لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

راز داشتن پیازهای ترد و تازه!

تاریخ انتشار : 1401/01/23نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 889

راز تازه نگه داشتن پیازها در خانه

پیاز تقریبا از آن دسته سبزیجاتی است که در هر نوعی از دستورالعمل­‌های غذایی نقش پر رنگ دارد و به سبب داشتن موادی خاص می‌­تواند بوی بد بسیاری از مواد غذایی را خنثی کند ولی با همه این ویژگی­‌ها معایبی دارد! مثلا خوردن حتی تکه‌ه­ای کوچک از پیاز می­‌تواند بوی تنفس را تغییر دهد و یا اگر به طور خام در غذا سرو شود مزه خوبی برای اغلب افراد نخواهد داشت!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی پیاز خرد می­‌کنید نمی‌­دانید با باقی مانده­ آن چه کنید که تمام مواد غذایی داخل یخچال بوی نامطبوع نگیرند! در این مقاله باهم می­خوانیم چه باید کرد؟

چگونه پیاز خرد یا نصف شده را نگه داریم؟

شما می‌توانید پیاز نصف شده یا خرد شده را در یک ظرف یا کیسه پلاستیکی در یخچال خود نگهداری کنید، اما مطمئن شوید که در عرض پنج تا هفت روز از آن استفاده می‌­کنید چرا که بیش از این مدت نمی‌­توان از آن استفاده کرد در واقع هرچه پیاز برای مدت زمان بیشتری بماند بوی بدتر و خاصیت کمتری خواهد داشت. برای نگهداری بیشتر از این زمان دیگر یخچال راه مناسبی نیست بلکه بهتر است از فریزر استفاده کنید.

آیا فریز کردن پیاز روشی درست برای نگهداری از آن است؟

به طور کلی توصیه نمی‌­شود که نه فقط پیاز بلکه هیچ نوع ماده غذایی را در فریزر نگهداری کنید چرا که صرف نظر از اینکه خاصیت خود را از دست می‌­دهند باعث می­‌شود که استفاده از آن­ها سخت شود.

در بیشتر دستوالعمل های غذایی از یک پیاز کامل باید استفاده کنید اما اگر نوشته شده بود که نصف پیاز هم کافی­ست اگر شما از تمام پیاز استفاده کنید تغییر چشمگیری در مزه ایجاد نکرده‌­اید پس نیازی به فریز کردن باقی مانده پیاز نیست. اگر با مزه پیاز در غذا ارتباط نمی­‌گیرید یا احیانا همیشه مقداری پیاز اضافه می­‌ماند بهتر است از پیاز خرد شده و آماده استفاده کنید. این بسته‌­ها را می­توان از اکثر فروشگاه­‌ها تهیه کرد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شکلات تخته ای خانگی به روش قنادی!
 


برای پیدا کردن بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران به بیزاَپ سر بزنید!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است