لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

20 تا از بهترین و جدیدترین دستور پخت مرغ در سال 2021

دسته بندی :آشپزی
تاریخ انتشار : 1401/08/05نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 20 دقیقهنظر: 0بازدید: 150

خوردن مرغ برای ناهار یا شام هرگز قدیمی نمی‌شود. می‌توانید این گوشت همه‌کاره را با مواد بی‌شماری ترکیب کنید تا غذایی تند، شیرین یا خامه‌ای درست کنید و این فهرست ادامه دارد. در سال گذشته، بیزاپ به سراغ این دستور پخت‌های جدید مرغ رفت، که این نشان دهنده‌ی قدرت ماندگاری مرغ است. بهترین دستور پخت‌های مرغ ما در سال 2021 شامل سالاد مرغ، انچیلاداهای مرغ، مرغ تفت داده شده، پای مرغ، مرغ تو فری، مرغ سرخ شده و غیره است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش پخت مرغ آبدار و خوشمزه

سالاد مرغ توت فرنگی برای ساندویچ

سالاد مرغ توت فرنگی برای ساندویچ

توت فرنگی به همراه ترکیبی از سس مایونز، آب لیمو و عسل به این سالاد مرغ شیرینی لطیفی می‌بخشد. کرفس و گردو پکان تردی را اضافه می‌کنند. تامی لین، خالق این دستور پخت پیشنهاد می‌کند آن را روی کروسانت یا با کراکر سرو کنید.

دستور پخت
یکی از سالادهای ناهار مورد علاقه من، توت فرنگی، گردو پکان، و سس دانه خشخاش است. به نظر من این مواد برای ساندویچ سالاد مرغ عالی به نظر می‌رسند. این سالاد مرغ خوشمزه را روی کروسانت امتحان کنید یا در بشقاب با کراکر سرو کنید.

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان کلی: 20 دقیقه
مناسب برای: 2 نفر

مواد لازم:
    ½ فنجان سس مایونز
    2 قاشق چایخوری آب لیمو
    1 قاشق چایخوری عسل
    2 قاشق چایخوری دانه خشخاش
    2 فنجان مرغ پخته شده خرد شده
    ¾ فنجان توت فرنگی تازه خرد شده
    ¼ فنجان گردو پکان
    1 ساقه کرفس خرد شده
    2 ساقه پیازچه، خرد شده
    2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
    نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به میزان لازم


طرز تهیه 
مرحله 1
سس مایونز، آب لیمو، عسل و دانه‌های خشخاش را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید. مرغ، توت فرنگی، گردو پکان، کرفس، پیازچه، جعفری را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. نمک و فلفل را نیز به میزان دلخواه اضافه کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 860 کالری؛ پروتئین 37.9 گرم؛ کربوهیدرات 14.4 گرم؛ چربی 73.5 گرم؛ کلسترول 130.1 میلی‌گرم; سدیم 428.1 میلی‌گرم

انچیلاداهای مرغ خامه‌ای 

انچیلاداهای مرغ خامه‌ای 

نیکول مکمام، کسی که این دستور پخت را درست کرده است، می‌گوید: "این یک غذایی است که هر لقمه آن خامه‌ای، پنیری، پر طعم و مزه می‌باشد. مرغ لطیف و آب‌دار است و تورتیلاها نیز نرم هستند. سس انچیلادا تند و تیز است و به خوبی طعم فیلینگ خامه‌ای را تکمیل می‌کند. این برای مهمانی‌ها نیز عالی است زیرا می‌توان آن را سریع و زودتر از موعد آماده کرد یا حتی در فریزر گذاشته و بعدا پخت.

دستور پخت
این یک غذایی است که هر لقمه آن خامه‌ای، پنیری، پر طعم و مزه می‌باشد. مرغ نرم و مرطوب است و تورتیلاها نرم هستند. مرغ لطیف و آب‌دار است و تورتیلاها نیز نرم هستند. سس انچیلادا تند و تیز است و به خوبی طعم فیلینگ خامه‌ای را تکمیل می‌کند. این برای مهمانی‌ها نیز عالی است زیرا می‌توان آن را سریع و زودتر از موعد آماده کرد یا حتی در فریزر گذاشته و بعدا پخت. با موادی مانند سالسا، خامه ترش، آووکادو، گشنیز و هالوپینو سرو کنید.

آماده‌سازی: 30 دقیقه
زمان پخت: 1 ساعت و 20 دقیقه
زمان اضافی: 10 دقیقه
زمان کلی: 20 دقیقه
مناسب برای: 6 نفر

مواد لازم:
    نیم کیلو سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان
    2 قاشق چایخوری نمک  
    2 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز 
    1 و ½ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده 
    12 تورتیلا گندم 
    2 قاشق غذاخوری کره
    1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
    1 پیاز کوچک، ریز خرد شده
    1 فلفل پوبلانو متوسط، بدون دانه و خرد شده
    1 فلفل دلمه‌ای زرد کوچک، ریز خرد شده
    1 قوطی (280 گرمی) گوجه فرنگی و چیلی سبز خرد شده 
    ½ بسته پنیر خامه‌ای (حدود 200 گرم)
    110 گرم خامه ترش
    4 فنجان مخلوط پنیر چدار و مونتری جک رنده شده
    1 فنجان لوبیا سرخ شده
    1  قوطی (450 گرم) سس انچیلادا قرمز


طرز تهیه
مرحله 1
فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (165 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

مرحله 2
مرغ فویل را روی یک سینی فر بگذارید و مرغ‌ها را روی آن قرار دهید و با 1 قاشق چایخوری نمک، 2/1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز و 2/1 قاشق چایخوری زیره مزه‌دار کنید. دور مرغ را فویل ببندید و فویل بسته شده را روی یک سینی فر لبه‌دار قرار دهید.
مرحله 3
حدود 50 دقیقه مرغ را در فر از قبل گرم شده بپزید تا نرم شده و وسط آن دیگر صورتی نباشد. مرغ پخته شده را خرد کرده و کنار بگذارید. دمای فر را به 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) افزایش دهید.

مرحله 4
در حین پختن مرغ، تورتیلا را آماده کنید. هر دو طرف تورتیلاها را کمی کره بمالید.

مرحله 5
یک تابه را روی حرارت متوسط گرم کنید. هر طرف تورتیلا را به مدت 10 ثانیه برشته کرده و کنار بگذارید.

مرحله 6
روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز، فلفل پوبلانو و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه مرتب هم بزنید. باقیمانده نمک، پودر فلفل قرمز و زیره را اضافه کرده و حدود 5 دقیقه مرتباً هم بزنید تا سبزیجات بسیار نرم شوند،. حرارت را کم کرده و گوجه فرنگی و پنیر خامه‌ای را اضافه کنید. بپزید و مدام هم بزنید تا پنیر آب شود. ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و خامه ترش و 2 فنجان مخلوط پنیر چدارو مونتری جک را اضافه کنید. سپس مرغ خرد شده را داخل آن بریزید.

مرحله 7
در صورت استفاده، حدود 1 قاشق غذاخوری لوبیا سرخ شده را در وسط یک تورتیلا بریزید. حدود 4/1 فنجان مرغ آماده شده را اضافه کنید و رول کرده و ببندید. این کار را با باقیمانده لوبیا و فیلینگ مرغ تکرار کنید. 4/1 فنجان سس را در کف ظرف مخصوص فر بریزید. روی انچیلاداها را یک لایه سس بریزید. باقیمانده سس انچیلادا را روی آن‌ها ریخته و به صورت یکنواخت پخش کنید. پنیر باقیمانده را روی آن بپاشید.

مرحله 8
در فری که از قبل گرم شده انچیلاداها را حدود 30 دقیقه بپزید تا طلایی شود. اجازه دهید 10 دقیقه بمانند و سپس با مواد دلخواهتان آن را سرو کنید.


یادداشت آشپز:
استفاده از لوبیا سرخ شده و سس انچیلادا اختیاری است.

ارزش غذایی
در هر وعده: 827 کالری؛ پروتئین 47.2 گرم؛ کربوهیدرات 52.8 گرم؛ چربی 47.4 گرم؛ کلسترول 162.9 میلی‌گرم; سدیم 2146.9 میلی‌گرم.

مرغ و بروکلی تفت داده شده 

مرغ و بروکلی تفت داده شده 

مرغ و کلم بروکلی تفت داده شده ما بهترین نظرات را از آشپزهای خانگی معروف دریافت کرده است. آن‌ها درباره‌ی این دستور پخت می‌گویند که سخت‌ترین مرحله در این دستور پخت، خرد کردن سبزیجات است. به عبارت دیگر، این یک دستور پخت بسیار آسان است.

دستور پخت
یک دستور پخت مرغ و بروکلی خوشمزه، خوش طعم و بسیار زیبا و جذاب! این یک دستور غذایی است که‌ می‌توان میزان آن را  دو برابر کرد زیرا باقیمانده این غذا فوق العاده بوده  و به نظر می‌رسد که مقدار کمی‌ از آن کافی نیست! در صورت تمایل مواد دستور پخت را نصف کنید. و با برنج قهوه‌ای یا سفید پخته شده و داغ سرو کنید.

آماده‌سازی: 30 دقیقه
زمان پخت:  20 دقیقه
زمان اضافی: 30 دقیقه
زمان کلی:  1 ساعت و 20 دقیقه
مناسب برای: 6 نفر


مواد لازم:
    6 قاشق غذاخوری سس سویا
    3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت  
    4 سینه مرغ بزرگ بدون پوست و بدون استخوان، که به صورت نوارهای نازک بریده شده است
    2 فنجان آب جوش یا بیشتر در صورت نیاز
     و1 ½ قاشق غذاخوری عصاره مرغ فوری
    ½ قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده یا بیشتر به میزان دلخواه
    ¼ فنجان روغن کانولا
    2 قاشق غذاخوری روغن کنجد  
    4 فنجان از قسمت گل کلم بروکلی تازه یا بیشتر به میزان دلخواه
    1 فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط، به صورت باریک بریده شده
    ½ فلفل دلمه‌ای سبز، به صورت باریک بریده شده
    1 عدد پیاز متوسط، خرد شده
    2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
    ½ قاشق چای خوری فلفل قرمز له شده یا بیشتر به میزان دلخواه
    1 فنجان خلال بادام شده برشته شده

طرز تهیه
مرحله 1
سس سویا و 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در یک کاسه شیشه‌ای یا کیسه زیپ‌دار ترکیب کنید. مرغ را اضافه کنید؛ هم بزنید تا کاملا به مواد آغشته شود. قبل محکم بستن کیسه، تمام هوای آن را خارج کنید یا روی کاسه را بپوشانید. حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله 2
آب جوش‌ و عصاره مرغ را در یک کاسه دیگر ترکیب کرده، هم بزنید تا حل شود. باقیمانده نشاسته ذرت و زنجبیل را اضافه کنید. مجددا هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله 3
نیمی از روغن کانولا و 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با دمای 365 درجه فارنهایت (185 درجه سانتیگراد) در یک تابه برقی یا در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط  گرم کنید. بروکلی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و سیر را اضافه کنید. 5 تا 7 دقیقه هم بزنید تا نرم شوند. با قاشق  مواد را از ماهیتابه درون ظرف سرو بریزید.

مرحله 4
باقیمانده روغن کانولا و روغن کنجد را در همان ماهیتابه تا دمای 365 درجه فارنهایت (185 درجه سانتیگراد) یا حرارت متوسط  گرم کنید. مخلوط مرغ و فلفل قرمز خرد شده را اضافه کنید. 7 تا 10 دقیقه آن قدر سرخ کنید تا وسط مرغ دیگر صورتی رنگ نباشد. سبزیجات را به ماهیتابه برگردانید. مخلوط آب مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا غلیظ شود. بادام در صورت تمایل اضافه کنید.

یادداشت آشپز:
می‌توانید به جای کانولا از روغن نباتی استفاده کنید.

یادداشت ویراستار:
اطلاعات مربوط به ارزش غذایی برای این دستور پخت شامل مقدار کامل مواد تشکیل دهنده مرینیت می‌باشد. مقدار واقعی مرینیتی که خورده می‌شود متفاوت خواهد بود.

ارزش غذایی
در هر وعده: 468 کالری؛ پروتئین 38.9 گرم؛ کربوهیدرات 17.2 گرم؛ چربی 27.2 گرم؛ کلسترول 86.3 میلی‌گرم; سدیم 1285.4 میلی‌گرم.

سوپ لیمو و مرغ یونانی (آگولمونو)

سوپ لیمو و مرغ یونانی (آگولمونو)

یک لقمه از این سوپ لیمو و مرغ یونانی (آگولمونو)  و هیچ کس باور نخواهد کرد که این حالت خامه‌ای بدون لبنیات درست شده است. راز آن: تخم مرغ.  فقط تخم مرغ و آب مرغ داغ را سریع هم بزنید تا تخم مرغ نبندد.

دستور پخت
یک دستور الهام گرفته شده از رستوران یونانی مورد علاقه من. سوپ مرغ و لیمو خامه‌ای (اما بدون لبنیات). با وجود این که به تنهایی خوشمزه است اما با سالاد یونانی و نان یا پیتا نیز سرو می‌شود.

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت:  25 دقیقه
زمان کلی: 45 دقیقه
مناسب برای: 8 نفر

مواد لازم:
    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
    ½ هویج متوسط، خرد شده
    ½ پیاز قرمز متوسط، خرد شده
    ½ ساقه کرفس خرد شده
    1 حبه سیر، خرد شده
    2 بسته (900 گرم) آب مرغ
    1 قاشق چایخوری جعفری خشک
    ½ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
    1 و ½ فنجان مرغ پخته خرد شده
    1 فنجان پاستا دانه برنجی
    4 عدد تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق
    2 عدد لیمو متوسط، پوست و آب آن
    ½ قاشق چایخوری پودر عصاره مرغ یا بیشتر به میزان دلخواه
    سس فلفل تند بسیار کم
    نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به میزان دلخواه


طرز تهیه
مرحله 1
روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط  گرم کنید. هویج، پیاز و کرفس را اضافه کنید. 5 تا 10 دقیقه مداوم هم بزنید تا بپزند و سبزیجات شروع به نرم شدن کنند. سیر را نیز اضافه کرده و حدود 1 دقیقه حرارت دهید تا عطر آن بلند شود.

مرحله 2
آب مرغ، جعفری و پونه کوهی را اضافه کنید. حرارت را کمی زیاد کنید و بگذارید مواد بجوشند. مرغ و پاستا دانه برنجی را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا بجوشد.

مرحله 3
در همین حال، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت هم بزنید. آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

مرحله 4
به آرامی یک ملاقه آب مرغ داغ را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم مرغ نبندد. این کار را با چند ملاقه دیگر تکرار کنید تا مخلوط تخم مرغ داغ و بخار پز شود. مخلوط تخم مرغ را به آرامی در قابلمه بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.
مرحله 5
نصفی از پوست لیمو را به سوپ اضافه کنید. پوست باقی‌مانده را برای استفاده دیگری نگه دارید. سوپ را بچشید؛ اگر خیلی  طعم لیمویی می‌داد، آب مرغ را اضافه کنید. سس فلفل تند، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید. حدود 5 دقیقه دیگر بپزید تا پاستا دانه برنجی نرم و در عین حال سفت شود. بلافاصله سرو کنید.

یادداشت‌های آشپز:
من ترجیح می‌دهم از پاستا دانه برنجی استفاده کنم، اما در صورت تمایل می‌توانید برنج را جایگزین کنید. اگر مواد لازم را به اندازه کافی ندارید، به راحتی می‌توان مقدا آن‌ها را نصف کرد زیرا این دستور غذا بسیار منعطف است.

ارزش غذایی
در هر وعده: 233 کالری؛ پروتئین 15.4 گرم؛ کربوهیدرات 23.9 گرم؛ چربی 8.8 گرم؛ کلسترول 118.3 میلی‌گرم؛ سدیم 1164.1 میلی‌گرم. 

پای مرغ ساده و خوش طعم 

پای مرغ ساده و خوش طعم 

همانطور که سرآشپز مو می‌گوید، "ترکیب مرغ جوجه بریانی با سبزیجات مخلوط، خامه غلیظ شده سوپ مرغ، سس مایونز و گیاهان به یک پای مرغ تبدیل می‌شوند که "خیلی آسان، بسیار خوش طعم و 5 ستاره" است.

دستور پخت
این پای مرغ آسان و خوشمزه است!

آماده‌سازی: 25 دقیقه
زمان پخت: 40 دقیقه
زمان کلی: 1 ساعت و 5 دقیقه
مناسب برای: 8 نفر
مواد لازم:
    1  بسته (280 گرمی) سبزیجات مخلوط منجمد
    اسپری روغن آشپزی
    1 بسته (400 گرم) کراست پای یخچالی 
    1 قوطی (280 گرمی) خامه غلیظ شده سوپ مرغ
    ½ فنجان سس مایونز
    ½ فنجان شیر
    ½ قاشق چایخوری نمک کرفس
    ½ قاشق چایخوری پودر سیر
    ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
    ⅛ قاشق چایخوری آویشن آسیاب شده
    1 مرغ (حدود 1 کیلو و نیم) بریان شده، بدون استخوان و خرد شده

طرز تهیه
مرحله 1
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

مرحله 2
سبزیجات مخلوط را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. مایکروویو را با دمای بالا به مدت 4 تا 5 دقیقه روشن کنید و سپس سبزیجات را خشک کنید. 

مرحله 3
در همین حال، یک بشقاب پای را با اسپری روغن پخت و پز کمی چرب کنید. داخل بشقاب پای آماده شده را یک کراست پای قرار دهید.

مرحله 4
سوپ تغلیظ شده، سس مایونز، شیر، نمک کرفس، پودر سیر، فلفل و آویشن را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مرغ و سبزیجات مخلوط را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مواد را داخل کراست پای بریزید. باقیمانده کراست پای را بر روی ظرف پای و مواد داخل آن قرار دهید. اضافی کراست را از لبه‌ی بشقاب پای بگیرید و از یک چنگال برای فشار دادن  اطراف لبه‌ها استفاده کنید تا کراست کاملا بسته شود. 3 شکاف کوچک در نزدیکی وسط پوسته ایجاد کنید. لبه‌های بیرونی کراست را با فویل یا محافظ مخصوص پای بپوشانید تا لبه‌های آن بیش از حد پخته نشوند.

مرحله 5
به مدت 30 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بپزید. فویل را بردارید و پخت را تا زمانی که کراست قهوه‌ای شود، 5 تا 10 دقیقه، ادامه دهید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 627 کالری؛ پروتئین 31.7 گرم؛ کربوهیدرات 30 گرم؛ چربی 42 گرم؛ کلسترول 93.7 میلی‌گرم; سدیم 757.4 میلی‌گرم

لازانیا فنجانی مرغ آلفردو فلورانسی 

لازانیا فنجانی مرغ آلفردو فلورانسی 

پر کردن یک قالب مافین با ورقه‌های لازانیا جایگزین هوشمندانه‌ای برای یک کسرول است که طعم ملایم را در تکه‌های کوچک و آماده فراهم می‌کند. و با مرغ، این لازانیاهای فنجانی به اندازه کافی برای سرو شام خانواده پر می‌شوند.

دستور پخت
این غذا فوق العاده آرامش بخش و رضایت بخش است. خامه‌ای و مغذی، اما با طعمی خوب ناشی از اسفناج، پستو و ریحان. مرغ مقداری طعم عالی به آن می‌دهد تا به تنهایی حس یک یک غذای کامل را به شما بدهد. من لبه‌های ترد پنیر را دوست دارم. آن را با یک سالاد یونانی تازه سرو کنید.

آماده‌سازی: 30 دقیقه
زمان پخت: 40 دقیقه
زمان اضافی: 5 دقیقه
زمان کلی: 1 ساعت و 15 دقیقه
مناسب برای: 6 نفر

مواد لازم:
    اسپری روغن آشپزی
    1 بسته لازانیا (450 گرم) 
    150 گرم برگ اسفناج
    4 فنجان مرغ پخته خرد شده
    3 فنجان پنیر موزارلای رنده شده
    3 فنجان سس آلفردو 
    2¼ فنجان پنیر ریکوتا با شیر چرب
    ½ فنجان پستو ریحان آماده  
    ½ قاشق چایخوری نمک  
    1 فنجان پنیر پارمزان رنده شده
    2 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده
    2 قاشق غذاخوری برگ جعفری تازه خرد شده

طرز تهیه
مرحله 1
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. دو قالب استاندارد 12 عددی مافین را با اسپری روغن پخت و پز اسپری کرده و کنار بگذارید.

مرحله 2
یک قابلمه بزرگ از آب و کمی نمک را به جوش بیاورید. 12 ورق لازانیا را حدود 8 دقیقه در آب جوش بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا نرم و در عین حال سفت شود. با قاشق یا یک انبر ورق‌ها را در آبکش بریزید و بگذارید آب بجوشد. ورق‌ها را با آب سرد بشویید و دوباره آبکش کنید و سپس روی یک سینی بزرگ قرار دهید.

مرحله 3
اسفناج را در آب جوش لازانیا بریزید و حدود 30 ثانیه هم بزنید تا کمی پخته شود. آبکشی و خشک کنید و سپس درشت خرد کنید.

مرحله 4
اسفناج، مرغ، 1 فنجان موزارلا و نصف فنجان سس آلفردو را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

مرحله 5
پنیر ریکوتا، پستو و نمک را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید. 3 قاشق غذاخوری مخلوط ریکوتا را روی هر ورق لازانیا بریزید. هر بار یک ورق لازانیا را درست کنید. ورق‌ها را از طول نصف کنید. 2 قاشق غذاخوری مخلوط مرغ را روی هر نیمه رشته بریزید. از طول رول کنید و ورق‌ها را از سمت برش خورده را قالب مافین‌های آماده شده قرار دهید.
مرحله 6
هر لازانیا فنجانی را با 1 قاشق غذاخوری سس آلفردو پر کنید. روی لازانیاهای فنجانی را به طور یکنواخت با 2 فنجان موزارلا و پارمزان باقیمانده بپاشید، فراموش نکنید که هر رشته پنیر سرگردان در فنجان‌های مافین در اطراف لازانیاهای رول شده را به داخل فشار دهید. قالب‌های مافین را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مرحله 7
حدود 15 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بپزید تا پنیر آب شود. روی آن را باز کنید و حدود 10 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا پنیر قهوه‌ای شود. قبل از خارج کردن لازانیا از قالب مافین، اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. سپس روی آن ریحان و جعفری بپاشید و سرو کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 625 کالری؛ پروتئین 36.6 گرم؛ کربوهیدرات 34.4 گرم؛ چربی 38.6 گرم؛ کلسترول 103.5 میلی‌گرم؛ سدیم 1141.8 میلی‌گرم.

سینه مرغ در سینی فر با فتا و سبزیجات 

سینه مرغ در سینی فر با فتا و سبزیجات 

مرغ فقط با چند ماده، طعم مدیترانه‌ای به خود می‌گیرد: پنیر فتا خرد شده، پونه کوهی خشک، و سس سالاد به سبک ایتالیایی.

دستور پخت
این یک دستور پخت مرغ در سینی فر و بسیار آسان می‌باشد که با پنیر فتا تند، فلفل دلمه‌ای شیرین و پیاز خوش طعم درست شده است. ساده اما خوشمزه است. بر روی برنج یا پیتا سرو کنید.

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت: 20 دقیقه
زمان کلی: 40 دقیقه
مناسب برای: 6 نفر
مواد لازم:
    1 قاشق غذاخوری روغن نباتی
    900 گرم سینه مرغ بدون استخوان را به مکعب‌های 2.5 سانتی‌متری برش دهید
    350 گرم فلفل دلمه‌ای، از طول نصف شده و بدون دانه
    1 عدد پیاز سفید متوسط، به چهار قسمت نصف شده
    ½ فنجان سس سالاد به سبک ایتالیایی
    170 گرم پنیر فتا خرد شده
    2 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک


طرز تهیه
مرحله 1
فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر را کمی روغن بزنید.

مرحله 2
مرغ، فلفل و پیاز را در سینی پهن کنید. سس ایتالیایی، پنیر فتا و پونه کوهی را روی آن‌ها بریزید و به آرامی مخلوط کنید.

مرحله 3
20 تا 25 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بپزید تا وسط مرغ دیگر صورتی رنگ نباشد. 

ارزش غذایی
در هر وعده: 441 کالری؛ پروتئین 30.2 گرم؛ کربوهیدرات 17.7 گرم؛ چربی 27.3 گرم؛ کلسترول 111.4 میلی‌گرم; سدیم 919.8 میلی‌گرم

ساندویچ مرغ تند و وافل نشویل

ساندویچ مرغ تند و وافل نشویل

نشویل به مرغ تند معروف است. این دستور غذا را درست کنید، و شما هم خواهید شد. نیکول مکموم، آشپز، می‌گوید: "وافل لطیف و کمی شیرین است، که تندی مرغ را کاملا متعادل می‌کند. مرغ از بیرون به طرز دیوانه کننده‌ای ترد بوده و اطرافش کمی چسبنده و تند است."
دستور پخت
وقتی می‌خواهید مهمانان شام را به خوشمزه‌ترین شکل ممکن تحت تاثیر قرار دهید، این ساندویچ وافل مرغ تند را امتحان کنید! وافل لطیف و کمی شیرین است، که تندی مرغ را کاملا متعادل می‌کند. مرغ از بیرون به طرز دیوانه کننده‌ای ترد بوده و اطرافش کمی چسبنده و تند است. مرغ تند و سالاد کلم سرد عالی هستند.

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت: 25 دقیقه
زمان اضافی: 1 ساعت
زمان کلی: 1 ساعت و 45 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
برای تهیه مرغ
    4 ران مرغ (150 گرم) بدون استخوان و بدون پوست
    دو فنجان باترمیلک
    2 قاشق غذاخوری سس تند
    2 فنجان روغن برای سرخ کردن یا به میزان لازم
    1 و ½ فنجان آرد همه منظوره
    2 قاشق غذاخوری پاپریکا
    2 قاشق چایخوری پودر سیر
    2 قاشق چایخوری نمک کوشر
    1 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده 
    ¼ فنجان فلفل کاین
    2 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
    2 قاشق غذاخوری شربت افرا
    1 فنجان سالاد کلم

برای تهیه وافل:
    1 و ½ فنجان پودر وافل آماده
    ⅔ فنجان آب
    1 عدد تخم مرغ بزرگ
    3 قاشق غذاخوری روغن نباتی
    اسپری روغن آشپزی


طرز تهیه
مرحله 1
آماده سازی مرغ را شروع کنید: ران مرغ را در یک کاسه متوسط قرار دهید. باترمیلک و سس تند را اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ‌ها کاملا آغشته به مواد شوند. روی آن را بپوشانید و حداقل 1 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید.

مرحله 2
وافل‌ها را آماده کنید: پودر وافل، آب، تخم مرغ و روغن را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

مرحله 3
فر را با دمای 250 درجه فارنهایت (120 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک دستگاه وافل ساز مینی را طبق دستورالعملش از قبل گرم کنیدو

مرحله 4
داخل دستگاه وافل ساز را اسپری روغن آشپزی بزنید. وافل‌ها را یکی یکی بپزید تا قهوه‌ای و طلایی شود. وافل‌های پخته شده را روی سینی فر گذاشته و در فر قرار دهید تا گرم بمانند.

مرحله 5
آماده سازی مرغ را به پایان برسانید: 7 سانتی‌متر روغن را تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) در یک تابه چدنی عمیق گرم کنید.

مرحله 6
در حالی که روغن گرم می‌شود، آرد، 2 قاشق چایخوری پاپریکا، 1 قاشق چایخوری پودر سیر، 1 قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل را در یک ظرف کم عمق مخلوط کنید.

مرحله 7
ران‌های مرغ را یکی یکی از مخلوط باترمیلک خارج کنید و اجازه دهید مایع اضافه آن چکه کند. مرغ را به آرامی در مخلوط آرد بغلتانید و مقدار اضافی آن را بتکانید. این کار را یک بار دیگر تکرار کنید، مرغ را دوباره در مخلوط باترمیلک و مخلوط آرد فرو کنید و مقدار اضافی آن را بتکانید. مرغ را روی قفسه گریل داخل سینی فر لبه‌دار قرار دهید. این کار را با باقی مرغ‌ها نیز تکرار کنید.

مرحله 8
هر بار 2 ران مرغ را حدود 8 دقیقه در روغن داغ سرخ کنید و 2 تا 3 بار آن‌ها را بچرخانید. مرغ را روی یک قفسه گریل تمیز داخل یک سینی فر که کف آن دستمال کاغذی‌ است بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

مرحله 9
باقیمانده پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل را با فلفل کاین و شکر قهوه‌ای در یک کاسه متوسط ترکیب کنید. 1 فنجان روغن سرخ کردنی داغ را با احتیاط به مواد اضافه کنید. روی هر ران مرغ سرخ شده را از مخلوط روغن تند بمالید.

مرحله 10
شربت افرا را در مخلوط ادویه باقیمانده اضافه کنید.

مرحله 11
1 تکه مرغ و 4/1 سالاد کلم را روی وافل قرار دهید. 2 قاشق چایخوری از مخلوط افرا تند را روی آن بریزید و وافل دوم را روی مواد قرار دهید. با بقیه مواد نیز همین کار را تکرار کرده و بلافاصله سرو کنید.

یادداشت ویراستار:
ما ارزش غذایی روغن برای سرخ کردن را بر اساس 10 درصد مقدار باقیمانده پس از پخت تعیین کرده‌ایم. مقدار آن بسته به زمان پخت و دما، تراکم مواد و نوع خاصی از روغن که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود.

ارزش غذایی
در هر وعده: 990 کالری؛ پروتئین 37.6 گرم؛ کربوهیدرات 113.7 گرم؛ چربی 43.4 گرم؛ کلسترول 142.6 میلی‌گرم; سدیم 2386.7 میلی‌گرم.

ران مرغ پخته شده با قارچ و پیاز

ران مرغ پخته شده با قارچ و پیاز

ران مرغ پخته شده ما با قارچ و پیاز روی ماهیتابه شروع می‌شود و با پختن در فر به پایان می‌رسد و برای آماده کردن آن فقط به 35 دقیقه زمان نیاز دارید.

دستور پخت
ران مرغ بسیار متنوع و سالم است. این غذای لذیذ را می‌توان تنها در 35 دقیقه آماده کرد. برای تکمیل منو، با سیب زمینی کبابی و لوبیا سبز یا سالاد سرو کنید.

آماده‌سازی: 10 دقیقه
زمان پخت: 25 دقیقه
زمان کلی: 35 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
    700 گرم ران مرغ بدون استخوان
    1 قاشق چایخوری پودر سیر
    1 قاشق چایخوری پودر پیاز
    نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم
    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 
    250 گرم قارچ سفید، حلقه‌ای خرد شده
    4 حبه سیر، له شده
    1 قاشق چایخوری ادویه فرانسوی (herbes de Provence)
    1 پیاز متوسط، به 6 حلقه برش دهید
    ½ فنجان آب مرغ
    پیازچه تازه یا جعفری خرد شده برای تزئین (اختیاری)

طرز تهیه 
مرحله 1
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

مرحله 2
ران‌ها را با دستمال کاغذی خشک کنید. پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. دو طرف ران مرغ را ادویه بپاشید.

مرحله 3
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه نچسب و مناسب فر روی حرارت متوسط گرم کنید. تابه را بچرخانید تا کف آن به روغن داغ آغشته شود. ران‌های طعم‌دار شده را در ماهیتابه بریزید و حدود 3 دقیقه بپزید تا قهوه‌ای شوند. ران‌ها را برگردانید و طرف دیگر را نیز حدود 2 دقیقه بپزید تا قهوه‌ای شوند. ران‌های قهوه‌ای شده را درون یک بشقاب بگذارید و گرم نگه دارید.

مرحله 4
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را به همان ماهیتابه اضافه کنید. قارچ را درون ماهیتابه بریزید و حدود 2 دقیقه هم بزنید. حبه‌های سیر له شده و ادویه فرانسوی را اضافه کنید. همه مواد را پخته و 1 دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله 5
قارچ‌ها را به یک طرف ماهیتابه منتقل کنید و 3 حلقه پیاز را در ماهیتابه قرار دهید. یک ران مرغ قهوه‌ای شده را روی هر تکه پیاز قرار دهید. قارچ‌ها را جابه‌جا کنید تا فضای خالی در ماهیتابه ایجاد شود و حلقه‌های پیاز و ران‌های مرغ باقیمانده را در ماهیتابه قرار دهید.

مرحله 6
وقتی همه حلقه‌های پیاز و ران‌های مرغ در ماهیتابه قرار گرفتند، قارچ‌ها را دوباره به طور مساوی در اطراف ماهیتابه پخش کنید. سپس آب مرغ را اضافه کنید.

مرحله 7
ماهیتابه را به فری که از قبل گرم شده منتقل کنید و 15 تا 20 دقیقه تا زمانی که وسط ران مرغ دیگر صورتی رنگ نباشد بپزید. 

مرحله 8
هر تکه مرغ را با یک برش از پیاز پخته شده و مقداری قارچ سرو کنید. و در نهایت با پیازچه یا جعفری خرد شده تزئین کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 382 کالری؛ پروتئین 28.9 گرم؛ کربوهیدرات 7.1 گرم؛ چربی 23.8 گرم؛ کلسترول 95.8 میلی‌گرم؛ سدیم 87.5 میلی‌گرم

ران مرغ بریان با کلم بروکسل در سینی فر

ران مرغ بریان با کلم بروکسل در سینی فر

سینی فر به شما این امکان را می‌دهد که پروتئین و سبزیجات را در یک ظرف آماده کنید. همراه با ران مرغ با پوست و سوسیس ایتالیایی تکه‌شده، لیموی ورقه‌ای ‌شده و سبزی‌های تازه (رزماری، آویشن و مریم گلی) واقعاً جذاب است.

دستور پخت
یک شام که به آسانی در سینی فر درست می‌شود و پر از طعم و مزه‌هایی خواهد بود که به راحتی می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان تغییر دهید. راز آن این است که در دمای بالا مرغ را کبابی کرده و اجازه دهید تا آب آن بخار شده و طعم غلیظ و لذیذی را باقی بگذارد.

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت: 25 دقیقه
زمان اضافی: 35 دقیقه
زمان کلی: 1 ساعت و 20 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:
    4 ران مرغ (140 گرم) با پوست و استخوان
    450 گرم کلم بروکسل، نصف شده
    100 گرم سوسیس ایتالیایی، حلقه‌ای شده
    3 عدد پیاز کوچک، حلقه‌ای شده
    1 عدد لیمو متوسط، نازک برش داده شده
    4 حبه سیر، ورقه شده
    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا به میزان دلخواه
    1 قاشق چایخوری رزماری تازه خرد شده، یا به میزان دلخواه
    1 قاشق چایخوری دانه رازیانه، یا به میزان دلخواه
    1 قاشق چایخوری آویشن تازه خرد شده یا به میزان دلخواه
    1 قاشق چایخوری مریم گلی تازه خرد شده یا به میزان دلخواه
    نمک دریا و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان دلخواه
    اسپری روغن

طرز تهیه
مرحله 1
چربی مرغ را تمیز و جدا کنید. با دستمال کاغذی خشک کنید. سپس همراه با کلم بروکسل، سوسیس، پیاز کوچک، برش‌های لیمو، سیر، روغن، رزماری، دانه‌های رازیانه، آویشن، مریم گلی، نمک و فلفل را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. با دستانتان هم بزنید و اجازه دهید تا در دمای اتاق به مدت حداقل 30 دقیقه مزه‌دار شود، گهگاهی مرغ‌ها را هم بزنید.

مرحله 2
فر را با دمای 475 درجه فارنهایت (245 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر را اسپری روغن بزنید.

مرحله 3
مخلوط مرغ و سبزیجات را در سینی فر آماده شده بریزید. ران‌ها را از طرف پوست به سمت بالا روی مخلوط بچینید.

مرحله 4
مرغ‌ها را 25 تا 30 دقیقه در فری که از قبل گرم شده کباب کنید تا ران‌ها قهوه‌ای و ترد شوند و وسط آن‌ها دیگر صورتی نباشد.. قبل از سرو 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا خنک شوند.

ارزش غذایی
در هر وعده: 466 کالری؛ پروتئین 32.3 گرم؛ کربوهیدرات 23.2 گرم؛ چربی 26.2 گرم؛ کلسترول 97 میلی‌گرم؛ سدیم 303.9 میلی‌گرم

سالاد مرغ کاری سریع و آسان برای ناهار

سالاد مرغ کاری سریع و آسان برای ناهار

با مخلوط کردن پودر کاری در سس سالاد مرغ کلاسیکرا متفاوت کنید. آشپز شری بلیتستاین می‌گوید: "بسیار فوق العاده است. فکر می‌کنم این تمام چیزی است که برای سه روز خواهم خورد! اجازه دهید طعم‌ها برای چند ساعت یا یک شب با یکدیگر ترکیب شوند."

دستور پخت
سالاد مرغ کاری یکی از دستور پخت‌های مورد علاقه من برای تهیه یک ناهار بی دردسر اما خوشمزه است. این دستور بسیار خوشمزه بوده و بافت بسیار خوبی دارد. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این سالاد مرغ را بخورید: به صورت ساندویچ، ترکیب شده با سالاد، سرو شده در داخل کاهو، خیار یا دیگر سبزیجات، پخش شده روی نان تست، یا می‌توان صرفاً مستقیم از  توی ظرف میل شود! 

آماده‌سازی: 15 دقیقه
زمان کلی: 15 دقیقه
مناسب برای: 6 نفر
مواد لازم:
    ½ فنجان ماست ساده
    ¼ فنجان سس مایونز
    1 قاشق غذاخوری پودر کاری
    250 گرم سینه مرغ پخته و ریش شده
    1 عدد سیب متوسط، پوست کنده و خرد شده
    2 ساقه کرفس، خرد شده
    1 ساقه پیازچه، ریز خرد شده، یا بیشتر به میزان دلخواه
    ½ فنجان خلال بادام
    ¼ فنجان کشمش
    نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به میزان دلخواه

طرز تهیه 
مرحله 1
ماست و سس مایونز را در یک کاسه متوسط هم بزنید تا مخلوط شوند. پودر کاری را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند. مرغ ریش شده را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا به مواد آغشته شود. سیب، کرفس، پیازچه، بادام و کشمش را اضافه کنید و نمک و فلفل را به میزان دلخواه اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا ترکیب شده و به ماست کاری آغشته شوند.

مرحله 2
بلافاصله سرو کنید یا در یخچال بگذارید تا هر وقت که خواستید سرو کنید.

یادداشت آشپز:
می‌توانید مقداری پیاز کوچک را جایگزین پیازچه کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 227 کالری؛ پروتئین 15.1 گرم؛ کربوهیدرات 13 گرم؛ چربی 13.2 گرم؛ کلسترول 36.9 میلی‌گرم؛ سدیم 107 میلی‌گرم

فاهیتای مرغ در ظرف چدنی

فاهیتای مرغ در ظرف چدنی

وقتی صحبت از فاهیتا می‌شود، نمی‌توانید تردی را که مرغ هنگام پختن روی چدن به دست می‌آورد، را فراموش کنید. آشپز رجینا تاتوم می‌گوید: "خوشمزه، آسان، و ترکیب ادویه‌ها فوق العاده بود. هرگز دیگر غذای ادویه‌دار آماده نخرید."

دستور پخت
مرینیت کردن مرغ یک امر ضروری است. سپس پختن در یک ماهیتابه چدنی سبب درست شدن فاهیتای خوش طعم می‌شود. با تورتیلا و موادی که انتخاب می‌کنید، مانند سالسا، گواکامولی یا آووکادو، خامه ترش یا آبلیموی تازه آن را سرو کنید.

آماده‌سازی: 10 دقیقه
زمان پخت: 10 دقیقه
زمان اضافی: 4 ساعت
زمان کلی: 4 ساعت و 25 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
برای تهیه مرینیت:
    ¼ فنجان روغن زیتون
    2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه گرفته شده
    1 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
    2 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
    2 قاشق چایخوری پودر سیر
    1 قاشق چایخوری نمک
    ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
    450 گرم سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان

برای تهیه سبزیجات:
    1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
    1 پیاز بزرگ، خلال شده
    1 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ خرد شده
    1 فلفل دلمه‌ای سبز بزرگ، خرد شده

طرز تهیه  
مرحله 1
روغن زیتون، آب لیموترش، پودر چیلی، زیره سبز، پودر سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سینه مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا به مواد آغشته شود. روی ظرف را بپوشانید و بین 4 ساعت تا یک شب در یخچال بگذارید.

مرحله 2
یک تابه چدنی را روی حرارت متوسط گرم کنید. سینه مرغ را به ماهیتابه داغ اضافه کنید و مرینت را نگه دارید. 6 تا 8 دقیقه بپزید تا قهوه‌ای شوند. مرغ را از ماهیتابه خارج کرده و خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در همان ماهیتابه گرم کنید و پیاز، فلفل دلمه‌‌ای و مرینتی که نگه داشته‌اید را اضافه کنید. 5 تا 7 دقیقه تا زمانی که سبزیجات نرم و لطیف شوند بپزید. مرغ را دوباره به ماهیتابه اضافه کرده، هم بزنید و 2 تا 4 دقیقه بپزید تا گرم شوند.

ارزش غذایی
در هر وعده: 330 کالری؛ پروتئین 25.5 گرم؛ کربوهیدرات 11.3 گرم؛ چربی 20.7 گرم؛ کلسترول 64.6 میلی‌گرم؛ سدیم 664.5 میلی‌گرم

سالاد مرغ کلاسیک

سالاد مرغ کلاسیک

نیکول مکموم می‌گوید "این دستور پخت دلپذیر سالاد مرغ کلاسیک برای ساندویچ، سالاد و میان وعده عالی است. تکه‌های کرفس طعم‌دار و سبزی‌های تازه بافت و طعم را اضافه می‌کنند در حالی که خردل و آب لیمو باعث تندی سالاد می‌شوند. همانطور که هست از آن لذت ببرید، یا آجیل و میوه را اضافه کنید. روش مورد علاقه من برای خوردن این سالاد این است که آن را روی نان گندم برشته شده با کاهو و گوجه فرنگی در کنار یک وعده سالم سیب زمینی سرخ کرده  سرو کنم! 
دستور پخت
نیکول مکموم می‌گوید "این دستور پخت دلپذیر سالاد مرغ کلاسیک برای ساندویچ، سالاد و میان وعده عالی است. تکه‌های کرفس طعم‌دار و سبزی‌های تازه بافت و طعم را اضافه می‌کنند در حالی که خردل و آب لیمو باعث تندی سالاد می‌شوند. همانطور که هست از آن لذت ببرید، یا آجیل و میوه را اضافه کنید. روش مورد علاقه من برای خوردن این سالاد این است که آن را روی نان گندم برشته شده با کاهو و گوجه فرنگی در کنار یک وعده سالم سیب زمینی سرخ کرده  سرو کنم!"

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت: 1 ساعت و 20 دقیقه
زمان اضافی: 2 ساعت و 15 دقیقه
زمان کلی: 3 ساعت و 55 دقیقه
مناسب برای: 10 نفر

مواد لازم:
    اسپری روغن آشپزی
    900 گرم سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان نصف شده
    1 قاشق چایخوری نمک 
    ¾ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
    ¾ قاشق چایخوری پودر پیاز
    1 فنجان سس مایونز یا بیشتر به میزان دلخواه
    ½ فنجان خامه ترش
    ¼ فنجان سس رلیش شیرین
    3 ساقه پیاز سبز (فقط قسمت‌های سفید و سبز روشن) خرد شده
    2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
    1 قاشق غذاخوری خردل 
    1 قاشق غذاخوری آب لیمو
    1 قاشق چایخوری شوید خشک
    ½ فنجان کرفس ریز خرد شده

طرز تهیه  
مرحله 1
فر را با دمای 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) گرم کنید. درون یک ظرف مخصوص (ظرف پیرکس) فر کمی روغن آشپزی اسپری کنید.

مرحله 2
مرغ را به طور مساوی با 2/1 قاشق چایخوری نمک، 2/1 قاشق چایخوری فلفل و پودر پیاز مزه دار کنید. سپس آن‌ها را در ظرف پیرکس آماده شده قرار دهید و محکم با فویل بپوشانید.

مرحله 3
در فری که از قبل گرم شده حدود 1 ساعت و 20 دقیقه مرغ‌ها را بپزید تا زمانی که به راحتی تکه شوند، اما بیش از حد نپزید .

مرحله 4
ظرف را از فر خارج کرده، درب آن را باز کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه به اندازه کافی خنک شود. آب مرغ جمع شده را برداشته و نگه دارید.

مرحله 5
تا زمانی که مرغ سرد می‌شود سس را آماده کنید. 1 فنجان سس مایونز، خامه ترش، رلیش، پیازچه، جعفری، سس خردل، آب لیمو، شوید و باقیمانده نمک و فلفل را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله 6
مرغ را به قطعات بزرگ خرد کرده و در ظرف غذاساز بریزید. غذاساز را تا زمانی که مواد مرغ به میزان دلخواهتان خرد شود روشن نگه دارید. 

مرحله 7
مرغ را درون یک کاسه بریزید. کرفس را اضافه کنید و سس را روی آن بریزید و هم بزنید. اگر می‌خواهید آبدارتر باشد، آب مرغی که نگه داشته بودید یا سس مایونز بیشتری را اضافه کنید.

مرحله 8
قبل از سرو، حداقل 2 ساعت (یا حداکثر 2 روز) روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید. قبل از سرو خوب هم بزنید.

یادداشت آشپز:
می‌توان رلیش شیرین را با عسل یا شکر یا شوید برای شیرینی کمتر جایگزین کرد. آب لیمو را می‌توان با مقداری سرکه برای طعمی تیزتر جایگزین کرد!

ارزش غذایی
در هر وعده: 296 کالری؛ پروتئین 19.6 گرم؛ کربوهیدرات 4.4 گرم؛ چربی 22.1 گرم؛ کلسترول 65.1 میلی‌گرم؛ سدیم 456.7 میلی‌گرم

ران مرغ ترد خردلی 

ران مرغ ترد خردلی 

ترکیب آرد سوخاری، خردل و پارمزان مجموعه‌ای از طعم و مزه‌ها را به همراه دارد. Mandbsfablives می‌گوید که ران‌های مرغ را در تمام مدت به سمت پوست بپزید تا تردترین حالت را داشته باشند.

دستور پخت
این ران مرغ فوق‌العاده خوشمزه یکی دیگر از وعده‌های غذایی آسان و دلپذیر است که می‌توان در کمترین زمان درست کرد. این مرغ‌ها به اندازه کافی خوب هستند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک غذای مستقل، در یک ساندویچ یا در غذاهای دیگر استفاده کنید! 

آماده‌سازی: 10 دقیقه
زمان پخت: 30 دقیقه
زمان کلی: 40 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
    4 ران مرغ (110 گرم) بدون استخوان و بدون پوست
    ½ قاشق چای خوری چاشنی ادوبو 
    فلفل سیاه آسیاب شده به میزان دلخواه
    1 فنجان خردل 
    ¼ فنجان کره، ذوب شده
    1 فنجان آرد سوخاری یا به میزان لازم
    ¼ فنجان پنیر پارمزان رنده شده
    اسپری روغن آشپزی
    1 قاشق چایخوری جعفری تازه خرد شده یا به میزان دلخواه


طرز تهیه  
مرحله 1
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک توری را روی یک سینی فر لبه‌دار قرار دهید.

مرحله 2
چربی ران مرغ را جدا کرده و با ادوبو و فلفل آن را مزه دار کنید.

مرحله 3
سس خردل و کره آب شده را در یک کاسه کم عمق هم بزنید تا مخلوطی براق و کره‌ای به دست آورید. آرد سوخاری و پنیر پارمزان را در ظرف دیگری با هم ترکیب کنید.

مرحله 4
ران مرغ را در مخلوط خردل بریزید تا به طور یکنواخت به مواد آغشته شود، سپس در مخلوط آرد سوخاری بغلتانید. ران‌ها را درون سینی فری که آماده شده بگذارید و روی‌ آن‌ها را روغن اسپری کنید.

مرحله 5
ران‌ها را در فری که از قبل گرم شده بدون پشت و رو کردن 30 تا 35 دقیقه بپزید تا زمانی که وسط آن‌ها دیگر صورتی رنگ نباشد.

مرحله 6
برای سرو با جعفری آن را تزئین کنید.

یادداشت‌های آشپز:
مخلوط نمک، پودر سیر و پودر پیاز را می‌توان جایگزین چاشنی ادوبو کرد.
من مرغ را هنگام پخت و پز برنمی‌گردانم تا زمانی که مطمئن شوم که لایه رویی آن فوق العاده ترد باقی می‌ماند.

یادداشت ویراستار:
اطلاعات مربوط به ارزش غذایی برای این دستور پخت شامل مقدار کامل موادی است که برای سوخاری کردن استفاده می‌شود. مقدار واقعی مواد سوخاری که خورده می‌شود متفاوت خواهد بود.

ارزش غذایی
در هر وعده: 447 کالری؛ پروتئین 24.8 گرم؛ کربوهیدرات 32.2 گرم؛ چربی 22.4 گرم؛ کلسترول 105 میلی‌گرم؛ سدیم 2005.9 میلی‌گرم.

ران مرغ کباب شده در فر

ران مرغ کباب شده در فر

سس سویا، سس شیرین فلفل تایلندی، پاپریکا و جعفری خشک شده با هم ترکیب می‌شوند تا ران‌های مرغ را قبل از این که در فر روی توری برشته شوند، مرینیت کنند.

دستور پخت
ران مرغ کبابی من را امتحان کنید، تا عاشق آن شوید! روی آن جعفری ریز خرد شده تازه بپاشید و با سالاد سیب زمینی گرم یا سیب زمینی سرخ شده یا هر دو سرو کنید.

آماده‌سازی: 10 دقیقه
زمان پخت: 25 دقیقه
زمان اضافی: 1 ساعت
زمان کلی: 1 ساعت و 35 دقیقه
مناسب برای: 8 نفر
مواد لازم:
    ¼ فنجان سس سویا تیره
    ¼ فنجان سس سوئیت چیلی تایلندی
    1 قاشق چایخوری پاپریکا آسیاب شده
    1 قاشق چایخوری جعفری خشک
    ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده یا به میزان دلخواه
    8 ران مرغ (150 گرم) بدون استخوان و پوست

طرز تهیه  
مرحله 1
سس سویا، سس سوئیت چیلی، پاپریکا، جعفری و فلفل را در یک کاسه شیشه‌ای یا سرامیکی بزرگ با هم مخلوط کنید. ران مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا به مواد آغشته شوند. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و تا 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله 2
فر را از قبل با دمای 450 درجه فارنهایت (230 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و یک قفسه گریل روی سینی قرار دهید.

مرحله 3
ران مرغ را از مرینیت خارج کرده و اضافی آن را تکان دهید. روی قفسه‌ی گریل آماده شده بگذارید. مرینیت باقیمانده را دور بریزید.

مرحله 4
مرغ‌ها را به مدت 15 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بپزید. مرغ‌ها را چرخانده و پختن را 10 تا 15 دقیقه دیگر ادامه دهید تا زمانی که وسط آن‌ها دیگر صورتی رنگ نباشد. 

یادداشت آشپز:
اضافه کردن یک قفسه گریل بر روی سینی فر بسیار مهم است تا ران مرغ خیس نشود. قفسه گریل ران مرغ را کمی بالا نگه می‌دارد و هنگامی که آب مرغ از آن خارج می‌شود، ران‌ها خشک می‌مانند. این کار همچنین به مرغ اجازه می‌دهد تا ترد شود گویا که روی کباب‌پز آماده شده است.

یادداشت ویراستار:
اطلاعات مربوط به ارزش غذایی برای این دستور پخت شامل مقدار کامل مواد تشکیل دهنده مرینیت می‌باشد. مقدار واقعی مرینیتی که خورده می‌شود متفاوت خواهد بود.

ارزش غذایی
در هر وعده: 200 کالری؛ پروتئین 24.2 گرم؛ کربوهیدرات 1.6 گرم؛ چربی 9.9 گرم؛ کلسترول 86.5 میلی‌گرم؛ سدیم 849 میلی‌گرم

مرغ سوخاری کلاسیک جنوبی

مرغ سوخاری کلاسیک جنوبی

این دستور غذا توسط نیکول مکمام که خود یک جنوبی است تهیه شده است، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که این واقعا دستور پخت مرغ سوخاری کلاسیک جنوبی است: ترد، آبدار، شور و تند.

دستور پخت
مرغ سوخاری کلاسیک جنوبی فوق العاده ترد و کمی نمکی و خوش طعم. گوشت آن لطیف و آبدار است و دور آن سبک و ترد است. برای این کار وقت بگذارید... بگذارید یک شب در مواد خیس بخورد سپس بپزید. حتی بیشتر بپزید چون چه کسی مرغ سرخ شده سرد را دوست ندارد؟ با پوره سیب زمینی و سالاد کلم سرو کنید تا طعمی عالی ایجاد شود.

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت: 40 دقیقه
زمان اضافی: 4 ساعت
زمان کلی: 5 ساعت
مناسب برای: 8 نفر
مواد لازم:
    1 کیلو و 800 گرم ران مرغ با استخوان و پوست
    4 فنجان باترمیلک
    2 قاشق غذاخوری سس فلفل تند 
    1 قاشق غذاخوری نمک 
    3 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده 
    3 فنجان آرد همه منظوره
    2 قاشق چایخوری نمک 
    1 و ½ قاشق چایخوری پودر پیاز
    1 قاشق چایخوری پودر سیر
    1 قاشق چایخوری پاپریکا آسیاب شده
    ½ قاشق چایخوری فلفل کاین
    1 لیتر روغن نباتی برای سرخ کردن یا به میزان لازم
طرز تهیه  
مرحله 1
مرغ، باترمیلک، سس تند، 1 قاشق غذاخوری نمک و 2 قاشق چایخوری فلفل را در یک کاسه بزرگ شیشه‌ای ترکیب کنید. آنقدر هم بزنید تا مرغ خوب به مواد آغشته شود. روی آن را بپوشانید و حداقل 4 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید.

مرحله 2
آرد، 2 قاشق چایخوری نمک، پودر پیاز، پودر سیر، پاپریکا، 1 قاشق چایخوری فلفل باقیمانده و فلفل کاین را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

مرحله 3
مرغ را از یخچال خارج کنید. هر بار یک تکه را درست کنید، آن را از مرینیت خارج کنید و اجازه دهید مقدار اضافی آن چکه کند. آن را در مخلوط آرد بغلتانید تا به طور یکنواخت به آرد آغشته شود و روی قفسه گریل که در داخل یک سینی فر لبه‌دار قرار داده شده است، بگذارید.

مرحله 4
روغن را در یک قابلمه به قطر 2.5 سانتی‌متر بریزید. روی حرارت متوسط رو گرم کنید تا به دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) برسد.

مرحله 5
چند تکه مرغ را به روغن داغ اضافه کنید و 10 تا 15 دقیقه بپزید یک یا دو بار بچرخانید تا دور آن قهوه‌ای-طلایی شود و دیگر صورتی رنگ نباشد. در طول پخت و پز دمای روغن را در حدود 320 درجه فارنهایت (160 درجه سانتیگراد) نگه دارید. مرغ را در یک قفسه گریل تمیز که روی یک سینی فر همراه با دستمال کاغذی است، قرار دهید. روغن را به 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) برگردانید و همین کار را تکرار کنید تا باقیمانده مرغ‌ها را سرخ کنید.

مرحله 6
بلافاصله سرو کنید.

یادداشت آشپز:
تکه‌های کوچک تا متوسط مرغ برای سرخ کردن بهتر هستند زیرا به طور یکنواخت پخته می‌شوند. اگر از سینه‌های مرغ بزرگ‌تر استفاده می‌کنید، آن‌ها را از وسط نصف کنید تا روند کار آسان‌تر شود.
در صورت تمایل می‌توانید از یک کیسه زیپ‌دار بزرگ برای مرینیت کردن مرغ به جای کاسه استفاده کنید.


یادداشت ویراستار:
اطلاعات مربوط به ارزش غذایی برای این دستور پخت شامل مقدار کامل مرینیت باترمیلک و آرد می‌باشد. مقدار واقعی مرینیتی که خورده می‌شود متفاوت خواهد بود.
ما ارزش غذایی روغن برای سرخ کردن را بر اساس 10 درصد مقدار باقیمانده پس از پخت تعیین کرده‌ایم. مقدار آن بسته به زمان پخت و دما، تراکم مواد و نوع خاصی از روغن که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود.

ارزش غذایی
در هر وعده: 695 کالری؛ پروتئین 50.1 گرم؛ کربوهیدرات 45.5 گرم؛ چربی 33.5 گرم؛ کلسترول 141.7 میلی‌گرم؛ سدیم 1558 میلی‌گرم

مرغ کبابی با سیر، رزماری و لیمو

مرغ کبابی با سیر، رزماری و لیمو

مرغ خود را با آروگولا، برش‌های لیمو، پیاز و حبه‌های سیر پر کنید. آشپز کارن سوینی جسی می‌گوید: "این دستور غذا عالی بود! مرغ بسیار آبدار، لطیف و خوش طعم بود. اکنون این دستور غذای مورد علاقه من برای مرغ کبابی است."

دستور پخت
این دستور یک مرغ کبابی است که مورد علاقه خانواده می‌باشد. هر بار پس از پخت مرغ آبدار و لطیف می‌شود.

آماده‌سازی: 30 دقیقه
زمان پخت: 1 ساعت و 30 دقیقه
زمان اضافی: 10 دقیقه
زمان کلی: 2 ساعت و 10 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
    1 عدد لیمو متوسط
    ½ پیاز متوسط
    ½ قاشق چایخوری نمک سیر
    ½ قاشق چایخوری مریم گلی آسیاب شده
    ½ قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده
    ½ قاشق چایخوری آویشن آسیاب شده
    ½ قاشق چایخوری ریحان آسیاب شده
    ½ قاشق چایخوری رزماری آسیاب شده
    ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
    1 مرغ کامل (1 کیلو 800 گرم)
    1 فنجان آروگولا
    6 حبه سیر، پوست کنده و له شده
    7 قاشق غذاخوری روغن گی (ghee)
    1 قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه  
مرحله 1
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید. سینی فر را با فویل بپوشانید.

مرحله 2
لیمو را حلقه حلقه کرده و از طول نصف کنید. نصف آن را به چهار قسمت برش دهید و نصف دیگر را برای پخت و مزه دار کردن کنار بگذارید. پیاز را به 4 قسمت برش دهید؛ یک تکه را خرد کنید و روی سینی فر آماده شده بریزید. تکه‌های باقیمانده پیاز را کنار بگذارید.

مرحله 3
نمک سیر، مریم گلی، زردچوبه، ریحان، رزماری و فلفل را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. سپس به طور مساوی در 2 کاسه بریزید.

مرحله 4
مرغ را با آب سرد بشویید و خشک کنید. چربی اضافی را بریده و دور بریزید و پوست را از گوشت جدا کنید. داخل مرغ را با آروگولا، 4 برش لیمو، 3 تکه پیاز و حبه‌های سیر پر کنید. پاهای مرغ را با نخ به هم ببندید. 2 قاشق غذاخوری روغن گی را زیر پوست و 2 قاشق غذاخوری دیگر را روی پوست، و روی تمام مرغ بمالید.

مرحله 5
2 قاشق غذاخوری روغن و کره را به یک کاسه ادویه اضافه کنید. به مدت 45 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. هم بزنید و زیر پوست مرغ پخش کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را در مایکروویو قرار دهید و سپس با برس روی پوست مرغ بمالید. باقیمانده ادویه را روی مرغ ریخته و داخل پوست آن بزنید. مرغ را مالش نکنید. مقداری از نصف لیموی باقیمانده را به آرامی روی مرغ فشار دهید و مرغ را در حالتی که سینه آن به سمت بالا باشد، بر روی برش‌های پیاز داخل سینی بگذارید.

مرحله 6
مرغ را در فری که از قبل گرم شده است حدود 1 ساعت و 30 دقیقه بپزید تا زمانی که دیگر صورتی رنگ نباشد، و هر 30 دقیقه یکبار آب خود مرغ و باقی‌مانده آب لیمو را روی آن بریزید. از فر خارج کرده و اجازه دهید 10 دقیقه قبل از برش سرد شود.

یادداشت آشپز:
برای عطر و طعم بیشتر، می‌توانید نیمی از لیمو را مستقیماً در سینی فر با مرغ در حال کباب شدن قرار دهید.
برای یک مرغ 2 کیلویی، 20 دقیقه بیشتر کباب کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 813 کالری؛ پروتئین 62.3 گرم؛ کربوهیدرات 6.4 گرم؛ چربی 59.6 گرم؛ کلسترول 259 میلی‌گرم؛ سدیم 437.6 میلی‌گرم

بهترین دیپ مرغ بوفالو

بهترین دیپ مرغ بوفالو

از مرغ تازه پخته شده برای تهیه این دیپ مرغ بوفالو استفاده کنید تا مواد کنسرو شده برای همیشه کنار بروند. گرما و طعم تند سس مزه‌ی پنیر خامه‌ای، سس رنچ، پنیر بلوچیز و چدار را کامل می‌کند.

دستور پخت
دستور پخت‌های زیادی برای دیپ مرغ بوفالو وجود دارد، اما من مطمئن هستم که این یکی از بهترین‌ها است. این دیپ درست شده با مرغ تازه پخته شده، بسیار بهتر از دستور پخت‌هایی است که به مواد کنسرو شده نیاز دارند. فوق العاده  خامه‌ای با مقدار مناسبی از طعم تندی است. من شدیداً بلوچیز را بر روی آن توصیه می‌کنم! در دمای اتاق عالی سرو می‌شود، بنابراین برای مهمانی عالی است. با ساقه کرفس و هویج یا چیپس ذرت سرو کنید.

تکرار عکس 19
آماده‌سازی: 15 دقیقه
زمان پخت: 1 ساعت و 30 دقیقه
زمان اضافی: 25 دقیقه
زمان کلی: 2 ساعت و 10 دقیقه
مناسب برای: 24 نفر
مواد لازم:
    3 عدد سینه مرغ (170 گرم) بدون پوست و بدون استخوان
    1 قاشق چایخوری نمک 
    ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
    ¼ قاشق چایخوری پودر سیر
    اسپری روغن آشپزی
    2 بسته پنیر خامه‌ای (250 گرمی)، نرم شده
    1 فنجان سس رنچ
    1 فنجان سس تند 
    1 و ½ فنجان پنیر چدار رنده شده
    ⅓ فنجان بلوچیز خرد شده
    3 ساقه پیازچه، فقط قسمت‌های سبز، نازک خرد شوند

طرز تهیه 
مرحله 1
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

مرحله 2
مرغ را روی یک ورق بزرگ فویل قرار دهید و به طور مساوی نمک، فلفل و پودر سیر روی آن بپاشید. دور مرغ را با فویل بپیچید تا شبیه به یک پاکت شود. پاکت فویلی را روی یک سینی فر لبه‌دار قرار دهید.

مرحله 3
مرغ را به مدت 1 ساعت در فری که از قبل گرم شده بپزید. از فر خارج کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.

مرحله 4
در همین حین، دمای فر را به 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) افزایش دهید. یک ظرف پیرکس را با اسپری روغن کمی چرب کنید.

مرحله 5
پنیر خامه‌ای، سس رنچ و سس تند را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

مرحله 6
مرغ پخته شده را تقریباً خرد یا ریز خرد کنید. سپس همراه با پنیر چدار به مخلوط پنیر خامه‌ای اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط را در ظرف پیرکس آماده شده بریزید و بلوچیز را روی آن بپاشید.

مرحله 7
حدود 30 دقیقه، بدون پوشش، بپزید تا لبه‌های آن طلایی شود. از فر خارج کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. روی آن پیازچه بپاشید و سرو کنید.

یادداشت آشپز:
می‌توانید مرغ را از 2 روز قبل بپزید و در یخچال نگهداری کنید تا بعدا دیپ را درست کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 175 کالری؛ پروتئین 8.2 گرم؛ کربوهیدرات 1.4گرم؛ چربی 15.1 گرم؛ کلسترول 44.2 میلی‌گرم؛ سدیم 558.2 میلی‌گرم

مرغ و سبزیجات با سس وینگرت خردل در سینی فر

مرغ و سبزیجات با سس وینگرت خردل در سینی فر

مناسب خانواده، آسان و مغذی، مرغ تو فری و سبزیجات با سس وینگرت خردل ما همه را دارد. آشپز جولین بی می‌گوید "این غذا خیلی خوب بود که ای کاش یک سینی فر دوم نیز درست می‌کردم!"
دستور پخت
آیا می‌خواهید برای خانواده خود یک وعده غذایی کامل و مغذی آماده کنید اما وقت کم دارید؟ این شام که به آسانی در فر درست می‌شود، پاسخ شما است. این ترکیبی عالی از طعم شیرین و شور است، با ران مرغ آبدار و پوست ترد، سبزیجات ترد و لطیف و سس تند. به علاوه فوق العاده مقرون به صرفه است و به حداقل تمیزکاری نیاز دارد.

آماده‌سازی: 15 دقیقه
زمان پخت: 45 دقیقه
زمان کلی: 1 ساعت
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
برای تهیه مرغ و سبزیجات:
    450 گرم کلم بروکسل، از وسط نصف شده است
    2 عدد سیب زمینی شیرین بزرگ، به صورت خلالی خرد شده
    1 پیاز متوسط شیرین، به صورت خلالی خرد شده
    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون  
    1 و ¼ قاشق چایخوری نمک   
    ¾ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده 
    4 تکه‌ مرغ (140 گرم) با استخوان و پوست

سس وینگرت خردل:
    2 قاشق غذاخوری خردل دانه دار
    1 قاشق غذاخوری شربت افرا
    ½ قاشق چایخوری نمک 
    ¼ قاشق چایخوری فلفل کاین


طرز تهیه 
مرحله 1
فر را با دمای 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سینی فر لبه‌دار را با فویل بپوشانید.

مرحله 2
مرغ و سبزیجات را آماده کنید: کلم بروکسل، سیب زمینی شیرین و پیاز را با 1 قاشق غذاخوری روغن، 1 قاشق چایخوری نمک و 2/1 قاشق چایخوری فلفل روی سینی فر آماده شده بریزید. به صورت یک لایه یکنواخت پخش کنید.

مرحله 3
مرغ را با 4/1 قاشق چایخوری نمک و 4/1 قاشق چایخوری فلفل مزه‌دار کنید و آن را از سمت پوست بین سبزیجات روی سینی فر قرار دهید. روغن باقیمانده را روی پوست مرغ بمالید.

مرحله 4
مرغ را در فری از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که مرغ پخته و طلایی و ترد شود، کباب کنید. 

مرحله 5
در حالی که شام در سینی فر در حال پختن است، سس وینیگرت را آماده کنید. خردل، سرکه، شربت افرا، نمک و فلفل کاین را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کرده تا خوب ترکیب شوند.

مرحله 6
سس را روی سبزیجات و مرغ بریزید.

یادداشت آشپز:
می‌توانید از هر ترکیب سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 536 کالری؛ پروتئین 32.1 گرم؛ کربوهیدرات 64.3 گرم؛ چربی 17.4 گرم؛ کلسترول 87.4 میلی‌گرم; سدیم 1195.5 میلی‌گرم.


مرغ ترد با ترشی سبزیجات

مرغ ترد با ترشی سبزیجات

فرنس سی، که ایده دستور پخت این غذا را از یک محلی گرفته است، می‌گوید: "کتلت‌های مرغ کاملا لطیف و آبدار با ترشی سبزیجات ملایم یا تند (به انتخاب شما!) و پنیرهای پروولون تزیین می‌شوند. برای تنوع از طعم‌های مختلف نان کروتون استفاده کنید." 
دستور پخت
کتلت‌های مرغ کاملا لطیف و آبدار با ترشی سبزیجات ملایم یا تند (به انتخاب شما!) و پنیرهای پروولون تزیین می‌شوند. برای تنوع از طعم‌های مختلف نان کروتون استفاده کنید. این دستور پخت غذا از یکی از غذاهای مورد علاقه من در یک رستوران محلی الهام گرفته شده است. 

آماده‌سازی: 20 دقیقه
زمان پخت: 15 دقیقه
زمان کلی: 35 دقیقه
مناسب برای: 4 نفر
مواد لازم:
    4 سینه مرغ (110 گرم) بدون استخوان و پوست
    نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان دلخواه
    1 و ½ فنجان نان کروتون سیر و کره
    ½ فنجان آرد همه منظوره
    2 عدد تخم مرغ بزرگ، زده شده
    3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
    ½ فنجان ترشی سبزیجات
    4 برش پنیر پروولون
    2 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده


طرز تهیه 
مرحله 1
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

مرحله 2
سینه‌های مرغ را با یک بیفتک کوب بکوبید تا به ضخامت نیم سانت برسند. سپس هر دو طرف را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله 3
کروتون‌ها را در یک غذاساز کوچک بریزید تا زمانی که کمی خرد شوند. آرد، تخم مرغ و خرده‌های کروتون را در 3 ظرف کم عمق جداگانه بریزید.

مرحله 4
ابتدا هر سینه را به آرد آغشته کرده و اضافه آن را بگیرید. سپس در مخلوط تخم‌مرغ فرو کنید و اجازه دهید باقیمانده آن چکه کند. مرغ را با خرده‌های کروتون بپوشانید و در بشقاب بگذارید.

مرحله 5
روغن را روی حرارت متوسط در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید تا داغ شود. مرغ را به مدت 2 دقیقه سرخ کنید، بچرخانید و 2 دقیقه دیگر سرخ کنید. از روی حرارت بردارید. روی هر تکه مرغ 2 قاشق غذاخوری ترشی سبزیجات و 1 تکه پنیر بگذارید.

مرحله 6
مرغ‌ها را 8 تا 10 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بپزید تا وسط مرغ دیگر صورتی رنگ نباشد. قبل از سرو با جعفری تزیین کنید.

ارزش غذایی
در هر وعده: 560 کالری؛ پروتئین 33.3 گرم؛ کربوهیدرات 29.5 گرم؛ چربی 33.6 گرم؛ کلسترول 177.2 میلی‌گرم; سدیم 706.8 میلی‌گرم


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است