لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین روش های پیدا کردن نشتی شیرآلات

تاریخ انتشار : 1401/01/26نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 500

نشتی شیرآلات حتی اگر کم و کوچک هم باشد باز خطرناک بوده و ممکن است فاجعه به بار بیاورد. در اکثر مواقع نشتی لوله‌ها زمانی رخ می‌دهد که هوا سرد باشد بنابراین بررسی لوله‌ها در فصول پاییز و زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اگر سوالتان این است که نشتی در اثر چه مواردی رخ می‌دهد باید گفت نشتی علل مختلفی دارد اما به طور معمول بر اثر آسب دیدگی یا خوردگی یک قسمت از لوله‌ها این مسئله رخ می‌دهد. بررسی همیشگی لوله‌ها به شما کمک می‌کند که این نشتی‌ها را سریعا تشخیص دهید و فکری برایش بکنید. در این مقاله قصد داریم بگوییم چطور می‌توانید نشتی لوله‌ها را تشخیص دهید:

درست است که تشخیص نشت ممکن است به نظر آسان بیاید اما آیا تعمیر آن نیز آسان است؟ بعید می‌دانیم!

اولین نشانه‌ها:

ابتدایی ترین نشانه دیدن دیوار خیس شده‌ای است لوله‌ها از آن گذر می‌کنند.اگر خیلی خوش شانس باشید با دیدن این نشانه سریعا می‌توانید اقدامات لازم را صورت دهید.

به یاد داشته باشید در صورتی که فورا این نشتی‌ها را برطرف نکنید آب می‌تواند به تمام دیوار آسیب وارد کند و حتی گاهی دیوارهای مجاور نیز درگیر می‌شوند و همانطور که می‌دانید آب حتی می‌تواند باعث بروز انواع قارچ و کپک بر روی سطح یا داخل دیوار شود که این موضوع رفته رفته دیوار را پوک کرده و باعث ریزش دیوار می‌شود.

اگر دیدید که قسمت‌های زیادی از دیوار خیس است احتمالا دیگر از پیداکردن نشتی گذشته و باید از یک لوله کش کمک بگیرید! احتمال اینکه این مشکل برای دیوارهای حمام رخ بدهد بیشتر است اما به سبب رطوبتی که حمام دارد پیدا کردن نشتی کمی دشوار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض واشر و جلوگیری از چکه کردن شیر آب

 

از کجا بفهمیم نشتی مربوط به حمام است؟

صدای چک چک آب از سقف می‌شنوید؟ شانس با شما یار است اگر وقتی صدای شچک چک آب در ساعات اولیه شنیده می‌شود شما خانه باشید! اگر صدای چک جک شنیدید مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید

  1. برای جلوگیری از جمع شدن آب درپوش راه آب را بردارید.
  2. دوش را باز کنید
  3. به سرعت دیواری که خیس شده بود را چک کنید تا ببینید که آیا هنوز هم آ\ با شدت بیشتری چکه می‌کند یا خیر.
  4. اگر نشتی از این منطقه بود فرش آن را جمع کرده و آب را ببندید یک سطل زیر محل چکه کردن قرار داده و با یک لوله کش تماس بگیرید.
  5. به یاد داشته باشید که اگر در حمام وان دارید حتما باید نشتی لوله‌های وان را نیز با کمک یک متخصص بررسی کنید.

رفع نشتی از لوله روشویی:

یافتن نشتی از این منطقه آسان­تر و تعمیر آن به مراتب سریع­تر انجام می‌شود. اگر نشتی از کاسه‌ی روشور نباشد احتمالا از چسب متصل کننده‌ی اجزای روشویی به یک دیگر است. در طی سالیان طولانی که شما از یک شیرآلات استفاده کنید چسب عایق وسایل در اثر برخورد زیاد با آب کم کم نرم شده و از بین می‌رود و زمینه برای ایجاد نشتی فراهم می‌شود.

شما می توانید این مشکل را به راحتی با اولین بوی نامطبوع از روشویی تشخیص دهید. اگر نشت تازه باشد تعمیر آن آسان است، همه چیزهایی که ممکن است لازم باشد انجام دهید این است که تمام قطعات را از لحاظ سلامت بررسی کرده و چسب مخصوص متصل کردن و یا  پر کردن حفره­ها را مجدد تمدید کنید. اگر نشتی برطرف نشود باید از یک لوله کش کمک بگیرید.

شما ممکن است ندانید که سینک شما نشتی دارد و فقط زمانی متوجه شوید که آب روی زمین جمع شده باشد! در صورت مشاهده­ چنین صحنه‌ای نیاز به نگرانی نیست فقط لازم است که درهای کابینت را باز کنید و ببینید که پایین و دو طرف کابینت خشک است یا خیس شده که اگر خیس شده مراحل زیر را باید انجام دهید:

۱.تمامی شلنگ‌ها را از نقطه‌ی اتصالشان چک کنید و در صورتی که هر کدام از آن‌ها خیس است آن را خشک کنید تا آب بیشتری جمع نشود.

۲. اطراف سینک را بررسی کنید تا مطمپن شوید که خوردگی یا آسیبی متوجه سینک نیست.

۳. قسمت­‌های مختلف اعم از واشر و لوله‌ها را نیز چک کنید که اگر هرکدام دچار زدگی یا نشت است آن را تعویض کرده و جلوی نشتی بیشتر را بگیرید.


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است