لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

جابجایی و بسته بندی گیاهان آپارتمانی هنگام اسباب کشی

تاریخ انتشار : 1401/01/16نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 15 دقیقهنظر: 0بازدید: 719

اگر در حال مهاجرت به شهر یا کشور دیگری هستید، بسته بندی صحیح گیاهان آپارتمانی برای حرکت، بخش مهمی از این روند است. جابجایی می‌تواند به اندازه کافی استرس‌زا باشد و تنها چیزی که احتمالاً شما دوست ندارید به آن فکر کنید این است که آن‌ها در حین انتقال به دلیل آماده سازی نادرست از بین بروند. نگران نباشید؛ بسته بندی آن‌ها نه تنها آن قدرها که به نظر می‌رسد دلهره‌آور نیست، بلکه می‌تواند با موفقیت انجام شود و زمان زیادی نیز از شما نمی‌گیرد.

اگر از کمک یک شرکت حمل و نقل استفاده می‌کنید، باید بدانید که اکثر شرکت‌ها گیاهان آپارتمانی شما را جابجا نمی‌کنند. در ابتدا، ممکن است از نظر شما این موضوع یک دردسر باشد، اما در واقعیت، بهتر است شما شخصاً مواظب گیاهان‌تان باشید تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. به طور کلی اینکه بوته‌های خود را در پشت یک ون متحرک قرار دهید و انتظار سلامتی کامل آن‌ها را داشته باشید، ایده قابل قبولی نیست؛ بنابراین حتی اگر کسی پیشنهاد جابجایی آن‌ها را به شما داد، قبول نکنید.

در حین حرکت، قطعاً ترجیح می‌دهید گیاهان خود را طی زمان کمتری در معرض استرس قرار دهید پس بهترین کار این است که آن‌ها یکی از آخرین اقلام بسته بندی شده و یکی از اولین اقلامی باشند که پس از رسیدن به مقصد، از بسته بندی بیرون می‌آورید.

بسته بندی گیاهان آپارتمانی برای اسباب کشی

1. گیاهان خود را برای حرکت آماده کنید

اگر قصد خروج از کشور را دارید، با دفتر محلی کشاورزی مقصد تماس بگیرید تا از قوانین کشور مقصد در مورد واردات آن‌ها مطلع شوید. برخی ایالت‌ها مانند کالیفرنیا مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای واردات بوته‌ها به منظور جلوگیری از گسترش آفات و بیماری‌های مضر دارند.

2. آن را در گلدان‌های پلاستیکی قرار دهید

سه هفته قبل از تاریخ حرکت، همه گیاهان خود را از گلدان‌ها و گلدان‌های شکسته به ظروف پلاستیکی انتقال دهید. اینکار نه تنها باعث می‌شود که گلدان‌های سفالی شما در حین حمل و نقل شکسته نشوند، بلکه باعث سبکی و سهولت حمل و بسته‌بندی در باکس‌های متحرک می‌شود.

3. حتما آفات گیاه را بررسی کنید

قبل از اینکه همه‌ی بوته‌ها را به خانه جدید خود منتقل کنید آنها را از نظر آفات و بیماری‌ها کاملاً بررسی کنید. مطمئناً بسیار مهم است که به سلامت گیاهان خود اهمیت دهید اما وقتی اسباب کشی داریم یا می‌خواهیم مهاجرت کنیم اهمیت اینکار چند برابر می‌شود. آلودگی آنها به حشرات، شپشک یا کنه‌های عنکبوتی ممکن است مکان جدید زندگی شما را نیز درگیر آلودگی کند. حتی اگر شواهدی از آفات روی گیاهان خود پیدا نکردید، استفاده از حشره‌کش به عنوان احتیاط باعث آرامش خاطر شما در حین حرکت می‌شود.

4. گیاهان خود را هرس کنید

حدود یک هفته قبل از حرکت، گیاهان خود را هرس کنید. رشد بی‌رویه نه تنها به جمع و جور شدن و آسانی حمل و نقل آنها کمک می‌کند، بلکه رشد بیشترشان را تقویت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا با محیط جدید خود سازگار شوند. از هرس سرخس‌ها، کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها خودداری کنید.

5. چگونه می‌توان گیاهان آپارتمانی خود را بسته‌بندی کرد

روش‌های مختلفی برای بسته‌بندی گیاهان برای حرکت وجود دارد و روشی که مناسب است به نوع گیاه شما بستگی دارد. آیا ساکولنت و کاکتوس کوچک دارید؟ اگر چنین باشد، جعبه‌ها و بسته‌بندی حباب دار به احتمال زیاد برای شما مناسب است. اگر بوته‌های گرمسیری با شاخ و برگ‌های بزرگ دارید، ممکن است برای محافظت از برگ‌ها در حین حمل به بسته‌بندی بیشتری احتیاج داشته باشید.

یک روز قبل از حرکت بهترین زمان برای شروع بسته‌بندی است. بله، احتمالاً احساس می‌شود که دیر می‌شود و شاید منجر شود کارها روی نظم پیش نروند، اما به یاد داشته باشید که می‌خواهید آنها را تا کمترین حد ممکن در معرض استرس قرار دهید. اگر لازم است گیاهان در جعبه‌ها بسته‌بندی شوند، بهتر است آن‌ها به مدت 24 ساعت یا کمتر در جعبه‌ها باشند تا عدم وجود نور بر آنها تأثیر زیادی نگذارد.

6. از بسته‌بندی حباب‌دار استفاده کنید

روکش حبابی بهترین دوست شما هنگام بسته‌بندی جهت حرکت است، مخصوصاً برای کاکتوس‌های خاردار و ساکولنت‌هایی که در صورت تماس با گیاهان اطراف می‌توانند به آن‌ها آسیب برسانند. از ملحفه‌های قدیمی، روزنامه، کاغذ بسته‌بندی قهوه‌ای یا بسته حباب‌دار استفاده کنید تا آنها را محکم کرده و در جعبه‌ها نگه دارید.

در صورت امکان، درب جعبه را باز بگذارید تا دسترسی به جریان هوا و نور خورشید در حین حرکت امکان پذیر باشد. با این حال، اگر در شرایط آب و هوایی نامساعدی در حال حرکت هستید، حفاظت از عناصر ایده خوبی است. در هر صورت، چند سوراخ در کناره‌های جعبه‌ها ایجاد کنید تا مقداری هوا رد و بدل شود.

7. برای سبدهای قابل آویز از دسته‌های صندلی عقب استفاده کنید

یکی دیگر از راههای مفید در بسته‌بندی برای حرکت، استفاده از دسته‌های سربار در وسیله نقلیه است. همچنین می‌توانید از سبدهای آویزان استفاده کنید یا برای آویخته کردن گیاهانی که نمی‌توانید ظرف آن‌ها را جدا کنید، آویزهای ماکرام (نوعی رخت آویز) بخرید. به جای خرید چوب لباسی گیاهی، می‌توانید آویزهای خود را از سیم یا طناب هم آویزان کنید.

8. بوته‌های بلند را در صندلی عقب قرار دهید

بزرگترین گیاهان شما ممکن است در جعبه‌ها قرار نگیرند یا قابل آویزان کردن از سقف ماشین نباشند و احتمالاً باید مستقیماً روی زمین یا صندلی خودرو قرار بگیرند. صندلی‌های خود را تا حد ممکن به شیشه‌ی خودرو نزدیک کنید تا فضای بیشتری در صندلی عقب برای آنها ایجاد شود یک کیسه پلاستیکی را در اطراف گلدان‌ها قرار دهید یا یک سینی در زیر گیاه خود بگذارید اینکار باعث می‌شود تا از اتومبیل خود در برابر آلودگی یا آب اضافی باقیمانده در آن‌ها محافظت کنید.

قبل از شروع رانندگی، از ایمن بودن و سقوط نکردن آنها در حین حمل و نقل اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای انجام اینکار این است که سایر اقلام را در اطراف گلدان‌ها بگذارید تا در جای خود محکم قرار گیرند.

9. گیاهان برگ‌دار را با کاغذ یا پلاستیک بپیچید

راه دیگر برای بسته‌بندی ایمن، استفاده از کاغذ یا پلاستیک برای محافظت از بوته‌های برگ‌دار در برابر گزیدگی یا پاره شدن در حین حمل و نقل است. به راههایی فکر کنید که به فرض مثال گل فروشی، دسته گل‌ها بسته بندی می‌کند. گیاهان پرپشت، مانند دیفن باخیا و برخی از فیلودندرون‌ها با بسته‌بندی به این روش سالم خواهند ماند.

پایه گلدان را محکم با کاغذ یا پلاستیک بپیچید و آن را در محل خود بچسبانید؛ سپس اجازه دهید قسمت بالای روکش به شکل مخروطی در اطراف شاخ و برگ گیاه قرار گیرد. از نوار چسب به آرامی برای محکم کردن و نگه داشتن بسته‌بندی در بالا استفاده کنید و مراقب باشید که فضای زیادی در اطراف برگ‌ها باقی بماند.

10. آن‌ها را در حین حرکت ایمن نگه دارید

شما همه گیاهان خود را بسته‌بندی کرده‌اید و اکنون بالاخره زمان حرکت فرا رسیده است. در حالی که بسته‌بندی صحیح آنها اولین قدم خوب برای اطمینان از محافظت در حین حرکت است، چند مورد دیگر را نیز باید در نظر داشته باشید تا از انتقال ایمن به مقصد مطمئن شوید.

11. آنها را در معرض دمای شدید قرار ندهید

نگه داشتن گل‌ها در محیط کنترل شده از نظر دما در حین حرکت یکی از پیچیده‌ترین جنبه‌های حرکت است. اگر تا خانه جدید خود مسیر کوتاهی دارید، این بحران احتمالاً سخت نخواهد بود. قبل از قرار دادن گل‌های خود در داخل خودرو باید از دما مطئن شوید و سپس آن‌ها را جا بجا کنید.

بسته بندی سرخس برای اسباب کشی

12. در حین حرکت ایمنی گیاهان را چک کنید

گل‌های شما در بسته‌بندی خود ایمن هستند، اما آیا گلدان‌ها و جعبه‌ها در وسیله نقلیه شما نیز ایمن می‌مانند؟ هیچ مقدار بسته‌بندی مناسب نمی‌تواند بوته‌ای را که در طول چرخش یا توقف ناگهانی خودرو خراب می‌شود، نجات دهد؛ بنابراین قبل از حرکت، مطمئن شوید که همه آن‌ها به درستی در خودرو محکم شده‌اند و در حین حرکت حتما بررسی کنید که گیاه هنوز در جای خود ایمن باشد. حتی از کمربند ایمنی برای نگه داشتن گل‌های بزرگ‌تر در محل استفاده کنید. هر کاری که انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه‌ای ایمن هستند که در طول سفر در برابر پیچ و خم‌ها مقاومت کنند.

13. گل‌ها را در ماشین نگذارید

اگر رانندگی طولانی‌تری دارید که شامل یک یا چند توقف در طول راه است، گاهی گیاهان را از ماشین بیرون بیاورید.اگر در هتلی اقامت دارید، در صورت امکان، آوردن گیاهان خود به داخل اتاق بهترین گزینه است تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها در شرایط خوبی هستند.


سازگاری با محیط جدید


هنگامی که به خانه جدید خود رسیدید، بوته‌های شما باید یکی از اولین چیزهایی باشد که لازم است از بسته‌بندی بیرون بیاورید. آن‌ها را از بسته‌بندی خود با دقت بردارید و مکان مناسبی را در خانه برای آن‌ها پیدا کنید و سپس سعی کنید بیش از حد به آن‌ها مواد مغذی ندهید. به یاد داشته باشید که هدف، حداقل استرس برای آنها است.

برخی از گل‌ها نسبت به تغییرات حرکتی در مقایسه با سایرین حساس‌تر خواهند بود (سرخس‌ها و کاله‌ها)؛ بنابراین اگر برخی از بوته‌های شما پس از استقرار در خانه علائم ناراحتی و پژمردگی نشان دادند، نگران نباشید؛ در خانه جدید با مراقبت و زمان کافی، باید بهبودی کامل را به دست آورند.

در چند هفته اول پس از جابجایی، قبل از ایجاد تغییرات اساسی در محیط، به آن‌ها اجازه دهید به خانه جدید خود عادت کنند. این بدان معناست که در این مدت نه در جای جدیدی کاشته ‌شوند و نه مداوم جا بجا ‌شوند،حتی باید کوددهی و حداقل آبیاری برای آن‌ها انجام ‌شود. زمانی که مطمئن هستید که گل‌های شما شاد و سالم هستند، می‌توانید در صورت تمایل جای آن‌ها را عوض کنید یا هر تغییر دیگری که دوست دارید اعمال کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد به تغییرات محیطی که می‌تواند بر گیاهان حساس تأثیر بگذارد، توجه داشته باشید، به ویژه اگر به تازگی چند جابه‌جایی بزرگ انجام داده‌اید. به عنوان مثال، آیا رطوبت در خانه جدید شما به اندازه‌ی  خانه قدیمی شما است؟ آیا شما به تازگی از مکان آفتابی به مکان شمالی نقل مکان کرده‌اید که زمستان‌های سرد و حداقل نور خورشید در طول سال عادی است؟ اطمینان حاصل کنید که هنگامی که بوته‌های خود را در خانه جدید خود قرار می‌دهید، این عوامل را در نظر گرفته‌اید.

بسته بندی گیاهان آپارتمانی برای اسباب کشی


بهترین باربری در تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و سایر شهرها را در بیزاپ پیدا کنید


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است