لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین راه برای پاک کردن پنجره بدون هیچ لکی

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/06/06نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 184

زمانیکه کودک بودم، مادرم اغلب با دیدن خانه‌های بزرگ و چند طبقه کنایه می‌زد: «آره، اما چه کسی می‌خواهد تمام آن پنجره‌ها را تمیز کند؟» در ذهن او، احتمالاً تصور می‌کرد یک شخص با زحمت هر پنجره را که اطرافش بود تمیز می‌کرد. او 1 گالون آب را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط ، داخل یک بطری اسپری را پر می‌کرد، مایع را روی هر پنجره اسپری می‌کرد و شیشه را با روزنامه خشک می‌کرد، فرآیندی که او و متعاقباً ما به شدت از آن پیروی کردیم.

اما آیا مادرم واقعاً بهترین نکته‌ها را می‌دانست؟ فکر کردم باید با یک فرد متخصص صحبت کنم تا بهترین روش پاک کردن پنجره‌ها را پیدا کنم.

بیشتر بخوانید: تکنیک تمیز کردن سخت ترین لکه های آب از روی شیشه

هر چند وقت به چند وقت؟ 

هر چند وقت به چند وقت؟

ابتدا، از استفانی لوئیس، مدیر تجربه مشتری در خدمات پاکسازی میدز پرسیدم: هر چند وقت به چند وقت باید پنجره‌ها را تمیز کرد. او می‌گوید:

این به خود مشتریان مربوط است. برخی افراد دوست دارند هر هفته خودشان پنجره‌ها را تمیز کنند و برخی دیگر اشکالی نمی‌بینند فردی بیایید و پنجره‌های داخل و بیرون را از بالا تا پایین دو بار در سال تمیز کند. مثلاً فصل بهار و پاییز بهترین زمان است.

ویل دورن، رئیس پاکسازی پنجره پرایم تایم در منطقه شیکاگو می‌گوید:

اکثر مشتریانش دو یا سه بار در سال را برای پاکسازی انتخاب می‌کنند. قطعاً در بهار پس از زمستان طولانی و سپس در تابستان یا اواخر پاییز قبل از تعطیلات زمان خوبی است.

ترفند کثیف: لوئیس پیشنهاد می‌کند در روز آفتای و داغ از تمیز کردن پنجره‌ها خودداری کنید. همه چیز سریع خشک و رگه رگه می‌شود. بنابراین بهتر است در روزهای ابری این کار را بکنید.

اولین چیزهای مهم

دورن می‌گوید: درابتدا، مهم است که قسمت پنجره را از چوچک‌ها، قلاب‌ها و هر مبلمانی که ممکن است مانع تمیز کردن شود، پاک کنید.

لوئیس می‌گوید: یکی از چیزهای بزرگ درباره تمیزکردن پنجره‌ها واقعاً محافظت از کف و داخل دیوارهاست. برای اطمینان، بهتر است کاغذی یا پارچه‌ای کف زمین پهن کنید تا مانع ریختن چیزی روی فرش یا کف زمین شود.

محلول‌ های آسان 

محلول‌های آسان

هنگامی که منطقه آماده شد، لوئیس و تیمش توصیه می‌کنند پاک کننده‌ها را کنار بگذارند و محلول آب گرم را با مقدار کمی صابون را داخل ظرفی مخلوط کنند. او افزود: معمولاً یک قطره یا دو قطره برای هر گالون کافی است. سپس اسفنج را بردارید و روی پنجره بکشید، اطمینان حاصل کنید که وارد گوشه‌ها و چین و شکاف‌های پنجره هم می‌شود. سپس، محلول را با یک اسکاج پاک کنید و با حوله تمیز خشک کنید.

لوئیس می‌گوید:

دیدگاه‌های قوی درباره نحوه دستیابی به پنجره‌های بدون رگه وجود دارد. آب گرم در مقابل سرد؟ سرکه در مقابل صابون ظرفشویی؟ روزنامه در مقابل دستمال کاغذی؟

البته جواب مشخص است. هیچ راه درستی وجود ندارد مگر اینکه شما هرگز تمیز نکنید. برای پنجره‌های بسیار کثیف، مقداری سرکه یا آمونیاک به محلول اضافه کنید. اگر واقعاً پیشرفتی باشد، سرکه چربی و کثیفی را از بین می‌برد.

لوئیس می‌گوید: اول لبه‌های پنجره را بشویید، پاک کنید و سپس کل پنجره را تمیز کنید.

در مرحله بعد، اضافی را با کهنه پاک کنید، و هر دو بار با یک پارچه نرم یا پارچه تمیز، اسکاج را پاک کنید. برای یک پنجره بزرگ، پس از یک ضربه بزرگ، اسکاج را پاک کنید. برای شیشه های کوچکتر (با استفاده از یک اسکاج بسیار کوچکتر)، پس از هر دو ضربه آن را خشک کنید.

برای پنجره‌های دارای شکل‌های خاص، پیداکردن یا ایجاد اسکاج سایز خاص ممکن است در دسترس باشد.

 

برای خلاص شدن از هر گونه رگه رگه شدن پس از پاک کردن با کهنه و براق شدن پنجره‌ها، لوئیس استفاده از پارچه خشک یا حتی روزنامه را پیشنهاد می‌دهد.

او می‌گوید: یک چیزی که باید بدانید این است که تمام روزنامه‌ها برابر ایجاد نشده‌اند. ازآنجاییکه جوهر محلول استانداردی نیست، مقداری جوهر ممکن است پنجره را تیره‌تر کند یا باعث رگه رگه شدن روی پنجره شود، درحالیکه مابقی این کار را نمی‌کنند. شما باید اینها را امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر است.

بهترین روش تمیز کردن پنجره ها 

ترفند کثیف: لوئیس پیشنهاد می‌کند:

پنجره‌ها در مسیر عمودی از یک طرف خشک کنید و طرف دیگر را به صورت افقی خشک کنید. اگر این روش باعث رگه رگه شدن پنجره شد، شما می دانید آنها در چه سمتی هستند.

نگه داشتن مسیر

برای تمیز کردن مسیرهای کثیف پنجره، هم لوئیس و هم دورن می‌گویند که استفاده از ضمیمه جاروبرقی یک راه است، اما آنها توصیه می‌کنند برای اکثر کارها از مسواک قدیمی استفاده کنید. لوئیس می‌گوید:

«مسواک واقعاً کمک می‌کند که لای درزها را به راحتی پاک کنید».

چه زمانی بگوییم «عمو» 

چه زمانی بگوییم «عمو»

بسته به تعداد و سبک پنجره، می‌توان کار پاکسازی را به فرد متخصص سپرد، آیا پنجره‌ها و صفحه‌های طوفانی نیز برای مقابله با آن وجود دارد، چقدر وقت آزاد دارید و آیا برای بالا رفتن از دو یا سه طبقه به نردبان یا تجهیزات خاصی نیاز دارید.

دورن می‌گوید: «صادقانه، اگر پنجره‌ دارید که دستتان نمی‌رسد و به نردبان بلندی از بیرون نیاز دارید، توصیه می‌کنیم خودتان این کار را نکنید و از فرد متخصص در این کار کمک بگیرید». یکی از دلایلی که با ما تماس می‌گیرند همین است. زمانیکه آنها به هزینه خرید نردبان و اسکاج، حوله و پاک‌کننده‌ها نگاه می‌کنند، بعد تصمیم می‌گیرند کسی را استخدام کنند.»

استخدام فرد متخصص 

استخدام فرد متخصص

اگر فردی را برای تمیز کردن پنجره‌ها استخدام می‌کنید، مطمئن شوید بیمه دارند و در این کار خوب هستند. دورن توصیه می‌کند که بررسی کنید که چقدر طول می‌کشد تا پنجره‌ها را تمیز کنند. .

او می‌گوید: «من با یک لباس قانونی می‌روم و نه با کسی که پشت کامیونش کار می‌کند».

لوئیس می‌گوید: «این افراد وارد خانه شما می‌شوند». « شما کسی را میخواهید که با او احساس راحتی کنید و کسی که بتوانید از او سوالاتی بپرسید، مانند "چه انتظاری باید داشته باشم؟" خدمات نظافتی باید بتواند انتظار شما را تامین کند».

لوئیس می‌گوید این نیز مهم است که بفهمید چند نفر را برای این کار می‌فرستند.

«اگر تیم یک یا دو نفر می‌فرستند، مطمئناً نسبت به تیم چهار نفره زمان بیشتری طول می‌کشد تا پنجره‌ها تمیز شوند. بنابراین این نوع مسائل را در نظر بگیرید. تا کی می‌خواهید آن افراد در خانه شما باشند؟»

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است