لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

هر لباس را چند وقت یک بار باید بشوییم؟

تاریخ انتشار : 1401/05/08نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 705

تعداد دفعات شستن لباس‌هایتان به چند عامل بستگی دارد. اگر شما همیشه می‌خواهید بهترین ظاهر و بوی را داشته باشید، لباس‌های شما تا حدودی مسئول آن هستند. مراقبت مناسب از لباس به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس داشته و شگفت انگیز به نظر برسید! راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا لباس‌های خود را مرتب و خوشبو نگه دارید. شستن لباس‌ها می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما اگر آن را به درستی انجام دهید، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. در این جا نکاتی در مورد زمان شستشوی لباس‌هایتان وجود دارد.

هر چند وقت یکبار باید لباس زیر و جوراب خود را بشویید؟

لباس‌های زیر و جوراب‌های شما دائماً در معرض باکتری‌هایی هستند که عامل ایجاد بو می‌باشند. اگر می‌خواهید بهترین ظاهر و بوی خود را داشته باشید، جوراب‌ها و لباس‌های زیرتان را باید هر بار که می‌پوشید، بشویید. در حالی که ممکن است به نظر برسند که بویی نمی‌دهند، باکتری‌ها، حتی زمانی که آن‌ها را نمی‌پوشید، می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. اگر این لباس‌‌ها را بیش از یک روز بپوشید، می‌تواند منجر به تجربه بسیار ناخوشایندی شود.

بیشتر بخوانید:  نحوه شستن دستکش های چرمی

هر چند وقت یکبار باید شلوار جین، ژاکت، لباس ورزشی و سایر لباس‌های روزانه‌ی خود را بشویید؟

بسته به کاری که هنگام پوشیدن لباس‌هایتان انجام می‌دهید، ممکن است نیازی به شستشوی هر روز آن‌ها نباشد. به عنوان مثال، لباس‌های ورزشی شما باید فوراً بعد از پوشیده شدن، شسته شوند، به خصوص اگر تمرینات هوازی با تعرق زیاد انجام می‌دهید. شلوار جین و ژاکت را قبل از این که مجبور شوید بشویید، می‌توانید پنج بار بپوشید. با این حال، اگر ژاکت‌های خود را با زیرپیراهنی نمی‌پوشید پس از یک یا دو بار پوشیدن، بشویید. شما باید بتوانید لباس خواب خود را قبل از شستن حداقل دو یا سه شب بپوشید.

هر چند وقت یکبار باید ملحفه و حوله را بشویید؟

ملحفه‌ها و حوله‌های شما نیز باید به طور مکرر شسته شوند و حوله‌ها باید فقط دو یا سه بار قبل از شستن بعدی، استفاده شوند. ملحفه‌های شما یک انتخاب شخصی است. بیشتر خشکشویی‌ها شستن هفته‌ای یک بار را توصیه می‌کنند، اما اگر آلرژی دارید، ممکن است بهتر باشد که آن‌ها را دو بار در هفته بشویید تا تماس پوست با گرد و غبار و آلودگی‌ را به حداقل برسانید. هر زمان که ممکن است، حتی در فصل زمستان، آن‌ها را بیرون از خانه خشک کنید تا بوی تازه و حس تمیزی داشته باشید.

نکات مراقبتی

نکات مفید بسیاری برای شستشوی لباس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از بهترین نکات، تمیز کردن لکه‌ها به محض ایجاد آن‌ها می‌باشد. از بین بردن آن‌ها قبل از این که به خورد بافت پارچه بروند، سبب می‌شود لباس‌های شما برای مدت طولانی‌تری نو به نظر برسند. به یاد داشته باشید که لازم نیست هر بار که لباس را می‌پوشید آن‌ها را بشویید. برخی از لباس‌ها، مانند لباس زیر و جوراب، باید پس از هر بار استفاده به دلایل بهداشتی شسته شوند. به غیر از این، می‌توانید تنها با دو بار پوشیدن یک لباس، در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. اگر می‌خواهید لباس‌های خود را در زمستان بر روی رخت آویز خشک کنید، هنگام خشک شدن آن‌ها را کمی تکان دهید تا بافت پارچه سفت نشود.

دانستن این که هر چند وقت یکبار باید لباس‌های خود را بشویید، می‌تواند در هزینه‌های لباس‌شویی و همچنین قبض برق صرفه‌جویی کند. برای پیدا کردن نکات بیشتر در مورد لباس شستن، زمانی را برای تحقیق در مورد پارچه‌های خود اختصاص دهید. شگفت زده خواهید شد که چقدر تمیز نگه داشتن برخی از لباس‌هایتان آسان است. همیشه می‌توانید از کارکنان در خشک‌شویی کمک بگیرید. ما بسیاری از پاسخ‌های مورد نظر شما را داریم و به شما کمک می‌کنیم همه لباس‌هایتان را بدون توجه به این که هر چند وقت یک‌بار آن‌ها را می‌پوشید، در بهترین حالت خود باقی بمانند!

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است