لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

پانزده نوع از بهترین غذاهای جانبی برای ماهی سالمون

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1401/06/15نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 15 دقیقهنظر: 0بازدید: 329

نوبت ماهی سالمون است! اما به همراه آنچه می‌توان خورد؟ چه یک دستور غذای استاندارد ماهی سالمون در طول شب خود داشته باشید و چه مشتاق هستید که فریزری از ماهی آزاد وحشی داشته باشید، یافتن بهترین غذاهای جانبی برای شام ماهی سالمون می‌تواند ترسناک باشد. این تا حدی به این دلیل است که موارد زیادی وجود دارند که می‌توان برای غذای جانبی ماهی سالمون انتخاب کرد. ماهی سالمون طعم ملایمی‌دارد و به‌خوبی به غذاهای خوش‌طعم، شیرین، دودی و تند و برای انواع غذاها کمک‌کننده است. سالمون یک ماهی چرب است، اما با مواد بدون چربی، مانند سبزی‌ها و محصولات تازه و همچنین ماهی‌های سنگین‌تر، مانند پاستا و ریزوتو، به‌خوبی ترکیب می‌شود. بااین‌حال، گیر افتادن توسط ماهی سالمون چیز خوبی است، زیرا محدوده انتخابی غذاهای جانبی (تقریباً) با یک برش خوب ماهی برای صبحانه، ناهار یا شام بی‌پایان است. در اینجا تعدادی از غذاهای جانبی موردعلاقه ما برای خوردن با ماهی سالمون آورده شده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فیله سالمون

بهترین مخلفات سالمون

1. سیب‌زمینی سرخ‌کرده با سیر و جعفری

1. سیب‌زمینی سرخ‌کرده با سیر و جعفری 

با این دستور غذا، یک دسته سیب‌زمینی سرخ‌شده یخ‌زده را تقویت کنید که کیفیت آن را به حد غذای جانبی افزایش می‌دهد. آن‌ها کاملاً با ماهی سالمون همراه با سس ماست یا هر چیز خامه‌ای دیگر متناسب‌اند.

دستور پخت:

از ستاره‌های خوش‌شانس خود برای وجود سیب‌زمینی سرخ‌شده یخ‌زده تشکر کنید. کمی در فر بگذارید و سیب‌زمینی سرخ‌شده را در خانه بدون سرخ کردن تهیه کنید؛ و هیچ راهی بهتر از جعفری و سیر برای تزیین سیب‌زمینی سرخ‌کرده وجود ندارد. راز اینجاست که سیب‌زمینی سرخ‌شده را به‌محض بیرون آمدن از فر با مخلوط جعفری و سیر ترکیب کنید تا مطمئن شوید که سیب‌زمینی سرخ‌شده به این شیوه بهشتی می‌شود! و سپس یک دقیقه دیگر دوباره در فر قرار دهید تا سیر معطر شود. این یک راه ساده برای ارتقاء سیب‌زمینی سرخ‌کرده است و در صورت میزبانی مهمانی، کار را برای خود آسان کنید. پیشنهاد سرو: استیک!

مواد لازم:

65 گرم سیب‌زمینی سرخ‌کرده یخ‌زده

4/1 فنجان روغن‌زیتون

 1 قاشق چای‌خوری نمک کوشر

 1 فنجان برگ‌های جعفری تازه و لطیف و ساقه‌های نرم آن، تقریباً خردشده

2 حبه سیر، تقریباً خردشده (2½ قاشق چای‌خوری)

نمک دریایی پوسته‌پوسته، برای سرو

 سس مایونز و سس کچاپ، برای سرو (اختیاری)

طرز تهیه:

فر را با دمای 450 درجه فارنهایت با طبقه یک‌سوم از بالا و پایین گرم‌کنید. سیب‌زمینی سرخ‌شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید؛ با روغن و نمک کوشر مخلوط‌کنید. سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده را به‌طور مساوی روی 2 ورقه پخت بزرگ و لبه‌دار پخش‌کنید. به مدت 30 تا 35 دقیقه تا زمانی که طلایی شود، سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده و ماهیتابه را تا نیمه بچرخانید.

در همین حین، جعفری و سیر را روی یک تخته برش بزرگ قرار دهید. با استفاده از چاقوی آشپز، جعفری و سیر را باهم خردکنید تا ریز خرد شوند. از طرف دیگر، جعفری و سیر را در یک غذا ساز کوچک بریزید تا ریز خرد شوند، حدود 15 ثانیه این کار را انجام دهید.

وقتی سیب‌زمینی سرخ شد، ورقه‌های پخت را از فر خارج کنید و بلافاصله سیب‌زمینی سرخ‌شده را با مخلوط جعفری و سیر مخلوط‌کنید. ورقه‌های پخت را به فر برگردانید و حدود 1 دقیقه بپزید تا معطر شوند. روی سیب‌زمینی سرخ‌شده را نمک دریای پولکی بپاشید. در صورت تمایل با سس مایونز و سس گوجه‌فرنگی سرو کنید.

زمان درست:

این‌طوری است که این سیب‌زمینی سرخ‌شده و استیک هنگر با کره ورسسترشایر می‌توانند در فر باهم باشند؛ سیب‌زمینی سرخ‌شده را به مدت 25 دقیقه بپزید، سپس آن‌ها را بردارید. استیک را داخل آن بریزید و بپزید تا پخته شود. در مدت استراحت استیک، سیب‌زمینی سرخ‌شده را به فر برگردانید تا پخت تمام شود.

2. سالاد لیمویی خردشده با پیتا

2. سالاد لیمویی خردشده با پیتا 

رژیم غذایی مدیترانه‌ای را با این سالاد ترد و خوش‌طعم که با بسیاری از انواع ماهی سالمون آب پز، کبابی و… حتی باقیمانده و سرد سازگاری دارد، دنبال کنید!

دستور پخت:

این سالاد زیبا، سیرکننده و آسان است، چه دستور پخت عالی‌ای باید باشد.

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 30 دقیقه

برای 4 عدد

همان‌طور که همه آشپزهای بزرگ می‌دانند، همه سالادها برابر نیستند. برخی از آن‌ها به‌سختی بیشتر از انبوهی از کاهو هستند، برخی دیگر آن‌قدر مملو از طعم‌های متضاد هستند که مثل ترافیک در دهان شماست. در این سالاد خردشده زرق‌وبرق دار از نخود برشته ترد، کروتون نان پیتا برشته شده و ترکیبی از مواد ترد استفاده‌شده است. بله همه‌ی بهترین‌ها اینجا هستند: خیار ترد، تربچه تند و گوجه گیلاسی ترش. پنیر شور طعم‌های ترد را به هم گره می‌زند، درحالی‌که پاشیدن نعناع در انتها به هر لقمه‌ای طراوت می‌بخشد. به‌اندازه کافی دل‌چسب است که به‌تنهایی به‌عنوان یک وعده غذایی سرو شود، اما در خانه در کنار مرغ سوخاری یا ماهی سالمون کبابی نیز سرو می‌شود.

مواد لازم:

نخود را می‌توانید شسته و آبکش کنید

¼ فنجان پیاز قرمز خردشده

2 قاشق غذاخوری سرکه شراب قرمز

1¼ قاشق چای‌خوری نمک کوشر

2 عدد نان پیتا

آب 1 لیمو (حدود 2 قاشق غذاخوری)

1 قاشق چای‌خوری عسل

½ فنجان روغن‌زیتون

4 عدد خیار مینی خردشده

2 عدد تربچه، خردشده

1 پیمانه گوجه گیلاسی

8 فنجان سبزی سالاد بسته‌بندی‌شده (حدود 113 گرم)

113 گرم پنیر بز یا پنیر فتا (1 فنجان(

برگ نعنا و سماق آسیاب شده برای سرو (اختیاری)

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم‌کنید. نخود و پیاز را در یک کاسه بزرگ بریزید. سرکه و 4/1 قاشق چای‌خوری نمک را اضافه کنید. مخلوط‌کنید تا ترکیب شود.

پیتا را به قطعاتی به‌اندازه لقمه درآورید و روی یک ورقه پخت لبه‌دار قرار دهید. 10 دقیقه بپزید. بگذارید روی ورقه پخت خنک شود.

در همین حین، سس را درست کنید: آب‌لیمو، عسل و 4/3 قاشق چای‌خوری نمک را در یک کاسه کوچک بریزید. روغن را هم اضافه کنید.

سبزی‌ها را آماده کنید: خیارها را به‌صورت نیمه ماه و تربچه را به‌صورت حلقه‌های نازک برش دهید. گوجه‌فرنگی را از وسط نصف کنید. سبزی‌ها را با نخود به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. پیتا را اضافه کنید و روی سس بریزید. سبزی سالاد و 4/1 قاشق چای‌خوری نمک باقی‌مانده را اضافه کنید. پنیر را در کاسه خردکرده و به‌آرامی بریزید تا مخلوط شود. در صورت تمایل با برگ‌های نعناع ویا کمی سماق سرو کنید.

3. سیب‌زمینی سرخ‌شده بانمک و سرکه

3. سیب‌زمینی سرخ‌شده بانمک و سرکه 

سرکه اسیدی روی این سیب‌زمینی‌های ترد به‌خوبی چربی ماهی را کاهش می‌دهد، شما می‌خواهید این غذای جانبی را به تمام شب‌های سالمون خود اضافه کنید! انگشتان دست واقعاً همیشه ایده خوبی هستند، به‌خصوص اگر ماهی نیز درگیر آن باشد.

دستور پخت:

می‌توانیم یک اصل جدید برای پخت‌وپز پیشنهاد کنیم: اگر طعم آن به شکل چیپس عالی باشد، درنتیجه طعم آن روی سیب‌زمینی سوخاری عالی خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، این دستورالعمل ساده که طعم خود را از چیپس می‌گیرد. سیب‌زمینی‌ها را در حمامی از سرکه سیب، روغن‌زیتون و نمک تفت می‌دهید. پس از تفت دادن تا زمانی که کاملاً ترد شوند، آن‌ها را با دوش گیاهان تازه، به‌علاوه سرکه بیشتر و نمک دریای پوسته‌پوسته برای تقویت حس نمک و سرکه تمام کنید. هشدار منصفانه، ممکن است وسوسه شوید که این‌ها را از بشقاب خود با انگشتان خود بخورید.

زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 60 دقیقه

برای 6 عدد

مواد لازم:

¼ فنجان سرکه سیب

¼ فنجان روغن‌زیتون

1¼ قاشق چای‌خوری نمک کوشر

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

907 گرم سیب‌زمینی انگشتی، از طول نصف شده

½ فنجان برگ جعفری تازه

2 قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه خردشده

2 قاشق غذاخوری شوید تازه خردشده

نمک دریایی پوسته‌پوسته، برای سرو

فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم‌کنید. 3 قاشق غذاخوری سرکه و روغن را در یک کاسه بزرگ هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. بانمک کوشر و چند ریز فلفل مزه دار کنید. سیب‌زمینی را اضافه کنید و روی آن را بپوشانید.

سیب‌زمینی‌ها را، (کناره‌های برش داده‌شده)، در یک لایه یکنواخت روی یک ورقه پخت لبه‌دار بچینید. 35 تا 40 دقیقه تا زمانی که روی آن طلایی شود و وقتی با چنگال سوراخ شود نرم شود بپزید. بگذارید 15 دقیقه خنک شود.

سیب‌زمینی‌ها را با 1 قاشق غذاخوری سرکه و روغن باقی‌مانده روی ورقه پخت بریزید. قبل از سرو، جعفری، پونه کوهی و شوید را داخل آن بریزید. روی آن نمک دریای پولکی بزنید.

این غذا می‌تواند تا 1 ساعت در دمای اتاق بماند.

4. اسفناج پژمرده با کنجد

4. اسفناج پژمرده با کنجد 

درست کردن این اسفناج فقط چند دقیقه طول می‌کشد، بنابراین می‌توانید آن را تا زمانی که ماهی سالمون سرد شده یا تقریباً پخت آن تمام‌شده است، هم بزنید. آن را با ماهی سالمون تریاکی یا هر ماهی آزاد با سس سویا یا طعم‌های ملایم همراه کنید تا کنجد بدرخشد.

دستور پخت:

اسفناج پژمرده می‌تواند به‌نوعی خسته‌کننده باشد؛ اما مخلوط آجیلی از تاهین، شربت افرا و تاماری نتیجه‌ای خامه‌ای با طعمی غیرمنتظره می‌دهد. استفاده از روغن کنجد برای پختن اسفناج، طعم کنجدی را به شما می‌دهد، اما اگر فقط روغن‌زیتون در دست داشته باشید، به همین خوبی عمل می‌کند. طبیعتی تند دارد، اجازه دهید آب‌های خوش‌طعم به هر چیزی که سرو می‌کنید بخورد مانند فیله ماهی سالمون غنی یا استیک برش‌شده آبدار.

زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 10 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری تاهین (رب کنجد(

1½ قاشق چای‌خوری تاماری

½ قاشق چای‌خوری شربت افرا خالص

1 قاشق چای‌خوری دانه کنجد برشته شده، به‌علاوه مقداری برای سرو

1 قاشق چای‌خوری روغن کنجد برشته شده

2 دسته اسفناج تازه، خردشده

1 قاشق غذاخوری آب

تاهینی، تاماری، شربت افرا و کنجد را در یک کاسه کوچک باهم مخلوط‌کنید.

روغن کنجد را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم‌کنید. اسفناج را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید، هرازگاهی هم بزنید تا حجمش کم شود و با روغن آغشته شود. 1 قاشق غذاخوری آب را با آن مخلوط‌کنید، روی آن را بپوشانید و بپزید تا اسفناج نرم و سبز روشن شود، حدود 2 دقیقه این کار را انجام دهید.

حرارت را کم کنید و سس تاهینی را به ماهیتابه اضافه کنید. 1 تا 2 دقیقه به‌آرامی با اسفناج بریزید تا پوشش داده شود.

ارزش غذایی در هر وعده:

80 کالری؛ پروتئین 6 گرم؛ چربی 4.2 گرم؛ کلسیم 176 میلی‌گرم؛ چربی اشباع‌شده 0.6 گرم؛ سدیم 254 میلی‌گرم؛ آهن 5 میلی‌گرم؛ فیبر 45 گرم؛ کربوهیدرات 7.8 گرم؛ شکر 1.3 گرم

5. گل‌کلم با پنیر و فلفل

5. گل‌کلم با پنیر و فلفل 

این گل‌کلم که با پنیر تند و فلفل تزیین‌شده است، یک راه منحط اما سالم برای لذت بردن از شام ماهی سالمون است که طعم غنی ماهی سالمون را تکمیل می‌کند. این طعم‌ها را روی ماهی خود نیز امتحان کنید تا یک غذای منسجم و خوشمزه داشته باشید.

دستور پخت:

این یک غذای کلاسیک ماکارونی ایتالیایی است که در آن نشاسته حاصل از آب پاستا با پنیر پکورینو و فلفل سیاه ترکیب می‌شود و سس خوشمزه‌ای ایجاد می‌کند. پاستا را عوض کنید و گل‌کلم را با آن طعم‌های شگفت‌انگیز ترکیب کنید و چیزی ساده، خوشمزه و سالم داشته باشید. با مرغ سوخاری سرو کنید، یا آن را به حالت اصلی برگردانید و آن را با ماکارونی ترکیب کنید.

پکورینو یک پنیر سفت از شیر گوسفندی است که شبیه پارمزان است، اما بسیار شورتر است. اگر نمی‌توانید پکورینو را در خواربارفروشی پیدا کنید، پارمزان به همین خوبی کار می‌کند.

زمان آماده‌سازی: 5 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 20 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

8 فنجان گل‌کلم

¼ فنجان روغن‌زیتون

1 قاشق چای‌خوری نمک کوشر

85 گرم پنیر پکورینو رومانو، رنده شده با کوچک‌ترین سوراخ‌های رنده (حدود ¾ فنجان)

1 قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم‌کنید. گل‌کلم، روغن و نمک را روی یک سینی فر لبه‌دار بریزید. 15 تا 17 دقیقه تفت دهید تا گل‌کلم کمی کاراملی و نرم شود. به یک کاسه منتقل کنید. با پنیر و فلفل مخلوط‌کنید.

6. ریزوتو جو با مارچوبه و پارمزان

6. ریزوتو جو با مارچوبه و پارمزان 

آهای آشپز! این غذای دل‌چسب و درعین‌حال غنی زیر فیله ماهی سالمون به نظر می‌رسد و طعم آن عالی است. بهتر از آن، درست کردن آن تنها به یک قابلمه نیاز دارد و به لطف ماهی سالمون، یک وعده غذایی کامل با فیبر، مواد مغذی فراوان و پروتئین است.

دستور پخت:

این شام خامه‌ای و لذیذ ریزوتو به‌اندازه کافی زیباست که در رستوران سرو شود و به‌اندازه کافی دل‌چسب است که گیاهخواران و دوستداران گوشت را به‌طور یکسان خشنود کند.

جو سبوس‌دار یک برداشت سالم‌تر از برنج قدیمی آربوریو است. به مرحله برشته کردن دانه توجه داشته باشید که یک راه ساده برای افزودن طعم عمیق به دانه‌های پخته‌شده است. این غذا به لطف رادیکیو و جعفری سالاد کاملاً متعادل است یک رویه غیرمعمول اما خوشمزه برای ریزوتو. با یک شراب سفید خشک یا یک شراب قرمز تند سرو کنید تا غنای آن کاهش یابد.

زمان آماده‌سازی: 45 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 45 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

¾ قاشق چای‌خوری نمک کوشر

8 فنجان آب سبزی‌ها

1½ فنجان جو مروارید

1 پیاز زرد کوچک، خردشده

2 حبه سیر، ریز خردشده

⅓ فنجان شراب سفید خشک

1 اونس پنیر پارمزان رنده شده (حدود ½ فنجان)، به‌علاوه پارمزان ریش شده برای سرو

1½ فنجان رادیکیو نازک برش خورده

½ فنجان برگ جعفری با برگ تازه

⅓ فنجان فندق برشته شده خردشده

بالزامیک، 1 قاشق غذاخوری روغن و ¼ قاشق چای‌خوری نمک را در یک کاسه بزرگ هم بزنید و کنار بگذارید.

آب گوشت و 3 و نیم فنجان آب را در یک قابلمه روی متوسط قرار دهید تا بجوشد. روی شعله کم نگه‌دارید.

2 قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم‌کنید. جو، پیاز، سیر و ½ قاشق چای‌خوری نمک باقی‌مانده را اضافه کنید. حدود 6 دقیقه باهم زدن مرتب بپزید تا جو برشته شود و پیاز نرم شود. شراب را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه بپزید و مرتباهم بزنید. 1 فنجان مخلوط آبگوشت را در ماهیتابه ریخته و بپزید و مدام هم بزنید تا مایع جذب شود، حدود 1 دقیقه این کار را انجام دهید. مخلوط آبگوشت باقیمانده را در هر بار ½ تا ¾ فنجان بریزید و مرتباهم بزنید تا مایع بین مواد افزودنی به مدت 25 تا 30 دقیقه جذب شود. پنیر رنده شده را هم بزنید. در صورت نیاز تا ½ فنجان آب اضافه کنید تا قوام آن شل شود.

رادیکیو، جعفری و فندق را با مخلوط بالزامیک مخلوط‌کنید. با ریزوتو سرو کنید. روی آن پنیر ریش‌ریش شده بریزید.

ارزش غذایی در هر وعده:

527 کالری؛ کلسترول 12 میلی‌گرم؛ فیبر 14 گرم؛ پروتئین 14 گرم؛ کربوهیدرات 72 گرم؛ سدیم 1688 میلی‌گرم؛ شکر 8 گرم

8. اسپاگتی سبوس‌دار با کلم پیچ سیر و گوجه‌فرنگی

8. اسپاگتی سبوس‌دار با کلم پیچ سیر و گوجه‌فرنگی 

می‌دانیم که فراموش نکردید که پاستا یک مزیت عالی برای ماهی سالمون است، به‌خصوص اگر غلات کامل و سرشار از مغزها و فیبر باشد تا شما را سیر کند. این غذای اسپاگتی بسیار خوشمزه است، دارای بافتی بی‌نظیر است و در هراندازه‌ای با تکه‌ها یا یک وعده کامل ماهی ترکیب بسیار خوبی است.

دستور پخت:

برای یک شام پاستا که هم مورد تأیید مادر و هم بچه است آماده شوید. برگ‌های کلم پیچ سرخ‌شده و گوجه‌فرنگی‌های انگوری نصف شده یک سس خوش‌طعم و غنی ارائه می‌کنند، درحالی‌که بادام‌های برشته شده خردشده، حالت ترد نمکی به آن اضافه می‌کنند. کلم پیچ به‌سرعت پخته می‌شود، بنابراین اگر در ابتدا کل دسته در تابه شما جا نمی‌شود، جای نگرانی نیست. چند مشت دیگر را بعد از 30 ثانیه یا بیشتر به داخل بیندازید. استفاده از نودل اسپاگتی غلات کامل، به‌جای نوع سفید ساده، مقدار بیشتری فیبر، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها را تأمین می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت بخورید، زیرا بدانید که ماکارونی که دور چنگال‌ها می‌چرخند، نه‌تنها طعم عالی دارند، بلکه کاملاً سالم هستند.

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 30 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

170 گرم اسپاگتی غلات کامل

2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

1 پیاز قرمز متوسط، نازک برش داده‌شده

2 حبه سیر، خردشده

نمک کوشر و فلفل سیاه

1 دسته کلم پیچ، ساقه‌های ضخیم را جدا کنید و برگ‌ها در اندازه متوسط خرد شوند (حدود 8 فنجان(

2 پیمانه گوجه‌فرنگی، نصف شده

⅓ فنجان بادام بوداده خردشده

¼ فنجان پکورینوی رنده شده (28 گرم)، به‌علاوه مقداری برای سرو

پاستا را طبق دستور بسته بپزید. 4/1 فنجان از آب پخت‌وپز را ذخیره کنید؛ پاستا را آبکش کرده و در قابلمه برگردانید.

در همین حال، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم‌کنید. پیاز، سیر، ¼ قاشق چای‌خوری نمک و ⅛ قاشق چای‌خوری فلفل را اضافه کنید. 4 تا 5 دقیقه بپزید و هرازگاهی هم بزنید تا شروع به قهوه‌ای شدن کند.

کلم پیچ را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه بپزید و مرتب هم بزنید تا نرم شود. گوجه‌فرنگی‌ها را اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه دیگر تفت دهید و مرتب هم بزنید تا گوجه‌ها شروع به نرم شدن کنند.

مخلوط کلم پیچ، بادام، پکورینو و آب آماده‌شده را به پاستا اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. با پکورینوی اضافی سرو کنید.

ارزش غذایی در هر وعده:

413 کالری؛ چربی 16 گرم؛ چربی اشباع 3 گرم؛ کلسترول 5 میلی‌گرم؛ سدیم 313 میلی‌گرم؛ پروتئین 17 گرم؛ کربوهیدرات 56 گرم؛ شکر 6 گرم؛ فیبر 8 گرم؛ آهن 5 میلی‌گرم؛ کلسیم 335 میلی‌گرم

9. تبوله اسفناج

9. تبوله اسفناج 

این سالاد مدیترانه‌ای با اسفناج طعم بیشتری می‌گیرد و به‌راحتی می‌توان آن را برای یک شب شلوغ هفته یا حتی یک مهمانی شام آماده کرد.

دستور پخت:

زمان آماده‌سازی: 8 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 8 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

بلغور پخته 2 فنجان

2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

¼ فنجان آب‌لیمو

½ فنجان نعنا خردشده

½ فنجان جعفری خردشده

1 قاشق چای‌خوری نمک کوشر

1 فنجان آلو خردشده

1 فنجان خیار انگلیسی خردشده

بلغور، روغن‌زیتون، آب‌لیمو، نعناع، جعفری، نمک، آلو و خیار را باهم مخلوط‌کنید.

ارزش غذایی در هر وعده:

178 کالری؛ چربی 7 گرم؛ چربی اشباع 1 گرم؛ سدیم 490 میلی‌گرم؛ پروتئین 4 گرم؛ کربوهیدرات 27 گرم؛ شکر 7 گرم؛ فیبر 6 گرم؛ آهن 2 میلی‌گرم؛ کلسیم 32 میلی‌گرم

11. کلم پیچ مخلوط

11. کلم پیچ مخلوط 

این مخلوط بر پایه سیب‌زمینی و کلم که به معنای واقعی کلمه برای همراهی با ماهی سالمون طراحی‌شده است، در حین کباب کردن ماهی پخته می‌شود و یک غذای گران‌قیمت و درعین‌حال خوشمزه برای سرو به افراد است.

دستور پخت:

یک تابه ماهی سالمون با کلم سوخاری و وینیگرت زیتون

شامی که هم برای شما خوب است و روی آن غذای تمیز نوشته‌شده است؟ کلم، وقتی برشته می‌شود، شیرین‌تر می‌شود و کاراملی می‌شود و در نقطه‌هایی ترد می‌شود و شما هرگز به سالاد کلم برنمی‌گردید. به‌علاوه حاوی مقدار مناسبی ویتامین سی است که سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می‌دارد. ماهی سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی ازجمله کاهش التهاب مزمن است. این ماهی پوسته‌پوسته و روشن همچنین سرشار از ویتامین آ و ویتامین ب است. از قصاب بخواهید «چهارتا فیله 170 تا 227 گرمی بدهید و شما مانند یک حرفه‌ای به نظرخواهید رسید. هر باقیمانده را می‌توان خرد کرد و روز بعد به کاسه غلات یا سالاد اضافه کرد. سالم خوردن هرگز آن‌قدر خوب به نظر نمی‌رسید.

زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 40 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

1 کلم سبز سر کوچک (حدود 340 گرم)، به 8 قاچ خردشده

7 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، به‌علاوه مقداری برای روغن‌کاری فویل

1 قاشق چای‌خوری نمک کوشر

¾ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

1 عدد موسیر کوچک، خردشده

3 قاشق غذاخوری سرکه سیب

2 قاشق چای‌خوری خردل دیژون

½ فنجان زیتون کاستلوترانو بدون هسته خردشده

کشمش طلایی 3 قاشق غذاخوری

4 فیله ماهی سالمون بدون پوست

فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم‌کنید. قاچ‌های کلم را با 2 قاشق غذاخوری روغن روی یک ورقه پخت لبه‌دار بریزید. با ½ قاشق چای‌خوری نمک و ¼ قاشق چای‌خوری فلفل مزه دار کنید. 20 تا 25 دقیقه تفت دهید تا روی آن طلایی شود.

در همین حال، موسیر، سرکه، خردل و ¼ قاشق چای‌خوری نمک و فلفل را در یک کاسه متوسط باهم مخلوط‌کنید. 5 قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را به‌آرامی باهمزن بزنید تا یکدست و خوب ترکیب شود. زیتون و کشمش را هم بزنید؛ کنار بگذارید.

کلم را به‌آرامی با کاردک برگردانید و به نیمی از ورقه پخت منتقل کنید. نیمه دیگر ورقه پخت را با دقت با فویل آلومینیومی بپوشانید و کمی با روغن چرب کنید. ماهی سالمون را روی فویل بچینید و با ¼ قاشق چای‌خوری نمک و فلفل مزه دار کنید. ورقه پخت را به فر برگردانید و تفت دهید تا ماهی سالمون فقط مات شود، 10 تا 14 دقیقه (بسته به ضخامت).

برای سرو، 1 فیله ماهی و 2 قاچ کلم را در هر یک از 4 بشقاب قرار دهید.

12. مارچوبه آب پز

12. مارچوبه آب پز 

این مارچوبه را هم‌زمان با ماهی سالمون خود آماده کرده و آب پز کنید و می‌توانید شام را روی میز در کمتر از زمان لازم برای تماشای مجدد یک قسمت از کمدی موردعلاقه خود میل کنید.

دستور پخت:

زمان آماده‌سازی: 4 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 4 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

453 گرم مارچوبه خردشده

2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

نمک کوشر و فلفل سیاه

منقل را گرم‌کنید. روی یک ورقه پخت، مارچوبه‌ها را با روغن و ¼ قاشق چای‌خوری نمک و فلفل بریزید.

مارچوبه‌ها را در یک لایه بچینید و 6 تا 8 دقیقه ورقه پخت را تکان دهید تا نرم و کمی زغالی شود.

ارزش غذایی در هر وعده:

88 کالری؛ چربی 7 گرم؛ چربی اشباع 1 گرم؛ کالری از چربی 69٪; سدیم 122 میلی‌گرم؛ پروتئین 3 گرم؛ کربوهیدرات 4 گرم؛ فیبر 2 گرم؛ شکر 2 گرم

13. اسفناج و کینوا خامه‌ای

13. اسفناج و کینوا خامه‌ای 

این غذای دلپذیر و درعین‌حال سرشار از مواد مغذی، پختن این غذای یک تابه تنها چند دقیقه طول می‌کشد و حتی می‌توانید ماهی سالمون را در همان ماهیتابه بپزید! این یک ناجی شب‌های هفته است.

دستور پخت:

زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه

کل زمان موردنیاز: 25 دقیقه

برای 4 عدد

مواد لازم:

½ فنجان کینوا قرمز

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

1 پیاز کوچک، خردشده

نمک کوشر و فلفل سیاه

½ فنجان خامه غلیظ

5 اونس بی‌بی اسفناج

1 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

170 گرم قطعه ماهی سالمون بدون استخوان و پوست

کینوا را طبق دستور بسته بپزید.

در همین حین، کره را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط رو به بالا ذوب کنید. پیاز و 2/1 قاشق چای‌خوری نمک و فلفل را اضافه کنید. 6 تا 8 دقیقه بپزید، گاهی اوقات هم بزنید تا نرم شود. خامه را اضافه کنید و 2 تا 4 دقیقه بپزید تا غلیظ شود. اسفناج و کینوآ پخته‌شده را باهم مخلوط‌کنید.

روغن را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم‌کنید. ماهی سالمون را با 4/1 قاشق چای‌خوری نمک و فلفل مزه دار کنید. بپزید تا مات شود، هر طرف 3 تا 4 دقیقه.

سالمون را با اسفناج خامه‌ای و کینوآ سرو کنید.

ارزش غذایی در هر وعده:

533 کالری؛ چربی 32 گرم؛ کلسترول 150 میلی‌گرم؛ سدیم 507 میلی‌گرم; پروتئین 38 گرم؛ کربوهیدرات 23 گرم؛ شکر 2 گرم؛ فیبر 5 گرم؛ آهن 3 میلی‌گرم؛ کلسیم 73 میلی‌گرم

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است