لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

اگر قبل از صبحانه قهوه بنوشید چه اتفاقی می‌ افتد؟

تاریخ انتشار : 1401/05/12نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 180

اگر اولین کاری که به‌محض بیدارشدن از خواب انجام می‌دهید این است که یک فنجان قهوه می‌نوشید، بهتر است در این عادت تجدیدنظر کنید. شاید دشوار باشد روز خود را بدون نوشیدن قهوه شروع کنید، اما نوشیدن آن قبل از خوردن صبحانه، پیامدهای بسیار جدی به همراه می‌آورد، از جمله افزایش قند خون و اضطراب شدید.

این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید چرا بهتر است بعد از خوردن صبحانه، قهوه بنوشید.

بیشتر بخوانید:  نگهداری از قهوه در خانه

۱. ممکن است قند خون شما را افزایش دهد

۱. ممکن است قند خون شما را افزایش دهد 

بسیاری از دوستداران قهوه نمی‌توانند بدون یک فنجان قهوه داغ روز را تحمل کنند، اما اگر با شکم خالی قهوه می‌نوشید، ممکن است سطح قند خون شما تا ۵۰ درصد افزایش یابد. این بدان معنا نیست که باید نوشیدنی موردعلاقه خود را کنار بگذارید و به نوشیدنی بدون کافئین روی بیاورید. مطالعات نشان داده‌اند که اگر ابتدا صبحانه بخورید و سپس قهوه‌تان را بنوشید، می‌توانید این اثر مضر را کاهش دهید.

۲. ممکن است دچار گرفتگی عضلات پا شوید

۲. ممکن است دچار گرفتگی عضلات پا شوید 

بسیاری از ما شب‌ها دچار بدخوابی شده‌ایم. اما اگر عادت دارید بلافاصله بعد از بیدارشدن از خواب یک فنجان قهوه بنوشید، ممکن است برنامه خوابتان بهم بریزد. ازآنجایی‌که کافئین، سطح قند خون را بالا می‌برد، ممکن است منجر به گرفتگی عضلات پا شود و شما را در شب، بدخواب کند.

۳. ممکن است پوست شما را خشک کند

۳. ممکن است پوست شما را خشک کند 

قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که باعث می‌شود تکرر ادرار پیدا کنید. قطعاً نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه منجر به کم‌شدن شدید آب بدن نمی‌شود. بااین‌وجود، بازهم تأثیرات نسبی خود را دارد؛ لذا لازم است در طول روز آب کافی میل کنید.  اگر به‌اندازه‌ای که مایعات از دست می‌دهید، آب ننوشید، روی پوست شما تأثیر می‌گذارد و باعث خشک‌شدن آن شود.

۴. ممکن است باعث اضطراب شدید شود

۴. ممکن است باعث اضطراب شدید شود 

وقتی از خواب بیدار می‌شویم، کورتیزول ما (هورمون استرس) در بالاترین حد خود است. اگر قهوه‌تان را قبل از خوردن صبحانه بنوشید، کافئین با کورتیزول ترکیب شده و باعث می‌شود بدنتان استرس بیشتری تجربه کند. بهتر است حدود یک ساعت بعد از بیدارشدن از خواب منتظر بمانید تا فنجان قهوه خود را بنوشید. قبل از خوردن قهوه، آب کافی بنوشید.

روزانه چقدر قهوه می‌نوشید؟ قهوه‌تان را قبل از صبحانه می‌نوشید یا بعد از صبحانه؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است