لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

اشارات دست در فنگ شویی چه معنایی دارند؟

تاریخ انتشار : 1401/04/04نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 770

مودرا چیست؟ مودرا یک کلمه‌‌ی سانسکریت و به معنای علامت است. ممکن است در کلاس یوگا از مودرا استفاده کرده باشید و  یا اگر به هر تصویری که منتسب به بودا است نگاه کنید، او همیشه یک مودرا در دست دارد. در سطح ظاهری، مودرا اغلب به‌‌عنوان یک حرکت دست نشان داده می‌‌شود. اما، مودراها اهمیت معنوی عمیق‌‌تری دارند. حتی می‌‌توان گفت که زندگی یا خانه‌‌ی شما می‌‌تواند یک مودرا باشد و حتی می‌‌تواند نمادی از یک معنای ژرف باشد.

تصاویر بودائی را می‌‌توان در فنگ شویی خانه‌‌ی شما به‌‌عنوان یک یادبود معنوی استفاده کرد. بودا نشان‌‌دهنده‌‌ی پتانسیل خوشبختی و خوبی واقعی است که در درون هر انسان و هر موجود مادی و دارای حس دیگر وجود دارد.

اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، خدایی را انتخاب کنید تا در خانه‌‌ی خود درحالی‌که یک مودرای خاص را در دست دارد، نمایش دهد تا احساس معنویت را در شما تقویت کند.

وقتی صحبت از فنگ شویی به میان می‌‌آید، تصویرسازی بودائی اصلاً الزامی نیست. بااین‌حال، اگر این چیزی است که شما را به خودش مجذوب کرده است، مقاله‌‌ی درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌‌اید!  تصویر هر یک از مودراها (یا حتی ساختن مودراها) ممکن است برای هر قسمت از خانه‌‌ی شما حس معنوی خاصی ببخشد. در اینجا برخی از مودراهای بودائی رایج و معانی آن‌ها آورده شده‌‌اند. 

 

بیشتر بخوانید:  آشنایی با اصول خاص فنگ شویی ویژه تازه‌ کارها

 

دیانا یا (مدیتیشن مودرا):

دیانا یا مدیتیشن مودرا معمولاً در سنت بودائی ماهایانا، به‌‌منظور نشان دادن مهربانی برای همه‌‌ی موجودات زنده استفاده می‌شود. با این حرکت دست، دست راست را بالای دست چپ قرار می‌‌دهید، کف دست‌‌ها رو به بالا و شست‌‌ها به‌آرامی لمس می‌‌شوند. انگشت شست لمس می‌‌شود تا نماد اتحاد و روشنگری مردانه و زنانه در ذهن، بدن و روح باشد. به‌طورمعمول، این مودرا با دستان در دامان یا در مرکز قلب به تصویر کشیده می‌‌شود.

بهترین مکان برای نصب: ازآنجایی‌که این مودرا با مدیتیشن و تفکر مرتبط است، برای قسمت مراقبه‌‌ی (مدیتیشن) خانه‌‌ی شما مناسب به نظر می‌‌رسد.

دیانا یا مدیتیشن مودرا 

بومیسپارشا (مودرای لمس کننده‌‌ی زمین):

 بومیسپارشا، مودرایی که زمین را لمس می‌‌کند، یکی از شناخته‌شده‌ترین مودراها است. شما اغلب شاکیامونی، بودای تاریخی در حالت نشسته با‌‌ این مودرا را احتمالاً دیده‌‌اید. دست راست با نوک انگشتان رو به پایین و «زمین را لمس می‌کند» و کف دست روبه‌داخل است. دست چپ در حالت مدیتیشن (دیانا) مودرا است. هنگامی‌‌که ذهن بودا روشن شد و به آگاهی کامل رسید، در حین مراقبه‌‌ی خود با این مودرا زمین را لمس کرد. زمین لمس شد و شاهد بیداری وی بود.

 بهترین مکان برای نصب: ازآنجایی‌که در این مودرا بودا زمین را لمس می‌‌کند، می‌‌تواند در هر اتاقی از خانه‌‌ی شما قرار گیرد. مرکز خانه‌‌ی شما، قسمت توصیه‌شده‌‌ برای قرار دادن این مودرا است، زیرابه عنصر زمین متصل است.

بومیسپارشا یا مودرای لمس کننده‌‌ ی زمین 

ویتارکا (آموزش یا بحث):

مودرای آموزش یا بحث ویتارکا، با شمایل‌‌نگاری بودائی برای نشان دادن نماد دارما یا آموزه‌‌های حقیقی بودا استفاده می‌شود. در این مودرا، انگشتان شست و اشاره همدیگر را لمس کرده و دایره‌ای را ایجاد می‌کنند که نمادی از جریان بی‌وقفه‌‌ی حکمت است. سه انگشت دیگر درحالی‌که کف دست به سمت بیرون است، به سمت بهشت نشانه می‌‌روند و در اطراف سطح سینه نگه‌داشته می‌‌شوند.

بهترین مکان برای نصب: این مودرا می‌‌تواند ادراک و بحث در مورد آموزه‌‌های رشد و بیداری را به زندگی شما فراخواند. بنابراین، اتاق‌‌هایی مانند: کتابخانه، اتاق مطالعه، و یا هر قسمت دیگری که مرتبط با آموزش و یادگیری است، مکان مناسبی برای نصب این مودرا قلمداد می‌‌شوند.

ویتارکا یا آموزش 

ابهایا (مودرای بی‌‌باک):

 مودرا بی‌‌باک ابهایا، نماد بی‌‌باکی و محافظت است. دست چپ در مدیتیشن (دیانا) مودرا است، درحالی‌که دست راست قائم است و کف دست به سمت بیرون است. همه‌‌ی انگشتان به سمت آسمان هستند. به‌طورمعمول، دست راست هم‌‌سطح سینه یا شانه قرار می‌‌گیرد.

بهترین مکان برای نصب: این مودرا به مفهوم مهربانی شدید است. چیزی که می‌‌توانید در صورت لزوم آن را رها کنید. این مودرا می‌‌تواند در خانه برای شما مؤثر باشد مخصوصاً زمانی که نیاز دارید مرزهای حسی خود را تقویت  و درعین‌‌حال درب‌‌های قلب خود را با اعتمادبه‌نفس کامل بازکنید. مرزها به عنصر زمین مربوط می‌شوند، بنابراین، این مودرا می‌‌تواند بی‌‌باکی بیشتری را در نحوه‌‌ی تعامل شما با جهان ایجاد کند.

ابهایا یا مودرای بی‌‌ باک 

دارماچاکرا (چرخ دارما):

 کلمه دارماچاکرا به چرخ دارما اشاره دارد. در این مودرا از هر دودست استفاده‌شده است. انگشت اشاره سمت راست شست راست و انگشت اشاره چپ انگشت شست چپ را لمس می‌‌کنند تا دو دایره (چرخ) را شکل دهند. کف دست چپ روبه‌داخل است و در مقابل کف دست راست رو به بیرون است. این مودرا به‌طورمعمول در جلوی قلب نگه‌داشته می‌‌شود.

 بهترین مکان برای نصب: گفته می‌‌شود که بودا از این مودرا در اولین تدریس پس از روشنگری خود استفاده کرده است. ویژگی یک چرخ، چرخش است و بنابراین حرکت و انتقال را نشان می‌‌دهد. به‌طور مشابه، قرار دادن مودرا چاکرا دارما در خانه‌‌ی شما می‌‌تواند حرکت و جریان را القاء کند.

دارماچاکرا یا چرخ دارما

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است