لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

کوله پشتی های خود را به همین سادگی بشویید!

تاریخ انتشار : 1401/02/08نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 250

واقع بین باشیم! وقتی حرف از کوله پشتی به میان می ­آید قطعا و حتما همه­ ی ما خواهان استفاده از آن خواهیم بود اما وقتی صحبت از مراقبت و شست­و شوی آن باشد چه؟ بعید است که حتی به نحوه­ درست شست و شو آن اهمیت بدهیم!

اگر بچه ها، کوله پشتی های کثیف داشته باشند این یعنی هر کجا که کوله پشتی رها شود همان­جا منشا آلودگی خانه خواهد بود پس منطقی ترین کار این است که هم داخل کیفشان را بررسی کنید و هم بیرون از کیف را. ممکن است بچه­ ها فراموش کنند که موزی که هفته‌ی گذشته برایشان گذاشته بودید را از کیف خارج کرده باشند و یا تکه‌های نان و آجیل تمام کیف را فرا گرفته باشد، در این صورت وقت آن رسیده که کیفشان را هرچه سریع‌تر بشویید. اگر همیشه به محض اینکه خانه می‌رسید تمام محتویات کیف را خارج کنید و یا کیف بچه­‌ها را کاملا بررسی کنید این کار سبب می‌­شود در زمان صرفه‌جویی شده و نیازی نباشد که کیف را به طور مداوم بشویید.

هشدار: حتما قبل از شست و شوی کیف برچسب آن را بخوانید. این برچسب­ها اطلاعات مفید و مختصری از نحوه­ی شست و شوی صحیح کیف در اختیارتان می­گذارد که باعث دوام و طول عمر کیف خواهد شد.

اگر حس می­‌کنید داخل کیف هنوز خرده مواد غذایی یا گرد و خاک هست باید ابتدا داخل کیف را جارو برقی بکشید و سپس کیف را بشویید این کار به تمیز شدن و نگرفتن فیلتر ماشین لباسشویی کمک خواهد کرد.

آیا می‌توانید کوله پشتی را در ماشین لباسشویی قرار دهید؟

برای اکثر کوله پشتی­‌ها، پاسخ بله است. البته که این موضوع تا حد زیادی بستگی به موادی دارد که کوله پشتی از آن ساخته شده و در واقع جنس پارچه و زیپ و دیگر اجزا مهم است، اما بیشتر کوله پشتی‌ها از نایلون یا برزنت هستند که در ماشین لباسشویی به راحتی شسته و تمیز می‌شوند. با این حال توصیه می­‌کنیم اگر از جنس کوله پشتی اطمینان ندارید با دست کوله را بشویید.

مراحل شستشو:

اگر هر گونه لکه­‌ای خارجی یا داخلی وجود داشته باشد، بهتر است قبل از انداختن در ماشین، با یک برس یا مسواک نرم این لکه­‌ها را با مقداری پودر ماشین لباسشویی و آب تمیز کنید و 30 دقیقه منتظر بمانید. تمام قسمت­‌ها مانند بند، جیب های قابل جدا شدن، کیسه‌های کوچک‌تر و... را جدا کنید و آنها را به صورت جداگانه شستشو دهید. اگر کیف دارای اجزای فلزی است باید آن­ها را جدا کنید. تمام جیب ها را تمیز کنید و مطمئن شوید که خالی هستند.

کیف را وارونه کنید، از مقدار کمی مواد شوینده ملایم استفاده کنید و کیف را داخل یک تشت آب سرد قرار دهید. اگر احساس کردید کوله پشتی به خوبی در کاسه­ ی ماشین نمی­ چرخد هر چند دقیقه باید آن را خارج کرده منظم کنید و سپس به داخل ماشین بازگردانید.

درجه­‌ی خشک کن دستگاه را با توجه به جنس پارچه تنظیم کنید تا پارچه ­ی کیف آسیب نبیند.

چگونگی شستن کیف با دست:

اگر هر گونه لکه­‌ای خارجی یا داخلی وجود داشته باشد، بهتر است قبل از انداختن در ماشین، با یک برس یا مسواک نرم این لکه­ ها را با مقداری پودر ماشین لباسشویی و آب تمیز کنید و 30 دقیقه منتظر بمانید.

با یک برس تمام قسمت­‌ها را تمیز کنید و سعی کنید قبل از شست و شو در آب تمام این لکه­‌ها با استفاده از برس تمیز شده باشند تا کار شست و شو آسان شود.اگر از اسفنج کمی زبر استفاده کنید این مرحله بهتر جلو خواهد رفت.

بعد کیف را داخل یک ظرف آب سرد غوطه ور کرده به خوبی بشویید و سپس با آب تمیز آب بکشید.

کیف را در فضای آزاد قرار داده اجازه دهید کاملا خشک شود.

 

بیشتر بخوانید5 نکته مهم برای سالم نگه داشتن لگ‌های ورزشی

 

چگونگی شستن کیف­‌های طلقی:

تمام محتویات داخل کیف را خارج کرده در داخل یک کیسه بگذارید.

یک تشت متشکل از آب و یک ماده­ی شوینده­ صابونی درست کرده و کیف را داخل آن بگذارید اجازه دهید دقایقی درون آب مانده تا تمام جرم ها از آن خارج شود

سپس آبکشی کرده و در جایی قرار دهید تا خشک شود.

بسیاری از متخصصان برای لکه گیری کیف­ های طلقی توصیه می­کنند که از استون استفاده کنید اما به یاد داشته باشید برخی  طلق‌ها به استون حساس هستند و در اثر تماس با آن کدر می­شوند.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است