لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

20 ایده برای طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن خانه های کوچک

تاریخ انتشار : 1401/05/03نویسنده: فاطمی عالمیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 524

حتی اگر آپارتمان کوچک شما تنگ و کم‌جا به نظر می‌رسد، دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید سبک شما را محدود کند! همه ما خانه‌های کوچک یا آپارتمان‌های جمع‌وجوری را دیده‌ایم که به‌نوعی احساس دل‌بازی و دلپذیر بودن دارند. شما نیز می‌توانید اتاق نشیمنی داشته باشید که در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  22 ایده‌ خلاقانه برای تغییر فضاهای کوچک

در جادار نشان دادن فضای کوچک، انتخاب رنگ و طرح مناسب و چیدمان درست وسایل بسیار اهمیت دارد. تنها چیزی که نیاز دارید چند تکنیک دکوراسیون داخلی است تا فضای خانه شما بزرگ‌تر جلوه کند.

یک پالت رنگی روشن یا تیره را انتخاب کنید و با استفاده از آن به فضای کوچک خانه خود حجم دهید تا اتاق بزرگ‌تر دیده شود. از پرده‌های کوتاه استفاده نکنید و به‌جای آن به سراغ پرده‌های بلند بروید. همان‌طور که پوشیدن لباس با خطوط عمودی بدن را باریک و دراز می‌کند، پرده‌های بلند، سقف‌های بلند و فضای عمودی بیشتری را به نمایش می‌گذارد. برای مشخص کردن هر قسمت از اتاق از فرش استفاده کنید. همچنین سعی کنید به‌جای تابلوهای کوچک از تابلوهای هنری بزرگ روی دیوار استفاده کنید. به نظر مسخره می‌آِید ولی واقعاً کار می‌کند! یک تابلوی بزرگ احساس راحتی بیشتری دارد و فضا را شلوغ کنید.

صحبت از شلوغی شد این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ‌چیز مانند وسایل زیاد، فضای کوچک را کوچک‌تر نمی‌کند. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، از فضاهای مخفی نهایت استفاده را ببرید. میزهای عسلی، پاف‌ها و حتی کاناپه‌ها می‌توانند مکانی برای قرار دادن وسایل باشند. وسایلی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد وسایل را به شکلی درون آن مخفی کنید. این کار تفاوت زیادی در ظاهر اتاق نشیمن شما ایجاد می‌کند.

1. دوست‌داشتنی کردن فضا با قرار دادن قفسه کتاب و فرش

1. دوست‌ داشتنی کردن فضا با قرار دادن قفسه کتاب و فرش 

ایجاد حس اتاق‌خواب در آپارتمان استودیویی یا سوییت و خوابگاه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. یک قفسه بزرگ کتاب می‌تواند به‌عنوان نوعی دیوار موقت عمل کند تا فضای زندگی شما را از فضای خواب جدا کند. قرار دادن یک فرش در "اتاق نشیمن" نیز کار را تکمیل می‌کند.

2. طراحی با استفاده از رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش و طرح‌دار

2. طراحی با استفاده از رنگ‌ های روشن و آرامش‌ بخش و طرح دار 

با افزودن طرح‌های مختلف، می‌توانید ضمن طراحی با یک پالت رنگی مونوکروم کماکان فضای جذابی را بسازید. استفاده از رنگ سفید برای دیوارها، کاناپه، فرش و کف‌پوش به اتاق نور و فضای بیشتری می‌بخشد. ترکیب فضای دنج با رنگ صورتی و بژ روشن نیز کمی جلوه می‌دهد؛ و درنهایت نصب یک تابلوی هنری بزرگ کار را کامل می‌کند!

3. طراحی ارگانیک الهام گرفته از طبیعت و استفاده از پرده‌های رنگ روشن

3. طراحی ارگانیک الهام گرفته از طبیعت و استفاده از پرده‌ های رنگ روشن 

رنگ‌های خنثی، ساده و مینیمال، ابزاری برای ایجاد فضا و عمق در آپارتمان‌های کوچک هستند. از طرح‌ها و الگوهایی مانند این فرش و پاف برای ایجاد جذابیت بدون شلوغ کردن فضا استفاده کنید. پرده‌های سفید و بلند نور زیادی را وارد می‌کنند و حسی تازه و مطبوع در منزل ایجاد می‌کنند.

4. استفاده از رنگ‌های شیک و باسلیقه بدون شلوغ کردن فضا

4. استفاده از رنگ‌ های شیک و باسلیقه بدون شلوغ کردن فضا 

برای بزرگ نشان دادن فضای خانه مجبور نیستید رنگ را قربانی کنید. این چیدمان زیبا گواه این است که تا زمانی که عاقلانه از رنگ‌ها استفاده کنید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. کلید کار این است که از رنگ‌ها را در پس‌زمینه‌ای روشن و خنثی استفاده کنید. دیوارها، کاناپه، قالیچه و حتی میز عسلی یک بوم ساده در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن می‌توانید الگوها و رنگ‌هایی را در قالب یک کوسن، تابلوی هنری و یا یک یادگاری به محیط اضافه کنید.

5. زیبایی در صورتی بودن است (و طرح آناناس)

5. زیبایی در صورتی بودن است و طرح آناناس 

آیا می‌دانستید که آناناس نماد مهمان‌نوازی است؟ چه راهی بهتر از این برای گفتن "خوش‌آمدید" به مهمانی که وارد خانه شما می‌شود؟ استفاده از چند رنگ خنثی (سفید، صورتی کمرنگ و طلایی) یک استراتژی عالی است. سه تابلوی هنری که در کنار هم قرار می‌گیرند تابلوهای سه‌تکه نامیده می‌شوند و بهترین راه برای ایجاد تعادل و آراستگی در فضای کوچک شما هستند.

6. یک‌ گوشه دنج و راحت با استفاده از مبلمان ال

6. یک‌ گوشه دنج و راحت با استفاده از مبلمان ال 

آیا شما عاشق استراحت هستید؟ یک مبل ال تهیه کنید و آن را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید. به‌جای چندین صندلی و میز، یک مبل راحتی مکانی مناسب برای استراحت فراهم می‌کند و درعین‌حال فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. کوسن‌ها، فرش و میز عسلی طلایی ساده از جنس بامبو فضا را زیباتر می‌کند؛ و از زیبایی پرده‌های نازک و بلند غافل نشوید! این یک استراتژی امتحان شده و واقعی برای روشن‌تر جلوه کردن اتاق شما است.

7. طراحی اتاق‌های باریک و مستطیلی

7. طراحی اتاق‌ های باریک و مستطیلی 

طراحی اتاق‌های با ابعاد نامعمول می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد، بنابراین خلاقیت شما اهمیت پیدا می‌کند! چه کسی گفته است که همه صندلی‌ها باید در یک مکان قرار گیرد؟ هر قسمت را با یک فرش جدا کنید و با چیدمان مخصوص از هر بخش از اتاق یک فضای مجزا بسازید. آینه‌هایی مانند آینه‌های قدیمی قاب‌دار که در اینجا می‌بینید نیز می‌توانند این تصور را ایجاد کند که اتاق بزرگ‌تر ازآنچه هست به نظر برسد.

8. از لامپ، نور و آینه استفاده کنید

8. از لامپ، نور و آینه استفاده کنید 

گاهی اوقات تابش نور از بالا سایه‌های تیره‌ای در گوشه‌های اتاق ایجاد می‌کند که باعث کوچک‌تر شدن آن می‌شود. این امر مخصوصاً زمانی اتفاق می‌افتد که اتاق نشیمن شما نور طبیعی زیادی نداشته باشد. راهکار؛ لامپ! از یک آباژور یا لامپ زمینی و یا یک لامپ رومیزی استفاده کنید تا نوری ملایم به گوشه‌های تاریک اتاق خود اضافه کنید و فضای اتاق بازتر دیده شود.

9. پارچه کتان خشک و سفید با دکوراسیون ارگانیک

9. پارچه کتان خشک و سفید با دکوراسیون ارگانیک 

آیا نمی‌توانید تابلوهای هنری اورجینال را بخرید؟ یک گیاه چطور؟ این فضای نشیمن جذاب ثابت می‌کند که می‌توانید گیاهان را جایگزین آثار هنری کنید. فضای سبز به‌ویژه با کف‌پوش‌های چوبی ترکیب خوبی می‌شود. ترکیبی از گلدان‌های روی زمین، در قفسه‌ها و حتی مجموعه‌ای از گیاهان هوازی یا ساکولنت‌ها را در یک گلدان آویزان روی دیوار امتحان کنید.

10. کلاسیک، بژ، تکراری‌نشونده

10. کلاسیک، بژ، تکراری‌ نشونده 

چیزی در مورد سفید و بژ روشن با تزئینات طلایی وجود دارد که هرگز از مد نمی‌افتد. اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستید که چنین پنجره‌های بزرگی هم دارید، اجازه دهید آن‌ها در مرکز اتاق نشیمن شما قرار بگیرند. بقیه دکوراسیون را با پالت بژ و رگه‌هایی از طلایی، ساده و شیک نگه‌دارید.

11. یک گوشه دنج مخصوص سینما خانگی

11. یک گوشه دنج مخصوص سینما خانگی 

تا می‌توانید از فضا استفاده کنید تا اتاق نشیمن خود را کاربردی و جذاب کنید. قسمت کوچک‌تر یک مبل چندقسمتی راه‌حل مناسبی برای افزودن کاناپه در گوشه‌ای از خانه است. قرار گرفتن یک میز در کنار آن نیز کار را کامل می‌کند. یک کمد با قفسه‌های باز که به‌عنوان میز تلویزیون هم بکار می‌رود انتخابی عالی برای طبقه‌بندی وسایل و درعین‌حال صرفه‌جویی در فضا است.

12. سادگی و زیبایی با استفاده از خلاقیت

12. سادگی و زیبایی با استفاده از خلاقیت 

این اتاق از تمام ترفندهای موجود در کتابچه راهنمای آپارتمان‌های کوچک برای بزرگ به نظر رسیدن فضا استفاده می‌کند. از رنگ‌های خنثی در طیف روشن ماسه‌ای استفاده می‌کند. دارای پرده‌های بلند است. با استفاده از یک قالیچه زیبا فضا را از هم جدا می‌کند. از یک پاف به‌عنوان میز عسلی هم استفاده می‌کند؛ و در آخر، از مجموعه‌ای از تابلوهای هنری عمودی با قاب همسان برای تکمیل کار استفاده می‌کند.

13. ترکیبی از اتاق نشیمن/اتاق‌ خواب مینیمال

13. ترکیبی از اتاق نشیمن/اتاق‌ خواب مینیمال 

کاناپه‌ی تخت شو؛ این کاناپه به شما امکان می‌دهد با یک لولا یک کاناپه را به تختخواب و اتاق نشیمن را به اتاق‌خواب مهمان تبدیل کنید. اگر به این فکر می‌کنید که آیا این نوع مبلمان چندمنظوره می‌تواند شیک هم باشد، فقط به این چیدمان نگاه کنید. این همان دلیلی است که شما نیاز دارید!

14. صندلی مطالعه کنار شومینه

14. صندلی مطالعه کنار شومینه 

اگر اتاق نشیمن شما یک شومینه جمع‌وجور دارد بهترین جا برای نشستن است و شما باید از این مزیت کامل استفاده کنید! یک فرش زیبا پهن کنید و یک صندلی راحتی در کنار شومینه قرار دهید. می‌توانید از طاقچه بالا بخاری به‌عنوان قفسه کتاب یا برای قرار دادن وسایل تزیینی استفاده کنید. دوست ندارید آتش درست کنید؟ سعی کنید به‌جای آن چند شمع استوانه‌ای را در آتش گاه شومینه بچینید.

15. تابلوی "His and Hers" با یک دکور ساده و مدرن

15. تابلوی "His and Hers" با یک دکور ساده و مدرن 

سیاه‌وسفید یک پالت رنگی کلاسیک است که درگذر زمان زیبایی خود را حفظ می‌کند. این دکور بی‌نظیر از یک پس‌زمینه خنثی استفاده می‌کند و طرح‌های هندسی را با رنگ سیاه‌وسفید در کوسن‌های طرح دار و یک فرش طرح دار اضافه می‌کند. فرش‌های با طرح جدول‌بندی برای ایجاد بعد و بزرگ به نظر رسیدن مناسب‌اند. باوجوداین طراحی چه کسی دوست ندارد در این اتاق بنشیند؟

16. ترکیب یک رنگ گرم با طرح‌های چاپی خنثی

16. ترکیب یک رنگ گرم با طرح‌ های چاپی خنثی 

این طرح تنها از 3 یا 4 رنگ برای دستیابی به نتیجه‌ای فوق‌العاده غنی و زیبا استفاده می‌کند. آثار هنری زیبا با رنگ‌های متعادل، میزهای مناسب لامپ‌ها و یک کاناپه ساده، تقارن زیبایی ایجاد می‌کند که امکان ترکیب و هماهنگی الگوها را فراهم می‌کند. هر یک از این عناصر را از همان پالت 3 یا 4 رنگی انتخاب می‌کنید و همین باعث می‌شود فضا شلوغ به نظر نرسد. نتیجه فوق‌العاده شیک است.

17. الهام گرفته از طبیعت؛ سیاه، سفید، سبز و چوب

17. الهام گرفته از طبیعت: سیاه، سفید، سبز و چوب 

طبیعت هرگز در مورد دکوراسیون اشتباه نمی‌کند. فقط به این ترکیب زیبا از سفید ساده، طرح‌های سیاه، سبز ملایم و چوب طبیعی نگاه کنید. همه این ترکیب باهم بی‌عیب و نقص به نظر می‌رسد. به‌جای استفاده از رنگ‌های زیاد، از طرح‌های کوچکی استفاده کنید تا یک ترکیب رنگی ساده جذاب‌تر جلوه کند.

18. با استفاده از طیف رنگی خاکستری

18. با استفاده از طیف رنگی خاکستری 

در طراحی بسیاری از آپارتمان‌ها، آشپزخانه و اتاق نشیمن عملاً یکی هستند. می‌توانید از تغییرات طرح‌ها و مبلمان برای ایجاد جدایی بین این دو فضا استفاده کنید. این چیدمان همه‌چیز را در طیف سیاه‌وسفید نگه می‌دارد، اما با استفاده از یک فرش با طرح متفاوت و تغییر تم رنگی از سفید به خاکستری منطقه نشیمن را از آشپزخانه جدا کنید.

19. میزهای چوبی هنرمندانه و چراغ و آباژور زمینی

19. میزهای چوبی هنرمندانه و چراغ و آباژور زمینی 

آیا می‌دانستید که آثار هنری را می‌شود درجایی غیر از دیوار قرارداد؟ با مجموعه‌ای از میزهای چوبی زرق‌وبرق دار مانند این برای زیبایی کف اتاق، می‌توانید میخ و چکش را فراموش کنید. یک کتاب ساده، شمع و گلدان به همراه یک آباژور که نوری گرم به فضای اتاق نشمین می‌تاباند این مجموعه شیک را تکمیل می‌کند.

20. ترکیب یک تابلوی هنری ساده و چشمگیر با اثاثیه خنثی

20. ترکیب یک تابلوی هنری ساده و چشمگیر با اثاثیه خنثی 

یک اثر هنری بزرگ و چشمگیر تمام چیزی است که برای پر کردن دیوار یک فضای کوچک نیاز دارید. شما می‌توانید همه وسایل دیگر را خنثی نگه‌دارید (حتی بژ) و همچنان یک اتاق زیبا و جذاب داشته باشید. ترکیب بافت‌های مختلف مانند پارچه‌ها و سرامیک‌ها در یک رنگ خنثی به همراه یک وسیله کوچک در رنگ متضاد مانند این میز باعث می‌شود عمق فضا حفظ شود و حس سیالی در فضا جریان داشته باشد.

 


بهترین و نزدیکترین  مبلمان و صندلی فروشی در تهران را در بیزاَپ  پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است