لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

کشورهای برتر معدنی در جهان

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1401/09/06نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 41

انتخاب مکانی برای اکتشاف برای ذخایر سنگ به دو عامل بستگی دارد: آیا منبع موجود در آنجا وجود دارد و آیا کشور دوستدار معدنچیان است. هر دو باید برای ماینرهای جوان حضور داشته باشند تا بتوانند کاوش کنند.
کشورهایی مانند چین، روسیه، قزاقستان و ونزوئلا دارای منابع طبیعی وسیعی هستند، اما شرایط سیاسی آن‌ها اکتشاف را برای نهادهای خارجی دشوار می‌کند. استخراج معادن در ونزوئلا، چین و روسیه کاملاً تحت کنترل دولت است. قزاقستان تا حد زیادی به روی سرمایه‌گذاری خارجی بسته است. برزیل، آرژانتین، جمهوری دموکراتیک کنگو و آفریقای جنوبی میزبان برخی از بزرگ‌ترین ذخایر سنگ معدنی جهان هستند، اما هر کشوری خطرات خاص خود را دارد که ممکن است معدنچیان جوان را منصرف کند: فساد سیاسی و مسائل مربوط به مجوز در برزیل، مالیات‌های بالا و محیط‌زیست نامشخص. مقررات در آرژانتین، مشکلات زیرساختی و هزینه بالای عملیات در آفریقای جنوبی و مسائل حقوق بشر در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC).

مطلب پیشنهادی: 14 جاذبه گردشگری در نروژ

توجه به این نکته مهم است که فقط به دلیل اینکه یک کشور دارای ریسک قضایی است، ممکن است هنوز پتانسیل‌های زیادی داشته باشد. آمریکای جنوبی یکی از ثروتمندترین قاره‌ها ازنظر ثروت دست‌نخورده و زیرسطحی است. شاید آمریکای جنوبی را به سرمایه‌گذاری برخلاف کامل تبدیل کنید؟
کشورهای زیادی با منابع معدنی پربار وجود دارند که از شرکت‌های معدنی استقبال می‌کنند: کانادا، استرالیا و ایالات‌متحده. منابع کانادا شامل اورانیوم، روی، نیکل، مس، طلا، نقره، سرب و پلاتین است. به‌طور مشابه، استرالیا ازنظر اورانیوم، طلا، آهن، مس، لیتیوم و نیکل غنی است. هر دو کشور مشوق‌هایی را برای شرکت‌های معدنی ارائه می‌دهند. طلا، نقره و مس منابع معدنی اصلی در ایالات‌متحده هستند که اکتشافات در حال افزایش برای مواد معدنی باتری است. جای تعجب نیست که بسیاری از معدنچیان جوان جهان در حال کاوش در این سه کشور هستند.
انتخاب حوزه قضایی اشتباه یکی از دلایل اصلی شکست یک شرکت معدنی جوان است.

طلا از کجا استخراج می‌شود؟
 در سال 2019، تولید جهانی معدن طلا 3463.7 تن گزارش شد. چین با 383.2 تن مسلط‌ترین تولیدکننده طلا است، پس‌ازآن روسیه با 329.5 تن و استرالیا با 325.1 تن و آمریکا با 200.2 تن و کانادا با 182.9 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 Newmont Goldcorp با مقر خود در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان است و دارای معادن در ایالات‌متحده، کانادا، مکزیک، جمهوری دومینیکن، استرالیا، غنا، آرژانتین، پرو و سورینام است. دومین شرکت بزرگ استخراج طلا در جهان، Barrick Gold دارای پنج معدن اصلی در نوادا، جمهوری دومینیکن، پرو و آرژانتین است.

شرکت‌های مهم معدن طلای جوان که در حال حاضر طلا تولید می‌کنند عبارت‌اند از Karora Resources (استرالیا)، Superior Gold (کانادا)، )Rio2 شیلی شمالی)، K92 Mining (پاپوآ گینه نو)، Rupert Resources (شمال فنلاند) و Serabi Gold (برزیل).

سه شرکت بزرگ داخلی در استخراج طلا در روسیه به نام های Polyus Gold، Polymetal و Petropavlovsk و تنها یک معدن طلای خارجی به نام Kinross وجود دارد. وزارت منابع طبیعی روسیه مایل است تولید طلا در این کشور را تحت‌فشار قرار دهد و در تلاش است تا مقرراتی را کاهش دهد که تعداد ذخایر طلای قابل‌تولید بدون مجوز دولت فدرال را برای تحریک توسعه پروژه معدن محدود می‌کند.

نقره از کجا استخراج می‌شود؟
ذخایر نقره معمولاً در ذخایر اولیه مس، طلا، سرب و روی یافت می‌شود. تولید جهانی نقره در سال 2019 تقریباً 27000 تن بود. مکزیک با 6300 تن، پرو با 3800 تن، چین با 3600 تن و روسیه با 2100 تن در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

لهستان درمجموع 1700 تن نقره تولید کرد و بزرگ‌ترین عملیات نقره جهان، معادن رودنا، لوبین و پولکوویسه-سیروسزوویسه را در خود جای داده است. این معادن متعلق به KGHM Polska Miedź هستند و 31.2 تن نقره در سال 2019 تولید کردند. تولید نقره قابل‌توجهی نیز از استرالیا (1400 تن در سال 2019)، شیلی (1300 تن)، آرژانتین (1200 تن) و بولیوی (1200 تن) انجام می‌شود.
صنایع معدنی در تولید جهانی نقره سهم دارند. Newmont Goldcorp مالک معدن Penasquito در مکزیک است که در سال 2019 709.4 تن نقره تولید کرد. معدن Antamina در پرو که 468.8 تن نقره در سال 2019 تولید کرد، به‌طور مشترک متعلق به BHP و Glencore است. تک و میتسوبیشی نیز در معدن آنتامینا سهام دارند.

شرکت‌های دیگر در فضای استخراج نقره عبارت‌اند از Fresnillo، Pan American Silver، Southern Copper، Buenaventura، CODELCO و Hochschild که همگی در آمریکای لاتین فعالیت می‌کنند. پلی متال بزرگ‌ترین شرکت استخراج معدن نقره در روسیه است و هندوستان زینک معدنچی مسلط نقره در هند است.
شرکت‌های معدنی متحد که در حال حاضر نقره تولید می‌کنند عبارت‌اند از Endeavor Silver (مکزیک)، Trevali (پرو و نامیبیا)، ) MAG Silver (مکزیک)، Minco Silver (چین)، Sabina Gold and Silver (کانادا) و GoGold Resources (مکزیک).

اورانیوم از کجا استخراج می‌شود؟
اورانیوم معمولاً از کانی های Uraninite (UO2) و Pitchblende (U3O8) استخراج می‌شود. اکثر اورانیوم استخراج شده در جهان تنها توسط سه کشور قزاقستان، کانادا و استرالیا تولید می‌شود. در سال 2019، قزاقستان 22808 تن، کانادا 6938 تن و استرالیا 6613 تن تولید کردند. این کشورها 67 درصد از 54752 تن اورانیوم استخراج شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهند. نامیبیا (5476 تن)، ازبکستان (تخمین 3500 تن)، نیجر (2983 تن)، روسیه (2911 تن) و چین (تخمین 1885 تن) نیز مقادیر قابل‌توجهی اورانیوم تولید کردند. کمک‌های جزئی از اوکراین، آفریقای جنوبی، هند، ایالات‌متحده آمریکا، ایران و پاکستان صورت گرفت.

بسیاری از معادن اورانیوم متعلق به شرکت‌های تابعه شرکت‌های انرژی هسته‌ای دولتی هستند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به Orano در فرانسه، Kazatomprom در قزاقستان و Rosatom (اورانیوم وان) در روسیه اشاره کرد. استخراج اورانیوم در قزاقستان تا حد زیادی ملی شده است. پنج معدن از 17 معدن اورانیوم قزاقستان به‌طور کامل متعلق به شرکت ملی Kazatomprom است. 12 باقیمانده سرمایه‌گذاری مشترک بین Kazatomprom و شرکای خارجی هستند. یکی از این شرکا، شرکت ماینر کانادایی Cameco است.
حوضه آتاباسکا در شمال ساسکاچوان، کانادا، یک منطقه استخراج اورانیوم در سطح جهانی است که حدود 20 درصد اورانیوم جهان را تأمین می‌کند. فعالیت معدنی فعلی عمدتاً متعلق به Cameco و Orano است. معادن Denison، Idemitsu Canada Resources و TEPCO Resources همگی در معادن اورانیوم آتاباسکا مشارکت دارند. منابع اورانیوم پربار در حوضه آتاباسکای کانادا، آن را به مکانی عالی برای معدنچیان جوان تبدیل کرده است. جوانانی که در حال کاوش در این منطقه هستند عبارت‌اند از IsoEnergy، NexGen، Fission Uranium و Forum Energy Metals.

بزرگ‌ترین معدن اورانیوم در نامیبیا، معدن Rossing، یک مشارکت مشترک بین دولت‌های چین، ایران، نامیبیا و آفریقای جنوبی است. معدن لانگر هاینریش، متعلق به پالادین ریسورسس و اداره می‌شود، در حال حاضر در وضعیت مراقبت و نگهداری قرار دارد. معدنچیان جوان Bannerman Energy، Deep Yellow، Marencia Energy و Forsys Metals به‌طور فعال در حال کاوش و توسعه پروژه‌های اورانیوم در نامیبیا هستند.

شرکت‌های بزرگ معدنی دو معدن از سه معدن اورانیوم فعلی استرالیا را اداره می‌کنند. معدن رنجر توسط Energy Resources of Australia یکی از شرکت‌های تابعه اصلی Rio Tinto و معدن المپیک Dam توسط BHP اداره می‌شود. معدن بورلی توسط Heathgate اداره می‌شود که متعلق به شرکت هسته‌ای جنرال اتمیکس مستقر در ایالات‌متحده است. ماینرهای جوان در استرالیا عبارت‌اند از Bannerman Energy، Alligator Energy، Boss Resources.

فلزات باتری از کجا استخراج می‌شوند؟
با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، تقاضا برای فلزات باتری نیز افزایش می‌یابد. لیتیوم، نیکل، کبالت، مس، قلع، گرافیت و منگنز همه اجزای حیاتی باتری‌های قابل شارژ هستند. باتری‌های لیتیوم یون جدا از استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی، به انرژی زندگی مدرن کمک می‌کنند. این باتری‌ها در اکثر وسایل الکترونیکی قابل‌حمل مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها یافت می‌شوند. وانادیوم یکی دیگر از فلزات مهم باتری است که در باتری‌های ردوکس وانادیوم استفاده می‌شود. این باتری‌ها بیشتر از باتری‌های لیتیومی عمر می‌کنند و معمولاً برای کاربردهای ذخیره‌سازی مانند نیروگاه‌ها و شبکه‌های انرژی استفاده می‌شوند.

سه نوع ذخایر لیتیوم وجود دارد: آب‌نمک، سنگ سخت و رس. رسوبات آب‌نمک تجمع آب‌های زیرزمینی شور غنی‌شده با نمک‌های کربنات لیتیوم است. این ذخایر در مناطق بیابانی خشک مانند صحرای آتاکاما در آمریکای جنوبی و حوضه قیدام در چین رایج هستند. ذخایر آب‌نمک لیتیوم در غرب ایالات‌متحده (کالیفرنیا، یوتا و نوادا) در سال‌های اخیر به مناطق محبوبی برای اکتشاف تبدیل‌شده‌اند. ذخایر آب‌نمک 66 درصد از منابع لیتیوم جهان را تشکیل می‌دهد. ذخایر سنگ سخت لیتیوم که به نام پگماتیت نیز شناخته می‌شود، حاوی ماده معدنی غنی از لیتیوم اسپودومن است.
استرالیا خانه چندین ذخایر لیتیوم سنگ سخت است که عمدتاً در غرب استرالیا قرار دارد. شرکت‌های تأسیس‌شده معدن لیتیوم عبارت‌اند از Mineral Resources، Albermarle، Orocobre، Tianqi Lithium.

معدنچیان جوان لیتیوم عمدتاً بر روی پروژه‌هایی در آرژانتین، استرالیا و ایالات‌متحده متمرکزشده‌اند. این شرکت‌ها عبارت‌اند از Millennial Lithium (آرژانتین)، Core Lithium (استرالیا)، Standard Lithium (ایالات‌متحده)، Neo Lithium (آرژانتین)، Frontier Lithium (کانادا)، Galan Lithium (آرژانتین) و Lithium اروپا (اتریش).
جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) دارای منابع عظیم کبالت است که 100000 تن متریک در سال 2019 تولید می‌کند. بااین‌حال، معدن کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو برای کار کودکان موردبررسی قرار گرفته است، بنابراین جستجو برای ذخایر اخلاقی کبالت افزایش یافته است. کبالت معمولاً به‌عنوان محصول جانبی ذخایر مس و نیکل استخراج می‌شود. روسیه و استرالیا به ترتیب 6100 و 5100 تن متریک از ذخایر سولفید نیکل مس ماگمایی در سال 2019 تولید کردند. تولید اضافی از معادن فیلیپین، کانادا، کوبا، ماداگاسکار و پاپوآ گینه نو حاصل شد.

عمده معدن Glencore بزرگ‌ترین تولیدکننده کبالت در جهان است که از معادن در DRC، استرالیا، کانادا و نروژ تولید می‌کند. چین مولیبدن و گروه جینچوان نیز تولیدکنندگان برتر کبالت هستند. معدنچیان جوان با پروژه‌های کبالت عبارت‌اند از Jervois Mining (ایالات‌متحده( Sherritt International کوبا و ماداگاسکار)، Power Metal Resources (DRC، کامرون، Red Rock Resources (DRC)، Horizonte Minerals (برزیل)، Namibia Critical Metals (نامیبیا(، First. کبالت (کانادا و ایالات‌متحده) و مواد معدنی فورچون (کانادا) وانادیم معمولاً به‌عنوان محصول جانبی ذخایر سنگ‌آهن مگنتیت استخراج می‌شود. تولید تحت سلطه چین است که در سال 2019 40000 تن وانادیوم تولید کرد. تولید قابل‌توجهی نیز از روسیه (18000)، آفریقای جنوبی (8000) و برزیل (7000 تن) بوده است. استخراج وانادیوم در روسیه تا حد زیادی توسط EVRAZ KGOK کنترل می‌شود.

Largo Resources مسئول اکثر تولید وانادیوم برزیل است، درحالی‌که Bushveld Minerals تولیدکننده اصلی در آفریقای جنوبی است. اکتشاف وانادیوم توسط معدنچیان جوان عمدتاً در کانادا، استرالیا و آفریقای جنوبی است. معدنچیان جوان وانادیوم شامل Vanadium One Iron (کانادا)، اورانیوم غربی و وانادیوم (ایالات‌متحده)، وانادیوم استرالیا (استرالیا)، Vanadium Corp Resource (کانادا)، First Vanadium (کانادا)، Neometals (استرالیا)، TNG Ltd (استرالیا)، آتلانتیک وانادیوم (استرالیا) و منابع وانادیوم (آفریقای جنوبی)، وانادیوم ایالات‌متحده (ایالات‌متحده آمریکا).

زمین‌های کمیاب از کجا استخراج می‌شوند؟
عناصر خاکی کمیاب که به آن‌ها خاکهای کمیاب یا REE نیز گفته می‌شود، گروهی از 17 عنصر فلزی هستند. این گروه شامل نئودیمیم، سریم، ایتریم، لانتانیم، ساماریوم و غیره است. REE ها در باتری‌های قابل شارژ، کاتالیزورها و ساخت سرامیک و شیشه استفاده می‌شوند. تقاضا برای REE در دو دهه گذشته به‌شدت افزایش یافته است زیرا لوازم الکترونیکی با شیشه باکیفیت بالا و باتری‌های قابل شارژ مانند تلفن های همراه و لپ‌تاپ‌ها به بخشی از زندگی روزمره تبدیل‌شده‌اند. REE ها همچنین در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شوند که تقاضای آن‌ها را بیشتر می‌کند.

چه چیزی در مورد REE نادر است؟ خود این عناصر کمیاب نیستند - مقدار عناصر REE مانند سریم، ایتریوم، نئودیمیم و لانتانیم در پوسته زمین با مقادیر فلزات رایج مانند نیکل، روی و سرب قابل مقایسه است. بااین‌حال، رسوبات REE نادر است. این عناصر بسیار واکنش‌پذیر هستند و معمولاً در مقادیری به اندازه رسوب یافت نمی‌شوند. اکثر ذخایر REE در سنگ‌های آذرین مانند گرانیت‌ها، پگماتیت ها و کربناتیت ها یافت می‌شوند. کانی سازی REE به شکل باستنزیت، یک لانتانید فلوئورو کربنات و مونازیت، یک REE-فسفات رخ می‌دهد.

سایر ذخایر REE شامل رسوبات پلاسر مونازیت (ماسه‌های رودخانه و ساحل)، ذخایر اکسید آهن-مس-طلا و رسوبات رس جذب‌کننده یون می‌باشد. تولید جهانی REE تحت سلطه یک کشور است: چین. تخمین زده می‌شود چین 36 درصد از ذخایر REE جهان را در خود جای دهد. در سال 2019، چین 132000 تن REE تولید کرد که 63 درصد از عرضه جهان است. ایالات‌متحده (26000 تن)، میانمار (22000 تن) و استرالیا (21000 تن) 32 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. برزیل، هند، ماداگاسکار، روسیه، تایلند، ویتنام و بوروندی 5 درصد باقی مانده را به خود اختصاص دادند.

استخراج REE در چین تحت سلطه شرکت‌های دولتی یا خصوصی محلی است. این شرکت‌ها عبارت‌اند از China Northern Rare Earth Group، China Minmetals Rare Earth، China Rare Earth Holdings، JL Mag Rare Earth و Xiamen Tungsten. خارج از چین، اکتشاف و تولید REE در ایالات‌متحده، استرالیا، گرینلند و کانادا متمرکز است. معدن Mountain Pass در کالیفرنیا، متعلق به شرکت خصوصی MP Minerals، تنها معدن فعال REE در ایالات‌متحده است. USA Rare Earth یک پروژه در Round Top، تگزاس و Energy Fuels پروژه‌ای برای پردازش شن‌های حاوی مونازیت از کارخانه شن و ماسه Chemours در جورجیا در دست اجرا دارند. اکتشاف REE در گرینلند توسط Greenland Minerals and Energy (مجتمع قلیایی) Ilimaussaq و Hudons Resources مستقر در کانادا (Sarfartoq) در حال انجام است. در کانادا، Critical Elements در حال کاوش ذخایر REE در کبک و Search Minerals در لابرادور هستند. شرکت‌های استرالیایی Iluka Resources و Lynas Corporation به‌طور فعال در حال استخراج و پردازش REE در غرب استرالیا هستند. اکتشاف و توسعه بیشتر در استرالیای غربی توسط شرکت‌هاستینگز رِر متالز در حال انجام است.


برای دیدن بیش از 1000 از بهترین و نزدیکترین مراکز تفریحی و گردشگری شهر و محله تان روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است