لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین روش های خانگی برای کاهش آلرژی!

تاریخ انتشار : 1401/03/18نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 687

 اینکه شما یا شخصی در خانه خود در تمام طول سال یا فصلی از سال از آلرژی و آسم رنج می‌برد، می‌تواند آزاردهنده باشد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن آلرژن‌ها از آنها کمک بگیرید. آلرژن‌ها در واقع هر ماده‌ای هستند که باعث واکنش‌های آلرژیک نظیر عطسه و خارش در بدن‌تان می‌شوند. تمیز کردن منظم خانه به صورت هفتگی باید بخشی از برنامه‌های شما باشد، خصوصاً اگر مدت زیادی است که از تمیزکاری منزل‌تان غافل شده‌اید. به یاد داشته باشید که علائم آلرژی می‌‌تواند تا چند هفته در بدن شما بماند بنابراین برای تمیز کردن منزل حتماً از یک ماسک محافظ کمک بگیرید. ابزارها و محصولات تمیز کننده نیز حتماً باید ضد آلرژی باشد.

جاروبرقی کشیدن

اگر به طور مرتب منزل را جاروبرقی بکشید می‌توانید بسیار راحت علائم ایجاد آلرژی را از منزل دور کنید. برای این کار حتماً باید از کیسه‌ها و فیلترهای مناسب استفاده کنید که در بازار موجود هستند.

 دستمال‌های گردگیری مناسب

این دستمال‌ها به علت اینکه تصفیه کننده هستند می‌توانند تا ۹۹ درصد از آلرژی‌های موجود بر روی سطوح را به طور کامل از بین ببرند.

 تی‌های قابل شست و شو

استفاده از پارچه‌های تمیز کننده برای زمین آن هم به طوری که یکبار مصرف و قابل شستشو باشند می‌توانند برای جذب بیشتر گرد و غبار استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای تمیزکاری برای جلوگیری از آلرژی بهاری

 بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد آلرژی چیست؟

متاسفانه نمی‌توان به هیچ شیوه‌ای جلوی ایجاد این بیماری را در بدن گرفت اما اگر به محصولات تمیز کننده‌ای که در واقع می‌توانند تحریک کننده سیستم ایمنی شما باشند توجه کنید، می‌توانید ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. این محصولات نباید حاوی آمونیاک فرمالدهید و سدیم سولفات باشند چرا که این مواد شیمیایی موجب ایجاد آلرژی خواهد شد.

راهکاری برای از بین بردن آلرژن‌ها از کل منزل

ورودی‌ها را به شدت کنترل کنید؛ این به این معنی است که حتماً پنجره‌ها را با یک توری مناسب و یک دستمال مرطوب بپوشانید تا گرد و غبار به درون منزل راه پیدا نکند.

از فیلترهای گرم و سرد مناسب برای تمام اتاق استفاده کنید.

تمام منزل را از وجود هرگونه تخم حشرات تمیز و پاک کنید.

به دقت بررسی کنید که تمام منزل را حتماً به درستی جاروبرقی کشیده باشید و اجازه ندهید که حیوان خانگی‌تان بیش از حد به بیرون از منزل رفته زیرا که ممکن است گرد و خاک فراوانی را با خود به همراه بیاورد.

از آنجایی که ساعت‌های بسیار زیادی را درون اتاق خواب سپری می‌کنید حتما تخت روکش‌های بالشت پتوها و دیگر چیزها را حداقل یک بار در هفته با آب داغ بشویید.

اگر مبتلا به آلرژی هستید درون اتاق خواب از دستگاه‌های بخور و تصفیه کننده هوا استفاده کنید.

اتاق خواب را حتماً به طور روزانه گردگیری کنید.

پنجره‌ها را هنگام خواب به خصوص در فصول بهار و تابستان ببندید.

بیشترین جایی که آلرژن‌ها می‌توانند یافت شوند و باعث ایجاد آلرژی می‌شود حمام و دستشویی است. به سبب وجود رطوبت در این مکان‌ها حتماً باید به طور مرتب آن‌ها را بشویید. برای شستشوی این مکان‌ها پیشنهاد ما استفاده از 3 تا 4 لیوان آب و یک لیوان مایع سفید کننده است که می‌تواند به راحتی آن‌ها را از بین ببرد.

برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری‌ها در محیط‌های مرطوب می‌توانید از فن‌های مخصوص استفاده کنید برای جلوگیری از ایجاد آلرژی در آشپزخانه به محض شروع آشپزی  فن یا هود را روشن کنید این کار باعث می‌شود که بو و ذرات ادویه موجود در هوا به راحتی جذب شده و از بین برود.

به طور مرتب یخچال و فریزر را گردگیری کرده و تاریخ انقضای مواد را چک کنید.

راه مناسبی برای اینکه از ایجاد آلرژی جلوگیری کنید این است که ورودی‌های منزل مانند راهروها و راه پله‌ها را حتماً تمیز کنید برای این کار شما می‌توانید پس از گردگیری با تی تمام قسمت‌ها را به خوبی از هرگونه گرد و غبار بشویید.

 


بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است