لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

هر آنچه که باید درباره این 13 گیاه آپارتمانی برگ پهن بدانید

تاریخ انتشار : 1400/08/15نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 1841

اگر به دنبال تغییری کم هزینه در حال و هوای خانه یا اتاق خود هستید، اضافه کردن یک گیاه آپارتمانی با برگ پهن ایده خوبی برای شروع است. در این مقاله به 13 گیاه آپارتمانی برگ پهن اشاره می‌کنیم که حال و هوای خانه را به کلی تغییر می‌دهند ومنظره‌ای لذت بخش در خانه به وجود می‌آورند.

1. گیاه گوش فیل یا Calocasia

گرچه گیاه گوش فیل اغلب در فضای باز پرورش داده می‌شود اما می‌توانند در خانه و آپارتمان نیز رشد کنند. برگ‌های پهن این گیاه حتی ممکن است تا 3 فوت حدود (91 سانتی‌متر) نیز رشد کنند! نکته قابل توجه در مورد این گیاه این است که بلعیدن برگ‌های آن برای حیوانات خانگی و کودکان، خطرناک و سمی است.

نور: نیاز به نور غیر مستقیم و زیاد

آب: خاک باید مرطوب باشد.

خاک: خاک باید زهکشی داشته باشد و دارای کود زغال سنگ باشد.

گیاه آپارتمانی گوش فیل

2. گل استرلیتزیا یا پرنده بهشت

نوعی گل استوایی است که گلی مشابه پرنده دارد. به همین دلیل نام آن پرنده بهشتی است. این گیاه دارای برگ‌های بزرگی است و شاخ و برگ‌های آن به صورت لایه لایه جوانه می‌زند. این گیاه می‌تواند تا ارتفاع 2.10 متری و عرض 120 سانتی متری رشد کند. البته توجه داشته باشید که این گیاه برای سگ‌ها و گربه‌ها بسیار سمی است.

نور: نور مستقیم یا غیر مستقیم زیاد

آب: پس از خشک شدن خاک، آبیاری شود.

خاک: خاک لومی، غنی و خوب زهکشی شده باشد.

گیاه آپارتمانی استرلیتزیا یا پرنده بهشت

3. فیکوس آفریقایی یا فیکوس لیراتا

این گیاه، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است و در هر اتاقی می‌درخشد. برگ‌های بزرگ، یکی از مشخص‌ترین نشانه‌های آن است و می‌توان آن را به شکل‌های مختلفی هرس کرد. گرچه این گیاه بسیار محبوب است اما بسیاری از افراد سمت آن نمی‌روند، زیرا مراقبت و نگهداری از آن کمی دشوار است. در شرایطی که این گیاهان به درستی مراقبت شوند، می‌توانند به خوبی رشد کنند و به گیاهی بزرگ تبدیل شوند. این گیاهان در خانه و آپارتمان نیاز به هرس دقیق دارند و برگ‌های آن برای بلع توسط انسان، گربه و سگ سمی است.

نور: غیر مستقیم و زیاد

آب: پس از خشک شدن خاک، آبیاری شود.

خاک: خاک غنی و زهکشی شده

گیاه آپارتمانی فیکوس آفریقایی یا فیکوس لیراتا

4. گیاه برگ انجیری مونسترا

گیاه مونسترا را حتماً در اینستاگرام زیاد دیده‌اید. این گیاه یک گیاه آپارتمانی بزرگ با برگ‌های پهن و خیره‌کننده است و احساس گرمسیری بودن به فضای اتاق می‌دهد. این گیاه می‌تواند تا 10 فوت (تقریبا 30 متر) قد بکشد و برگ‌هایش به طول 90 سانتی‌متر برسند! برگ‌های این گیاه نیز مانند گیاهان قبلی که به آنها اشاره کردیم، برای انسان و حیوانات خانگی سمی است و منجر به تحریک پوست اطراف دهان و ناراحتی معده می‌شود.

نور: نور زیاد تا متوسط غیر مستقیم

آب: پس از خشک شدن خاک آبیاری شود.

خاک: خاک غنی و دارای زهکشی

گیاه آپارتمانی برگ انجیری مونسترا

5. فیلودندرون زانادو یا برگ انجیری مینیاتوری

این گیاه با برگ‌های بزرگ و چرمی‌مانند خود، به یک نقطه خیره کننده در اتاق تبدیل می‌شود. با رشد بیشتر و مراقبت صحیح از این گیاه، ممکن است اندازه آن تا 40 سانتی‌متر طول و 30 سانتی‌متر عرض و تعداد برگ‌های آن به 10 الی 15 عدد برسد. این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی است و بهتر است دور از دسترس کودکان، گربه‌ها و سگ‌ها نگهداری شود.

نور: نور غیرمستقیم زیاد تا متوسط

آب: پس از خشک شد خاک آبیاری شود.

خاک: خاک دارای زهکشی باشد.

فیلودندرون زانادو

6. فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا یک گیاه خانگی محبوب است که در رنگ‌ها و اشکال مختلفی در بازار وجود دارد. برگ‌های پهن، بزرگ و مومی شکل آن یکی از قسمت‌های قابل توجه این گیاه آپارتمانی گرمسیری است. فیکوس الاستیکا اگر در زیستگاه طبیعی خود رشد کند، ممکن است تا 50 فوت نیز قد بکشد (هر فوت 30.5 سانتی‌متر است). با این حال اگر در خانه نگهداری شود، می‌توان با هرس کردن اصولی و صحیح، میزان رشد آن را کنترل کرد. برگ‌های این گیاه گرمسیری برای بلع توسط انسان و حیوانات خانگی مانند سگ و گربه سمی است.

نور: نور مستقیم

آب: در فصل رشد، خاک را مرطوب نگه دارید.

خاک: خاک زهکشی شده

گیاه آپارتمانی فیکوس الاستیکا

7. گل بابا آدم خارجی یا آلوکازیا آمازونیکا

این گیاه اغلب به دلیل برگ‌های پهن سبز تیره‌اش که دارای رگه‌های سفید یا سبز روشن است، مورد توجه قرار می‌گیرد. برگ‌های این گیاه اغلب به شکل پیکان یا قلب است و قسمت‌های زیرین آن به رنگ بنفش است. این گیاه اگر در معرض نور خوب و خاک غنی و زهکشی شده قرار بگیرد، رشد بسیار خوبی خواهد داشت و مانند شش گیاه قبلی برای گربه، سگ و انسان سمی است.

نور: نور زیاد و غیر مستقیم

آب: خاک را مرطوب نگه دارید اما از آب دادن بیش از حد و غرقاب کردن خاک پرهیز کنید.

خاک: خاک غنی و زهکشی شده

گل بابا آدم خارجی یا آلوکازیا آمازونیکا

8. فیلودندرون گلوریوسوم

این گیاه یکی از انواع خیره کننده و بزرگ فیلودندرون با برگ‌های سبز تیره و رگ برگ‌های سبز روشن یا سفید است. این نوع گیاه تقریباً نایاب است و نمی‌توانید آن را به راحتی در گلخانه‌های محلی پیدا کنید. ممکن است لازم باشد آن را به صورت آنلاین یا از شهر دیگری سفارش دهید. مانند سایر انواع فیلودندرون، این گیاه نیز برای انسان و حیوانات خانگی سمی است.

نور: نور زیاد و غیر مستقیم

آب: زمانی که دو و نیم الی 5 سانت بالایی خاک خشک است، آبیاری کنید.

خاک: خاک غنی و دارای زهکشی

گل آپارتمانی فیلودندرون گلوریوسوم

9. درخت موزا یا Musa

یک گیاه گرمسیری جذاب و بزرگ برای خانه، درخت موزا است. انواع بالغ این گیاه می‌تواند دارای برگ‌هایی با عرض 2 فوت و طول 9 فوت باشند. در حالی که گیاه موز معمولاً در فضای باز پرورش می‌یابد، اگر در خانه محلی روشن و آفتابی داشته باشید، می‌توانید آن را در خانه هم پرورش دهید. اطمینان حاصل کنید که میزان کم خاک در طول فصل، از رشد آن کم نمی‌کند. همچنین یک امتیاز این گیاه نسبت به سایر گیاهان معرفی شده، سمی نبودن آن برای حیوانات خانگی است.

نور: نور زیاد و مستقیم

آب: خاک مرطوب باشد اما غرقاب نشود.

خاک: غنی و دارای زهکشی

گیاه آپارتمانی درخت موزا یا Musa

10. نخل مجستیک یا راوِنا ریولاریس

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین گیاهان این لیست، نخل ریولاریس است که در شرایط مساعد و طبیعی می‌تواند به ارتفاع 10 فوت (300 متر) برسد! این گیاه دارای برگ‌های سبز است که با چند ساقه مجزا رشد می‌کنند. نگهداری این نوع نخل کمی دشوار است اما ارزش زیبایی و جذابیتی را که به خانه می‌بخشد دارد. تأمین نور مناسب، دما و لقاح صحیح برای سلامت این نخل ضروری است. این نخل نیز مانند درخت موز برای حیوانات خانگی و انسان ضرری ندارد.

نور: زیاد و مستقیم

آب: خاک مرطوب باشد اما غرقاب نشود.

خاک: خاک مخلوط کاکتوس یا ساکولنت

گیاه آپارتمانی نخل مجستیک یا راوِنا ریولاریس

11. کالاتیا اوربیفولیا

برگ‌های خاص این گیاه طرفداران زیادی دارد و نمای خیره کننده‌ای به خانه می‌بخشد. این گیاه برای رشد در محیط خانه به رطوبت زیادی نیاز دارد. اجازه دهید این گیاه در محلی قرار گیرد که نور زیاد و غیر مستقیم دریافت می‌کند و خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید. خوشبختانه این گیاه نیز برای انسان و حیوانات خانگی سمی و خطرناک نیست.

نور: زیاد و غیر مستقیم

آب: خاک همیشه مرطوب باشد.

خاک: غنی و دارای زهکشی

گیاه آپارتمانی کالاتیا اوربیفولیا

12. دیفن باخیا

این گل یکی از زیباترین و سمی‌ترین گل‌های آپارتمانی است که حتی در داخل خانه می‌تواند تا 10 فوت قد بکشد. این گیاه انواع مختلف با برگ‌های متنوعی دارد و مراقبت از آن نسبت به انواع دیگری که معرفی کردیم ساده‌تر است. همین موارد، دیفن باخیا را به یک گیاه محبوب تبدیل کرده است.

دیفن باخیا یک گیاه مقاوم است و در نور کم نیز خوب رشد می‌کند. با این وجود برای گربه، سگ و انسان بسیار سمی است و باعث تحریک پوست، بثورات (خارش) و ناراحتی معده می‌شود.

نور: نور کم تا زیاد

آب: پس از خشک شدن خاک آن را آبیاری کنید.

خاک: دارای زهکشی (اما مورد مهمی نیست).

گیاه آپارتمانی دیفن باخیا

13. نخل بادبزنی یا لیکوالا گراندیس

نخل بادبزنی نوعی نخل غیرمعمول و زیبا با برگ‌های بزرگ و چین‌دار است که شبیه بادبزن دستی است. نگهداری از این گیاه در خانه و آپارتمان کار دشواری نیست و می‌توانید به کمک آن، حال و هوای خانه را تازه کنید. برای این گیاه بهتر است محلی را انتخاب کنید که نور زیاد و غیر مستقیم دریافت کند. همچنین اجازه دهید در فاصله بین دو آبیاری، یک الی دو سانتی‌متر از سطح بالایی خاک خشک شود. این گیاه مانند درخت موز و کالاتیا برای حیوانات خانگی و انسان سمی و خطرناک نیست.

نور: نور غیرمستقیم زیاد تا متوسط

آب: متوسط

خاک: خاک زهکشی شده

گیاه آپارتمانی نخل بادبزنی یا لیکوالا گراندیس

بیشتر بخوانید5 گیاه آپارتمانی خوش‌بو برای خانه + شرایط نگهداری
 


برای پیدا کردن بهترین گلفروشی در نزدیک خودت، به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است