لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

راهی شگفت انگیز برای داشتن زیورآلات استیل تمیز

تاریخ انتشار : 1401/03/07نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 831

زیورآلات استیل امروزه بیش از آن‌چه که در گذشته مورد علاقه مردم بوده است طرفدار پیدا کرده است.

اما نگهداری از آنها به علت اینکه بیشتر آن‌ها ممکن است رنگشان ثابت نباشد کمی دشوار به نظر می‌رسد باید بدانید که استفاده از این زیورآلات اگر به صورت روزانه انجام می‌گیرد حتماً باید با رعایت بهداشت همراه باشد. هر چند وقت یکبار نیاز است که زیورآلات استیل را تمیز کنیم؟

تمیز کردن زیورالات تا حد زیادی بستگی به این دارد چه قدر طول روز از آنها استفاده می‌کنید تیره شدن رنگ آنها ممکن است در اثر آلودگی های هوا یا خراش‌های کوچکی باشد که بر روی آنها ایجاد می‌شود اگر زیورآلات شما رنگ و جلای خود را از دست داده است ضروری است که سریع‌تر آن‌ها را از هر نوع آلودگی چربی و کثیفی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:  موثرترین روش تمیز کردن وسایل استیل

چیزهایی که نیاز دارید:

دو عدد کاسه کوچک

 یک مسواک نرم

حوله میکروفایبر

 دستمال مخصوص پولیش کردن جواهرات

 یک مایع شوینده ملایم

جوش شیرین و خمیر دندانی که حاوی مواد سفید کننده نباشد

تمیز کردن زیورالات همراه با آب و صابون این روشی است که از پیش برای تمیز کردن زیورآلات استفاده می شده است اما باید بدانید که این روش برای زیورآلاتی که دارای مروارید یا سنگ های کوچکی هستند به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود بنابراین بهتر است از راهکار زیر استفاده کنید

 ابتدا کاسه کوچکی را از آب گرم پر کنید سپس ۲ تا ۳ قطره از مایع تمیز کننده ملایم تان را درون آن بریزید کاسه دوم را فقط از آب ساده پر کنید

بعد از آن زیورآلاتتان را درون محلول آب و مایع قرار داده و ۵ دقیقه صبر کنید این زمان باعث می‌شود که جرم‌های روی زیورآلات کم کم شکسته شده و شما بتوانید با یک مسواک نرم به آسانی آن‌ها را از روی سطح زیورآلات تمیز کنید این کار باید با دقت و آرامش انجام شود.

 بعد از اینکه زیورآلات را تمیز کردید آنها را با آب گرم بشویید و بعد بر روی یک حوله میکروفایبر قرار داده تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

 تمیز کردن زیورآلات با جوش شیرین

 برای تمیز کردن زیورآلات با جوش شیرین توصیه می‌کنیم که حتماً مقاومت آن‌ها را در نظر بگیرید اما برای این کار شما می توانید درون ظرف کوچکی ۲ قاشق غذاخوری آب را به همراه دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با یکدیگر مخلوط کنید خمیری که به دست می‌آید نباید شل باشد

 سپس با یک مسواک به آرامی سطح زیورآلات را با این خمیر بسابید بعد از اینکه زیورآلات را تمیز کردید آن‌ها را با آب ولرم شسته و بر روی یک حوله تمیز قرار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

تمیز کردن زیورالات با خمیر دندان

 مقداری خمیر دندان را همراه با آب سرد مخلوط کرده و به آرامی سطح زیورآلات را تمیز کنید و آن را آبکشی کرده و با یک دستمال میکروفایبر آن را تمیز کنید.

 راهکارهایی برای تمیز تر ماندن زیورآلات

به محض اینکه کار شما با زیورآلات تمام شد آنها را درون ظرف مخصوص خود قرار دهید

از تماس مستقیم زیورآلات با اسپری مو عرق و الکل به شدت بپرهیزید

زیورآلات را پس از استفاده با یک دستمال مرطوب تمیز کنید

هرگز از تمیز کننده‌های قوی برای زیورآلاتی که رنگ ثابت ندارند استفاده نشود

 


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است