشک‌کنید

نحوه خشک‌کردن حوله‌ها نیز می‌تواند در طول زمان‌بر نرمی آن‌ها تأثیر بگذارد. کارشناسان توصیه می‌کنند برای بهترین نتیجه، حوله‌ها را در خشک‌کن خشک‌کنید. حتماً تنظیمات مناسب خشک‌کن را برای حوله‌ها انتخاب کنید، مانند تنظیمات متوسط. به یاد داشته باشید که حوله‌ها نسبت به لباس‌ها زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند، بنابراین قبل از اینکه آن‌ها را از خشک‌کن خارج کنید صبر کنید تا کاملاً خشک شوند.

اگر می‌خواهید در هزینه یا انرژی صرفه‌جویی کنید، می‌توانید حوله‌ها را روی بند لباس خشک‌کنید تا تقریباً خشک شوند. سپس آن‌ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه در خشک‌کن خشک‌کنید.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است