لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

دسته بندی :تکنولوژی
تاریخ انتشار : 1400/10/01نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 447

بسیاری از ما مشتاقیم بدانیم بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است تا بتوانیم بر اساس آن، تقویم محتوایی خود را تنظیم کنیم یا به سادگی در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیریم. در این مقاله قصد داریم بهترین ساعت و روز برای ارسال پست در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. همچنین در انتهای این مقاله با نحوه محاسبه بهترین زمان ارسال پست برای برند و کسب‌وکار خود آشنا می‌شوید.

مطالبی که در این مقاله مطالعه می‌کنید:

  • آیا چیزی به عنوان "بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام" وجود دارد؟
  • نگاهی کلی بر بهترین زمان برای پست اینستاگرام
  • چگونه بهترین زمان ارسال پست را برای کسب‌وکارمان پیدا کنیم؟

آیا چیزی به عنوان "بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام" وجود دارد؟

هر برندی ممکن است زمان مناسب متفاوتی برای ارسال محتوا در اینستاگرام داشته باشد؛ زیرا هر برندی الگوهای کاری و رفتاری منحصر به فردی در شبکه‌های اجتماعی دارد. به علاوه مخاطبان هر برند نیز متفاوت و منحصر به فرد هستند. اما روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توان با دنبال کردن آنها به نتایج خوبی رسید. در پاسخ به این سوال که آیا چیزی به عنوان "بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام" وجود دارد یا نه، می‌توان به طور کلی گفت که بله چنین زمانی وجود دارد، اما این زمان را چگونه می‌توان پیدا کرد؟

به طور کلی بهترین زمان ارسال پست، زمانی است که بیشترین تعداد فالوورهای شما آنلاین هستند؛ زیرا الگوریتم اینستاگرام پست‌ها را بر اساس زمان آپلود نمایش می‌دهد. این به آن معنا است که اگر در زمان آنلاین بودن فالوورهایتان پستی را ارسال کنید، با توجه به این که آن پست نسبت به سایر پست‌های موجود جدیدتر است به افراد بیشتری نمایش داده خواهد شد. به عبارت دیگر استفاده از این زمان و بهینه‌سازی محتوا و فعالیت بر اساس آن، یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای رشد پیج اینستاگرام است.

فراتر از این نکته، مهم است که بدانید اهداف شما برای فعالیت در اینستاگرام و رشد پیج چیست؟ آیا هدف شما ایجاد آگاهی از برند و یافتن شهرت بیشتر است یا می‌خواهید تعامل و ترافیک بیشتری دریافت کنید؟ تا به حال پست‌های قبلی خود را آنالیز کرده‌اید؟ آیا می‌دانید کدام پست‌های شما توجه تعداد بیشتری از افراد را جلب کرده است؟ بررسی موفقیت‌های گذشته به طور کلی راهنمای کلیدی شما در زمان ارسال پست خواهد بود. به کمک بررسی این پست‌ها می‌توانید نوع محتوای محبوب و بهترین زمان فعالیت را تشخیص دهید.

آنالیز آمار اینستاگرام

بررسی کلی بهترین زمان برای پست اینستاگرام

طبق بررسی‌های وبلاگ رسمی Hootsuite بهترین زمان جهانی برای ارسال پست در اینستاگرام ساعت 11 صبح روزهای چهارشنبه است. بر اساس گزارش این وب‌سایت، بیشترین میزان تمایل کاربران برای تعامل با محتوای اینستاگرام در ساعات اواسط روز و روزهای اواسط هفته است. با توجه به این که افراد در محل کار یا تحصیل یا بین کارهای روزمره خود تمایل بیشتری دارند که برای استراحت از اینستاگرام استفاده کنند.

اگر تازه شروع به کار با اینستاگرام کرده‌اید و اطلاعات زیادی درمورد مخاطبان خود و نحوه فعالیت آنها ندارید، بر اساس همین ساعت فعالیت خود را آغاز کنید و ببینید که نتیجه آن چگونه است. همچنان که حساب اینستاگرام شما رشد می‌کند، ممکن است تصمیم بگیرید این ساعت را متناسب با نوع فعالیت و مخاطبان خود تغییر دهید. اگر از قبل در اینستاگرام فعالیت دارید، می‌توانید از گزارش‌های اینستاگرام که برای حساب‌های تجاری ارائه می‌دهد، استفاده کنید. به کمک این گزارش‌ها و عمکلرد خود می‌توانید بهترین زمان را پیدا کنید و اگر بازخورد خوبی از آن نگرفتید، زمان ارسال پست را تغییر دهید و عملکرد و تغییرات بازخورد کاربران را آنالیز کنید تا بهترین زمان برای ارسال پست در حساب اینستاگرام خود را پیدا کنید.

از آنجا که داشتن یک دید کلی نسبت به این موضوع اهمیت زیادی در تعیین استراتژی و آغاز یا ادامه فعالیت دارد، در ادامه برخی از آمارهای کلیدی اینستاگرام و اطلاعات جمعیتی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که در این مسیر به شما کمک می‌کند:

  • کسب‌وکارها به طور میانگین روزانه یک پست در صفحه اینستاگرام خود ارسال می‌کنند.
  • میانگین نرخ تعامل برای یک صفحه تجاری 0.96 درصد است.
  • افراد در سال 2020 روزانه 30 دقیقه را در اینستاگرام سپری کرده‌اند. این زمان نسبت به سال 2019، 4 دقیقه افزایش یافته است.
  • هر بازدید از این پلتفرم اجتماعی، به طور میانگین حداقل 6 دقیقه و 35 ثانیه طول می‌کشد.
  • 63 درصد از کاربران آمریکایی این شبکه، روزانه حداقل یک بار این شبکه را چک می‌کنند و 42 درصد از کاربران آمریکایی این شبکه، روزانه چندین بار اینستاگرام خود را چک می‌کنند.

بیشتر بخوانیدترفندهای برتر استوری اینستاگرام در سال 2022
 

بررسی و مدیریت پیچ اینستاگرام

چگونه بهترین زمان ارسال پست را برای کسب‌وکارمان پیدا کنیم؟

بهترین پست‌های خود را بررسی کنید

ابتدا بررسی کنید که هدف شما افزایش آگاهی از برند است یا افزایش تعامل با کاربران. ممکن است روش شما برای تعیین زمان ارسال پست در اینستاگرام با توجه به هر یک از این اهداف متفاوت باشد. بررسی کنید که کدام یک از پست‌های قبلی شما بازدید بالایی داشته و چه زمانی آن را پست کرده‌اید. آیا آن دسته از پست‌های شما که بازدید بالایی دارند با آن دسته از پست‌ها که لایک بیشتری می‌گیرند متفاوت‌اند؟

آنالیز اینستاگرام و استفاده از قابلیت اینسایت (Insight) بهترین منبع برای یافتن پاسخ این سؤالات است.

زمانی که بیشترین تعداد کاربرانتان آنلاین و فعال هستند را بررسی کنید

گام بعدی برای یافتن بهترین زمان پست در اینستاگرام بررسی زمانی است که بیشترین تعداد مخاطبان شما آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می‌کنند. به عنوان یک کسب‌وکار باید از مخاطبان خود شناخت کافی داشته باشید. مثلا اگر مخاطبان شما از نسل زد (Gen Z) هستند، ساعات و میزان فعالیت آنها با مخاطبانی که جزء قشر مدیران هستند و صبح خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند، متفاوت است.

زمان ارسال پست رقبا را بررسی کنید

با توجه به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، ممکن است محاسبات مشابهی برای ارسال پست در این پلتفرم داشته باشند. تحلیل رقبا در فضای شبکه‌های اجتماعی به شما در کشف آنچه برای افزایش تعامل با کاربران و دستیابی به اهدافتان لازم است، کمک می‌کند.

نکته: به خاطر داشته باشید بسیاری از برندها در یک ساعت به خصوص پست ارسال می‌کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از رقابت در فضای محدود که احتمال دیده نشدن پست را افزایش می‌دهد، چند دقیقه قبل یا بعد از رقبای خود پست ارسال کنید.

برنامه ریزی مدیریت اینستاگرام

بر اساس منطقه زمانی مخاطبان خود عمل کنید

اگر دارای مخاطبان بین‌المللی هستید یا خودتان خارج از منطقه زمانی مخاطبانتان قرار دارید، ممکن است بهترین زمان ارسال پست برای شما ساعت 3 صبح به وقت محلی خودتان باشد. در حالی که اگر ساعت 9 صبح به وقت خودتان پستی را ارسال کنید، ممکن است به وقت محلی کاربرانتان ساعت 3 صبح باشد و هیچ بازخورد قابل توجهی دریافت نکند. می‌توانید از آلارم یا زنگ هشدار برای یادآوری زمان پست استفاده کنید، اما می‌توانید راهکاری هوشمندانه‌تر را انتخاب کنید. امروزه سامانه‌ها و پلتفرم‌ها زیادی برای ارسال خودکار پست در اینستاگرام راه‌اندازی و عرضه شده است که می‌توانید با استفاده از یکی از آنها پست خود را همراه با تمامی اطلاعات لازم ذخیره کنید تا در زمان تعیین شده آن را پست کند.

بررسی و تنظیم پست‌ها

بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام شما برای موفق شدن، تلاش زیادی لازم دارد، اما یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌‌توانید انجام دهید، کشف زمان مناسب ارسال پست است. گرچه این کار هم تلاش بسیاری لازم دارد اما حداقل از یادگیری مهارت کپشن‌نویسی یا فیلم‌برداری و عکاسی ساده‌تر است. یکی از بهترین روش‌ها این است که به صورت هفتگی، بازخورد پست‌های اینستاگرام خود را بررسی کنید تا متوجه شوید باید روند فعالیت خود را عوض کنید یا به همین رویه ادامه دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که بهتر است زمان پست گذاشتن خود را همواره تغییر ندهید و ساعت مشخصی را برای آن تعیین کنید. در صورت لزوم هر سه ماه یک بار این زمان را تغییر دهید.

حضور مداوم و طولانی‌مدت

برای این که اطلاعات کاملی از مخاطبان خود به دست آورید و در شبکه‌های اجتماعی حضور موفقی داشته باشید، حضور مداوم و طولانی‌مدت اهمیت زیادی دارد. به واسطه حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان عادت می‌کنند که شما را در استوری‌ها و پست‌ها ببینند و با آن تعامل برقرار کنند. حضور پیوسته در شبکه‌های اجتماعی به ایجاد اعتبار، اعتماد و رابطه‌ای پایدار و معنادار بین شما و مخاطب کمک می‌کند.


بهترین مشاوره دیجیتال مارکتینگ را در بیزاَپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است