لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه محاسبه زمانِ مناسب خواب و بیدار شدن

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/05/20نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 201

ما یک‌ سوم زندگی خود را صرف خوابیدن یا تلاش برای به خواب رفتن می‌کنیم. بااین‌حال، آمار می‌گوید که یک‌سوم بزرگ‌سالان در ایالات‌متحده به‌اندازه کافی نمی‌خوابند. این‌همه آدم خسته هستند! زمانی که در خواب هستیم برای مغز ما حیاتی است که سلامت و حتی زیبایی ما را شارژ کند. این مشکل به‌راحتی حل می‌شود اگر ما فقط در یک‌زمان خاص به رختخواب برویم.

ما دربیزاَپ می‌خواهیم همه‌کسانی که خواب‌آلوده‌اند استراحت کافی داشته باشند، بنابراین زمان مناسبی را برای به خواب رفتن پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید:  8 روش طبیعی و کاربردی برای داشتن خواب بهتر

1. با زمان بیدار شدن شروع کنید

برای اینکه بدانید بهترین برنامه خواب برای شما چیست، باید زمان بیدار شدن را تعیین کنید. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی بین صبح زود بیدار شدن یا خوابیدن تا اواخر بعدازظهر وجود ندارد؛ اما مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید سرحال و آرام از خواب بیدار شوید، باید یک زنگ ساعت مشخص را برای ۷ روز هفته تنظیم کنید.

2. بدانید چقدر زمان برای خواب نیاز دارید

میزان خواب موردنیاز در طول زندگی ما تغییر می‌کند. وقتی بچه بودیم باید تا 14 ساعت می‌خوابیدیم، اما در سنین 20 تا 40 سالگی فقط به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز داریم. به این فکر کنید که معمولاً قبل از اینکه پرانرژی از خواب بیدار شوید چقدر می‌خوابید و به بدن خود گوش دهید تا بفهمید چه مقدار خواب برای شما مناسب است.

3. محاسبه کنید چه ساعتی باید بخوابید

3. محاسبه کنید چه ساعتی باید بخوابید 

زمانی که بدانید چه ساعتی از خواب بیدار خواهید شد و به چند ساعت خواب نیاز دارید، فرمول مناسبی برای زمان رفتن به رختخواب خواهید داشت. اگر به این برنامه پایبند باشید، بدن شما به‌طور طبیعی در زمان لازم احساس خواب‌آلودگی می‌کند و می‌توانید به‌راحتی از خواب بیدار شوید.

فرض کنید، بر اساس سن و تجربه‌تان، می‌دانید که به ۷ ساعت خواب نیاز دارید و تصمیم می‌گیرید که هرروز ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شوید. در این شرایط باید ساعت 1 بامداد به رختخواب بروید؛ اما اگر تصمیم دارید برنامه خود را تغییر دهید و ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید، از آن لحظه باید هرروز ساعت 11 شب به خواب بروید.

4. زودتر، لزوماً بهتر نیست

اغلب اعتقاد بر این است که افراد برای داشتن خوابی باکیفیت بهتر باید حدود ساعت 10 شب بخوابند؛ اما تحقیقات اخیر هاروارد این اشتباه را ثابت کرده است. دانشمندان می‌گویند که حتی جغدهای شب می‌توانند در طول روز عملکرد خوبی داشته باشند، به شرطی که ساعات خواب منظمی داشته باشند؛ بنابراین اگر ساعت 3 صبح به رختخواب می‌روید و ساعت 10 صبح از خواب بیدار می‌شوید، خوب است، به شرطی که به‌طور مداوم همین کار را انجام دهید.

5. داشتن یک برنامه خواب ثابت کلید اصلی است

بهترین کاری که می‌توانید برای بهبود کیفیت خواب خود انجام دهید این است که هرروز در ساعت مشخصی به رختخواب بروید. نه‌تنها به خواب رفتن آسان‌تر می‌شود، بلکه شما را باهوش‌تر و شادتر می‌کند. از سوی دیگر، کم‌خوابی در روزهای هفته و خواب اضافی در آخر هفته منجر به دیابت، چاقی و به خطر انداختن سلامت قلبی عروقی می‌شود.

6. دیر به رختخواب رفتن نیاز به رعایت بهداشت خواب بیشتری دارد

6. دیر به رختخواب رفتن نیاز به رعایت بهداشت خواب بیشتری دارد 

بعدازاینکه فهمیدید برای داشتن خوابی خوب لازم نیست بچه مثبت باشید، مهم است که از بهداشت خواب خود مراقبت کنید، مانند تماشا نکردن یک فیلم هیجان‌انگیز قبل از خواب، گرسنه نخوابیدن یا نخوابیدن در یک محیط روشن و پر سروصدا. مراقبت از چیزهای ساده، مانند خاموش کردن تلفن هوشمند و پرده‌های کشیده، می‌تواند حالت روحی شما را پس از بیدار شدن به‌شدت بهبود بخشد.

عادات خواب شما چیست؟ آیا از هر یک از این نکات برای استراحت بهتر استفاده می‌کنید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است