لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چرا گربه‌ها مکان‌های مرتفع را دوست دارند؟

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/06/28نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 112

اگر تابه‌حال وارد خانه خود شده‌اید و گربه خود را در بالای یخچال، قفسه کتاب یا نقطه مرتفع دیگری در خانه خود می‌بینید و فکر می‌کنید که او دقیقاً چه می‌کند، شما تنها نیستید. همه ما می‌دانیم که بسیاری از رفتارهای گربه‌سانان عجیب‌وغریب وجود دارد که توضیح آن‌ها چندان آسان نیست، اما به نظر می‌رسد، نشستن از نقاط بالا یک رفتار فوق‌العاده رایج و غریزی در میان گربه‌های اهلی است.

بیشتر بخوانید: چرا گربه ها عاشق جعبه هستند؟

بنابراین، چرا گربه‌ها در نقاط مرتفع معاشرت می‌کنند؟

پاسخ بسیار ساده است؛ گربه‌ها نیاز غریزی دارند تا دنیای خود را از نقطه‌ای بلند مشاهده کنند، زیرا هم شکارچی موش‌ها، پرندگان، خرگوش‌ها و سایر حیوانات کوچک هستند و هم طعمه حیوانات بزرگ‌تر مانند کایوت‌ها، جغدها یا عقاب‌ها هستند.. نه تنها یک نقطه دید بالاتر به گربه‌ها دید بهتری از طعمه بالقوه می‌دهد، بلکه از آن‌ها در برابر حیوانات بزرگ‌تر محافظت می‌کند و در تئوری به آن‌ها اجازه می‌دهد تا یک شکارچی را که در حال آمدن است ببینند. علاوه بر این، زمانی که اجداد بچه‌گربه‌های اهلی ما در جنگل‌ها زندگی می‌کردند، برگ‌ها و شاخه‌های درختانی که آن‌ها را خانه می‌دانستند نیز از شکارچیان استتار می‌کردند. به جرات می‌توان گفت که بیشتر گربه‌های اهلی شکارچی مکرر نیستند به‌غیراز موش یا پرنده گاه‌به‌گاه و قطعاً خودشان شکار نمی‌شوند. بااین‌حال، تمایل آن‌ها به نشستن در مکان‌های مرتفع، عمیقاً در ساختار بیولوژیکی و تکاملی آن‌ها ریشه دوانده است. ممکن است متوجه شوید که گربه شما دوست دارد بالای یخچال بنشیند زیرا؛

این کار به او اجازه می‌دهد تا مراقب محیط خود باشد (و گرم است!)

 این کار به او فضایی خصوصی و آرام در یک خانه شلوغ می‌دهد

 از او در برابر سایر گربه‌ها، سایر حیوانات خانگی و کودکان خردسال محافظت می‌کند

 این کار به او کمک می‌کند تا از رویارویی با گربه‌های دیگر در خانه جلوگیری کند

در خانواده‌هایی با چندین گربه بالغ، لم دادن در بالاترین نقطه درواقع می‌تواند تا حدودی یک نماد وضعیت باشد. گربه با "بهترین" نقطه دید معمولاً گربه غالب در نظر گرفته می‌شود. داشتن تعدادی نقاط بالا در خانه می‌تواند به جلوگیری از درگیری کمک کند، زیرا هر گربه نقطه "تعیین‌شده" خود را خواهد داشت.

چرا خانه شما به فضای عمودی برای گربه‌های شما نیاز دارد؟

گربه‌های اهلی علاوه بر میل غریزی خود به بالا رفتن، به‌سادگی از کوهنوردی لذت می‌برند زیرا به آن‌ها تحریک ذهنی و جسمی می‌دهد. اگر صاحب گربه هستید، می‌دانید که یک گربه بی‌حوصله می‌تواند شیطانی و حتی مخرب شود. به همین دلیل است که بسیار مهم است که برای گربه خود فضای عمودی زیادی برای بالا رفتن، پریدن و نشستن در اختیار قرار دهید و اگر شما این کار را انجام دهید بیشتر از این مهم است. چندین گربه بالغ در خانه خود داشته باشید. به یاد داشته باشید: سلسله‌مراتب گربه‌ها با قرارگیری و ارتفاع عمودی تعیین می‌شود. سلسله‌مراتب می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد، اما بخش مهمی از حفظ تعادل در جامعه خانه شما است.

خوشبختانه، راه‌های آسان و مقرون‌به‌صرفه زیادی برای ایجاد فضای عمودی برای گربه شما وجود دارد:

خرید یک درخت گربه یا پست کوهنوردی را در نظر بگیرید. انواع و سبک‌های زیادی در بازار موجود است، شما مطمئناً درخت گربه یا پست کوهنوردی را پیدا می‌کنید که متناسب با نیاز گربه شما و متناسب با اندازه و سبک خانه شما باشد.

قفسه‌ها یا کل سیستم قفسه‌بندی را روی دیوار خود نصب کنید. وقتی قفسه‌های خود را سوار می‌کنید، سعی کنید فاصله بین آن‌ها را تغییر دهید. این کار گربه شما را برای پریدن یا بالا رفتن از قفسه به قفسه به چالش می‌کشد. اگر گربه مسن یا با نیازهای ویژه دارید، قفسه‌ها را نزدیک به هم قرار دهید و تا زمین پایین بیاورید.

یک سوف پنجره را به پنجره موردعلاقه گربه خود اضافه کنید. اگر گربه شما یک پنجره خاص دارد که دوست دارد به بیرون نگاه کند، می‌توانید یک نشیمنگاه ساده برای او بخرید یا بسازید. به یاد داشته باشید که همیشه پنجره‌های خود را بسته و ایمن نگه‌دارید تا گربه شما نتواند فرار کند.

پلان کف خود را به حداکثر برسانید. اگر در فضای کوچک‌تری مانند آپارتمان یا کاندو زندگی می‌کنید، می‌توانید با نصب قفسه‌هایی در اطراف محیط اتاق یا با اجازه دادن به گربه‌تان روی مبلمان، قفسه‌های کتاب یا یخچال، فضای عمودی خود را به حداکثر برسانید.

اگر می‌خواهید قفسه‌بندی یا نشیمن پنجره نصب کنید، مطمئن شوید که آن‌ها به‌طور ایمن با لنگرهای مناسب به دیوار نصب‌شده و با پارچه غیر لغزنده پوشانده شده‌اند. همچنین هر قفسه‌ای باید به‌اندازه کافی پهن باشد تا گربه شما بتواند با خیال راحت در آن چرت بزند. به یاد داشته باشید: هرگز نباید گربه خود را در بیرون از خانه بگذارید تا از سازه‌ها یا درختان در فضای باز بالا برود. اجازه دادن به گربه خانگی در خارج از منزل می‌تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است