لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 ترفند آسان برای پیشگیری از سرقت و بالا بردن امنیت خانه

تاریخ انتشار : 1401/05/18نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 259

 دزدی، جرمی است که به فرصت بستگی دارد. سارق یک غریبه است و تنها چیزی که درباره خانه شما می‌داند این است که هدف آسانی است.  مطالعات نشان می‌دهد بیشتر سرقت‌ها بین ۹۰ ثانیه تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد و بین ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح اتفاق می‌افتد. زمانی که در تعطیلات به سر می‌برید، تنها چیزی که دزدها نیاز دارند این است که پنجره یا دری باز باشد تا کار خود را انجام دهند. خوشبختانه، می‌توانید از چندین نکته تخصصی برای گول زدن دزدها و حفظ امنیت خانواده و وسایل خود استفاده کنید.

تیم بیزاپ به شما کمک می‌کند آسیب‌پذیری خانه‌تان را در برابر سارقان کاهش دهید و خیال خود را آسوده کنید.

بیشتر بخوانید:  کلید باز کردن قفل های زنگ زده این مقاله است!

1. چکمه‌های کهنه و بزرگ مردانه را کنار در بگذارید

1. چکمه‌ های کهنه و بزرگ مردانه را کنار در بگذارید 

سارقین معمولاً افراد بزدلی هستند که از رویارویی و کشمکش می‌ترسند. آن‌ها به دنبال هدفی آسیب‌پذیر برای سرقت هستند. نگه‌داشتن چکمه‌های بزرگ مردانه در کنارِ در نشان می‌دهد که پسر جوانِ بالغ در خانه وجود دارد. دزد با خود می‌گوید:

«الان کسی در خانه است. احتمالاً مردی قوی‌هیکل که ممکن است به من آسیب بزند.»

2. یک کلید یدکی تقلبی زیر پادری بچسبانید

2. یک کلید یدکی تقلبی زیر پادری بچسبانید 

 بسیاری از مردم یک کلید یدکی در اطراف خانه و معمولاً زیر سنگ یا پادری نگه می‌دارند. یک کلید یدکی تقلبی برای فریب‌دادن دزد بسازید. وقتی سارق کلید را به دست آورد، بیهوده سعی می‌کند در را باز کند. علاوه بر این، ممکن است شک کنند زیر نظر هستند. ترس آن‌ها باعث می‌شود اگر کسی را دیدند، سرقت را متوقف کنند.

3. کلید روشنایی زمان‌دار تهیه کنید

اگر در طول شب، بیش از چند ساعت در خانه حضور ندارید، بهتر است کلید زمان‌دار روی چراغ‌هایتان نصب کنید. این کار سارقانی را که معمولاً به خانه‌های خالی حمله می‌کنند منصرف می‌کند. به‌علاوه، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و مانع از هدررفت انرژی می‌شود.

4. اشیای قیمتی خود را دور از دید قرار دهید

سارقان اغلب از طریق درب ورودی یا پنجره وارد خانه‌ها می‌شوند. در این مورد، مطمئن شوید که اشیای قیمتی شما در گاوصندوق قرار دارند و از دید متجاوزان دور هستند. برای احتیاط، پرده‌هایتان را در طول روز ببندید، شب‌ها پرده‌هایتان را بکشید، و وقتی در خانه نیستید مطمئن شوید که همه درها قفل هستند.

5. بلیت‌های رایگانی را که در صندوق پستی خود پیدا می‌کنید، نپذیرید

اگر بلیت رایگان یک رویداد را از طریق نامه دریافت می‌کنید، آن را قبول نکنید. ممکن است یک حقه باشد تا شما را برای چند ساعت از خانه‌تان بیرون کنند و آن را سرقت کنند.

 6. در مورد تعطیلات خود در رسانه‌های اجتماعی صحبت نکنید و وقتی بیرون هستید پست نگذارید

 مطمئن شوید که سارقان متوجه ‌نشوند که خارج از شهر هستید و نمی‌توانید از خانه‌تان دفاع کنید. به احتمال زیاد، وقتی خانه‌تان خالی باشد، آن را هدف قرار می‌دهند، اما اگر فکر کنند خانه هستید کاری به کارتان نخواهند داشت. علاوه بر این، وقتی در تعطیلات هستید، استوری (اینستاگرام) نگذارید یا عکس پست نکنید. اگر عکس‌هایی از پیاده‌روی یا آفتاب گرفتن خود پست کنید، به سارقان هشدار می‌دهد که کسی از ملک شما محافظت نمی‌کند.

7. سگ بگیرید

گرفتن سگ یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلوگیری از مزاحمان است. پارس سگ می‌تواند مهاجمان احتمالی را منصرف کند و درعین‌حال هشداری باشد برای رفتارهای عجیبی که در ملک شما رخ می‌دهد. بیشتر سارقان به دنبال سرقت بدون درگیری هستند؛ بنابراین، هنگامی که بدانند سگی وجود دارد، ممکن است منصرف شوند.

8. از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید

نصب پنجره‌های دوجداره در خانه، آن را بسیار ایمن‌تر می‌کند. برای اینکه سارق وارد خانه‌تان شود، اول مجبور است شیشهٔ اول را بشکند و سپس به سراغ دومی برود. این فرایند وقت‌گیر و پرسروصدا خواهد بود. به دلیل سروصدا، سارق ممکن است دچار تردید شود: از دزدی منصرف شود یا خطر دستگیری را به جان بخرد.

کدام‌یک از موارد بالا، توجه شما را جلب کرد؟ آیا ترفندی دیگری برای کاهش احتمال سرقت می‌شناسید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است