لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 ترکیب رنگ فوق العاده زیبا برای اتاق نشیمن

تاریخ انتشار : 1401/04/26نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 282

اگر اتاق نشیمنی می‌خواهید که ارزش نمایش در مجله‌های دکوراسیون منزل را داشته باشد، باید با یک طرح رنگی خوب شروع کنید. همه‌چیز به رنگی که برای دیوار انتخاب می‌کنید نیست. شما می‌خواهید ظاهری متعادل در سراسر فضا داشته باشید، به این نکته توجه کنید که چگونه رنگ‌ها در مبلمان، کف، دیوارها و آثار هنری مکمل یکدیگر هستند. 

بیشتر بخوانید:   نکاتی که باید قبل از انتخاب رنگ ساختمان بدانید!

خیلی معمول است که به خاطر احتیاط کردن اشتباه کنید و از یک طرح رنگ خنثی استفاده کنید که خسته‌کننده به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، لزوماً نمی‌خواهید تصمیماتی بگیرید که آن‌قدر جسورانه باشد که دیگران را متعجب کند. ما فهرست کوتاهی از برخی از بهترین طرح‌های رنگی برای اتاق نشیمن شما را گردآوری کرده‌ایم. همان‌طور که به تصاویر نگاه می‌کنید، به‌سرعت خواهید دید که چگونه ترکیب چندرنگ کلیدی می‌تواند سبک موردنظر شما را تنظیم کند. چه به دنبال فضایی آرام برای استراحت باشید یا به دنبال فضایی شاد و پرانرژی باشید، مطمئناً چند ایده پیدا خواهید کرد که برای شما مفید باشد.

1. صورتی زیبا

1. صورتی زیبا 

وقتی رنگ صورتی پاستلی زیادی در خانه دارید، می‌تواند شبیه خانه یک پیرزن کوچک باشد. استفاده از صورتی روشن در کنار خاکستری‌های سردی که در اینجا می‌بینید، حس پیچیده‌تری به اتاق می‌دهد. خاکستری تیره‌تر که در بالش‌ها دیده می‌شود، کنتراست بصری خوبی را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که رنگ‌های دیگر در فضا از بین نمی‌روند. 

2. دریای آرام‌بخش آبی

 2. دریای آرام‌ بخش آبی

اگر فضایی زیبا و آرامش‌بخش می‌خواهید، از رنگ‌های روشن مانند این استفاده کنید. درحالی‌که همه‌چیز پاستلی است، رنگ کردن تزئینات روی سقف با سایه کمی متفاوت به چشم کمک می‌کند تا علاقه‌مند بماند. رنگ‌های آبی ظریف هستند و در تمام فضا با جزئیات کوچک مانند لامپ، میز قهوه‌خوری و بالش‌ها یافت می‌شوند. استفاده از این رنگ‌ها در پس‌زمینه خنثی عالی است زیرا تغییر ظاهر را در زمانی که می‌خواهید آسان می‌کند. به‌جای اینکه همه‌چیز را دوباره رنگ کنید، فقط باید قطعات تأکیدی را تغییر دهید. 

3. رنگ‌های هنری

3. رنگ‌ های هنری 

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن رنگ‌بندی مناسب این است که با یک اثر هنری موردعلاقه شروع کنید. در اینجا، رنگ روشن لباس دخترانه ممکن است انتخابی غیرعادی به نظر برسد، اما وقتی بارنگ‌های دیگر ست شود، واقعاً به‌خوبی کار می‌کند. سرخابی در طرف مقابل چرخه رنگ قرار دارد، بنابراین تضاد واضحی با رنگ طلایی مایل به سبز روشن در پرده‌ها ارائه می‌دهد. آبی مایل به خاکستری تیره اطراف پنجره‌ها ممکن است در فضاهای دیگر خیلی تیره به نظر برسد، اما رنگ‌های روشن این اتاق را ملایم می‌کند.

4. تعریف فضا با دیوار کانونی

4. تعریف فضا با دیوار کانونی 

در یک فضای نشیمن مفهومی باز مانند این، ممکن است تعریف فضا دشوار باشد. هنگامی‌که انتخاب می‌کنید دیوار برجسته را به رنگی زیبا و تیره‌رنگ کنید، خواهید دید که مشکلی نیست. کف‌پوش‌های چوبی این خانه واقعاً برجسته هستند، بنابراین مالک آن رنگ را در طرح کلی گنجانده است. ازآنجایی‌که کف و دیوار کانونی تیره هستند، باید با یک مبل بزرگ و با رنگ روشن متعادل شوند و برای تکمیل ظاهر، فرشی بیندازید.

5. پاپ رنگ

5. پاپ رنگ 

دوست داشتن یکرنگ پررنگ مانند سرخابی عمیق لزوماً به این معنی نیست که باید رنگ‌های روشن را در سراسر فضا بچسبانید. در این طرح رنگی، پس‌زمینه‌ای از رنگ آبی سرد وجود دارد که اجازه می‌دهد رنگ روشن به سمت شما ظاهر شود. یکی از نکات جالب اینجا، انتخاب رنگ آگاهانه برای قاب عکس و پایه میز است. رنگ طلایی با قاب‌های مشکی یا قهوه‌ای معمولی که ممکن است ببینید متفاوت به نظر می‌رسد و در مقابل دیوارهای آبی روشن واقعاً خودنمایی می‌کند.

6. خنثی خسته‌کننده نیست

6. خنثی خسته‌ کننده نیست 

خاکستری و آبی به‌طورکلی به‌عنوان رنگ‌های خنثی در نظر گرفته می‌شوند، اما در اینجا می‌توانید ببینید که آن‌ها نباید خسته‌کننده باشند. یک فرش بزرگ کف‌های چوبی تیره‌رنگ را می‌پوشاند و حسی مطبوع به فضا می‌دهد. با پس‌زمینه روشن روی دیوارها، برای تعادل به رنگ مبل کمی تیره‌تر نیاز دارید. سبک‌های فیروزه‌ای همان اثرات آرام‌بخش رنگ‌های آبی را دارند اما کمی غیرعادی هستند. اگرچه سخت است بدانید که آیا این یک انتخاب عمدی بوده است یا خیر، جالب است بدانید که نارنجی خروشان آتش در شومینه در سمت مخالف رنگ فیروزه‌ای چرخ قرار دارد. باهم قشنگ به نظر می‌رسد .

7. تعادل رنگارنگ

7. تعادل رنگارنگ 

کسانی که رنگ در اتاق خود را دوست دارند این ظاهر را دوست خواهند داشت. این به‌خوبی سایه‌های مختلف بنفش و آبی را برای ظاهری کامل ترکیب می‌کند. در اینجا یک کاغذدیواری رنگارنگ جذابیت بصری زیادی به فضا می‌بخشد. بااین‌حال، آنچه واقعاً این کار را انجام می‌دهد، تزئینات آبی‌رنگ اطراف پنجره‌ها است. با رنگ آبی کاغذدیواری مطابقت دارد به‌طوری‌که همه‌چیز به هم تعلق دارد. توجه داشته باشید که وقتی از رنگ زیاد روی دیوارها و کف استفاده می‌کنید، باید آن را با سبک‌هایی که خنثی‌تر هستند، مانند بالش‌های سفید و آباژور در این اتاق، متعادل کنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است