لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نگهداری از این 7 گیاه در خانه به سلامت شما کمک می‌ کند

تاریخ انتشار : 1401/04/22نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 823

حدود 450000 گونه گیاهی وجود دارد، درحالی‌که 35000 تا 70000 از آن‌ها به‌طور خاص برای پزشکی در سراسر جهان استفاده می‌شود. به همین دلیل، انتخاب گیاهی که می‌خواهید در داخل خانه پرورش دهید، می‌تواند سخت باشد؛ به‌خصوص با تمام مزایایی که برخی گیاهان می‌توانند داشته باشند.

با در نظر گرفتن این موضوع، سایت بیزاَپ تحقیقاتی را روی 7 گیاه محبوب که به دلیل فواید سلامتی شناخته‌شده‌اند، انجام داده است که ممکن است بخواهید خودتان شروع به پرورش آن‌ها کنید.

بیشتر بخوانید:  گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند

1. جینکو بیلوبا

1. جینکو بیلوبا 

جینکو بیلوبا یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی زنده و یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی در طب چینی است. اعتقاد بر این است که مزایای سلامتی جینکو از محتوای آنتی‌اکسیدانی و خواص ضدالتهابی آن ناشی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که می‌تواند برای زوال عقل خفیف و خستگی مفید باشد و همچنین ممکن است بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد.

2. بابونه

2. بابونه 

باوجوداینکه بیشتر در چای یافت می‌شود، بابونه هزاران سال است که مورداستفاده قرار می‌گیرد و مطالعات متعددی وجود دارد که فواید آن را برای برخی مسائل مانند کیفیت خواب، سطح قند خون و حتی سرطان تیروئید نشان می‌دهد.

3. اکیناسه

3. اکیناسه 

همچنین به‌عنوان گل مخروطی بنفش شناخته می‌شود؛ اکیناسه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و به دلیل اثرات مفید آن بر سیستم ایمنی بدن ما شناخته‌شده است، بنابراین، می‌تواند برای مبارزه با ویروس‌ها و عفونت‌ها مفید باشد و به بهبود سریع‌تر ما کمک کند. علاوه بر این، ممکن است اضطراب را نیز از بین ببرد.

4. بابونه گاوی

4. بابونه گاوی 

درحالی‌که این گل ازنظر بصری شبیه بابونه است، فواید آن کاملاً متفاوت است. به‌طور سنتی، از بابونه گاوی برای درمان تب استفاده می‌شد. اما تاکنون، مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه دارای خواص تسکین‌دهنده و ضد سرطانی است.

5. زنجبیل

5. زنجبیل 

احتمالاً قبلاً از زنجبیل در آشپزخانه استفاده کرده‌اید، زیرا طعم زیادی به غذاهای مختلف می‌دهد؛ اما فواید زیادی برای سلامتی ما نیز دارد. زنجبیل می‌تواند به کاهش وزن و حالت تهوع ناشی از بارداری کمک کند و همچنین به نظر می‌رسد که به‌اندازه داروی نوافن، زمانی که به‌صورت خوراکی برای تسکین درد قاعدگی مصرف شود، مؤثر باشد.

6. رز ماری

6. رز ماری 

رز ماری نیز مانند زنجبیل برای مدت طولانی در دنیای آشپزی مورداستفاده قرارگرفته است و همچنین فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. این گیاه یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند و همچنین نشان داده‌شده است که افسردگی و اضطراب را تسکین می‌دهد و همچنین حافظه را بهبود می‌بخشد.

7. آلوئه ورا

7. آلوئه ورا 

آلوئه ورا یک گیاه فوق‌العاده محبوب است که هزاران سال از آن استفاده می‌شود. چندین مطالعه نشان می‌دهد که استفاده موضعی از آن می‌تواند برای درمان سوختگی (ازجمله آفتاب‌سوختگی)، تسکین قرمزی پوست و آرام کردن تحریکات مربوط به آکنه مفید باشد.

آیا از این گیاهان در خانه خود دارید؟ چه گیاهان دیگری را به لیست اضافه می‌کنید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است