لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

روش صحیح شستن لباس های ظریف و خاص

تاریخ انتشار : 1401/05/04نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 0بازدید: 465

لباس‌های لطیف اغلب به روش‌های خاصی برای شستشو و یا خشک کردن نیاز دارند تا لباس‌ها خراب نشده و ماندگاری بیشتری داشته باشند. به همین دلیل مهم است که در روز شستن لباس‌ها به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درمورد پاک کردن لکه های روی لباس نوزادان

چه لباس‌هایی ظریف در نظر گرفته می‌شوند؟

لباس با نخ فلزی

لباس با منجوق

لباس با گلدوزی

لباس بافتنی و پشمی

لباس دوخته شده با ابریشم یا ریون

لباس‌های ورزشی

لباس قلاب بافی

لباس زیر

چه لباس‌ هایی ظریف در نظر گرفته می‌ شوند؟

اگر در زمینه‌ی شستن لباس تازه کار هستید، فقط بدانید به مرور زمان یاد خواهید گرفت که این لباس‌ها را فقط با لمس کردن تشخیص دهید. در حال حاضر، بهتر است محتاط باشید و هر زمان که مطمئن نیستید، برچسب‌های مراقبت لباس را بخوانید!

محصولاتی برای استفاده

برای بهترین نتیجه، از یک شوینده ملایم مانند مایع لباس شویی "وولیت" یا چیزی مشابه و آب سرد استفاده کنید. برای یک نوع شوینده خانگی که خودتان بتوانید درست کنید، از 4/3 فنجان پودر بوراکس یا جوش شیرین استفاده کنید. اگر دوست دارید می‌توانید چندین دستور العمل دیگر را به صورت آنلاین پیدا کنید. به نظر ما واقعاً لازم است که مایع لباس شویی "وولیت" در قسمت مواد شوینده در دسترس باشد.

می‌توانید از نرم کننده مایع پارچه برای پارچه‌های خاص استفاده کنید تا الیاف را لطیف کرده و رایحه‌ای خوب به آن‌ها اضافه کند. فقط مراقب باشید. برچسب را بخوانید یا حتی می‌توانید جنس پارچه را در گوگل جستجو کنید تا مطمئن شوید که از محصولات سازگار با پارچه استفاده می‌کنید.

شستشو

برای انجام این کار، از تنظیمات مخصوص لباس‌های ظریف در ماشین لباسشویی استفاده کنید یا به سادگی لباس‌ها را با دست در آب خنک بشویید. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، حتی ممکن است بخواهید از کیسه‌های توری لباسشویی (که به عنوان کیسه‌ی شستشوی لباس زیر نیز شناخته می‌شود) استفاده کنید که در اکثر فروشگاه‌های لباس زیر موجود است. مطمئن شوید که آن‌ها یک زیپ مخفی داشت باشند و برای هر لباسی از یک کیسه‌ی جداگانه استفاده کنید. این کار باعث به حداقل رسیدن چرخش ماشین لباسشویی شده و از درهم گره خوردن احتمالی لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

شستشو

خشک کردن

ما خشک کردن با هوا را توصیه می‌کنیم یا از سبک‌ترین تنظیم خشک کن خود استفاده کنید. پارچه‌های سنگین یا بافتنی‌ها باید روی حوله قرار بگیرند تا خشک شوند. در حالی که بیشتر پارچه‌های سبک‌تر و نازک روی چوب لباسی بهتر خشک می‌شوند.

وقتی شک دارید، برچسب لباس را بخوانید

بیشتر لباس‌های ظریف دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بسیار دقیقی دارند که دقیقاً روی برچسب نوشته شده است. برای خواندن آن وقت بگذارید. با این کار خود را از مشکلات زیادی نجات خواهید یافت.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است