لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

با 5 مرحله شگفت انگیز هر چیزی را مرتب کن!

تاریخ انتشار : 1401/03/20نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 630

آیا تا به حال شده به خانه‌های فوق‌العاده مرتب نگاه کرده‌ و فکر کنید که چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ حقیقت این است که هیچ دکمه یا میانبری جادویی برای مرتب کردن خانه شما وجود ندارد. فقط کمی برنامه‌ریزی، فداکاری و سیستمی درست نیاز است. و در حالی که یاد می‌گیرید نحوه مرتب کردن کمد ممکن است با مرتب کردن انباری متفاوت باشد، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید بدون توجه به آن چه مرتب می‌کنید، از آن‌ها پیروی کنید.

برای کمک به شما در انجام هر پروژه مرتب کردن خانه، ما از Rachel Rosenthal، متخصص حرفه‌ای در سازماندهی، کمک گرفتیم. چه در نهایت امیدوار باشید که کمد خود را مرتب کنید یا واقعاً نیاز به تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه داشته باشید، این نکات می‌تواند به شما در رسیدن به آن‌ها کمک کند.

در این جا نحوه سازماندهی تقریباً هر چیزی در خانه آورده شده است.

بیشتر بخوانید:   28 روش آسان مرتب کردن کابینت های آشپزخانه

01 در مورد سیستم مرتب کردن واقع بین باشید

کلید یک خانه به خوبی مرتب شده یک برنامه واقع بینانه و تعهدی به پایبندی به آن است. هرکسی می‌تواند یک سیستم نظافت پیچیده را برنامه‌ریزی کند، اما اگر برای خانواده شما مفید نباشد، نگه داشتن آن آسان نخواهد. به گفته Rosenthal،

"مهم است که در مورد نحوه عملکرد خود و خانواده‌تان واقع بین باشید و بر اساس شیوه زندگی خود برنامه‌ای برای نظافت طرح کنید."

مطمئناً، یک سیستم پیچیده برای کمد یا برنامه‌ای برای نگهداری کفش از نظر تئوری خوب به نظر می‌رسد، اما اگر خانواده شما واقعاً فقط به یک سبد کنار درب ورودی برای کفش‌هایشان نیاز دارند، بهتر است همان کار را انجام دهید.

02 فضا را خلوت کنید

            قبل از این که بتوانید هر فضایی را مرتب کنید، باید مطمئن شوید که فقط وسایل ضروری را نگه داشته‌اید. مرتب کردن یک خانه بسیار شلوغ دشوارتر خواهد بود، پس روی نگه داشتن چیزهایی که واقعاً نیاز دارید و اهدای وسایلی که نیاز ندارید تمرکز کنید. یک روز (یا احتمالاً چند روز) را به مرتب کردن ابزار، کشوهای وسایل بیهوده، کمد، زیرزمین و انباری آشپزخانه خود اختصاص دهید، سپس شروع کنید به بررسی مواردی که اخیراً پوشیده‌اید، استفاده کرده‌اید یا خورده‌اید.

            به راحتی می‌توانید از خود بپرسید که آیا ممکن است روزی دوباره آن لباس مجلسی را بپوشید (قطعاً شما آن را نخواهید پوشید)، اما یک خانه به خوبی مرتب شده نیاز به بررسی واقعی در مورد هر چیزی دارد که در خانه است.

03 با استفاده از تقویم به مسیر خود ادامه دهید

03 با استفاده از تقویم به مسیر خود ادامه دهید

یکی از بزرگترین دلایل شکست یک سیستم نظافتی این است که زندگی در مسیرش قرار می‌گیرد. وسط کار و رویدادهای اجتماعی، اغلب ما یادمان می‌رود که کمدهایمان را بر اساس رنگ مرتب کنیم یا هر ماه انبار را تمیز کنیم. به عنوان مثال، وقتی برای اولین بار یاد می‌گیرید که چگونه لباس‌ها را مرتب کنید، مرتب نگه داشتن آن‌ها ممکن است زمان ببرد. Rosenthal  پیشنهاد می‌کند روزهای خود را حتی برای آن کارهای روزمره، به صورت روزانه برنامه ریزی کنید.

او می‌گوید: "در برنامه خود همه چیز از ورزش کردن تا خرید خواربار و حتی خشک‌شویی را مدیریت زمانی کنید. سعی کنید در اجرای برنامه خود محکم باشید و کارها را انجام دهید تا از احساس گیجی و ناامیدی در خود جلوگیری کنید."

04 یک فضا برای انبار کردن موقت اضافه کنید

در حالی که هدف نهایی شما همیشه باید این باشد که همه چیز را مرتب نگه دارید، اما زمان‌هایی نیز وجود دارد که می‌خواهید چیزی را به کناری پرتاب کرده و بعداً آن را مرتب کنید. و این اشکالی ندارد! یک فضایی مخصوص این کار در ورودی خانه در نظر بگیرید برای همه مواردی که باید مرتب کنید، ولی در حال حاضر وقتی برای آن ندارید.

Rosenthal  پیشنهاد می‌کند برای مواردی مانند صورت‌حساب‌ها، مجلات و موارد دیگر، یک فضایی مخصوص کاغذ در نزدیکی درب ورودی خود در نظر بگیرید. چند قفسه پوشه‌ی عمودی را برداشته و بر اساس اهمیت آن‌ها را دسته بندی بکنید:

یکی برای مطالبی که باید بخوانید، یکی برای مجلات و کارت‌ها، و دیگری برای خرد کردن یا مرتب کردن در دفتر کار. به این ترتیب، یک قدم به مرتب کردن آن کاغذها نزدیک‌تر شده‌اید، اما این کار به اندازه کافی ساده است که می‌توانید وقتی وارد خانه می‌شوید آن را انجام دهید.

            در هر جایی که سیستم مرتب کردن پیچیده‌ای وجود دارد که کمی زمان می‌برد تا با آن هماهنگ شوید، یک فضا برای انبار کردن موقت وسایل در نظر بگیرید. یک سبد برای لباس‌های دسته‌بندی شده یا یک سبد دیگر برای کتاب‌هایی که نیاز به مرتب کردن مجدد دارند، می‌تواند به شما کمک کند از داشتن فضایی آشفته و شلوغ جلوگیری کنید.

05 از فضای نگهداری وسایل به صورت عمودی استفاده کنید

            گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر کمد و پنتری داشته باشید، باز هم احساس می‌کنید فضا کم دارید. و اگر گزینه‌هایی برای ذخیره سازی ندارید، مرتب ماندن می‌تواند دشوار باشد. یکی از راه‌های به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی موجود، استفاده از فضای عمودی است. Rosenthal پیشنهاد می‌کند در فضاهایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید خلاق باشید. خواه زیر تخت شما باشد یا بالای کابینت، احتمالاً فضایی وجود دارد که استفاده کمی از آن می‌کنید.‌

او می‌گوید: "اگر فضای اضافه بر روی زمین دارید، به فکر اضافه کردن پاف‌هایی باشید که می‌توانید درون آن‌ها وسایل بگذارید. قفسه‌های عمودی یا کشوهای پلاستیکی هر چیزی از لباس‌های اضافی گرفته تا خوراکی‌ها را می‌توانند نگه دارند."

مرتب کردن خانه شما نباید یک کار دلهره‌آور باشد. با انجام دادن یک مرحله در هر زمان، می‌توانید سیستمی درست کنید که برای شما و خانواده شما جواب داده و نظم را در هر اتاق خانه نگه دارید.

سوال‌های متداول

از کجا برای مرتب کردن خانه‌ام شروع کنم؟

وقتی شروع به مرتب کردن خانه خود می‌کنید، خوب است که با حذف وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کنید شروع کنید. هنگامی که وسایل مفید را جمع آوری کردید، شروع به برنامه ریزی برای فضاهای کاربردی جهت نگهداری آن‌ها کنید که به راحتی بتوانید به صورت روزانه به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سریع‌ترین راه برای جمع کردن بهم ریختگی چیست؟

            آشفتگی اغلب شامل ترکیبی از وسایل مهم و وسایل به درد نخور است، که باعث می‌شود مرتب کردن یکباره آن قسمت را دشوار کند. برای جمع کردن سریع بهم ریختگی‌ها، با دور انداختن زباله‌ها شروع کنید، سپس سایر وسایل را دسته‌بندی کنید. هر چیزی را که قصد نگهداری آن را دارید، می‌تواند بر اساس کاربرد آن در یک فضای مشخص قرار گیرد.

در هنگام مرتب کردن چه کارهایی نباید بکنید؟

زمانی که این فرآیند مرتب کردن کاربردی نباشد، سازماندهی خانه ممکن است به یک پروژه بزرگ تبدیل شود. وسایل را مرتب کرده و یک اتاق را هربار مرتب کنید. در بیشتر موارد، کل خانه شما نمی‌تواند در یک روز مرتب شود.

 


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است