لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

همه چیز درمورد پاک کردن لکه های روی لباس نوزادان

تاریخ انتشار : 1401/04/11نویسنده: فاطمه درگاهیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 544

همیشه دیدن اینکه چطور نوزادان به این کوچکی می‌توانند این همه لباس برای شستشو ایجاد کنند شگفت‌انگیز است. اگر نوازد تازه متولد شده یا نوپا دارید، دقیقاً می‌دانید تمیزکردن لکه‌های روی لباس چقدر چالش‌برانگیز است. ‌در اینجا چند حقه برای تمیز نگه داشتن لباس در اختیار شما می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:    ترفندهای کاربردی برای شستن لباس با ماشین لباسشویی

لکه‌های برجامانده از شیر مادر

معمولاً لکه‌های تازه برجامانده از شیر مادر را می‌توان با یک شوینده مایع از روی لباس نوزاد پاک کرد. اما، لکه‌های خشک‌شده روی لباس کمی چالشی هستند. در این مورد، ابتدا شیر کبره بسته روی لباس نوزاد را به آرامی پاک کنید. از آنجاییکه شیر نوعی لکه پروتئینی است، باید از پاک‌کننده‌های لکه آنزیمی مانند زوت، بیز یا پیوراسی (Zout, Biz, or Puracy) موجود در سوپرمارکت‌ها استفاده کنید. لکه را به مدت 15 الی 30 دقیقه آغشته به پاک‌کننده بکنید، سپس با آب گرم و طبق دستور بشویید.

لکه‌های شیرخشک

موادی که در اکثر شیرخشک نوزادان دیده می‌شود، اگر فوراً پاک نشوند، به سختی می‌توان آنها را از روی لباس تمیز کرد. برای انجام این کار، ابتدا هر نوع شیرخشک اضافی یا کبره بسته را با خراش دادن آن ناحیه به آرامی با یک برس موی نرم بردارید. روی لکه کمی جوش شیرین بپاشید و لباس را در سینک یا وان پر از آب گرم قرار دهید. بگذارید 15 الی 20 دقیقه خیس بخورد و سپس طبق دستور بشویید. در هوای آزاد قرار دهید و اگر لکه هم‌چنان باقی است، مجدداً این کار را تکرار کنید.

شستن لباس نوزاد

لکه‌های ناشی از آروغ کودک

معمولاً لکه‌های ناشی از آروغ کودک راحت پاک می‌شوند. ابتدا سطلی را پر از آب گرم کنید، مقداری ماده شوینده ظرفشویی به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا کف ایجاد کند. لباس‌ها را داخل سطل قرار دهید و بگذارید به مدت یک شبانه روز خیس بخورد. پس از اینکه لباس‌ها خیس خوردند، آنها را طبق دستور بشویید. برای لکه‌های بدقلق، 1تا 2 قطره صابون ظرفشویی مایع مستقیماً روی لکه بمالید، به آرامی بمالید تا صابون کاملاً به خورد لکه برود. حداقل 20 دقیقه بماند، سپس طبق دستور بشویید (بدون آبکشی اول).

لکه‌های چرب

پاک کردن لکه‌های چرب یا روغنی ( مانند روغن نوازد، کرم‌ها، وازلین وغیره) خیلی سخت است به خاطر اینکه محلول در آب نیست ( نمی‌توانند در آب حل شوند). ابتدا، با یک پارچه تمیز لکه را بردارید تا چربی اضافه پاک شود. سپس، مقداری جوش شیرین را مستقیماً روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این مرحله به دو روش مفید است... جوش شیرین هر گونه چربی باقی مانده از لکه را به خودش جذب می کند و باعث تجزیه چربی‌ها می‌شود. سپس، به آرامی پودر را بردارید و داخل ماشین لباسشویی بریزید و طبق معمول همراه با لباس‌های دیگر بشویید.

لکه‌های میوه / سبزی

لباس را از داخل بچرخانید و لکه را مستقیماً زیر آب سرد بگیرید تا ذرات باقیمانده آزاد شوند. لکه را مستقیماً پاک نکنید چراکه این کار باعث می‌شود تا لکه به عمق پارچه نفوذ کند. پس از آن، روی لکه ماده شوینده بریزید و به مدت 30 دقیقه در آب سرد قرار دهید. مجدد بشویید و در صورت باقی ماندن لکه، مقدار کمی مایع ظرفشویی را روی لکه بمالید و طبق دستور بشویید.

شستن لباس نوزاد

لکه‌های ادرار

اکنون به لکه‌های واقعاً «جالب» می‌رسیم! اینها لکه‌هایی هستند که شما معمولاً برای پاک کردنشان از دستکش استفاده می‌کنید. برای تمیز کردن درست  لکه‌های ادرار باید آنها را خنثی کنید. ابتدا، با دو قسمت آب و یک قسمت سرکه محلول سرکه درست کنید. محلول را روی لکه بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. پس ازآن،  جوش شیرین را بدان اضافه کنید و بگذارید دوباره 10 دقیقه بماند، سپس طبق دستور با آب گرم یا داغ بشویید. از طرف دیگر، می توانید از یک محصول خریداری شده از فروشگاه مانند زوت، بیز یا پیوراسی استفاده کنید.

لکه‌های مدفوع

دراینجا به ترسناک‌ترین و ناگریزترین لکه یعنی لکه مدفوع روی لباس نوزاد می‌رسیم. قطعاً، قبل از شروع تمیزکاری، از دستکش استفاده کنید. لکه را از داخل به بیرون بشویید تا لکه از پارچه جدا شود. سطلی را پر از آب داغ کنید و 2/1 فنجان محلول تمیزکننده آنزیمی قوی مثل زوت، بیز یا پیوراسی به آب اضافه کنید. یک شب بگذارید در آب خیس بخورد. سپس، زیر آب داغ بشویید. اگر لکه همچنان وجود دارد، لباس را در نور خورشید قرار دهید تا ضدعفونی شود ـ سپس طبق دستور آن را در بالاترین دمای آب بشویید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است