لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 اشتباه آزاردهنده در اتاق خواب

تاریخ انتشار : 1401/06/05نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 176

اتاق خواب فضای شخصی است که هر یک از اعضای خانواده در خانه دارد. هر کسی آزاد است هر طور دلش می‌خواهد آن را بچیند و تزئین کند. لکن، ممکن است دچار اشتباه در طراحی شویم که می‌تواند ما را از استفاده حداکثری از این مکان باز دارد. به همین خاطر است که چند قاعده طلایی یا مجموعه توصیه‌ها وجود دارد که می‌توانید برای طراحی اتاق خواب دنج استفاده کنید. به این ترتیب ممکن است طراحی اتاق خوابی که به همان اندازه دنج و کاربردی باشد، آسان تر باشد.

بیزاپ فهرستی از 10 اشتباه رایج را آماده کرده است که افراد هنگام طراحی اتاق خوابشان دچار آن می‌شوند و در عوض ضمن بیان درست شما برای ایجاد فضای آرامبخش چه کار باید بکنید.

بیشتر بخوانید: 4 دلیل برای گذاشتن بالش بین پا هنگام خواب

1. داشتن پاتختی‌هایی که یا خیلی بلند هستند یا خیلی پایین

1. داشتن پاتختی‌هایی که یا خیلی بلند هستند یا خیلی پایین 

زمان انتخاب تختخواب برای اتاق خود، از اندازه و ارتفاع درست مطمئن شوید. قصد شما این است که وسیله نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوتاه باشد. اینجا یک هک سریع وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید: تنها چیزی که نیاز دارید لامپ است. تختخواب ایده‌آل باید تختخوابی باشد که آنقدر برای شما بزرگ باشد که بدون گرفتن جای اضافی بتوانید لامپ را روی آن قرار دهید. ایده خوبی است که لامپ را در ارتفاع تخت داشته باشدی تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

2. داشتن تختی که نسبت به اندازه اتاق شما بسیار بزرگ است

2. داشتن تختی که نسبت به اندازه اتاق شما بسیار بزرگ است 

هنگام خرید تخت جدید، مهم است که اندازه اتاق خود را در نظر بگیرید و تختی را انتخاب کنید که بیش از حد بزرگ نباشد. به عنوان یک قاعده کلی، باید 30 اینچ (76 سانتی متر) هر طرف تخت و در انتهای تخت جا داشته باشید. اما، اندازه‌ها می‌تواند بسته به اندازه واقعی تخت متغیر باشد.

3. داشتن بالش‌های مختلف

3. داشتن بالش‌های مختلف 

این یک اشتباه قدیمی است که بسیاری از افراد دچارش می‌شوند. درحالیکه برخی از ما دوست داریم بالش‌های دکوری زیادی روی تخت داشته باشیم، برخی دوست ندارند. اما حقیقت این است که هر چه بیشتر روی تخت‌تان چیزی داشته باشید، کل اتاق خوابتان شلوغ‌تر به نظر می‌رسد. حتی مرتب کردن اتاق در صبح نیز سخت‌تر می‌شود. با این حال، نداشتن بالش کافی هم می‌تواند ظاهر اتاق را ناقص کند. شما باید تعادل درستی بین آنچه دوست دارید و اینکه چطور تخت‌تان را مدیریت کنید برقرار کنید. 

پاتختی تختخواب باید با سبک و دکور اتاق جوری همخوانی داشته باشد که بتوانید محیط درستی را ایجاد کنید. اندازه تخت و دیواری که روی آن قرار خواهد گرفت عوامل دیگری است که باید در نظرگرفت. بعلاوه، زمان انتخاب پاتختی جدید، فکر کنید ببینید کارایی آن چیست. شما ممکن است آن را فقط به خاطر ظاهرش، برای پشتیبانی، برای محافظت از دیوار و تمام این دلایل همزمان بخرید.

5. آوردن کار به اتاق خواب

5. آوردن کار به اتاق خواب 

اتاق خواب شما باید فضایی برای ریلکس کردن و راحتی باشد. توصیه نمی‌شود چیزی را به آنجا بیاورید که تبدیل به اتاق کار شود. به همین دلیل است که آوردن میز یا کامپیوتر در اتاق خواب ممکن است بهترین ایده نباشد. این حتی می‌تواند روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد. اگر درخانه اتاق کار ندارید، می‌توانید صندلی و/یا کامپیوتر خود را تا جای ممکن دور از تختخواب بگذارید، در صورت امکان، جایی در اتاق بگذارید که حداقل هنگام خواب آنها را از قسمت تختخواب نبینید. در این مورد، مهم نیست صندلی تمیز بماند.

6. استفاده از فرش که برای اتاق شما بسیار کوچک است

6. استفاده از فرش که برای اتاق شما بسیار کوچک است 

اگر قصد دارید از فرش به عنوان دکور دراتاق خواب خوداستفاده کنید، مطمئن شوید که قسمت زیادی از فضای خواب را اشغال می‌کند، در غیراینصورت، باعث می‌شود ظاهر اتاق خیلی دنج به نظر نرسد. به طور ایده‌آل، باید قسمت زیادی از اتاق را پوشش دهد.

7. داشتن نوری که فقط از یک منبع روشنایی می‌آید

7. داشتن نوری که فقط از یک منبع روشنایی می‌آید 

با دقت برنامه‌ریزی کنید که منبع نور در کجای اتاق باشد و چه نوع نوری را می‌خواهید داشته باشید. شما می‌توانید انواع مختلفی از چراغ را در اتاق داشته باشید. انتخاب/ترکیب شما به این بستگی دارد که برای هر فضا چه استفاده‌ی دارید.

در صورت نیاز، چراغ‌های اضافی را در مکان‌های مشخص مثل روتختی بگذارید برای زمانیکه می‌خواهید در تختخواب بخوانید. اما همیشه در ذهن داشته باشید که نور زیاد در اتاق هم خیلی باعث دنجی نمی‌شود. بهتر است تمرکز روی کیفیت باشد تا کمیت.

8. داشتن پرده‌ای که بیش از حد ضخیم یا بیش از حد نازک است

8. داشتن پرده‌ای که بیش از حد ضخیم یا بیش از حد نازک است 

پرده عنصر ابتدایی در اتاق خواب است به خاطر اینکه نه تنها از اتاق شما در برابر سرما محافظت می‌کند، بلکه حریم خصوصی را برای کل اتاق فراهم می‌کند. درعین‌حال، به خاطر داشته باشید که هر چه ضخیم‌تر باشد، نور کمتری وارد اتاق می‌شود. این نوع پرده حتی در صبح باعث می‌شود اتاق شما تیره و تاریک به نظر برسد زمانیکه فکر می‌کنید روشن است. شما باید تعادل مناسبی بین حریم خصوصی و نور پیدا کنید. امروزه، می‌توانید از پرده‌ها برای کنترل میزان نور وارد شده به اتاق خواب خود نیز استفاده کنید.

9. داشتن مبلمان بیش از حد زیاد در اتاق خواب

9. داشتن مبلمان بیش از حد زیاد در اتاق خواب 

به خاطر داشته باشید قاعده طلایی طراحی چیست؛ هر چه کمتر بچینید بیشتر جلوه دارد. اتاق خوابی با مبل‌ها متنوع ظاهر اتاق را شلخته‌تر و شلوغ‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد، اما این احساس را هم می‌دهد که اتاق کوچکتر است. مبل استفاده شده در اتاق خواب معمولاً وسیله نسبتاً بزرگی است ( تخت، پاتختی، میزخواب، کمد و غیره)، بنابراین شاید بهتر باشد که قبل از اضافه کردن اشیای حجیم برای این فضا در خانه با دقت فکر کرد.

10. نقاشی دیوار با استفاده از رنگ‌های روشن

10. نقاشی دیوار با استفاده از رنگ‌های روشن 

بهتراست از نقاشی دیوار اتاق خواب خود با رنگ‌های روشن مثل قرمز، نارنجی یا زرد روشن خودداری کنید. همین امر در مورد تمام اتاق‌هایی که برای استراحت از آنها استفاده می‌کنید، چه اتاق خواب شما یا هر اتاق دیگری صدق می‌کند. به خاطر این است که این سایه‌های رنگ مانع ریلکس کردن در انسان می‌شود. برای مثال، سفید انتخاب خوبی است چراکه اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد. البته، فراموش نکنید وسایل شما ( داریم درباره ملحفه، مبلمان، فرش صحبت می‌کنیم) با دیوار همخوانی داشته باشد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است