لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

اصول شستن لباس در تابستان در 8 مرحله آسان

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/06/06نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 153

این کار خانه را به یک کار سبک تبدیل کنید تا بتوانید از روزهای آرام در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

فصل تابستان است- پرندگان آواز می‌خوانند، استخر آماده‌ی شنا کردن است و یک چای خوش رنگ منتظر شماست. قطعا آخرین جایی که احتمالاً می‌خواهید وقت خود را بگذارنید در اتاق رختشویی است آن هم با کوهی از حوله‌های شنی و شلوارک‌هایی با لکه‌هایی از چمن. این هشت روش را بخوانید تا شستن لباس‌ها برای شما کمی سبک‌تر شود و بتوانید از تابستان خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: 4 ترفند برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس

1. با  کم کردن لباس‌ها، مدت زمان شستشو را نیز به حداقل برسانید. اگر می‌خواهید از کوه عظیم لباس‌های کثیف دوری کنید، اولین کاری که انجام می‌دهید باید جداسازی باشد. برای هر یک از اعضای خانواده موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا همه لباس‌ها به راحتی در کشو یا کمدهای خانه جای می‌گیرند؟ اگر نه، آن را به عنوان هدفی در نظر بگیرید تا بفهمید چه لباسی را باید دور ریخته یا هدیه دهید.

آیا تعداد لباس‌های اصلی (مانند جوراب، تی شرت) به اندازه‌ای کافی است که بتوان یک هفته بدون شستشو، لباس برای پوشیدن داشت؟ کم بودن لباس‌ها به همان اندازه که زیاد بودن آن‌ها، می‌تواند آزاردهنده باشد.

2. از ورود حوله‌های ساحلی مرطوب و شنی به خانه جلوگیری کنید. وقتی حوله‌های مرطوب و شنی در داخل خانه می‌افتند، الف) آنقدر در یک قسمت باقی می‌مانند تا بوی کپک و نم بگیرند، یا ب) داخل ماشین لباسشویی، شن و ماسه‌ها شروع به چرخیدن می‌کنند که می‌توانند ماشین شما را خراب کنند. این مشکل را با درست کردن مکانی برای آویزان کردن حوله‌های ساحلی  در فضایی باز حل کنید تا زمانی که حوله‌ها به اندازه کافی خشک شده و شن و ماسه از آن‌ها به راحتی جدا شوند (یک ردیف قلاب محکم برای این کار کافی است). سپس می‌توان حوله‌ها را دوباره استفاده کرد یا برای شستن به خانه برد.

3. اعضای خانه را به انجام شستشو تشویق کنید. همه به جز کوچکترین اعضای خانواده می‌توانند یاد بگیرند که لباس‌ها را بشویند. با اختصاص یک سطل با رنگ مخصوص برای هر فرد در خانه، انجام این کار را برای همه آسان کنید. حتی اگر والدین لباس‌های کودک را می‌شویند، جدا کردن لباس‌ها توسط خود کودک باعث سرعت بخشیدن به مرتب‌ و تا کردن می‌شود. بهتر است: لباس‌های تازه شسته شده را در سطل‌هایی رنگی بریزید و آن‌ها را برای تا کردن به اتاق آن فرد ببرید.

4. یک قسمت را به شستشوی دستی لباس‌ها اختصاص دهید. لباس‌های شنا و برخی لباس‌های ظریف اگر با ملایمت با آن‌ها رفتار شود دوام بیشتری خواهند داشت. اگر سینکی برای شستن دستی لباس‌های ظریف دارید، عالی است. اگر ندارید، جای نگرانی نیست. لباس‌های مخصوص شستشوی دستی را در یک سبد پلاستیکی جمع کنید و زمانی که آماده شستن شدید آن‌ها را در نزدیکترین سینک بشویید. در هر یک از این روش‌ها، حتما از صابون لباسشویی ملایم و یک بندرخت استفاده کنید.

 

5. یک مکان آسان برای حوله‌های ساحلی درست کنید. تابستان است و با سفر به اقیانوس، استخر و دریاچه، از آن حوله‌های ساحلی مطمئناً استفاده بسیاری خواهد شد. سعی کنید مکانی را برای نگهداری حوله‌های ساحلی خود در نظر بگیرید که نزدیک به قسمت لباسشویی خانه‌تان (تا سریعتر مرتب شوند) یا درب (تا هنگام خروج سریعتر برداشته شوند) باشد. هر کاری که انجام می‌دهید، آن‌ها را در پشت کمد ملافه‌ها قرار ندهید- حداقل تا پاییز.

6. لباس‌های زیپ‌دار را جدا از لباس‌های تابستانی نازک نگه دارید. زیپ‌ها و سایر لباس‌هایی که قسمت‌های تیز می‌توانند باعث ساییدگی و پارگی پارچه‌های ظریف‌تر شوند. با شستن جداگانه این لباس‌ها عمر ظریف‌ترین لباس‌های تابستانی خود را افزایش دهید. دسته‌بندی لباس‌ها به این روش می‌تواند جایگزین دسته‌بندی بر اساس رنگ تیره و روشن باشد، به استثنای لباس‌هایی که رنگی بوده و ممکن است رنگ را به سایر لباس‌ها منتقل کنند (این‌ها را به تنهایی بشویید).

7. ظرفی‌ را برای جمع آوری محتویات جیب‌ها قرار دهید. البته، این نکته‌ای است که باید در تمام طول سال به خاطر بسپارید، اما تابستان بیشترین زمان برای یافتن انواع وسایل عجیب و غریب در جیب است، به خصوص زمانی که بچه‌های کوچک در خانه باشند. چند ظرف زیبا در نزدیکی ماشین لباسشویی و خشک کن قرار دهید برای تفکیک صدف‌ها از وسایل دور ریختنی  و یک سطل زباله روی زمین برای دور انداختن سایر وسایل.

8. لباس‌های بشور و بپوش بخرید. اگر قصد خرید لباس‌های تابستانی جدید را دارید، به دنبال لباس‌هایی باشید که مراقبت از آن‌ها آسان باشد. دوری از لباس‌هایی که نیازمند مراقبت‌های پیچیده هستند به این معنی است که می‌توانید بدون نگرانی همه لباس‌هایتان را با هم در ماشین لباسشویی بشویید. این یک برد تابستانی است، مطمئن باشید!

به ما بگویید رازهای شما برای شستشوی لباس‌های تابستانی چیست؟ ایده‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است