لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

11 خاصیت شگفت انگیز شیر موز برای کاهش وزن

تاریخ انتشار : 1401/04/29نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 240

چه بخواهید چربی کم کنید یا عضله بدون چربی به دست آورید، اضافه کردن موز و شیر به رژیم غذایی می‌تواند کمک کننده باشد. مصرف موز با شیر فواید زیادی دارد. این مخلوط سرشار از پتاسیم، فیبر خوارکی، کلسیم و پروتئین است. مصرف میلک شیک موز یک راه عالی برای سیر نگه داشتن خود است. پروتئین شیر غنی همچنین استخوان‌های شما را تقویت می‌کند. برای دانستن همه چیز در مورد رژیم غذایی موز و شیر به خواندن ادامه دهید.

فواید موز

موز سرشار از ویتامین‌ها، فیبر خوراکی و مواد معدنی است. به خصوص سرشار از پتاسیم است (حدود 358 میلی‌گرم در یک موز)، که برای عملکرد طبیعی بدن حیاتی است.

آن‌ها همچنین حاوی فیبر (2.6 گرم در یک موز) هستند که به بدن کمک می‌کند تا از شر سموم انباشته شده خلاص شود.

نشاسته موجود در موز به کاهش حجم وعده غذایی، بهبود متابولیسم گلوکز و کاهش وزن کمک می‌کند.

مهم‌تر از همه، موز خوشمزه است و مصرف آن آسان است.

بیشتر بخوانید:  آیا مصرف تخم مرغ؛ مفید است یا مضر؟

فواید شیر

شیر یک عنصر اساسی در رژیم غذایی روزانه ما است. سرشار از کلسیم و پروتئین است که به تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر حفظ استحکام استخوان، کلسیم به سیگنالینگ سلولی، تعادل هورمون پاراتیروئید و تنظیم عملکرد پروتئین نیز کمک می‌کند.

شیر پرچرب به کاهش چاقی مرکزی کمک می‌کند.

شیر همچنین به کاهش فشار خون، تنظیم تولید انسولین و حذف گونه‌های فعال اکسیژن (ROS) کمک می‌کند.

شیر به بهبود سرعت متابولیسم کمک می‌کند.

فواید ترکیبی موز و شیر

موز و شیر با هم دوزهای کافی پروتئین، ویتامین، فیبر خوراکی و مواد معدنی را به بدن می‌رسانند.

شما می‌توانید میلک شیک موز را به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین بنوشید. بادام خرد شده و پودر کاکائو را به میلک شیک موز خود اضافه کنید تا یک نوشیدنی پر فیبر و پروتئین داشته باشید.

می‌توانید از رژیم موز و شیر برای افزایش وزن یا کاهش وزن استفاده کنید. در زیر استفاده از رژیم غذایی موز و شیر برای هر دو مورد بحث قرار گرفته است.

چگونه رژیم موز و شیر به افزایش وزن کمک می‌کند؟

برای افزایش وزن، باید کالری دریافتی خود را افزایش دهید. موز و شیر تمام مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش وزن را فراهم می‌کنند؛ پروتئین برای ساخت عضلات بدون چربی، کربوهیدرات برای انرژی و کلسیم و فسفر برای استخوان‌های قوی‌تر.

شما همچنین برای تولید ویتامین D به نور خورشید نیاز دارید که به جذب کلسیم و فسفر کمک می‌کند. نمودار تغذیه زیر نشان می‌دهد که چرا موز و شیر ترکیب خوبی برای افزایش وزن هستند.

مواد مغذی

1 موز رسیده

1 فنجان شیر با چربی

ترکیب هر دو

کالری

108 کالری

149 کالری

257 کالری

پروتئین

1.3 گرم

7.69 گرم

8.99 گرم

کربوهیدرات‌ها

27 گرم

11 گرم

36 گرم

فیبر

3 گرم

0

3 گرم

چربی

0.33 گرم

7.93 گرم

8.26 گرم

کلسیوم

5 میلی‌گرم

276 میلی‌گرم

281 میلی‌گرم

فسفر

22 میلی‌گرم

84 میلی‌گرم

106 میلی‌گرم

 

دو بار در روز دو لیوان میلک شیک موز مصرف کنید (برای تهیه آن از یک موز بزرگ و یک فنجان شیر با چربی استفاده کنید). در کنار میلک شیک موز، این غذاهای پرکالری را برای افزایش وزن مصرف کنید. برای ساخت ماهیچه‌های بدون چربی و تقویت استخوان های خود یک جدول رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید و مکمل‌های افزایش وزن را مصرف کنید.

اگر رژیم موز و شیر برای افزایش وزن مفید است، چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

رژیم غذایی موز و شیر برای کاهش وزن توسط دکتر جورج هاروپ در سال 1934 برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد شد. شما باید این رژیم را به مدت 3 روز انجام دهید. زمانی که از این رژیم استفاده می‌کنید، فقط می‌توانید 2 تا 3 موز و 2 تا 3 فنجان شیر پرچرب را 3 بار در روز مصرف کنید. شما باید کل کالری دریافتی خود را به 1000 کالری در روز محدود کنید. به یاد داشته باشید، این یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و برای کاهش وزن طولانی مدت نیست.

برای کاهش وزن، ما مصرف شیر پرچرب را توصیه می‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که شیر پرچرب بهتر از شیر کم چرب به کاهش وزن کمک می‌کند. ممکن است قبل یا بعد از مصرف شیر موز بخورید یا میلک شیک موز مصرف کنید.

در کنار موز و شیر، سایر غذاهای غنی از پروتئین و فیبر را مصرف کنید که به شما کمک می‌کند بدون ایجاد احساس گرسنگی، چربی را به سرعت از بین ببرید. آب کافی بنوشید تا بدنتان آب مورد نیازش را داشته باشد و سموم را دفع کنید.

در اینجا یک نمونه از رژیم غذایی موز و شیر آمده است؛

صبح زود (6:00 الی 7:30 صبح): 1 فنجان آب با 2 قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله که یک شب خیس خورده است

صبحانه (7:00 الی 8:30 صبح): 1 فنجان شیر پرچرب + 1 موز

میان وعده صبح (10:00 الی 11:00 صبح): 1 فنجان چای سبز + 2 عدد بادام

ناهار (12:30 الی 1:30 ظهر): 1 فنجان شیر پرچرب + 1 موز

میان وعده عصر (4:00 الی 4:30 بعد از ظهر): 1 فنجان آب میوه تازه گرفته شده + 1 موز

شام (7:00 الی 7:30): یک فنجان کوچک سبزیجات سرخ شده یا کبابی + 28 گرم ماهی کبابی یا  ½ فنجان قارچ سرخ شده + 1 فنجان شیر گرم قبل از خواب

این نمودار رژیم غذایی چگونه کار می‌کند

دانه‌های شنبلیله به بهبود متابولیسم گلوکز کمک می‌کنند. آب بدن شما را تامین می‌کند و تجمع سموم را کاهش می‌دهد. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسیژن و افزایش ترموژنیک کمک می‌کند. بادام سرشار از چربی‌های سالمی است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

برای ناهار، یک موز و یک فنجان شیر بخورید تا میزان کالری مصرفی‌ را کم نگه دارید. آب میوه تازه گرفته شده ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر خوراکی را برای بدن شما فراهم می‌کند.

اگر آب نارگیل بنوشید، الکترولیت‌های طبیعی و آب مورد نیاز بدن شما تامین می‌شود.

برای شام یک فنجان کوچک سبزیجات تفت داده شده همراه با موز و شیر بخورید تا زود گرسنه نشده و آخر شب تسلیم هوس‌های غذایی نشوید.

در این‌جا چند نکته دیگر برای این که رژیم موز و شیر برای شما مفید باشد آورده شده است

اگر می‌خواهید با رژیم موز و شیر لاغر شوید، باید چند ورزش سبک نیز انجام دهید. تمرینات هیت (HIIT) یا همراه با وزنه را انتخاب نکنید زیرا باید به سراغ رژیم غذایی بسیار کم کالری بروید. می‌توانید یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

از شکر تصفیه شده، نوشیدنی‌های گازدار، غذاها و نوشیدنی‌های بسته بندی شده‌ی آماده، غذاهای سرخ شده و تنقلات ناسالم خودداری کنید.

می‌توانید اسموتی موز و شیر درست کنید و دانه‌های چیا، دانه‌های کتان آسیاب شده، مغزیجات، پودر پروتئین، پودر کاکائو یا سس شکلات را اضافه کنید (اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید).

حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشید.

7 تا 8 ساعت بخوابید.

استرس ناشی از نگرانی زیاد در مورد وزن را از خود دور نگه دارید.

در صورت احساس ضعف فورا این رژیم را قطع کرده و برای مشاوره بیشتر با پزشک مشورت کنید.

برای حفظ وزن و تناسب اندام و فعال ماندن از یک رژیم غذایی سالم و ورزش پیروی کنید.

اگر می‌خواهید از رژیم موز و شیر برای کاهش وزن در شرایط اضطراری استفاده کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

در ابتدا، ممکن است فرد کمی احساس ضعف کند زیرا کالری دریافتی در طول این رژیم به شدت کاهش می‌یابد. کنترل این ضعف خیلی سخت نیست، اما اگر سخت شد، می‌توانید یک وعده غذایی مناسب در روز مصرف کنید.

زنان در زمان قاعدگی نباید از رژیم غذایی شیر موز پیروی کنند. این رژیم فاقد مواد معدنی مانند آهن، زینک، مس و برخی ویتامین‌ها است که در این دوره بسیار مهم هستند. اما اگر رعایت رژیم غذایی در این مدت ضروری است، حتماً مقداری مکمل ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

این برنامه رژیم غذایی شیر موز نباید بیش از 3 روز انجام شود زیرا برخی از عناصر حیاتی مورد نیاز بدن در این رژیم وجود ندارد. انجام دادن این رژیم به مدت 3 روز به شما کمک می‌کند تا حدود 2 کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. اگر می‌خواهید وزن بیشتری کم کنید، قبل از انجام مجدد این برنامه غذایی، حدود یک هفته فاصله بیندازید.

            مصرف موز با شیر به طرق مختلف برای سلامتی شما مفید است و راهی ایده آل برای افزایش وزن است. این مخلوط، ترکیب قوی از پروتئین، پتاسیم، کلسیم، فیبر و فسفر و همچنین سرشار از کالری است. در حالی که پروتئین به ساخت ماهیچه‌های بدون چربی کمک می‌کند، پتاسیم و فسفر باعث تقویت استخوان‌های شما می‌شود. در کمال تعجب، با دنبال کردن رژیم غذایی موز و شیر پرچرب به تنهایی آن هم به مدت سه روز، می‌توانید وزن خود را به طور موقت کم کنید. با این حال، این یک رژیم غذایی کوتاه مدت است. انجام برخی تمرینات سبک، مدیتیشن یا یوگا در حین این رژیم کاهش وزن و اجتناب از نوشیدنی‌های شیرین، گازدار و غذاهای ناسالم بسیار مهم است. قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

- آیا می‌توانید یک موز بخورید و شیر بنوشید؟

+ بله کاملا! می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه مصرف کنید یا با ترکیب آن‌ها یک لیوان میلک شیک خوشمزه بنوشید.

-آیا موز و شیر باعث افزایش وزن می‌شوند؟

+ موز و شیر به افزایش وزن کمک می‌کنند. مطمئن شوید که دو لیوان میلک شیک موز و سایر غذاهایی که باعث افزایش وزن می‌شود را مصرف می‌کنید.

- آیا ترکیب موز و شیر برای سلامتی مفید است؟

+ بله، موز و شیر برای سلامتی مفید هستند. با این حال، اگر قادر به هضم لاکتوز نیستید، از مصرف شیر خودداری کنید. بهتر است قبل از شروع رژیم موز و شیر با پزشک خود صحبت کنید.

- آیا می‌توانیم شیک موز را در شب بنوشیم؟

+ بهتر است از مصرف شیک موز یا موز در شب خودداری کنید. زیرا ممکن است سرما بخورید. با این حال، اگر می‌دانید که سرما نخواهید خورد، می‌توانید شب‌ها شیک موز مصرف کنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است