لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین راهکارها برای پاک کردن دوغاب از کف

تاریخ انتشار : 1401/01/29نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 921

هر سطح کاشی دار در خانه شما ممکن است پس از مدتی نیاز به بازسازی و تعمیر داشته باشد.دوغاب ماده‌ای مناسب برای نصب یکپارچه‌ی کاشی‌ها، محافظت از لبه های کاشی در برابر آسیب و مانعی در برابر رطوبت بستر زیر کاشی است. متأسفانه، راه های متعددی وجود دارد که ممکن است آسان به نظر برسد ولی گمراهتان می‌کند.اما در این مقاله آنچه که راهنمایی مناسب است را با هم می‌خوانیم

دوغاب می‌تواند به ندرت به صورت کاملا خشک استفاده شود در اغلب موارد از آن خمیری که نه بسیار سفت و نه خیلی شل باشد می‌سازند و از آن برای درز کاشی‌ها استفاده می‌کنند.

دوغاب شل و روش‌های پاک کردن آن

وقتی به پودر دوغاب بیش از حد آب اضافه کنید در نهایت ماده‌ای خواهید داشت که بسیار شل است و کار کردن با آن سخت است چرا که در اثر استفاده از آن دوغاب از بین درزها شره می‌کند و در نهایت ظاهری کثیف و نامنظم به کاشی ها می‌دهد. وقتی دوغاب نتواند درزها را به خوبی پوشش دهد تمام رطوبت به سطح زیرین کاشی رفته و کم کم باعث بلند شدن کاشی از سطح می‌شود.

برای رفع این مشکل به محلول پودر دوغاب بیشتری اضافه کنید تا محلول سفت شود.دوغاب ریخته شد روی کاشی و سرامیک را با مقداری اسفنج که به الکل آغشته است پاک کنید و اگر دوغاب خشک شده با استفاده از یک کاردک و به آرامی آن را ازسطح بتراشید و سپس اسفنج بکشید.

راهکار پاک کردن دوغاب بیش از حد غلیظ از روی سطح

دوغاب تنها به 10 دقیقه زمان برای اثرگذار نیاز دارد بنابراین قبل از استفاده از آن باید دقیقا بدانید که چه باید کرد. اگر 24 ساعت بگذرد دوغاب به شدت سفت شده و پاک کردن یا خراش دادن آن بسیار مشکل است. اما خبر خوب اینجاست که در صورتی که دوغاب غلیظ باشد یا شما تجربه‌ی کافی کار با دوغاب را نداشته باشید به سادگی می‌توانید دوغاب را از سطح پاک کنید.

کمی زمان (در حدود 3 تا 4 روز) نیاز است تا دوغاب کمی به خورد کاشی رفته و از سفتی آن کاسته شود پس از این مدت از یک کاردک بسیار تیز استفاده کرده و دوغاب اضافی را به آرامی از سطح بتراشید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه شستن دیوارها

 

رفع ظاهر نامناسب دوغاب پس از اتمام کار

مهم نیست چقدر دقیق و ماهرانه کار کاشی کاری را انجام داده باشید در هر صورت زمانی که کار تمام می‌شود و شما باید ظاهر نهای کار را ببینید درخواهید یافت که کارتان نامنظم است!همانند آنچه گفته شد واقعا نیازی به نگرانی نیست چراکه در نهایت دوغاب پس از چند روز کمی نرم می‌شود و شما می‌توانید به آسانی آن را بتراشید. حتی می‌توانید در صورتی که دوغاب نیمه خشک است با یک دستمال نخی مرطوب اضافه‌هیی که از درزها بیرون زده است را تمیز کنید.

نکته‌ پایانی: برای تمیز و مرتب نگه داشتن دوغاب در حین کار هرکجا که از درزها نشتی دوغاب را مشاهده کردید آن را تمیز کنید. این شاید تنها راه موثر برای تمیز کردن دوغاب از درز و در نهایت داشتن ظاهری منظم باشد.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است