لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

حبس کردن احساسات و خطرات سلامتی 9 قسمت از بدن

تاریخ انتشار : 1401/05/09نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 624

ما عبارات زیادی برای احساساتمان استفاده می‌کنیم - وقتی عصبانی هستیم، "سر مان داغ است"، وقتی غمگین هستیم، "قلبمان سنگین" است و گاهی اوقات احساس می‌کنیم از خوشحالی منفجر می‌شویم. به نظر می‌رسد که یک توضیح علمی در پشت همه این عبارات وجود دارد که به احساسات ما مربوط بوده و قسمت‌های خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد.

ما در اینجا به دنبال راحتی بیشتر شما هستم. بنابراین، اطلاعات مربوطه در مورد اینکه چگونه احساسات بروز داده  نشده می‌توانند بر سلامت ما تأثیر بگذارند را به اشتراک می‌گذاریم. همچنین نکاتی را در مورد نحوه مقابله با این احساسات سرکوب‌شده خدمت شما ارائه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  حالت تدافعی چیست؟

"توشه عاطفی" به معنای واقعی کلمه احساساتی است که ما را سنگین می‌کند و عملکرد بدن ما را مختل می‌کند

توشه عاطفی 

دکتر بردلی نلسون، متخصص کایروپراکتیک، می‌گوید که احساسات فروخورده‌شده باعث ارتعاش و فرکانس در قسمت‌های خاصی از بدن می‌شوند.

اگر به آن‌ها توجه نکرده و یا رهایشان نکنیم، انرژی ایجادشده در داخل بدن ما گیر می‌کند و ممکن است از طریق تنش عضلانی، درد یا سایر بیماری‌ها ظاهر شود.

کلی وینسنت، درمانگر ذهن-بدن، احساسات حبس‌شده در درون را با "یک سد بزرگ در بزرگراه" مقایسه کرده است و اشاره دارد که این احساسات از جریان آزاد انرژی جلوگیری می نمایند.

در یک مطالعه‌ای، حساسیت‌های بدن مرتبط با هر حس  ترسیم شده است.

گروهی از محققان فنلاندی 5 آزمایش آنلاین را با صدها شرکت‌کننده از فرهنگ‌های مختلف انجام دادند.

پاسخ‌دهندگان در معرض محرک‌هایی قرار گرفتند که باعث ایجاد احساسات خاصی می‌شدند. همچنین از آن‌ها خواسته شد که مشخص کنند کدام‌یک از نواحی بدنشان تحریک ‌شده و کدام قسمت‌ها با دیدن محرک‌های عاطفی غیرفعال شده‌اند.

این گروه دریافتند که الگوهای احساسات بدن با تمام احساساتی که آن‌ها آزمایش کرده‌اند سازگار است، به این معنی که نقشه آناتومی آن‌ها جهانی است.

 

شادی و عشق در تمام بدن آشکار می‌شوند

برانگیختگی عاطفی ناشی از احساس شادی بر ماهیچه‌های ما که در معده، روده و مثانه قرار دارند تأثیر می‌گذارد. درواقع این اثبات معنای نهفته در اصطلاح «تو دلم رخت می‌شویند» است.

بااین‌حال، در مقایسه با شادی، عشق در پاها احساس نمی‌شد.

هردوی این احساسات دوپامین و سروتونین را ترشح می‌کنند، هورمون‌های حس خوب که به تنظیم خلق‌وخو و احساسات ما کمک می‌کنند. این 2 انتقال‌دهنده عصبی دست‌به‌دست هم در حفظ تعادل شیمیایی برای کل بدن کار می‌کنند.

خشم عمدتاً در نیمه بالایی بدن احساس می‌شود و می‌تواند بیشتر بر قلب تأثیر بگذارد

خشم عمدتاً در نیمه بالایی بدن احساس می‌ شود 

شاید به همین دلیل است که وقتی ناراحت هستیم، هوس می‌کنیم به چیزی مشت بزنیم. در هنگام خشم، انرژی احساسی در بازوها شدید شده و ممکن است احساس کنیم که نیاز به رهاسازی آن داریم.

احساس خشم همچنین باعث ترشح آدرنالین شده که باعث سفت‌سازی عضلات و افزایش فشارخون می‌شود. همچنین مطالعاتی وجود دارند که خشم سرکوب‌شده را با بیماری قلبی و ضعف سیستم ایمنی مرتبط می‌دانند.

ترس و انزجار نیز بر نیمه بالایی بدن و سیستم قلبی عروقی تأثیر می‌ گذارد 

ترس و انزجار نیز بر نیمه بالایی بدن و سیستم قلبی عروقی تأثیر می‌گذارد

واکنش مقابله یا گریز بدن ما زمانی که می‌ترسیم شامل ترشح هورمون‌های اپی‌نفرین و نوراپی‌نفرین است که به آماده‌سازی ماهیچه‌های ما برای اعمال خشونت‌آمیز کمک می‌کند.

این هورمون‌ها باعث افزایش فعالیت در قلب و ریه‌ها شده که با اطلس عاطفی فرموله‌شده توسط گروه تحقیقاتی مطابقت دارد.

درست مانند سایر احساسات منفی، ترس دائمی منجر به استرس مزمن، تحت تأثیر قراردادن حافظه و افزایش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود.  

غم و اندوه می‌ تواند در سر و قفسه سینه حبس شود 

غم و اندوه می‌تواند در سر و قفسه سینه حبس شود، درحالی‌که افسردگی پایین‌تنه را غیرفعال می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که افسردگی ممکن است منجر به تغییرات فیزیکی در مغز شده و باعث سردرد و التهاب شود.

احساس ناراحتی همچنین می‌تواند منجر به از دست‌دادن علاقه به چیزهای خاص شود که در نقشه‌ها نمایش داده نشده‌اند.

اضطراب در بالای ناحیه لگن احساس می‌ شود 

اضطراب در بالای ناحیه لگن احساس می‌شود، منطقه‌ای که تحت تأثیر حملات اضطرابی است

مانند ترس، این احساس هم آدرنالین را تحریک و ضربان تنفس ما را افزایش می‌دهد تا مغز بتواند اکسیژن بیشتری دریافت و برای یک تهدید درک شده آماده شود. ضربان قلب تند، درد قفسه سینه و حالت تهوع همگی از علائم حمله اضطرابی هستند.

اضطراب مداوم عملکرد طبیعی بدن ما را مختل کرده و می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف کند. همچنین اضطراب  ما را در برابر عفونت‌های ویروسی و سایر بیماری‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.

اغلب اوقات، زمانی که مضطرب هستیم، دچار «سردی پا» می‌شویم. عدم شدت تحریک پاها در نقشه شاید به دلیل انقباض رگ‌های خونی باشد که در نتیجه جریان خون کمتر به بیرونی‌ترین قسمت‌های بدن جریان دارد.

حسادت بر سینه و سر تأثیر گذاشته 

حسادت بر سینه و سر تأثیر گذاشته و می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود

یکی از کارشناسان حسادت را به‌عنوان "ترکیب عاطفی پیچیده ترس، استرس و خشم" توصیف می‌کند.

این بدان معناست که حبس‌کردن آن هیولای چشم‌سبز در درون شما نیز ممکن است باعث بیماری‌های قلبی، افزایش سطح آدرنالین و احتمالاً بی‌خوابی شود. 

راه‌های مختلفی برای رهاسازی احساسات از بدن وجود دارد

پذیرش احساسات خود یا جستجوی کمک حرفه‌ ای

پذیرش احساسات خود یا جستجوی کمک حرفه‌ای: ابتدا باید احساسات خود را درک کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم راه‌حل‌هایی را که برای ما مناسب است را کشف کنیم.

انجام بعضی حرکات خاص 

انجام بعضی حرکات خاص: حرکاتی هستند که به تخلیه تنش و انرژی از درون بدن کمک می‌کنند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به رقص، کشش و یوگا به‌اضافه سایر تمرینات مدیتیشن اشاره کرد.

رفتن برای فیزیوتراپی یا ماساژ 

رفتن برای فیزیوتراپی یا ماساژ: درمان رهاسازی میوفاشیال از تکنیک‌های فشار دستی و کشش متمرکز بر «نقاط حساس» استفاده می‌کند. این روش‌ها به کاهش  درد کمک می‌کنند.

درمان با طب سوزنی 

درمان با طب سوزنی: این موضوع شامل واردکردن سوزن‌های ظریف در قسمت‌های خاصی از بدن با هدف آزادسازی اندورفین است. ممکن است طب سوزنی نیز "نقاط حساس" مربوط به روش ماساژتراپی را هدف قرار دهد.

آیا متوجه شده‌اید که بدن شما در هنگام تجربه احساسات شدید چگونه واکنش نشان می‌دهد؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که احساسات را در درون خود نگه می‌دارید یا راهی برای رهاسازی آن‌ها پیدا می‌کنید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است