لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نگهداری از این ۱۲ گل آپارتمانی خیلی ساده و راحته!

تاریخ انتشار : 1401/04/15نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 800

طبق یک مطالعه، وجود گیاهان و فعالیت‌های باغبانی در فضای داخلی به کاهش سطح استرس کمک می‌کند. گیاهان همچنین می‌توانند تمرکز و کیفیت هوا را بهبود بخشند. ثابت‌شده است که گیاهان به افراد کمک می‌کنند تا سریع‌تر از بیماری نیز بهبود یابند. نکات مثبت بی‌شماری در مورد گیاهان وجود دارد

آیا می‌خواهید از گیاهی مراقبت کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ می‌توانید با برخی از گیاهانی که به مراقبت چندانی نیاز ندارند شروع کنید؛ بیزاَپ، فهرستی از گیاهانی که برای شما مناسب هستند جمع‌آوری کرده است.

بیشتر بخوانید:  5 گیاه آپارتمانی خوش‌ بو برای خانه + شرایط نگهداری

1. گیاه کالاته آ

1. گیاه کالاته آ 

برگ‌های آن به نظر می‌رسد که توسط وینسنت ون گوگ نقاشی شده‌اند

نور: این زیبایی به نور غیرمستقیم خورشید متوسط تا روشن نیاز دارد و برگ‌های آن برای دور ماندن از نور خورشید حرکت می‌کنند

آب: در خاک مرطوب بهتر رشد می‌کند، اما مراقب باشید که بیش‌ازحد آن را آبیاری نکنید، خاکی که به‌طور مداوم مرطوب باشد بهترین است.

2. گیاه یشم

2. گیاه یشم 

این یک گیاه خانگی شاداب محبوب است که به‌عنوان درخت پول نیز شناخته می‌شود

نور: گیاهان یشم نور را دوست دارند، بنابراین حتماً آن را در اتاقی با نور مناسب نگهداری کنید، اما نه در نور مستقیم خورشید، زیرا می‌تواند برگ‌ها را بسوزاند

آب: در طول ماه‌های گرم، گیاه را به‌اندازه کافی آبیاری کنید تا خاک مرطوب باشد اما خیس نباشد. سپس در ماه‌های زمستان می‌توانید آن را به‌یک‌بار در ماه کاهش دهید. آبیاری بیش‌ازحد برای این گیاه مضر است، بنابراین مطمئن شوید که آب اضافی که ممکن است در سینی زهکشی جمع شود را بردارید.

3. دیفن باخیا یا نی نی گنگ

3. دیفن باخیا یا نی نی گنگ 

این گیاه می‌تواند تا 10 فوت قد داشته باشد، بنابراین حتماً آن را در محلی قرار دهید که فضایی برای رشد داشته باشد. نور: آن‌ها در سایه به‌خوبی عمل می‌کنند، اما در طول زمستان از نور روشن استقبال می‌کنند. آب: یک گیاه بزرگ ممکن است دو بار در هفته و در زمستان کمتر به آبیاری نیاز داشته باشد. بازهم مراقب باشید که آن‌ها را بیش‌ازحد آب ندهید زیرا این امر می‌تواند باعث مشکل پوسیدگی شود. قبل از آبیاری از خشک بودن خاک اطمینان حاصل کنید.

4. درخت لاستیک

4. درخت لاستیک 

این گیاه می‌تواند تا ارتفاع 100 فوت رشد کند، اما نگران نباشید که از خانه خود اخراج نخواهید شد، اندازه آن قابل مدیریت است. نور: گیاهان لاستیکی نور پراکنده زیاد خورشید را دوست دارند، اما نه مستقیم، زیرا می‌تواند برگ‌های براق بیضی‌شکل زیبای آن‌ها را بسوزاند. آب: این گیاهان اغلب به آبیاری نیاز دارند تا خاک مرطوب بماند اما خیس نباشد. چندلایه اول خاک را بررسی کنید تا ببینید آیا خشک و شکننده است یا خیر، اگر چنین است، گیاه به آب نیاز دارد.

5. نخل شامادورا

5. نخل شامادورا 

برای داشتن بهشت در خانه، این‌یک انتخاب عالی است. با نور و دمای کم سازگار است بنابراین می‌تواند گیاه خانگی خوبی برای هر جای دنیا باشد. نور: درحالی‌که این گیاهان با نور کم سازگار هستند، همچنان به نور فیلتر شده روشن نیاز دارند. آب: نسبت به آبیاری بیش‌ازحد حساس هستند و نمی‌توانند با غرق شدن در آب مقابله کنند. بهتر است خاک را خیلی خشک باشد تا خیلی مرطوب.

6. برگ کمانچه

6. برگ کمانچه 

ارتفاع این گیاهان می‌تواند به 6 تا 10 فوت برسد، بنابراین حتماً به آن‌ها فضایی برای رشد بدهید. توجه داشته باشید که این گیاهان برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی هستند. نور: این گیاهان به نور فیلتر شده روشن نیاز دارند، اما به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند. برای اطمینان از رشد یکنواخت گیاه باید آن‌ها را بچرخانید تا قسمت دیگری از گیاه رو به نور باشد. آب: این گیاه به مقدار متوسطی آب نیاز دارد. آب بیش‌ازحد می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه و باعث مرگ آن شود. اگر هم آب خیلی کمی داده شود برگ‌ها پژمرده می‌شوند.

7. آلوئه ورا

7. آلوئه ورا 

ژل تولیدشده توسط گیاه آلوئه ورا نه‌تنها خاصیت تسکین‌دهنده دارد، بلکه یک گیاه خانگی خوب نیز می‌باشد. نور: در نور غیرمستقیم خورشید رشد می‌کند. آب: آن‌ها می‌توانند خشکی را تحمل کنند اما ترجیح می‌دهند به‌طور منظم آبیاری شوند.

8. لاکی بامبو

8. لاکی بامبو 

از این گیاهان برای تقویت فنگ شویی و به ارمغان آوردن ثروت برای صاحب خود استفاده می‌شود. آن‌ها معمولاً شاداب و با طراوت‌اند و به این شهرت دارند که تقریباً نابود نشدنی هستند. نور: این گیاهان عاشق نور فیلتر شده روشن خورشید هستند. آب: گیاهان بامبو خوش‌شانس به مواد شیمیایی که معمولاً در آب‌لوله‌کشی یافت می‌شوند حساس هستند، بنابراین بهتر است آن‌ها را با آب مقطر آبیاری کنید.

9. گیاه دم الاغ

9. گیاه دم الاغ 

این گیاه غیرمعمول می‌توانند تا 4 فوت رشد کنند. نور: در نور گرم بهترین رشد را دارد. آب: این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد. قبل از افزودن آب بیشتر، خاک باید کاملاً خشک شود.

10. آگولنما قرمز

10. آگولنما قرمز 

در فنگ شویی تصور می‌شود که این گیاهان خوش‌شانسی می‌آورند. نور: این گیاه در نور کم تا متوسط و نور غیرمستقیم خورشید به‌خوبی رشد می‌کند. آب: زمانی که خاک تا حدی خشک‌شده است به آب نیاز دارند.

11. گیاه رشته مروارید

11. گیاه رشته مروارید 

این گیاه به نگهداری کمی نیاز دارد و می‌تواند یک نقطه کانونی عالی برای هر اتاق باشد. نور: این گیاه غیرمعمول در نور شدید و نور خورشید به‌خوبی رشد می‌کنند. آب: مقاوم به خشکی است و می‌تواند برای مدت طولانی بدون آب زنده بماند. قابلیت ذخیره آب دارد بنابراین می‌توان آن را به‌خوبی آبیاری کرد و یک یا 2 هفته به حال خود رها کرد.

12. سرخس استاغورن

12. سرخس استاغورن 

به دلیل شکل غیرمعمول برگ‌هایش به این نام نام‌گذاری شد و به‌کندی رشد می‌کند. نور: نور سایه را دوست دارند، اما اگر آب کافی به آن‌ها داده شود، می‌توانند در برابر نور مستقیم خورشید مقاومت کنند. آب: آن‌ها نیاز به آبیاری مکرر دارند، تقریباً هفته‌ای یک‌بار در ماه‌های گرم و سپس هر 2 تا 3 هفته در زمستان.

آیا استعداد خوبی در پرورش گیاهان دارید؟ اگر چنین است، نکاتی که برای مراقبت از گیاهان آموخته‌اید چیست؟

کدام گیاهان برای شما جذاب به نظر می‌رسند؟

 


بهترین و نزدیکترین گلفروشی در تهران را در بیزاَپ جستوجو کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است