لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

 27 ایده رویایی دکوراسیون اتاق خواب برای خانم ها

تاریخ انتشار : 1401/02/05نویسنده: یزدانیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 514

  تغییر دکور اتاق خواب برای همه در مقطعی از زندگی ضروری است. ممکن است سبک شما تغییر کند، به فضای جدیدی بروید یا فقط برای چیز جدیدی آماده باشید. جستجو برای الهام گرفتن می‌تواند بسیار سخت باشد، آن‌ هم با صدها عکس در اینستاگرام، پینترست و گوگل که به یکباره بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. اگر نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، نگران نباشید.

            ما چند ایده برای تزیین اتاق خواب خانم‌ها انتخاب کرده‌ایم، بدون در نظر گرفتن سن‌تان. فرقی نمی‌کند طرفدار سبک بوهو باشید یا مدرن، مطمئناً در اینجا می‌توانید الهام‌‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب خود پیدا کنید. 27 ایده دکوراسیون اتاق خواب خانم‌ها برای هر بازه سنی را در ادامه بخوانید.

01
از همه بالش‌های کوچک و کوسن‌ها استفاده کنید

            شاید یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای دکور اتاق خواب اضافه کردن چند بالش باشد. آنها می‌توانند رنگ و بافت را به فضای شما اضافه کنند، و اگر بخواهید رنگ‌ها را با تغییر فصول عوض کنید، به راحتی می توانید کاور بالش‌ها را عوض کنید. ما عاشق این هستیم که چگونه رنگ‌های آبی تلفیق شده با سفید در این بالش‌ها با فضای اتاق ترکیب شده است، با این وجود این رنگ‌ها همچنان حالت خنثی داشته و جلب توجه نمی‌کنند.

02
بازی با الگوها

            چیزی درباره الگوی هندسی وجود دارد که واقعاً جذابیت خاصی را به وجود می‌آورد. ترکیب الگوها آسان است، هنگامی که از یک پالت رنگی استفاده می‌کنید. حتی با دو طرح و گل‌های روشن روی میز پا تختی، این اتاق به خاطر رنگ‌های کم‌رنگ کاملا هماهنگ و متناسب به نظر می‌رسد. شما حتی می‌توانید یک دیوار جذاب با کاغذ دیواری قابل تعویض داشته باشید.

03
فضای اتاق را چند منظوره کنید

اتاق خواب چند منظوره

آپارتمان نشینان می‌دانند که استفاده مفید از فضای خانه نکته اصلی داشتن فضایی است که برای شما مناسب باشد. اگر در اتاق نشیمن فضایی برای دفتر کار خود ندارید (یا فضای نشیمن خود را برای کارهای دیگر استفاده کرده‌اید) بهترین کار اضافه کردن یک فضای کاری در اتاق خوابتان می‌باشد.

یک میز را در پای تخت خود بگذارید، یک صندلی ساده اضافه کنید، و سپس یک فضای کاری دنج خواهید داشت- فقط به یاد داشته باشید که اگر قرار است تختان در پس‌زمینه تماس‌های تصویری شما قرار گیرد، آن را مرتب کنید.

04
بالش ها را با هم ترکیب و ست کنید

چیزی به عنوان استفاده از تعداد زیادی بالش وجود ندارد. هر چقدر که می‌خواهید بافت و رنگ را به تخت خود اضافه کرده، و از اندازه‌ها و شکل‌های مختلف برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده کنید. بالش‌های خواب خود را در پشت قرار دهید تا بالش‌های تزئینی را نگه دارند، به این ترتیب آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهید.

05
از رنگ‌‌هایی الهام گرفته شده از طبیعت استفاده کنید

            رنگ‌های خنثی و الهام گرفته شده از طبیعت محیطی آرام را در هر اتاق خوابی ایجاد می‌کنند. برای داشتن چنین فضایی، اتاق خود را سبز تیره کنید یا رنگ‌های الهام گرفته شده از طبیعت را با استفاده از بالش‌ها و کوسن‌ها به اتاقتان اضافه کنید.

06
استفاده از بافت‌های مختلف

برای داشتن یک اتاق خواب زیبا و جالب نیازی به استفاده از یک تناژ رنگی نیست. اضافه کردن اشکال و بافت‌های مختلف با استفاده از پتو، بالش، آویز دیواری و پرده باعث ایجاد عمق در شما شده و به فضا احساس راحتی خاصی می‌دهد.

07
استفاده از سبک بوهو

            اگر شما عاشق گیاهان هستید، این بهانه‌ای است عالی که همه گیاهان سبز رنگ خود را به اتاق خواب بیاورید: تغییر به سبک بوهو. استفاده از تن‌های رنگی غنی و گرم مانند قرمز مایل به قهوه‌ای و رنگ مسی به اتاق احساس راحتی می‌دهد و اضافه کردن بافت‌های کتانی و حاشیه‌های ریشه‌دار به اتاق ظاهری بوهو می‌دهد که خیلی‌ها می‌شناسند و دوست دارند. حال و هوای فضای بیرون را با گیاهان به داخل بیاورید، و شگفت زده خواهید شد که اتاق شما چقدر جدید و متفاوت شده است.‌

08
همه چیز را مدرن و مینیمال نگه دارید

خطوط صاف و دکوراسیون مدرن (مانند دیوارکوب‌های همسان) حال و هوای اسکاندیناوی را ایجاد می‌کند و اتاق خواب شما را به مکانی آرامش بخش تبدیل می‌کند.

09
از استفاده‌ی طرح‌های چاپی نترسید

ماکسیمالیسم (سبکی شلوغ و متضاد با سبک مینیمال) لزومی ندارد که درهم و برهم به نظر برسد یا احساس شود. استفاده از الگوهایی با رنگ‌های خنثی باعث می‌شود که وسایل بیش از حد شلوغ به نظر نیایند در عین حالی که به هر وسیله و رنگی اجازه داده می‌شود که خود را نشان دهد.

ما همچنین طرفداران اساسی آن هستیم که همه چیز را بیرون ریخته و دیوارهای اتاق خوابتان را مشکی واقعی کنیم، مانند هنرهایی با پس زمینه‌ی تاریک (Backdrop's Dark Arts). اگر هنوز مطمئن نیستید که اتاق خود را می‌خواهید چه رنگی کنید، Backdrop  نمونه‌هایی از رنگ را می‌فروشد که می‌توانید روی دیوار خود بزنید، برای مدتی آن را بر روی دیوار داشته باشید و بعد تصمیم بگیرید که چه رنگی می‌خواهید انتخاب کنید.

10
ترکیب کردن پرده‌ها برای جذابیت بسیار

            پرده‌ها قرار نیست فقط برای پنجره‌ها باشند. اگر اتاق شما بسیار بزرگ است از پرده‌ها برای تقسیم فضا و ایجاد حریم خصوصی استفاده کنید. آن‌ها همچنین یک راه عالی برای اضافه کردن مقداری رنگ در یک اتاق بی رنگ هستند. پرده‌های سنگین و مخملی به اتاق شما جذابیت می‌بخشند، در حالی که پرده های کتان سبک‌تر نور را منتشر می‌کنند و حسی تازه و خوب به شما می‌دهند.

11
یک چیزی معاصر و مدرن را امتحان کنید

            چیزی در مورد اتاق‌های تک رنگ وجود دارد که همیشه مدرن و جدید به نظر می‌رسد. این اتاق خاکستری با طیف سفید و خطوط دقیق (در قسمت تاج تخت‌خواب، لامپ و تخته‌ی روی دیوار) یک پس‌زمینه شیک را برای یک تخت دنج به وجود می‌آورد.

12
وسایل کلاسیک را انتخاب کنید

            اتاق شما همیشه شیک خواهد بود اگر از مبلمانی استفاده کنید که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند، مانند تخت سایبانی و میز پاتختی ساده. رنگ سفید یا رنگ چوب طبیعی گزینه‌های بسیار مناسب برای رنگ مبلمان هستند، اما به یاد داشته باشید که اگر چیزی متفاوت می‌خواهید همیشه می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید.

13
قفسه کتاب بسازید

مطالعه قبل از خواب آخرین کار برای آرام شدن است. با ساختن قفسه‌ای کوچک برای کتاب‌هایتان در کنار تخت، آن‌ها را در دسترس خود قرار دهید. و اما بهترین قسمت چیست؟ همچنین می‌تواند به عنوان یک میز پاتختی برای گوشی و چراغ استفاده شود.

14
استفاده از فرش و موکت بر روی هم

قرار دادن یک قالیچه بر روی زمین موکت‌شده ممکن است بی‌ فایده به نظر برسد، اما در واقع راه خوبی است برای پنهان کردن موکتی که علاقه‌ای به آن ندارید و اضافه کردن رنگ، بافت و طرح به فضای اتاق.

15
ماکسیمالیسم نباید شلوغ و درهم و برهم باشد

            استفاده از وسایل زیاد در فضای اتاق به این معنی نیست که نمی توانید در اطراف حرکت کنید – از بافتهای لایه‌ای، رنگ‌ها، الگوها و موارد دیگر استفاده کنید تا همه چیز جالب به نظر برسد، اما زیاده روی نکنید.

16
از رنگ‌های تاریک و مودی استفاده کنید

            اتاق خواب شما لازم نیست روشن باشد؛ می‌تواند فضایی تاریک داشته باشد. دیوارهای اتاق را با رنگی پررنگ و تند، با پارچه‌های تیره و سنگین رنگ و تزیین کنید و چند وسیله‌ با رنگ روشن را به اتاق اضافه کنید و تمام.

17
فضا را با رنگ صورتی تازه کنید

شما هرگز برای یک اتاق خواب صورتی (یا حداقل برخی از طیف‌های صورتی کودکانه) پیر نیستید. صورتی روشن اتفاقا سرزنده است و می‌تواند فضا را روشن کند.

18
یک دیوار با جلوه بسیار زیاد بسازید

دیوارهایی برای جلب توجه می‌توانند هم رنگی باشند و هم بافت‌دار. این دیوار با تخته‌ چوب‌های باریک با خطوط نامتوازن سرزنده و پویا است، اما به نوعی به ‌عنوان تاج تخت نیز عمل می‌کند.

19
مدلی کاملا محسور کننده انتخاب کنید

بزرگترین رویاهای خود را در اتاقی پر از آینه داشته باشید. طیف‌های متالیک و بافت‌های ابریشمی هرگز از مد نمی‌روند!


بیشتر بخوانید: 9 رنگ جذاب و متفاوت برای اتاق خواب


20
تقارن را بپذیرید

با ایجاد اتاقی مملو از تقارن و عناصر متعادل، چشم و مغز خود را آرام و راضی نگه دارید. در اینجا، میزهای پاتختی و آینه‌های هماهنگ، اتاق را کامل و چشم‌نواز نشان می‌دهند.        

21
کمتر می تواند بیشتر باشد

گاهی اوقات تنها چیزی که برای به روز کردن اتاق خود نیاز دارید، بیرون آوردن وسایل از اتاق است. یک فضای خالی نه تنها باعث می‌شود اشیا بزرگتر به نظر برسند، بلکه فضای بیشتری برای حرکت و فعالیت راحت به شما می‌دهد.

22
با مبلمان فضاهای مختلف ایجاد کنید

اگر در یک آپارتمان استودیویی زندگی می‌کنید، چیدمان مجدد به شما کمک می‌کند فضای خود را کاملاً جدید ببینید. با استفاده از مبلمان، قسمت‌های مختلفی را در خانه خود می‌توانید درست کنید، به این ترتیب دیگر احساس نمی‌کنید که در اتاق خواب خود در حال آشپزی هستید- حتی اگر واقعا اینطور باشد.

23
با قوس و کمان‌ها بازی کنید

قوس‌ها نسبت به گوشه‌های خشن فضا را ملایم‌تر می‌کنند. سعی کنید شکل قوسی را با چیزهایی مانند تاج تخت‌خواب و صندلی ترکیب کنید که ممکن است به طور سنتی شکل نرم‌تری مانند قوس نداشته باشند.

24
از رنگ‌های آرام بخش استفاده کنید

رنگ آرام بخش برای اتاق خواب

 اتاق خواب شما جایی است که در پایان روز برای استراحت به آن‌جا می‌روید، درست است؟ قطعاً، زرد ممکن است رنگ فوق‌العاده‌ای باشد، اما آیا می‌تواند به اندازه رنگ بژ یا حتی آبی تیره به شما آرامش دهد؟ هر رنگی که بیشتر به شما آرامش می‌دهد، آن را در اتاق خواب خود استفاده کنید.

25
از وسایل به سبک روستایی استفاده کنید

جدید کردن اتاق به این معنی نیست که شما باید مبلمان و لوازم جدید تهیه کنید. در واقع، مجبور به این کار نیستید. وسایل به سبک روستایی و عتیقه به فضا شخصیت داده و گاهی تهیه کردن آن‌ها ارزان‌تر از خرید وسایل جدید است.

26
دیوارهای خود را با رنگ نو کنید

یک لایه رنگ جدید می‌تواند معجزه کند. چه در حال اضافه کردن یک لایه رنگ سفید جدید باشید و چه به سمت رنگ جدیدی بروید (مانند این رنگ سبز مریم گلی زیبا)، ظاهر اتاق شما تغییر خواهد کرد.

27
عالی نبودن را بپذیرید

            یک اتاق نامرتب و آشفته نشان می‌دهد که در آن زندگی در جریان است. از چیزهایی مانند ملحفه‌های نامرتب و وسایل نامرتب که امکان مرتب کردن دوباره همه چیز را به وجود می‌آورند، لذت ببرید. گذشته از این، شما می‌توانید اتاق خود را هر طور که می‌خواهید مرتب کنید- و این شامل داشتن یک تخت نامرتب نیز می‌شود.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است