لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

قبل و بعد دکوراسیون داخلی این خانه شیک را از دست ندهید

تاریخ انتشار : 1401/05/10نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 393

اتاق خصوصی جدا از اتاق خواب اصلی است و در فضایی مملو از فعالیت به صاحبخانه فضایی آرام هدیه می‌کند.

ایان مکلوید طراح این خانه می‌گوید:

«صاحبخانه با داشتن هفت فرزند و 30 نوه، نیاز  به یک جای دنج و راحت برای استراحت دارد. این مشتریان عاشق این هستند که خانواده‌ی بزرگ داشته باشند، اما همونقدر هم به یک اتاق اختصاصی نیاز دارند که بتوانند در آنجا استراحت کنند و به موسیقی گوش دهند».

مکلوید و شریکش کری جانسون پس از 10 سال سابقه در نوسازی خانه‌ها، سلایق صاحبخانه‌ها را خیلی خوب می‌شناسند. این اتاق بخشی از یک ساختمان سه سطحی است که جایگزین گاراژ اصلی شد و سه جایگاه ویژه برای ماشین، یک اتاق خانوادگی در سطح اصلی، یک اتاق رسانه در زیرزمین و این خلوت در طبقه بالا اضافه شد. برای خلوتگاه آنها به اسم «اتاق پرنده» مناظری از چوب، کوهستان و دریا پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید:   27 ایده رویایی دکوراسیون اتاق خواب برای خانم ها

 

خلوتگاه در یک نگاه

چه اتفاقی اینجا می‌افتد: استراحت، خواندن، لذت بردن از جایی آرام، گوش‌دادن به موسیقی، ملاقات کردن، بازی‌های کامپیوتری

موقعیت: غرب ونکوور

اندازه: 1100 متر مربع (102 متر مربع)

طراح: جانسون + مکلوید مشاوره طراحی

جانسون خیلی با جزییات مشغول کار روی سازه‌ی فاصله‌گذاریِ صندوق مانندِ سقفی شد و مکلوید روی مبلمان کار کرد. با علم به اینکه زوجین عاشق فضاهای زیر شیروانی سفید رنگ و بازسازی شده و همچنین جزئیات به سبک هنر و صنایع دستی هستند، آنها برای طراحی از آسیاب قدیمی یا مدرسه قدیمی الهام گرفتند.

مکلوید می‌گوید:

«ما عاشق استفاده از رنگ‌های خنثی مانند ساحل شمال غربی اقیانوس آرام هستیم، پس فضای خانه را با کمک رنگ و بافت گرم می‌کنیم. او وقتی به دنبال الهام گرفتن از رنگ بود به برگ‌های طلایی بیرون روی آورد و زرد زرده تخم مرغ روشن و رنگ آبی آب را به عنوان رنگ‌های برجسته انتخاب کرد.»

قفسه 

در سمت چپ قفسه‌ها راهرویی وجود دارد که به سوئیت اصلی منتهی می‌شود و لانه پرنده را به پناهگاهی مخفی برای زوج تبدیل می‌کند. قفسه‌های سفارشی با تخته‌های شیاری شکل به عنوان سقف ساخته شده‌اند تا به اتاق تبدیل شوند و به محیط اطراف بافت اضافه کنند. اجسام روی قفسه ترکیبی از مرجان و سنگ هستند که زوج در سفرشان جمع‌آوری کرده‌اند و چند وسیله ویژه که مکلوید برای مشتریانش پیدا کرده است.

همچنین دو دیواری که روکش آجری دارند و در دو انتهای اتاق با رنگ سفید رنگ آمیزی شده‌اند، بافتی شبیه شیروانی را به فضای خانه منتقل می‌کنند‌.  

پایه میز که روی آن شیشه قرار گرفته است، یک کنده خشک شده از تایلند است که شبیه چوب خشک است. مکلوید خاطر نشان کرد:

«این مشتریان افرادی بسیار بامحبت و اهل شوخی هستند. علیرغم اینکه اینجا یک خلوتگاه خصوصی است، پدربزرگ و مادربزرگ دوست‌داشتنی از بچه‌های خود در اینجا استقبال می‌کنند؛ یک فعالیت مورد علاقه نیز در این محل بازی پشت میز است. صندلی‌های مدرن با لوازم داخلی پشمی زرد روشن مدرن، راحت و دنج هستند.»

یکی از صاحبخانه‌ها یک گوشه از خانه را به عنوان دفتر کار خود تعیین کرده‌است که منظره‌ای رو به دریا و جزایر خلیج در افق دارد. میزکار به صورت سفارشی از رویه بلوط سفیدکاری شده ساخته شده‌است که شبیه تخته پاره و پایه فلزی است. از جعبه نمدی فوشیا به عنوان سبد کاغذ باطله استفاده می‌شود و یک جلوه دیگر از رنگ را به محیط اضافه می‌کند.

رنگ دیوار و تزئینات؛ دکوراتورهای سفید بنجامین مور. میز بازی با چوب و شیشه اصلاح شده؛ شیشه زنجبیل. صندلی‌های زرد پوشیده از پشم؛ فضای زندگی. پرندگان آهنی سیاه و فنجان‌های غول پیکر؛ ارائه. پرنده سفید چینی؛ صلیب.

 

در سمت مخالف اتاق یک پنجره گرد به قطر 8 فوت است که نقطه کانونی ایجاد می‌کند، منظره‌ای از کوه‌ها را فراهم می‌کند و تمام زوایای تیز در اتاق را متعادل می‌کند. مکلوید می‌گوید:

«این پنجره واقعاً دو اصل متضاد اما مکمل اتاق است».

نشانه‌گذاری، تناسبات و محل قرارگیری این «سوراخ» نام «خانه پرنده» را به فضا داده است.

مبل، صندلی راحتی، میز قهوه، بالش زرد و صندلی دمپایی ایکات (ikat)؛ سفارشی. ورودی بروگهام؛ فرش منطقه ابریشم و پشم سفارشی، فرش های قرن بیستم. میز انتهایی مرمر و فولاد؛ ورودی مینت (Mint)؛ بالش‌های مخملی آبی؛ چینتز و کو (Chintz & Co).

صندلی راحت کنار پنجره  

صندلی راحت کنار پنجره جای خوبی برای مطالعه کردن است. مکلوید یک هنرمند است و نقاشی که روی دیوار می‌بینید را او کشیده است و به مشتریان خود هدیه داده است. او می‌گوید:

«قبلاً وقتی که روی این صندلی ایکات نشسته بودم، نقاشی را تمام کردم و فهمیدم که اینجا دقیقاً جای مناسبی برای چیدن کتاب و نشستن و مطالعه کردن است».

لایه‌ هایی از نور و تزیینات 

لایه‌هایی از نور و تزیینات برجسته روی دیوار باعث شکستن نور و وسیع دیدن سقف و دیوارها می‌شود. طراحان دیوارکوب‌های دریایی را بین پنجره‌های رو به دریا نصب کردند و چراغ‌های اِسکول هوس (school-house) را بالای میز بازی آویزان کردند. مکلوید می‌گوید:

«ما برای ثبات و پایداری از تمام چراغ‌های نیکلی استفاده کردیم.»

کری تمام جزئیات از جمله توجه به نحوه ارتباط خزانه با پنجره‌ها را برنامه‌ریزی کرد تا مقیاس و تناسبات را به درستی انجام دهد.

استفاده از کف چوبی گردویی سیاه رنگ، نرده و تیر میان پلکان مارپیچ موجب گرمابخشی و بافت به محیط اطراف شده‌است. طراح از زبان یکی از صاحبخانه‌ها می‌گوید:

«همیشه آرزوی داشتن صندلی ایمز خودم را داشتم. این یک نوع صندلی پاپا بر (Papa Bear) با صندلی ماما بر ، صندلی اسلیپر ایکات است».

چوب و چرم ترکیبی از بافت را به محیط اضافه می‌کند.

صندلی ایمز؛ فضای زندگی. وسایل نور؛ سخت افزار بازسازی

فرش با ترکیب پشم و ابریشم  

فرش با ترکیب پشم و ابریشم ظاهری شبیه ساحل دریا (ظاهر نقره‌ای رنگ) را روی کف زمین برای انسان تداعی می‌کند. مکلوید می‌گوید:

«به خاطر اینکه خیلی زیاد از رنگهای خنثی استفاده کرده‌ایم، دوست داریم با استفاده از پارچه بافت زیادی را در فضای خانه ایجاد کنیم».

این فرش به اندازه گوش توله سگ بیگل نرم و لطیف است! صندلی‌ها و مبل‌ها دارای پوششی از پارچه‌های درشت بافت و نرم هستند وپارچه کوسن صندلی کنار پنجره از جنس مخمل می‌باشد. میز شیشه‌ای قهوه‌خوری رنگ یخی و کرومی دارد و به فضا کنتراست می‌دهد.

فضای جدید 

صاحبخانه از این فضای جدید بسیار راضی و خوشحال است و مایل است آن را به اشتراک بگذارد. مکلوید می‌گوید:

«این خانه دارای فضای بسیار شیک و شادی است».


بهترین و نزدیکترین  

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است