لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دانستنی‌ های جالب درباره رفتارهای عجیب سگ

تاریخ انتشار : 1400/08/15نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 520

همه افراد علاقه‌مند به سگ‌ها با این حرف موافق هستند که هیچ‌چیز مانند اینکه به خانه بروید و ببینید که سگ شما با تمام آن هیجان، لیس زدن‌ها و دُم تکان دادن‌ها به استقبال شما می‌آید، شما را احساساتی نکرده و به هیجان نمی‌آورد. اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کردید که چرا هر بار که قدم به داخل خانه می‌گذارید، آنها دم خود را تکان می‌دهند؟ آیا تا به حال فکر کردید که چرا سگ شما قبل از اینکه روی زمین در حالتی راحت بخوابد، در یک دایره خاص می‌چرخد؟ 

سگ‌ها چندین غریزه و رفتارهای طبیعی دارند و این مسئله برای بیشتر کسانی که در خانه خود سگ دارند، شوکه کننده نیست. با وجود اینکه سگ‌های ما رفتارهای ارثی از اجداد گرگشان را درون خود دارند، هنوز هم بسیاری از رفتارها و غرایزِ آنها را عجیب و گاهی سرگرم کننده می‌دانیم. در این مقاله، ما در مورد برخی از رفتارها و غرایز سگ‌ها صحبت می‌کنیم  و خواهیم گفت که آنها معمولاً نشان دهنده چه چیزی هستند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


رفتارهای غریزی سگ چیست؟


به طور کلی، سگ‌ها در صورت آموزش صحیح، اغلب مهربان هستند و رفتاری بسیار دوستانه دارند. اگر در خانه خود از سگ نگهداری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که پیش از این رفتار خونسرد، آرام و خوددار آنها را مشاهده کرده باشید. با این حال، بیشتر سگ‌ها تمایل دارند بیشتر دم خود را تعقیب کنند و برخی از نژادها حتی تمایل بیش از حد به این کار دارند. به همین دلیل است که برای ما درک کردن و فهمیدن زبان بدن و اشاره‌های آنها جهت برقراری ارتباط اجتماعی سخت است. برخی از این زبان‌ بدن‌ها و اشاره‌ها، اخلاق‌های غریزی نامیده می‌شوند.

غرایز و رفتارهای غریزی ویژگی‌ها و خصوصیاتی هستند که سگ شما با آنها متولد شده است. به سادگی می‌توان گفت این رفتارها در DNA آنهاست! غرایز، نقش‌های متنوعی در زندگی سگ‌ها دارند. برای مثال، چاله کندن را در نظر بگیرید. این رفتاری رایج میان سگ‌هاست که به آنها اجازه می‌دهد تا غذای خود را به مدت طولانی پنهان کرده و سرانجام آنها را در زمانی دیگر بخورند. این غرایز طبیعی همچنین با صدای بلند به شما اعلام می‌کند که سگتان دوست دارد چگونه با او رفتار شود. این رفتارها می‌تواند برای آنها راهی باشد جهت ارتباط برقرار کردن با صاحب خود یا حتی دیگر حیوان‌ها! با تمام این اوصاف، بیایید برخی از غرایز و رفتارهای معمول سگ‌ها را که قبلا  هم دیده‌اید را بررسی کنیم!

بو کردن پشت در سگ‌ها

به همان اندازه‌ای که ممکن است جالب به نظر برسد، می‌تواند یکی از عجیب‌ترین رفتارهای سگ‌ باشد. از آنجایی که انسان‌ها و حیوانات با یکدیگر متفاوت هستند، ما هرگز نمی‌توانیم به طور کامل بفهمیم که چرا سگ‌ها چنین رفتاری از خود نشان می‌دهند. اما از یک چیز مطمئن هستیم: سگ‌ها واقعاً بسیار بیشتر از دیگر موجودات به حس بویایی خود متکی هستند.

به صورت کلی، مردم بو کردن پشت در سگ‌ها را راهی برای سلام و احوال‌پرسی کردن با یکدیگر می‌بیند. اما واقعیت این است، علل پشت این رفتار می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از تنها «سلام و احوالپرسی» باشد.

سگ‌ها غدد مقعدی دارند و این امر به سگ‌های دیگر اجازه می‌دهد که اطلاعاتی مانند جنسیت یا حالت عاطفی را فقط با با بو کردن پشت آنها به دست آورند! تنها این اطلاعات نیست که به دست می‌آید، بلکه سگ‌ها می‌توانند وضعیت تولید مثل سگ دیگر و حتی آنچه برای صبحانه خورده را نیز شناسایی کنند! دلیل این که آنها می‌توانند چنین کاری کنند این است که هر سگی بوی خاص خود را دارد، چیزی شبیه به اثر انگشت انسان.

سگ نشسته روی مبل

چرخیدن سگ در یک دایره قبل از دراز کشیدن روی زمین

تصور کنید که بعد از یک روز خسته کننده می‌خواهید به تخت خود بروید، بی‌اختیار قبل از پناه بردن به تختخوابتان، تنها در یک دایره دور تخت خود می‌چرخید. با این تفاوت که سگ‌ها این کار را همیشه انجام می‌دهند! این رفتار از اجداد گرگ آنها به سگ شما منتقل شده است.  قبل از خواب اطمینان حاصل می‌کنند که مکانی راحت و بدون مزاحم برای خوابیدن دارند.

بیشتر بخوانید:   تکنیک‌های کاربردی نرفتن سگ روی مبل

هامپینگ یا پوزیشن جفت گیری با پای مهمان

آیا تا یه حال این تجربه را داشتید که سگتان، پس از وارد شدن شخصی به خانه شما بلافاصله با پای او پوزیشن جفت‌گیری بگیرد؟ اگر سگ شما قبلاً عقیم شده باشد، ممکن است این رفتار را به دلایل مختلفی از خود نشان دهد. سگ شما ممکن است فقط به دنبال جلب توجه باشد، ممکن است بیش از حد هیجان زده شده باشد، یا حتی ممکن است در تلاش برای یافتن راهی جهت کنار آمدن با اضطراب باشد. هامپینگ همچنین می‌تواند برای سگ وسیله‌ای برای آزاد کردن انرژی ذخیره شده در او باشد. اگر دیدید که سگ شما به آرامی در حال انجام عمل هامپینگ روی پای مهمان شماست، این رفتار ممکن است روش آنها برای خوش آمدگویی باشد. با این وجود، ما هنوز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که سگتان را از انجام این کار منع کنید.

بازی با سگ در خانه

تکان دادن دُم

سگ‌ها به فعالیت دهنی و بدنی زیادی نیاز دارند. اگر نتوانید این نیازهای سگ خود را تامین کنید، خودتان را در حالتی خواهید دید که در حال نگهداری از سگی بی‌حوصله هستید که وسایل خانه و کفش‌های شما را گاز گرفته و خراب می‌کند.

سگ‌ها معمولاً دم خود را به عنوان راهی برای آزاد کردن انرژی اضافی خود دنبال می‌کنند. این کار می‌تواند هنگامی که حوصله آنها سر می‌رود، نوعی تفریح ​​و سرگرمی برایشان باشد. با این حال، مراقب این رفتار سگ خود باشید، زیرا گاهی می‌تواند نشانه‌ای از آسیب دیدگی یا زخمی شدن آنها باشد. با این حال، در موارد شدید، برخی از سگ‌ها دچار وسواس فکری عملی هستند که می‌تواند به صورت تعقیب بیش از حد دُم مشخص شود.

تکان دادن دم نیز یکی از کارهای رایج سگ‌ها برای برقراری ارتباط است. هر زمان که سگ شما دمش را تکان دهد،  می‌تواند نشان دهنده دو چیز باشد: خوشحالی یا ترس. سگ‌ها معمولاً هنگامی که هیجان زده باشند، دم خود را به سمت راست می‌چرخانند، مانند مثالی که قبل‌تر در رابطه با خوش آمدگویی سگ از شما در خانه بعد از یک روز کاری طولانی گفتیم. در طرف مقابل، هر وقت مضطرب یا ترسیده باشند، دم خود را به سمت چپ می‌چرخانند.

جمع بندی

سگ‌ها صدها رفتار و غرایز عجیب دیگری دارند که در ابتدا غیر قابل توضیح به نظر می‌رسند. در صورت مشاهده تغییرِ رفتار نگران کننده از سمت سگ خود، حتماً با یک متخصص آموزش دیده مشورت کنید. در غیر این صورت، این رفتارهای متدوال باید به شما کمک کند که حتی بهتر با سگ خود بهتر ارتباط برقرار کنید تا منجر به پیوندی ناگسستنی میان شما شود.


بهترین و نزدیکترین کلینیک دامپزشکان در تهران  را در بیزاَپ بیابید - قیمت بگیرید و مقایسه کنید


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است