لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین روش پخت مرغ آبدار و خوشمزه

دسته بندی :آشپزی
تاریخ انتشار : 1401/02/07نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 730

اگر تا کنون انواع روشهای مختلف را برای تهیه مرغ دودی امتحان کرده‌اید اما نتیجه مطلوب را نگرفته اید این مقاله اختصاصاً برای شما نوشته شده است.

پختن مرغ دودی به اندازه پختن گوشت آسان نیست اما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه همانند یک سرآشپز مرغی خوشمزه برای مهمان هایتان درست کنید. طعم دار کردن مرغ چیزی است که کاملاً سلیقه‌ای خواهد بود شما می‌توانید از انواع ادویه ها و سس ها استفاده کنید و یا حتی می توانید تنها به استفاده از مقداری نمک و فلفل همراه با کمی زردچوبه اکتفا کنید. در هر صورت بسته به سلیقه ای که دارید مرغ را مزه دار کرده و حداقل ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. اینکه کدام قسمت از مرغ را انتخاب می کنید هم باز بستگی به شما دارد چرا که تمامی قسمت ها شامل بال، ران و سینه مرغ با این روش طبخ بسیار خوشمزه خواهد بود. به یاد داشته باشید که پختن مرغ دودی بر روی آتش طعم و بویی کاملا متفاوت دارد بنابراین اگر طعم واقعی مرغ دودی را دوست داشته باشید شاید بهتر باشد که پختن این غذا را بر روی آتش امتحان کنید اما اگر دسترسی به آتش ندارید استفاده از دستگاه گریل یا یک منقل و حتی فر نیز کمک کننده خواهد بود. تمامی روش هایی که در این مقاله گفته می‌شود توسط متخصصان بسیاری در سرتاسر دنیا تست شده و بنابراین از لحاظ سلامتی کاملا مورد تایید است. 

اگر برای مهمانی‌هایتان از یک مرغ کامل استفاده می‌کنید باید بدانید که زمان پختن و یا همان دودی کردن مرغ کامل مقداری زیادتر از زمان پخت قسمت‌هایی مانند سینه‌ی مرغ است. برای این پروسه حداقل به ۴ ساعت زمان نیاز دارید و درجه حرارت فر شما باید ۲۲۵ درجه فارنهایت باشد زمانی که احساس کردید مرغ به  طور کامل پخته است می‌توانید درجه حرارت را تا ۱۶۵ درجه فارنهایت کاهش دهید. در واقع این میزان حرارت برای مغز پخت شدن کامل قسمت های ضخیم تر مرغ است. اگر احساس می‌کنید که مرغ به طور کامل نپخته با چاقو روی قسمت‌های ضخیم‌تر چندین شیار ایجاد کنید تا حرارت درون مرغ بپیچد. درون ظرف طبخ مرغ می‌توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید اما به یاد داشته باشید زمان طبخ سبزیجات با مرغ یکسان نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه یک غذای نوستالژی خوشمزه: پوره سیب زمینی با سیر

نحوه طبخ بال کبابی

برای طبخ بال کبابی حتماً باید بر روی آن شیارهای ایجاد کرده و از میزان مواد بیشتری استفاده کنید بال مرغ به علت داشتن پوست چربی که دارد بسیار لذیذ تر بوده اما در جذب موادی که برای مزه دار کردن آن استفاده می کنید به زمان بیشتری نیاز دارد. حداقل زمان مزه دار کردن بال های شما باید حداقل از ۲ تا ۳ ساعت باشد. در این روش نیز برای طبخ بال کبابی به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید اما درجه حرارت فر باید ۴۲۵ درجه فارنهایت باشد تا زمانی که پوست بال تغییر رنگ دهد و بعد از آن می‌توانید با یک چنگال میزان پختگی بال‌ها را چک کنید اگر بال ها هنوز به طور کامل پخته نشده بود با حرارت ۱۷۵ درجه فارنهایت ۵ دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید به یاد داشته باشید در میانه پخت حتماً بال‌ها را جابجا کنید تا هر دو طرف بال کاملا برشته شود.

نحوه دودی کردن سینه مرغ

اگر در رژیمی هستید که باید از سینه مرغ استفاده کنید این روش بسیار کم کالری بوده و طعم بسیار خوبی دارد. برای پخت سینه مرغ به روش دودی کردن به یک ساعت زمان نیاز دارید مرغ را می توانید به هر روشی که دوست دارید مزه‌دار کنید اما به این علت که سینه مرغ بافت خشکی دارد توصیه می کنیم میزان پخت را کاهش دهید اگر طرفدار استفاده از فویل و آبپز شدن مرغ هستید  برای پختن بهتر مرغ می‌توانید از فویل آلومینیومی نیزاستفاده کنید به این ترتیب که سینه مرغ را داخل فویل آلومینیومی پیچیده دمای فر را روی ۱۶۵ درجه فارنهایت تنظیم کرده و در صورت تمایل درمیانه پخت مقداری سس باربیکیو بر روی سطح مرغ ریخته و اجازه دهید مرغ به خوبی برشته شود.

 چگونه پا و قسمت‌های دیگر مرغ را نظیر گردن را دودی کنیم؟

 قسمتهای دیگر مرغ نیز به آسانی طبخ سینه و بال هاست با این تفاوت که باید حتماً فر را از قبل مقداری گرم کرده باشید حرارت مورد نیاز برای طبخ ران و یا گردن مرغ ۲۷۵ درجه فارنهایت بوده و زمان تقریبی از ۴۵ تا ۷۵ دقیقه برای ران و ۹۰ دقیقه برای قسمت های دیگر مرغ خواهد بود برای اینکه مطمئن شوید که ران مرغ به خوبی پخته شده حتماً باید هر ۱۰ دقیقه با یک چنگال میزان پختگی گوشت را چک کنید در صورت تمایل می‌توانید از سس فلفل استفاده کرده و نوش جان کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است