لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

با این 5 راه حل از شر بوی بد فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید!

تاریخ انتشار : 1401/04/18نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 665

وقتی زمان غذاخوردن فرامی‌رسد و وارد آشپزخانه می‌شوید، بوی بدی که از سینک ظرف‌شویی به مشام شما می‌رسد به‌شدت ناخوشایند است. چگونه می‌توانید این بو را برای راحتی خود یا قبل از آمدن مهمان سریعاً حذف کنید؟ در این راهنمای گام‌به‌گام، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از شر بوی بد سینک خود خلاص شوید. به‌علاوه، ما به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید از ایجاد این بوی نامطبوع در آینده جلوگیری کنید.

ابزار و مواد

در اینجا ابزار و موادی که می‌توانید برای تمیزکردن زباله‌خوردکن خود استفاده کنید ذکرشده‌اند. ممکن است همه آن‌ها ضروری نباشند، بسته به نوع و سطح تمیزی بویی که می‌خواهید از بین ببرید، متفاوت هستند. بنابراین، قبل از اینکه همه این‌ها را جمع‌آوری کنید، دستورالعمل‌ها را بخوانید:

اسفنج

برس مویی سفت

مایع ظرف‌شویی

سرکه

نمک

یخ

لیمو

شمع‌ها

جوش‌شیرین

اسپری خوشبوکننده

بیشتر بخوانید:  آموزش تمیز کردن سینک استیل به یک روش استثنایی!

مرحله اول: ایمنی

هنگام تمیزکردن زباله‌خوردکن، بهتر است که  آن را خاموش کرده و از برق بکشید. شاید شما نخواهید آن را حین تمیزکاری روشن کنید، اما شاید کودک و یا حیوان خانگی شما این کار را انجام دهند. وقتی دستگاه زباله‌خوردکن روشن باشد، احتمالاً نمی‌خواهید انگشتانتان را نزدیک تیغه‌های آن قرار دهید، درست است؟

مرحله دوم: شستشو

با استفاده از اسفنج و کف شروع به تمیزکردن زباله‌خوردکن کنید. در این مرحله، تمامی قسمت‌هایی از زباله‌خوردکن را تا آنجایی که قابل‌دسترسی و مشاهده هستند، به‌خصوص محل اتصال آن با سینک ظرف‌شویی را بایستی تمیز کنید. همه مواد غذایی که در اینجا گیرکرده‌اند، حتی مواد میکروسکوپی، همیشه در معرض آب هستند و احتمال پوسیدگی و رشد کپک در آن قسمت وجود داشته که این خود یکی از دلایل اصلی بوی بد می‌تواند باشد.

مرحله سوم: خیس کردن و چرخاندن

هنگامی‌که زباله‌خوردکن را روشن کنید، آب از آن عبور کرده و ممکن است تکه‌های غذا در قسمت‌های مختلف آن باقی بمانند که می‌تواند یکی از دلایل بوی بد آن باشد. یک راه سریع برای شستشوی آن استفاده از خاصیت پاک‌کنندگی سرکه است که باقدرت تمام تکه‌های غذای باقی‌مانده را از بین می‌برد.

زباله‌خوردکن را از برق کشیده و حدود سه‌چهارم آن را با آب گرم پر کنید. سپس، صابون ظرف‌شویی را اضافه کنید تا مقداری حباب کفی ایجاد شود. همچنین می‌توانید تا نصف پیمانه سرکه را اضافه کرده تا به تمیزکردن بهتر کمک کند.

زباله‌خوردکن را دوباره به برق وصل کرده و آن را روشن کنید. آب به داخل آن وارد شده و توسط تیغه‌های متحرک از داخل محفظه عبور می‌کند. حواستان باشد که قسمت‌های کناری آن را به‌خوبی تمیز کنید چون ممکن است آب عبوری از زباله‌خوردکن به آن قسمت‌ها نرسد.

مرحله چهارم: یخ و نمک

آیا هنوز کارتان به‌خوبی انجام‌نشده؟ می‌توانید شستشوی آب را با یک ماده دیگر دنبال کنید. ابتدا یخ را در زباله‌خوردکن قرار دهید، سپس حدود نصف فنجان نمک به آن اضافه کنید. خاصیت سایندگی نمک و یخ کمک می‌کند تا بدون خطر ایجاد انسداد در داخل زباله‌خوردکن، آن را تمیز کند.

مرحله پنجم: بوهای جدید

شما تا اینجا تقریباً تمام عوامل ایجاد بوی را از بین برده‌اید. اما، مولکول‌ها هنوز برای مدتی در هوا باقی خواهند ماند. برای خلاص‌شدن از شر بوی در کوتاه‌مدت چه باید کرد؟ می‌توانید لیمو یا مرکبات دیگری را در زباله‌خوردکن بریزید تا بوی مطبوع‌تری داشته باشید. یا سعی کنید بو را با جوش‌شیرین یا یک اسپری خوشبوکننده از بین ببرید.  اگر هیچ‌یک از آن‌ها را ندارید، می‌توانید یک شمع در آشپزخانه روشن کرده و از آن رایحه برای از بین بردن بوی باقی‌مانده استفاده کنید.

چگونه از ایجاد بوی بد در زباله‌خوردکن جلوگیری کنیم؟

باوجوداینکه می‌توانید اقدامات عمده‌ای مانند آنچه در بالا اشاره شد را برای کنترل بوهای بد انجام دهید، احتمالاً راحت‌تر آن باشد که فقط از چند نکته ساده برای ایجاد بوی خوب در سینک ظرف‌شویی‌تان غافل نشوید. کارهایی که می‌توانید انجام دهید:

دستگاه زباله‌خوردکن را برای مدت طولانی‌تر از حد معمول روشن نگه دارید. روشن‌بودن آن برای حدود پنج ثانیه بیشتر از حد لازم، به پاک‌کردن مواد زائد و جلوگیری از بوها کمک می‌کند.

از دستگاه زباله‌خوردکن فقط برای چیزی که برای آن طراحی‌شده است استفاده کنید. غذاهای نرم غذاهای نشاسته‌ای، پوست و سایر اشیاء سخت به‌راحتی از بین نمی‌روند. آن‌ها ممکن است باعث ایجاد بو یا حتی گرفتگی در لوله‌ها شوند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است