لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین روش برای رشد بیشتر گل ارکیده

تاریخ انتشار : 1401/01/17نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 1266

تفاوت بین یک ارکیده خوب و یک گیاه نمونه دیدنی، در کود مورد استفاده برای آن‌ها است. مانند هر گیاه دیگری، ارکیده برای رشد به کود نیاز دارد.

یافتن تقویت‌ کننده‌های تخصصی شکوفه ارکیده که مواد مغذی یا ریزمغذی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، بسیار آسان است اما اگر یک پرورش دهنده حرفه‌ای نباشید، این محصولات تاثیر کمی دارند. اول اینکه، بیشتر مجموعه‌های ارکیده خانگی چندین جنس دارند که در زمان‌های مختلف سال گل می‌دهند. دوم، جنس‌های مختلف نیازهای گل‌دهی متفاوتی دارند. یک کود با کیفیت بالا و متعادل به همان اندازه که در تولید شکوفه‌ی ارکیده مؤثر است، برای همه گیاهان مفید خواهد بود.

آنچه شما نیاز دارید:

کود ارکیده مناسب

دستورالعمل‌ها:

1. از کود با کیفیت بالا استفاده کنید

نظرات زیادی در مورد اینکه کدام کود بهتر است وجود دارد و صنعت کاملی برای فروش نیازهای تخصصی ارکیده شکل گرفته است اما نکته ظریف اینجاست: کیفیت آبی که به گیاه می‌دهید بیشتر از برند کود شما اهمیت دارد. اما وقتی صحبت از کود به میان می‌آید، یک کود با کیفیت بالا و متعادل بخرید که حاوی سه عنصر اصلی (نیتروژن، فسفر، و پتاسیم) به علاوه تمام مواد مغذی جزئی (گوگرد، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، بور، مس، روی، مولیبدن و کلر) باشد.

از کود کم اوره یا بدون اوره استفاده کنید؛ زیرا اوره منبع نیتروژن واقعی برای ارکیده‌های اپی فیت نیست.

2. آب دادن هفتگی را کم کنید

این یک قانون قدیمی در بین پرورش دهندگان ارکیده است:  آب را با کود مناسب و همراه با قدرت مناسب مخلوط کنید و سپس به گیاه بدهید.

شما می‌توانید قدرت کود تجاری را با توجه به غلظت مواد مغذی اصلی آن بسنجید. به طور کلی، احتمالاً با استفاده از کود مناسب،گیاه خود را ایمن نگه خواهید داشت. دستورالعمل‌های برچسب روی کودهای مخصوص ارکیده را دنبال کنید.

3. مراقب باشید گیاهان را بیش از حد تغذیه نکنید

تغذیه بیش از حد برای گیاهان شما سودی ندارد. کودهای مصنوعی حاوی نمک‌های معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و غیره هستند. با گذشت زمان، این نمک‌ها در گلدان جمع می‌شوند و قادر هستند به گیاه آسیب جدی وارد کنند. علاوه بر این، ارکیده‌هایی که بیش از حد تغذیه می‌شوند، اغلب خیلی سریع رشد می‌کنند و این موضوع آن‌ها را ضعیف و مستعد ابتلا به بیماری می‌کند. در نهایت، بسیاری از انواع ارکیده‌ها در صورت تغذیه بیش از حد، کمتر شکوفا می‌شوند. نحوه رشد صحیح گیاه را پیدا کنید و آن را ادامه دهید.

4. ارکیده‌ها را فقط در طول فصل رشد تغذیه کنید

بسیاری از ارکیده‌ها برای مثال دندروبیوم‌ها، در ماه‌های زمستان به خواب می‌روند. بقیه‌ی آن‌ها مانند کاتلیا، سرعت رشد خود را کاهش می‌دهند. زمانی که گیاه در بهار علائمی از رشد تازه نشان داد، کود دهی را دوباره شروع کنید.

مطالب مرتبط:   10 گیاه آپارتمانی برای تاریکترین کُنج خانه


انواع خدمات باغبانی منزل در تهران و سایر شهرها را در بیزاپ پیدا کنید


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است